/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvis du havde 375.000 til en ny bil og..
Fra : JMN


Dato : 01-01-06 23:38

følgende er en betingelse:

Diesel
Stærk motor med bundtræk
God driftsøkonomi
St.car
God garanti
Mærke af en hvis kvalitet (driftssikker, god service m.m.)
Rimeligt med udstyr
Ny (hvis brugt så max. 2 år gammel og max. 75.000 km.)

Hvad ville du så vælge ?

Godt nytår !

vh.
JMN



 
 
Lars Bisgaard (01-01-2006)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 01-01-06 23:55


>
> Diesel
> Stærk motor med bundtræk
> God driftsøkonomi
> St.car
> God garanti
> Mærke af en hvis kvalitet (driftssikker, god service m.m.)
> Rimeligt med udstyr
> Ny (hvis brugt så max. 2 år gammel og max. 75.000 km.)


Hvis den skal være ny ville jeg
uden at blinke vælge en Octavia Combi Elegance 2.0 TDI PD 140 hk til en
liste pris på 343.000.


MVH

Lars Bisgaard



Broegger (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 02-01-06 08:06

"Lars Bisgaard" <lcbfjern@dettemail.dk> skrev news:43b85e23$0$164
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hvis den skal være ny ville jeg
> uden at blinke vælge en Octavia Combi Elegance 2.0 TDI PD 140 hk til en
> liste pris på 343.000.

Og den kan jeg tilslutte mig. Bare det dog snart var 1. Marts!!!

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Ukendt (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-06 00:44


"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
news:43b859c2$0$38642$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> følgende er en betingelse:
>
> Diesel
> Stærk motor med bundtræk
> God driftsøkonomi
> St.car
> God garanti
> Mærke af en hvis kvalitet (driftssikker, god service m.m.)
> Rimeligt med udstyr
> Ny (hvis brugt så max. 2 år gammel og max. 75.000 km.)
>
> Hvad ville du så vælge ?
>
> Godt nytår !


Jeg er nok lidt farvet , men jeg ville vælge en Seat Altea Stylance 2,0
TDi/DSG, for sa*** den kører godt


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
Seat Altea Van TDi / DSG '05
BMW K1200 RS '99



Michael Kirkegaard (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 02-01-06 07:49


"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
news:43b859c2$0$38642$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> følgende er en betingelse:
>
> Diesel
> Stærk motor med bundtræk
> God driftsøkonomi
> St.car
> God garanti
> Mærke af en hvis kvalitet (driftssikker, god service m.m.)
> Rimeligt med udstyr
> Ny (hvis brugt så max. 2 år gammel og max. 75.000 km.)
>
> Hvad ville du så vælge ?
>
Jeg ville vælge Mazda 6 DE til hver en tid.
Specs: 2,0 DE/143 HK/6 man. gear/ 16,4 km/l 373.418 ,-

Michael




Ukendt (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-06 08:13

> Jeg ville vælge Mazda 6 DE til hver en tid.
> Specs: 2,0 DE/143 HK/6 man. gear/ 16,4 km/l 373.418 ,-

Hvem helvede gider at sidde og skifte rundt i 6 gear ?!?! vi har det i den
ene firmabil, og damn det er træls..

Mvh
Morten



Klaus D. Mikkelsen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-01-06 08:22

Juel skriver:
>
> Hvem helvede gider at sidde og skifte rundt i 6 gear ?!?! vi har det i den
> ene firmabil, og damn det er træls..

Det er moderne !

Med de nye ieselmotorer kunne de lige så godt gå tilbage til 4 gear, men
nej, 6 gear er moderigtigt og kan til dels vær emed til at en spinklere
gearkasse kan holde til det høje moment en moderne diesel smider fra
sig.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Broegger (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 02-01-06 08:44

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev
news:43B8D48D.7EE54ACC@du.kan.finde.den:

> Med de nye ieselmotorer kunne de lige så godt gå tilbage til 4 gear,
> men nej, 6 gear er moderigtigt og kan til dels vær emed til at en
> spinklere gearkasse kan holde til det høje moment en moderne diesel
> smider fra sig.

Der er vel ingen der siger at man skal bruge alle 6. Men jeg kan da
forestille mig at de er rare når man fx. skal trække en campingswoun over
Alperne.

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Per Henneberg Kriste~ (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-01-06 10:13


"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns973F58C63AF5Btbr@130.225.247.90...
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev
> news:43B8D48D.7EE54ACC@du.kan.finde.den:

> Der er vel ingen der siger at man skal bruge alle 6. Men jeg kan da
> forestille mig at de er rare når man fx. skal trække en campingswoun over
> Alperne.

Min 5-trins klarer det med et enkelt gearskifte nedad ... ved 6-trins
risikerer man at skulle 2 ned ;)

--
Per, Esbjerg



Ukendt (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-06 10:04

> Det er moderne !

Ja skidt !!

> Med de nye ieselmotorer kunne de lige så godt gå tilbage til 4 gear, men
> nej, 6 gear er moderigtigt og kan til dels vær emed til at en spinklere
> gearkasse kan holde til det høje moment en moderne diesel smider fra
> sig.

Har kun en ting der virker med sådan en skod motor, der kun kan arbejde
inden for 4000rpm.. Automatgear !!

Mvh
Morten



Klaus D. Mikkelsen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-01-06 10:25

Juel skriver:
>
> Har kun en ting der virker med sådan en skod motor, der kun kan arbejde
> inden for 4000rpm.. Automatgear !!

Hvorfor det ?

3 gear er da rigeligt, et til by/bjergkørsel, et til landevejskørsel og
et til hurtigkørsel

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 02-01-06 20:33

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> 3 gear er da rigeligt, et til by/bjergkørsel, et til landevejskørsel
> og et til hurtigkørsel

Starter du tit i 3/4 gear i din Golfvogn ?

Jeg vil hellere have det CVT gear som Nissan ligger og roder med.
Det er sgu en oplevelse at køre med

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-01-06 22:38

Brian skriver:
>
> Starter du tit i 3/4 gear i din Golfvogn ?

Det var måske værd at overveje ?

> Jeg vil hellere have det CVT gear som Nissan ligger og roder med.
> Det er sgu en oplevelse at køre med

Som Volvo/DAF's og Fiats ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Brian (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 03-01-06 15:43

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Brian skriver:
>>
>> Starter du tit i 3/4 gear i din Golfvogn ?
>
> Det var måske værd at overveje ?

Har du overvejet ikke altid at besvare et spørgsmål med et ny
spørgsmål ?

Det jeg mener er, at jeg i byen tuller rundt i 3/4 gear. Ingen af de
to gear, har jeg den store lyst til at lægge fra land i.

> Som Volvo/DAF's og Fiats ?

Kender ikke deres, men det må være det man kan kalde et
milliongear. Omdrejningerne ligger fast, men farten ændrer sig - det
er altså en oplevelse første gang

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-01-06 16:21

Brian skriver:
>
> Har du overvejet ikke altid at besvare et spørgsmål med et ny
> spørgsmål ?

Måske

> Kender ikke deres, men det må være det man kan kalde et
> milliongear.

Volvos var i 340 eren og i nogle gamle DAF. Fiat's "milliongear" har
været i punto. Kender en der har haft DAF/Volvo modellen (det gik i
stykker) og en anden der har haft Fiat's (hmm, det gik også i stykker).
Problemet er at lave et bånd der kan holde til kræfterne.....

> Omdrejningerne ligger fast, men farten ændrer sig - det
> er altså en oplevelse første gang

Lidt som at køre knallert 45 ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Brian (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 03-01-06 16:38

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Volvos var i 340 eren og i nogle gamle DAF. Fiat's "milliongear" har
> været i punto. Kender en der har haft DAF/Volvo modellen (det gik i
> stykker) og en anden der har haft Fiat's (hmm, det gik også i
> stykker). Problemet er at lave et bånd der kan holde til
> kræfterne.....

Det har også været et problem for Nissan. For stort moment, river
skidtet i stykker. Lidt har de dog fået rettet på det, for jeg prøvede
det da i en V6'er. Om det kan holde til et TDI monster er nok mere
tvivlsomt

> Lidt som at køre knallert 45 ?

Jaa, bare mere konfortabelt for dig selv og omgivelserne - gudskelov!

/Brian



KASO (04-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-01-06 08:16


"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse
news:43ba9a51$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
>> Volvos var i 340 eren og i nogle gamle DAF. Fiat's "milliongear" har
>> været i punto. Kender en der har haft DAF/Volvo modellen (det gik i
>> stykker) og en anden der har haft Fiat's (hmm, det gik også i
>> stykker). Problemet er at lave et bånd der kan holde til
>> kræfterne.....
>
> Det har også været et problem for Nissan. For stort moment, river
> skidtet i stykker. Lidt har de dog fået rettet på det, for jeg prøvede
> det da i en V6'er. Om det kan holde til et TDI monster er nok mere
> tvivlsomt
>
Tjah - Audi har da fået det til at holde til lidt:
http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=6074
(255hk, 330Nm)



Brian (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-01-06 16:54

KASO wrote:

> Tjah - Audi har da fået det til at holde til lidt:
> http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=6074
> (255hk, 330Nm)

Det er også de tal Nissan ligger og roder med i Murano'en.
Det er jo heller ikke imponerende tal, de fleste nyere dieselbiler
lægger jo en skvis mere i vejen end det.

/Brian



John Sahl (02-01-2006)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-01-06 11:52

Juel wrote:
> Hvem helvede gider at sidde og skifte rundt i 6 gear ?!?! vi har det
> i den ene firmabil, og damn det er træls..

Nu ER det jo ikke alle der er lige vilde med automatgear

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede



Michael Kirkegaard (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 02-01-06 12:01


"Juel" <him> skrev i en meddelelse
news:43b8d270$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg ville vælge Mazda 6 DE til hver en tid.
>> Specs: 2,0 DE/143 HK/6 man. gear/ 16,4 km/l 373.418 ,-
>
> Hvem helvede gider at sidde og skifte rundt i 6 gear ?!?! vi har det i den
> ene firmabil, og damn det er træls..
>
> Mvh
> Morten
Nu skal jeg jo passe på, hvad jeg skriver... (ingen smiley)
Men en 6 trins gearkasse giver vel mulighed for at bruge motorkraften
optimalt. Lastbiler med monstermoment har tit 12-16 gear. Som campingtrækker
må den da være rigtigt god.
Hvis min 626'er havde det sjette gear ville det være super. Den kører 130
km/t ved 3000 rpm i 5. Det kunne da være godt om den eksempelvis kun skulle
bruge 2000 rpm i 6. for at nå 130 km/t.
Det sparer at andet lige en masse brændstof.

Michael



Klaus D. Mikkelsen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-01-06 12:20

Michael Kirkegaard skriver:
>
> Hvis min 626'er havde det sjette gear ville det være super. Den kører 130
> km/t ved 3000 rpm i 5.

Mand, den er jo ved at dreje livet af sig selv.....

> Det kunne da være godt om den eksempelvis kun skulle
> bruge 2000 rpm i 6. for at nå 130 km/t.

Jooo, men de fleste 6 gearede er ikke meget højere gearet end en 5
gearet.

Altså bare en rille mere at komem forbi....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Michael Kirkegaard (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 02-01-06 12:28


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43B90C45.4BE126E0@du.kan.finde.den...
> Michael Kirkegaard skriver:
>>
>> Hvis min 626'er havde det sjette gear ville det være super. Den kører 130
>> km/t ved 3000 rpm i 5.
>
> Mand, den er jo ved at dreje livet af sig selv.....

Hvad mener du?
Min tidligere Mazda GE benz, kørte 120 ved 3000 rpm i 5. Endnu tidligere
Fiat Tipo og Toyota Corolla kørte 100 ved 3000 rpm.
Er 3000 rpm til 130 km/t højt?
Første gang jeg hører det...

> Jooo, men de fleste 6 gearede er ikke meget højere gearet end en 5
> gearet.

Lejede på Gran Canaria en Pug 307 HDi med 6 gear. På den syntes 6 noget
tungere end 5.


Michael



Klaus D. Mikkelsen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-01-06 12:56

Michael Kirkegaard skriver:
>
> Hvad mener du?
> Min tidligere Mazda GE benz, kørte 120 ved 3000 rpm i 5. Endnu tidligere
> Fiat Tipo og Toyota Corolla kørte 100 ved 3000 rpm.
> Er 3000 rpm til 130 km/t højt?
> Første gang jeg hører det...

Min Golf går ca 49km/t ved 1000 RPM i 5. gear.

> Lejede på Gran Canaria en Pug 307 HDi med 6 gear. På den syntes 6 noget
> tungere end 5.

Men i forhld til en tilsvarende med 5 gear ?

"Min firmaVito" har også 6 gear, det er spild.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Benny Højvælde (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Benny Højvælde


Dato : 02-01-06 16:51


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43B914E7.51E37050@du.kan.finde.den...
> Michael Kirkegaard skriver:
>>
>> Hvad mener du?
>> Min tidligere Mazda GE benz, kørte 120 ved 3000 rpm i 5. Endnu tidligere
>> Fiat Tipo og Toyota Corolla kørte 100 ved 3000 rpm.
>> Er 3000 rpm til 130 km/t højt?
>> Første gang jeg hører det...
>
> Min Golf går ca 49km/t ved 1000 RPM i 5. gear.

Og medens jeg var i lære sidst i 1970erne havde en kollega en Datsun 120Y
(det hed den vist) og den gik med 4000 for at køre 80 - 85.

Benny



Klaus D. Mikkelsen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-01-06 19:27

"Benny Højvælde" skriver:
>
> Og medens jeg var i lære sidst i 1970erne havde en kollega en Datsun 120Y
> (det hed den vist) og den gik med 4000 for at køre 80 - 85.

Dreje, dreje, dreje....pyha.

Da jeg skiftede mellem Golf 2 og 3, var jeg ude for at kigge på en 4'er.
Der var ikek nogen hjmme i butikken på pågældende tidspunkt. Men jeg
kunne prøve en A3. Da jeg kom fra en "eenotter" mente forhandleren at
jeg skulel da have den i 1,6, med lidt flere heste. Deeeejlig bil, ingen
tvivl, men topearingen (5.) svarede præcist til 4 i min "eenotter". A3
tog 4000 omdrejninger i 5. for at gå 120. Det gjorde min Golf 2 i 4.
gear, skiftede jeg op i 5, tog den "kun" 3000 omdrejninger i minuttet.

Behøves jeg at nævne at den nuværende 5'er går 150 ved 3000 omdrejninger
i minuttet i "høj gear" ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

BJ (02-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-01-06 19:42


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43B97076.971E215B@du.kan.finde.den...

KLIP

> Behøves jeg at nævne at den nuværende 5'er går 150 ved 3000 omdrejninger
> i minuttet i "høj gear" ?

Hmmm ... ved det omdrejningstal, kører min Volvo en bagatel af + 165 km/t.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-01-06 19:46

BJ skriver:
>
> Hmmm ... ved det omdrejningstal, kører min Volvo en bagatel af + 165 km/t.

Det må være med den lille gearstang oppe ved "kanin" og ikke
"skildpadde"



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

BJ (02-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-01-06 20:00


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43B974CC.354404A4@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Hmmm ... ved det omdrejningstal, kører min Volvo en bagatel af + 165
>> km/t.
>
> Det må være med den lille gearstang oppe ved "kanin" og ikke
> "skildpadde"

Nope, det er i automatikkens højeste udveksling.

Jeg glemmer sent, da jeg havde en Alfist med ud at køre langtur. Han
stirrede helt forblændet på omdrejningstælleren og udbrød:" Det har jeg
li´godt aldrig set i Alfaen".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-01-06 19:59

BJ skriver:
>
> Nope, det er i automatikkens højeste udveksling.

Okay sidst jeg kørte "skærgårdstraktor" var de ikke kommet så langt

> Jeg glemmer sent, da jeg havde en Alfist med ud at køre langtur. Han
> stirrede helt forblændet på omdrejningstælleren og udbrød:" Det har jeg
> li´godt aldrig set i Alfaen".

Det tro da helvede mand, sådan en skal jo over 4000 omdrejninger for
overhovedet at kunne trække i gang


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

BJ (02-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-01-06 20:06


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43B97806.6FECB596@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Nope, det er i automatikkens højeste udveksling.
>
> Okay sidst jeg kørte "skærgårdstraktor" var de ikke kommet så langt
>
>> Jeg glemmer sent, da jeg havde en Alfist med ud at køre langtur. Han
>> stirrede helt forblændet på omdrejningstælleren og udbrød:" Det har jeg
>> li´godt aldrig set i Alfaen".
>
> Det tro da helvede mand, sådan en skal jo over 4000 omdrejninger for
> overhovedet at kunne trække i gang

Njaee ... nu skal jeg jo ikke røre i olien som visse andre, men blot dreje
på rattet og træde på speederen.

Så klares det hele automatisk af GearTrinic, dobbelt turbolader og
DSTC...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Michael Kirkegaard (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 02-01-06 20:11


>> Jeg glemmer sent, da jeg havde en Alfist med ud at køre langtur. Han
>> stirrede helt forblændet på omdrejningstælleren og udbrød:" Det har jeg
>> li´godt aldrig set i Alfaen".
>
> Det tro da helvede mand, sådan en skal jo over 4000 omdrejninger for
> overhovedet at kunne trække i gang
>
Til gengæld skal du være rigtig vågen hvis du skal følge med når den
passerer 4000 rpm..
Alfa er en fed bil, bare man ikke ejer skidtet.

Michael :c) (smiley)



BJ (02-01-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 02-01-06 20:22


"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43b97ab8$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

KLIP

>>> Jeg glemmer sent, da jeg havde en Alfist med ud at køre langtur. Han
>>> stirrede helt forblændet på omdrejningstælleren og udbrød:" Det har jeg
>>> li´godt aldrig set i Alfaen".
>>
>> Det tro da helvede mand, sådan en skal jo over 4000 omdrejninger for
>> overhovedet at kunne trække i gang
>>
> Til gengæld skal du være rigtig vågen hvis du skal følge med når den
> passerer 4000 rpm..

Jeg giver dig helt ret.

Den er sgutte til at få øje på i bakspejlet..

> Alfa er en fed bil, bare man ikke ejer skidtet.

Den er ualmindelig flot, men jeg har kun råd til cowboybukser, træsko og
kortærmede skjorter..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Per Henneberg Kriste~ (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-01-06 12:57


"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43b90e18$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Er 3000 rpm til 130 km/t højt?
> Første gang jeg hører det...

Det er hvad jeg kører i min TDI - ca. Og jeg ville gerne have 1-2 gear mere!

Claus P. har en Golf V med 140HK - den kører nærmere 180 ved 3.000
omdrejninger (den har 6 gear :)).

--
Per, Esbjerg



Michael Kirkegaard (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 02-01-06 13:03


>
>> Er 3000 rpm til 130 km/t højt?
>> Første gang jeg hører det...
>
> Det er hvad jeg kører i min TDI - ca. Og jeg ville gerne have 1-2 gear
> mere!

> Claus P. har en Golf V med 140HK - den kører nærmere 180 ved 3.000
> omdrejninger (den har 6 gear :)).

Det er lige præcis det jeg mener med ønsket om et 6. gear. Hvis man kører
170-180 ved 3000 rpm, så kører man måske omtrent ca. 120-130 ved 2000 rpm og
så spares der brændstof.


Michael



Klaus D. Mikkelsen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-01-06 13:08

Michael Kirkegaard skriver:
>
> Det er lige præcis det jeg mener med ønsket om et 6. gear. Hvis man kører
> 170-180 ved 3000 rpm, så kører man måske omtrent ca. 120-130 ved 2000 rpm og
> så spares der brændstof.

Sådan er det bare sjældent !


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Michael Kirkegaard (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 02-01-06 13:19


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43B917A0.4AF5A53B@du.kan.finde.den...
> Michael Kirkegaard skriver:
>>
>> Det er lige præcis det jeg mener med ønsket om et 6. gear. Hvis man kører
>> 170-180 ved 3000 rpm, så kører man måske omtrent ca. 120-130 ved 2000 rpm
>> og
>> så spares der brændstof.
>
> Sådan er det bare sjældent !
>
Nå ok.....
Jeg kan bare ikke se hvorfor man skulle lave et ekstra gear som ikke er
tungere en normalen, med mindre at bilen er undermotoriseret og skal kæmpe
lidt med lasten.

Hvad er så pointen med et ekstra gear, som efter din udsagn bare er en rille
mere?



Klaus D. Mikkelsen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-01-06 14:04

Michael Kirkegaard skriver:
>
> Jeg kan bare ikke se hvorfor man skulle lave et ekstra gear som ikke er
> tungere en normalen, med mindre at bilen er undermotoriseret og skal kæmpe
> lidt med lasten.

Netop

> Hvad er så pointen med et ekstra gear, som efter din udsagn bare er en rille
> mere?

Eksempelvis i en Golf V med 1,9TDI motoren er forskellen mellem
topgearet på en 5 gearet og en 6 gearet minimal.

Jeg har prøvet dem begge og valgte den 5 gearede selvom gearkssen i den
6 gearede er mere "lækker". Næste gang skal jeg nok have DSG i
stedet......

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Juul (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Juul


Dato : 02-01-06 19:00

> Det er lige præcis det jeg mener med ønsket om et 6. gear. Hvis man kører
> 170-180 ved 3000 rpm, så kører man måske omtrent ca. 120-130 ved 2000 rpm
og
> så spares der brændstof.

Hvis bilen er 4-cylindret rammer man en gearings-"grænse" hvor motoren vil
begynde at resonere (dvs. ubehagelige lyde og rystelser) i motorophæng,
transmission og aksler i stil med det man oplever i lastbiler og busser pga.
lave o/min og højt moment.

I en normal bil vil det ikke fungere = gennemsnitskunden vil klage til
fabrikanten :) ... nej seriøst vil rystelser vil også betyde øget slid.

Ønsker man en bil med en højere gearing er der ingen vej uden om at vælge en
motor med en bedre balance dvs. med flere cylindre til at udjævne motorens
kraftpulser.

Jeg har prøvet flere moderne diesler og synes faktisk ikke gearingen er godt
afstemt på de højest-gearede. Bl.a. VW's TDi 130 m/6 gear hvor den vel går
omkring 50 km/h pr. 1000 o/min i topgear. Det giver nogle trælse resonanser
ved forskellige hastigheder der er meget generende når man kører langt ved
konstant hastighed på motorvej. Derudover dårlig trækkraft og mere udtalt
turbotøven som findes i alle turbobiler (selvom det er minimeret på nye
motorer).

Dette kan undgås med en marginalt lavere gearing - derfor synes jeg det er
åndssvagt med højt topgear. Men iøvrigt er idéen med 6 gear til
dieselmotorer teknisk set relevant da motorens arbejdsområde er meget
begrænset i o/min. Jeg ville dog ikke gide rode rundt i så mange gear og
ville sikkert springe gear over til dagligt. Dermed forsvinder noget af den
brændstofbesparende effekt. Og så er man lige vidt... Men jeg er også farvet
af at køre aut/tiptronic i min egen bil.

VH Juul



KASO (04-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-01-06 08:36


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43B90C45.4BE126E0@du.kan.finde.den...
> Michael Kirkegaard skriver:
>>
>> Hvis min 626'er havde det sjette gear ville det være super. Den kører 130
>> km/t ved 3000 rpm i 5.
>
> Mand, den er jo ved at dreje livet af sig selv.....
>
>> Det kunne da være godt om den eksempelvis kun skulle
>> bruge 2000 rpm i 6. for at nå 130 km/t.
>
> Jooo, men de fleste 6 gearede er ikke meget højere gearet end en 5
> gearet.
>

Det var da noget af en påstand!

Min Renault kører 51,4 km/t v. 1.000 rpm i 6. - 1.6 benzin m. 5 gear kører
tilsvarende 32,4km/t.

En Touran 5 gears kører 31 km/t i topgear - i 6 gears versionen kører den
43,5 km/t i 6.gear.

En BMW 116i kører 31,2 km/t i 5. gear - 6 gears versionen kører 39,5 km/t i
6 gear (118i) eller 55,2km/t (120d)

Det er en meget stor behagelighed at trille lydløst ud af motorvejen mens
motoren kører i "forhøjet tomgang". Desuden kan man ubesværet springe gear
over - noget jeg jævnligt praktiserer - samtidig med at man altid har et
"idéelt gear".

Men OK - modstand mod forandringer har jo altid eksisteret - og der var også
nogle, der mente at 4. gear var overflødigt - og derefter 5.gear, da de kom
til.....



Henrik B. (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-01-06 10:22

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:43bb7ade$0$38722$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> Jooo, men de fleste 6 gearede er ikke meget højere gearet end en 5
>> gearet.
>>
>
> Det var da noget af en påstand!
>
> Min Renault kører 51,4 km/t v. 1.000 rpm i 6. - 1.6 benzin m. 5 gear kører
> tilsvarende 32,4km/t.
>
> En Touran 5 gears kører 31 km/t i topgear - i 6 gears versionen kører den
> 43,5 km/t i 6.gear.
>
> En BMW 116i kører 31,2 km/t i 5. gear - 6 gears versionen kører 39,5 km/t
> i 6 gear (118i) eller 55,2km/t (120d)

Så er vi tilbage ved pærer og bananer - sammenlign nu for pokker biler med
samme motor - ikke benz/diesella på tværs!

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



KASO (04-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-01-06 11:07


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43bb93b7$0$8841$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:43bb7ade$0$38722$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>> Jooo, men de fleste 6 gearede er ikke meget højere gearet end en 5
>>> gearet.
>>>
>>
>> Det var da noget af en påstand!
>>
>> Min Renault kører 51,4 km/t v. 1.000 rpm i 6. - 1.6 benzin m. 5 gear
>> kører tilsvarende 32,4km/t.
>>
>> En Touran 5 gears kører 31 km/t i topgear - i 6 gears versionen kører den
>> 43,5 km/t i 6.gear.
>>
>> En BMW 116i kører 31,2 km/t i 5. gear - 6 gears versionen kører 39,5 km/t
>> i 6 gear (118i) eller 55,2km/t (120d)
>
> Så er vi tilbage ved pærer og bananer - sammenlign nu for pokker biler med
> samme motor - ikke benz/diesella på tværs!

Øhh - pointen er jo netop, at 6-trins gearkassen oftest er lavet til biler
med højt moment/mange hk ved lave omdrejninger - og derfor har det ekstra,
høje 6. gear. Jeg kan ikke lige komme i tanke om biler med samme motor, med
et valg ml. 5 eller 6-trins gearkasse - for hvad skulle idéen være?

BMW'en er iøvrigt et eksempel på 2 benzinbiler (+ 1 diesel) - også her er 6.
gear markant højere end 5. gear. Påstanden var jo, at 6. gear ikke er meget
højere end 5. gear "normalt" er og at man bare fik en tættere gearing. Det
er jo ikke korrekt - for 6-gears bilerne har jo generelt et meget højere 6.
gear - fordi de også har en motor til at trække det. Selvfølgelig kan man
lave en 5 trins gearkasse, hvor 5. gear er lige så højt som i 6-trins
gearkasserne, men ulempen er, at springet mellem gearene dermed bliver for
langt - og at motoren dermed ofte vil køre med for mange omdrejninger med
højere forbrug, forurening og støj til følge.

Jeg må indrømme, at diskussionen om 6-trins gearkasser mere lugter af
histiorien om ræven og rønnebærene iblandet en god portion modstand mod
forandring end noget andet....



Klaus D. Mikkelsen (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-01-06 11:36

KASO skriver:
>
> Øhh - pointen er jo netop, at 6-trins gearkassen oftest er lavet til biler
> med højt moment/mange hk ved lave omdrejninger - og derfor har det ekstra,
> høje 6. gear. Jeg kan ikke lige komme i tanke om biler med samme motor, med
> et valg ml. 5 eller 6-trins gearkasse - for hvad skulle idéen være?

Det første eksempel jeg vil fiske op af krukken er VW golf V 1,9 TDI med
105 HK's motor (præcist sådan en bil jeg har)


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (04-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-01-06 12:38


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43BBA50D.77AE22F5@du.kan.finde.den...
> KASO skriver:
>>
>> Øhh - pointen er jo netop, at 6-trins gearkassen oftest er lavet til
>> biler
>> med højt moment/mange hk ved lave omdrejninger - og derfor har det
>> ekstra,
>> høje 6. gear. Jeg kan ikke lige komme i tanke om biler med samme motor,
>> med
>> et valg ml. 5 eller 6-trins gearkasse - for hvad skulle idéen være?
>
> Det første eksempel jeg vil fiske op af krukken er VW golf V 1,9 TDI med
> 105 HK's motor (præcist sådan en bil jeg har)

Hmm - og gearingen på de to er....?
(Jeg kan ikke umiddelbart finde oplysningen for 6-gearsversionen - 5-gears
kører 46,3 km/t)




Klaus D. Mikkelsen (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-01-06 12:57

KASO skriver:
>
> Hmm - og gearingen på de to er....?

Næsten ens

Har prøvekørt dem begge.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

KASO (04-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-01-06 16:21


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43BBB7FD.36C17DF3@du.kan.finde.den...
> KASO skriver:
>>
>> Hmm - og gearingen på de to er....?
>
> Næsten ens

Orv - det var præcist

> Har prøvekørt dem begge.
>

Det siger jo ikke så meget "faktuelt", hvad din fornemmelse var.....

5 gears modellen er opgivet til 20 km/l
6 gears modellen er opgivet til 19,2 km/l

Så en eller anden forskel må der jo være - omend den - ifht. gældende
økonominorm - ikke er til 6-gears modellens fordel.

Jeg kender ikke VWs filosofi her - måske ønsker de at profilere den 6-gears
som mere "sporty" med flere, tætliggende gear?!?

TDI 2.0 (6 gear) kører 52 km/t i topgear - jeg ved ikke, om det er samme
gearkasse (og gearing)?!?

5-gear modellen ligger under alle omstændigheder noget under min egen
Renault 1.9 diesel (51,4 km/t) - trods at min har en væsentligt højere
egenvægt og væsentlig større luftmodstand (Grand Scénic - 1550kg) - men også
større "overarme" (120hk, 300Nm).

En Peugeot 307 1.6 HDI 5 gear kører 46,2 km/t i topgear
En Peugeot 307 2.0 HDI 6 gear kører 55,2 km/t i topgear

Flere kræfter = højere gearing = behov for at "indskyde" et ekstra gear for
at springene ikke skal blive for store.



Klaus D. Mikkelsen (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-01-06 16:24

KASO skriver:
>
> Orv - det var præcist

Ja, for hvor præcist de lå op ad hinande kan jeg ikek huske.

> Det siger jo ikke så meget "faktuelt", hvad din fornemmelse var.....

Nu går jeg lidt op i den slags, så jo, jeg lagde mærke til det.

> Jeg kender ikke VWs filosofi her - måske ønsker de at profilere den 6-gears
> som mere "sporty" med flere, tætliggende gear?!?

Gearkassen er ganske anderledes at rode i, kan jeg så fortælle.

> 5-gear modellen ligger under alle omstændigheder noget under min egen
> Renault 1.9 diesel (51,4 km/t) - trods at min har en væsentligt højere
> egenvægt og væsentlig større luftmodstand (Grand Scénic - 1550kg) - men også
> større "overarme" (120hk, 300Nm).

Hvilket betyder at du må skifte gear en gang i mellem

> Flere kræfter = højere gearing = behov for at "indskyde" et ekstra gear for
> at springene ikke skal blive for store.

Ikke altid !


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

KASO (04-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-01-06 16:55


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43BBE889.EE1846C2@du.kan.finde.den...
> KASO skriver:
>>
>> Orv - det var præcist
>
> Ja, for hvor præcist de lå op ad hinande kan jeg ikek huske.

Næh - det var jo også min pointe

>
>> Det siger jo ikke så meget "faktuelt", hvad din fornemmelse var.....
>
> Nu går jeg lidt op i den slags, så jo, jeg lagde mærke til det.

Hmm - hvis du gik nok op i det, ville du kunne huske omdrejningstallet v.
motorvejshastighed - nøjagtigt

>
>> Jeg kender ikke VWs filosofi her - måske ønsker de at profilere den
>> 6-gears
>> som mere "sporty" med flere, tætliggende gear?!?
>
> Gearkassen er ganske anderledes at rode i, kan jeg så fortælle.

Jo-jo - men hvordan "anderledes"?

>
>> 5-gear modellen ligger under alle omstændigheder noget under min egen
>> Renault 1.9 diesel (51,4 km/t) - trods at min har en væsentligt højere
>> egenvægt og væsentlig større luftmodstand (Grand Scénic - 1550kg) - men
>> også
>> større "overarme" (120hk, 300Nm).
>
> Hvilket betyder at du må skifte gear en gang i mellem

Tjah - det hænder, men jeg springer også ofte 1-2 gear over. Ved 80 km/t og
opefter forbliver jeg i 6. - og ved stille kørsel kan jeg s'mænd godt trille
i 6. fra 70-75 km/t. Ved kørsel med skiftende hastigheder er det meget rart
altid at have et gear, der passer - så jeg kan holde mig under 2.000 rpm.
Med et større spring mellem gearene ville jeg være tvunget til at køre i 4.
gear v. 65-70 km/t, hvilket bruger mere brændstof, forurener mere - og (i
teorien) larmer mere (jeg kan nu ikke høre den - det er jo ikke en PD motor
).

>> Flere kræfter = højere gearing = behov for at "indskyde" et ekstra gear
>> for
>> at springene ikke skal blive for store.
>
> Ikke altid !

Det er jo et definitionsspørgsmål! Bemærk iøvrigt at MB i nogle af deres
automatgearkasser er oppe på 7 gear - gad vide, hvorfor....



Klaus D. Mikkelsen (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-01-06 17:06

KASO skriver:
>
> Næh - det var jo også min pointe

Du forstår at jeg fik det til at være så tæt at jeg valgte 5 gears
modellen, fordi 6. kun tilbød mere "røren i gryden" ?

> Hmm - hvis du gik nok op i det, ville du kunne huske omdrejningstallet v.
> motorvejshastighed - nøjagtigt

Ja, 96,5 km/t ved 2000 omdrejninger i minuttet for den 5 gearede.

> Jo-jo - men hvordan "anderledes"?

Mere præcist skifte.

> Tjah - det hænder, men jeg springer også ofte 1-2 gear over. Ved 80 km/t og
> opefter forbliver jeg i 6.

Det var sent.

> - og ved stille kørsel kan jeg s'mænd godt trille
> i 6. fra 70-75 km/t.

Shit mand, der kan jeg blive i mit lave 5 gear fra 55 km/t

> Med et større spring mellem gearene ville jeg være tvunget til at køre i 4.
> gear v. 65-70 km/t, hvilket bruger mere brændstof, forurener mere - og (i
> teorien) larmer mere

Forurener mere ?
Fra 50 km/t kan jeg køre golfen i 5. gear, der bruger den mindre
brændstof end ved samme kørsel i 4.

> (jeg kan nu ikke høre den - det er jo ikke en PD motor
> ).

Nåh, okay, jeg har en VW, der kan den heller ikke høres i


> Det er jo et definitionsspørgsmål! Bemærk iøvrigt at MB i nogle af deres
> automatgearkasser er oppe på 7 gear - gad vide, hvorfor....

Og VW er med DSG kassen på 6.

Fordi de med en automatksse kan bestemme skiftene og dermed dimensionere
den "lettere" for at spare materialer.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

KASO (04-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-01-06 17:17


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:43BBF26D.8571444D@du.kan.finde.den...
> KASO skriver:
>>
>> Næh - det var jo også min pointe
>
> Du forstår at jeg fik det til at være så tæt at jeg valgte 5 gears
> modellen, fordi 6. kun tilbød mere "røren i gryden" ?
>
>> Hmm - hvis du gik nok op i det, ville du kunne huske omdrejningstallet v.
>> motorvejshastighed - nøjagtigt
>
> Ja, 96,5 km/t ved 2000 omdrejninger i minuttet for den 5 gearede.

Og for den 6 gears?

>
>> Jo-jo - men hvordan "anderledes"?
>
> Mere præcist skifte.

OK!

>> Tjah - det hænder, men jeg springer også ofte 1-2 gear over. Ved 80 km/t
>> og
>> opefter forbliver jeg i 6.
>
> Det var sent.

Tjah - den er jo ikke så lavt gearet som din - og vejer 225 kg. mere og har
større luftmodstand - så....

>
>> - og ved stille kørsel kan jeg s'mænd godt trille
>> i 6. fra 70-75 km/t.
>
> Shit mand, der kan jeg blive i mit lave 5 gear fra 55 km/t

Det kan jeg også - i 5. gear - det er jo netop pointen - jeg har et mere,
når du har "udsolgt".

>
>> Med et større spring mellem gearene ville jeg være tvunget til at køre i
>> 4.
>> gear v. 65-70 km/t, hvilket bruger mere brændstof, forurener mere - og (i
>> teorien) larmer mere
>
> Forurener mere ?
> Fra 50 km/t kan jeg køre golfen i 5. gear, der bruger den mindre
> brændstof end ved samme kørsel i 4.

Se ovenfor !

Til gengæld snurrer din så lystigt rundt ved motorvejsfart grundet den lave
gearing...

>
>> (jeg kan nu ikke høre den - det er jo ikke en PD motor
>> ).
>
> Nåh, okay, jeg har en VW, der kan den heller ikke høres i

Er du allerede blevet høreskadet af traktorstøjen?
(OK - når først den er i fart, er den ikke slem)

>> Det er jo et definitionsspørgsmål! Bemærk iøvrigt at MB i nogle af deres
>> automatgearkasser er oppe på 7 gear - gad vide, hvorfor....
>
> Og VW er med DSG kassen på 6.
>
> Fordi de med en automatksse kan bestemme skiftene og dermed dimensionere
> den "lettere" for at spare materialer.

Nok snarere for at spare brændstof - en "udfordring", hvis man vil sælge i
f.eks. Californien.



Klaus D. Mikkelsen (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-01-06 17:45

KASO skriver:
>
> Og for den 6 gears?

Tæt på det samme, derfor valgte jeg 5 gears modellen.

> Det kan jeg også - i 5. gear - det er jo netop pointen - jeg har et mere,
> når du har "udsolgt".

Tæt på.

> Til gengæld snurrer din så lystigt rundt ved motorvejsfart grundet den lave
> gearing...

Ja, hele 2500 omdrejninger

> Er du allerede blevet høreskadet af traktorstøjen?
> (OK - når først den er i fart, er den ikke slem)

Nej, den forsvinder i isoleringen ind mod førekabinen.

> Nok snarere for at spare brændstof - en "udfordring", hvis man vil sælge i
> f.eks. Californien.

Nej, materialer.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

KASO (04-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-01-06 20:23

>> Til gengæld snurrer din så lystigt rundt ved motorvejsfart grundet den
>> lave
>> gearing...
>
> Ja, hele 2500 omdrejninger

= 11% hurtigere!


>> Nok snarere for at spare brændstof - en "udfordring", hvis man vil sælge
>> i
>> f.eks. Californien.
>
> Nej, materialer.

MB's egen forklaring er brændstofforbrug (hvilket ikke nødvendigvis = den
fulde sandhed). Hvilket belæg har du for at der skulle spares materialer?

Forklaringen ved fremkosten:

"Mercedes har udviklet verdens første 7-trins automatgearkasse - 7G-Tronic -
som vil blive tilbudt i modellerne E 500, S 430, S500, CL 500 og SL 500.

Den nye automattransmission giver mulighed for at øge spændvidden mellem
højeste og laveste udvekslingsforhold og vil både kunne spare benzin, øge
accelerationsevnen og gøre kørslen mere behagelig.

Den computerstyrede transmission er i stand til at springe et eller flere
gear over, både når der skiftes op og ned, og præcist ramme det mest
passende gear til kørselsforholdene. Der er såkaldt lock-up-funktion på
samtlige gear for at minimere energitabet i momentomformeren ved at skabe
direkte mekanisk forbindelse mellem motor og hjul.

Den nye gearkasse fylder og vejer omtrent som sin 5-trins forgænger. Vægten
er holdt nede ved brug af magnesium til selve gearkassehuset. Autoindex, som
bringer nyheder, siger til gengæld ikke noget om, hvorvidt prisen også har
kunnet holdes nede."

Kilde: http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=1649



Brian (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-01-06 19:03

Klaus D. Mikkelsen wrote:

>> - og ved stille kørsel kan jeg s'mænd godt trille
>> i 6. fra 70-75 km/t.
>
> Shit mand, der kan jeg blive i mit lave 5 gear fra 55 km/t

Hmm... kan vi udfra ovenstående få en afgørelse på
måle-diller konkurrencen i har gang i ?


/Brian



Jan W Nielsen (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 04-01-06 16:18

> Øhh - pointen er jo netop, at 6-trins gearkassen oftest er lavet til biler
> med højt moment/mange hk ved lave omdrejninger - og derfor har det ekstra,
> høje 6. gear. Jeg kan ikke lige komme i tanke om biler med samme motor,
> med et valg ml. 5 eller 6-trins gearkasse - for hvad skulle idéen være?

Skoda Superb blev for et år siden solgt med både 5 og seks trin i TDi
130´eren.

> Jeg må indrømme, at diskussionen om 6-trins gearkasser mere lugter af
> histiorien om ræven og rønnebærene iblandet en god portion modstand mod
> forandring end noget andet....

Enig - men i Golf R32 er det dog temmeligt belastende. Motoren har kræfter i
overflod, og sjette gear på ingen måde et overgear, hvorfor det føles noget
åndssvagt at skulle skifte konstant. Det var min egen oplevelse, da jeg
kørte i sådan en fætter, og andre som kørte i den havde den samme oplevelse.
Herunder Thomas Krath og Mogens Knudsen her fra gruppen samt min far. Det
ødelagde næsten den ellers sublime køreoplevelse.

Det samme synes jeg gør sig gældende på Mondeo V6.

På dieslerne er det derimod fedt nok.

I øvrigt synes jeg, det er noget vrøvl, at det er noget problem, at
omdrejningregisteret er smalt i en diesel. Reelt handler det om, hvor ofte
du skal skifte gear - og i en diesel - hvor gearingen naturligvis er
tilpasset - ligger skiftetidspunkterne for eksempel samme sted om en Mondeo
V6.

(Den eneste forskel er at en diesel trækker fra bunden - det gør en Mondeo
2,5 ikke.)

1. gear 40
2. gear 80
3. gear 120

....og så fremdeles... (omtrent)

--
/Jan W Nielsen



KASO (04-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-01-06 17:05


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43bbe68a$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Øhh - pointen er jo netop, at 6-trins gearkassen oftest er lavet til
>> biler med højt moment/mange hk ved lave omdrejninger - og derfor har det
>> ekstra, høje 6. gear. Jeg kan ikke lige komme i tanke om biler med samme
>> motor, med et valg ml. 5 eller 6-trins gearkasse - for hvad skulle idéen
>> være?
>
> Skoda Superb blev for et år siden solgt med både 5 og seks trin i TDi
> 130´eren.

OK - jeg kender jo - trods alt - heller ikke alle modelvarianter af alle
biler

>> Jeg må indrømme, at diskussionen om 6-trins gearkasser mere lugter af
>> histiorien om ræven og rønnebærene iblandet en god portion modstand mod
>> forandring end noget andet....
>
> Enig - men i Golf R32 er det dog temmeligt belastende. Motoren har kræfter
> i overflod, og sjette gear på ingen måde et overgear, hvorfor det føles
> noget åndssvagt at skulle skifte konstant. Det var min egen oplevelse, da
> jeg kørte i sådan en fætter, og andre som kørte i den havde den samme
> oplevelse. Herunder Thomas Krath og Mogens Knudsen her fra gruppen samt
> min far. Det ødelagde næsten den ellers sublime køreoplevelse.

Det lyder tåbeligt! Min egen Coupé har godt nok kun 5 gear - men her synes
jeg også, at 5. gear med fordel kunne være højere - eller der kunne have
været et 6.gear som overgear.

>
> Det samme synes jeg gør sig gældende på Mondeo V6.
>
> På dieslerne er det derimod fedt nok.

Jeps!

>
> I øvrigt synes jeg, det er noget vrøvl, at det er noget problem, at
> omdrejningregisteret er smalt i en diesel. Reelt handler det om, hvor ofte
> du skal skifte gear - og i en diesel - hvor gearingen naturligvis er
> tilpasset - ligger skiftetidspunkterne for eksempel samme sted om en
> Mondeo V6.

Helt enig! Det er jo ikke RPM, men springet i km/t, der er interessant! I
praksis kommer min diesel stort set aldrig over 3.000 RPM - selv om den
faktisk hører til de mere omdrejningsvillige af slagsen, men behovet er
sjældent til stede. Til gengæld ligger jeg ofte ved 12-1300 RPM - noget der
er uhørt i en benzinbil (faktisk kan den fint køre i tomgang i alle gear -
men det er næppe sundt at accelerere fra). Coupéen fik/får til gengæld flere
omdrejninger (den er overgået til "konebil", da jeg kører længst og derfor
bedre udnytter diesel'en).



Henrik B. (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-01-06 17:44

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43bbe68a$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> (Den eneste forskel er at en diesel trækker fra bunden - det gør en Mondeo
> 2,5 ikke.)
>
> 1. gear 40
> 2. gear 80

Dér er man jo allerede i 5. gear...

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Kim Kristensen (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 04-01-06 23:18


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43bbfb5b$0$8810$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> news:43bbe68a$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > (Den eneste forskel er at en diesel trækker fra bunden - det gør en
Mondeo
> > 2,5 ikke.)
> >
> > 1. gear 40
> > 2. gear 80
>
> Dér er man jo allerede i 5. gear...
>
> --
> -----------------------------------
> Dyrlægebiler - Det intelligente valg
>
>
Ja det vil jeg da også mene.

Med venlig hilsen Kim



KASO (05-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 05-01-06 20:25


"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43bc497f$0$8883$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:43bbfb5b$0$8810$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
>> news:43bbe68a$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> > (Den eneste forskel er at en diesel trækker fra bunden - det gør en
> Mondeo
>> > 2,5 ikke.)
>> >
>> > 1. gear 40
>> > 2. gear 80
>>
>> Dér er man jo allerede i 5. gear...
>>
>> --
>> -----------------------------------
>> Dyrlægebiler - Det intelligente valg
>>
>>
> Ja det vil jeg da også mene.

Nope - 6.!



Kim Kristensen (05-01-2006)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 05-01-06 22:55


"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:43bd7271$0$38629$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
> news:43bc497f$0$8883$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> > "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:43bbfb5b$0$8810$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> >> news:43bbe68a$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >>
> >> > (Den eneste forskel er at en diesel trækker fra bunden - det gør en
> > Mondeo
> >> > 2,5 ikke.)
> >> >
> >> > 1. gear 40
> >> > 2. gear 80
> >>
> >> Dér er man jo allerede i 5. gear...
> >>
> >> --
> >> -----------------------------------
> >> Dyrlægebiler - Det intelligente valg
> >>
> >>
> > Ja det vil jeg da også mene.
>
> Nope - 6.!
>
>
Jeg må ty til motorcyklen hvis jeg skal ha' 6 fremadgående, eller også vente
til den gamle bil skal udskiftes.

Med venlig hilsen Kim



Henrik B. (09-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-01-06 11:01

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:43bd7271$0$38629$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>>> > 1. gear 40
>>> > 2. gear 80
>>>
>>> Dér er man jo allerede i 5. gear...
>>>
>>>
>> Ja det vil jeg da også mene.
>
> Nope - 6.!

Hvorfor i 6. når det 5. er lige så højt.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



KASO (09-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 09-01-06 20:32


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43c23459$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:43bd7271$0$38629$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>>> > 1. gear 40
>>>> > 2. gear 80
>>>>
>>>> Dér er man jo allerede i 5. gear...
>>>>
>>>>
>>> Ja det vil jeg da også mene.
>>
>> Nope - 6.!
>
> Hvorfor i 6. når det 5. er lige så højt.

I hvilken bil?

Iflg. Bilmagasinets database, kører 5-gears Saab'er ca. 44km/t v. 1.000
rpm - eller ca. det samme som min. Jeg har så bare et 6. gear, hvor den
kører 51,4km/t....



Henrik B. (09-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-01-06 23:53

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:43c2ba22$0$38690$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> Hvorfor i 6. når det 5. er lige så højt.
>
> I hvilken bil?

9000...

> Iflg. Bilmagasinets database, kører 5-gears Saab'er ca. 44km/t v. 1.000
> rpm - eller ca. det samme som min.

Jeg kører nu 46 km/t...

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Jan W Nielsen (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 10-01-06 10:05

> Jeg kører nu 46 km/t...

Er det ikke fordi den gamle benzinmotor ikke kan tage ret mange
omdrejninger..?

--
/Jan W Nielsen



Henrik B. (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 10-01-06 14:23

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43c378ab$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Jeg kører nu 46 km/t...
>
> Er det ikke fordi den gamle benzinmotor ikke kan tage ret mange
> omdrejninger..?

Jep - den yder jo maks ved beskedne 5500 rpm.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



KASO (10-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 10-01-06 21:03


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43c3b526$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> news:43c378ab$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Jeg kører nu 46 km/t...
>>
>> Er det ikke fordi den gamle benzinmotor ikke kan tage ret mange
>> omdrejninger..?
>
> Jep - den yder jo maks ved beskedne 5500 rpm.

Det er jo næsten en diesel - bare uden fordelene



Henrik B. (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 11-01-06 18:02

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:43c412fe$0$38661$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>>> Er det ikke fordi den gamle benzinmotor ikke kan tage ret mange
>>> omdrejninger..?
>>
>> Jep - den yder jo maks ved beskedne 5500 rpm.
>
> Det er jo næsten en diesel - bare uden fordelene

Ja, og ulemperne. )

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



KASO (10-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 10-01-06 21:03


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43c2e943$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:43c2ba22$0$38690$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>>> Hvorfor i 6. når det 5. er lige så højt.
>>
>> I hvilken bil?
>
> 9000...

Den var vist heller ikke med i Bilmagasinets database over nye biler

>
>> Iflg. Bilmagasinets database, kører 5-gears Saab'er ca. 44km/t v. 1.000
>> rpm - eller ca. det samme som min.
>
> Jeg kører nu 46 km/t...

Tjah - og dermed - som nævnt - lavere gearet end min 6-gears (i 6.)...



Henning (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 02-01-06 17:06


>Hvis min 626'er havde det sjette gear ville det være super. Den kører 130
>km/t ved 3000 rpm i 5. Det kunne da være godt om den eksempelvis kun skulle
>bruge 2000 rpm i 6. for at nå 130 km/t.
>Det sparer at andet lige en masse brændstof.

Mondeoen ligger på knap 2.000 rpm ved 130km/h. Mazda og Ford har et
meget tæt samarbejde, så mon ikke det er ca. det samme for en 6're?


Henning
hsb(at)image.dk

Michael Kirkegaard (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 02-01-06 17:55


"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:upjir191eh236jc8lr09to607s751al7t2@4ax.com...
>
>>Hvis min 626'er havde det sjette gear ville det være super. Den kører 130
>>km/t ved 3000 rpm i 5. Det kunne da være godt om den eksempelvis kun
>>skulle
>>bruge 2000 rpm i 6. for at nå 130 km/t.
>>Det sparer at andet lige en masse brændstof.
>
> Mondeoen ligger på knap 2.000 rpm ved 130km/h. Mazda og Ford har et
> meget tæt samarbejde, så mon ikke det er ca. det samme for en 6're?
>
Det er diesel-mondeo?
De vist en lang række komponenter, og det gør da Ford til en hæderlig bil...
:c)) (smiley)



Ukendt (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-06 16:43


"Juel" <him> skrev i en meddelelse
news:43b8d270$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg ville vælge Mazda 6 DE til hver en tid.
>> Specs: 2,0 DE/143 HK/6 man. gear/ 16,4 km/l 373.418 ,-
>
> Hvem helvede gider at sidde og skifte rundt i 6 gear ?!?! vi har det i den
> ene firmabil, og damn det er træls..

6. gear er en dille. Og kun til sarte gearkasser.
Jeg ville måske overveje en Audi. Der må kunne
købes noget Audi for 375.000, omend ikke
alle nævnte krav ville blive opfyldt.



Per Henneberg Kriste~ (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-01-06 19:25


"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
news:43b94a10$0$116$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> 6. gear er en dille. Og kun til sarte gearkasser.

Sarte gearkasser???


--
Per, Esbjerg



Henrik B. (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-01-06 18:12

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:43b989e3$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

>> 6. gear er en dille. Og kun til sarte gearkasser.
>
> Sarte gearkasser???

Jep. Man laver 6-trins kasser for at "fordele" momentet...

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Ukendt (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-01-06 18:40


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43bab045$0$1842$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:43b989e3$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>> 6. gear er en dille. Og kun til sarte gearkasser.
>>
>> Sarte gearkasser???
>
> Jep. Man laver 6-trins kasser for at "fordele" momentet...

Du mener heste?
Momentet er da stort set det samme hele tiden når speederen er i bund uanset
RPM på motoren. Mange motorer har en rimelig flad momentkurve i det meste af
arbejdsområdet.

6 trins kasser er vist i de fleste tilfælde bare for at være popsmart,
ellers ser det da rigtig skidt ud med arbejdsområdet for en moderne motor (i
en personbil)

Jeg vil dog sige at i den 911'er jeg kørte, var 6 trin nu meget passende, så
man først satte den i 6. ved omkring 200 Km/t )

--
Tom



Henrik B. (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-01-06 10:23

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:43bab6e7$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Jep. Man laver 6-trins kasser for at "fordele" momentet...
>
> Du mener heste?

Nej!

> Momentet er da stort set det samme hele tiden når speederen er i bund
> uanset RPM på motoren. Mange motorer har en rimelig flad momentkurve i det
> meste af arbejdsområdet.

Ja, men ikke desto mindre er det stort moment ved små rpm der dræber en
gearkasse.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



KASO (04-01-2006)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-01-06 08:24


"Juel" <him> skrev i en meddelelse
news:43b8d270$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg ville vælge Mazda 6 DE til hver en tid.
>> Specs: 2,0 DE/143 HK/6 man. gear/ 16,4 km/l 373.418 ,-
>
> Hvem helvede gider at sidde og skifte rundt i 6 gear ?!?! vi har det i den
> ene firmabil, og damn det er træls..

Vidste du godt, at man ikke er forpligtet til at bruge dem alle? Man kan
godt springe 1-2 gear over - men man har altid et gear, der passer!



Jan W Nielsen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 02-01-06 07:53

> følgende er en betingelse:

Er det firmavogn - eller privatkøb..?

/Jan W Nielsen



Henrik B. (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 02-01-06 11:32

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:43b8cdd4$0$11170$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> følgende er en betingelse:
>
> Er det firmavogn - eller privatkøb..?

Ja, dét er ret væsentligt.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



JMN (02-01-2006)
Kommentar
Fra : JMN


Dato : 02-01-06 12:23


>
> Er det firmavogn - eller privatkøb..?

Privatkøb



Jan W Nielsen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 02-01-06 14:35

>> Er det firmavogn - eller privatkøb..?

Ok - så ville jeg holder mig væk fra de sjoveste, der måske afskriver meget.

Jeg synes, du skulle forhandler de bedste tilbud hjem, som deu kan få - og
så simpelthen køre en tur i dem fra en ende af, når vejen er fornuftig, og
du kan komme til at køre.

--
/Jan W Nielsen



Christensen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 02-01-06 10:44


"JMN" <Guffe@guffe.dk> wrote in message
news:43b859c2$0$38642$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> følgende er en betingelse:
>
> Diesel
> Stærk motor med bundtræk
> God driftsøkonomi
> St.car
> God garanti
> Mærke af en hvis kvalitet (driftssikker, god service m.m.)
> Rimeligt med udstyr
> Ny (hvis brugt så max. 2 år gammel og max. 75.000 km.)
>
> Hvad ville du så vælge ?
>
> Godt nytår !
>
> vh.
> JMN

En 330d Touring E46 fra 01-02 eller en noget nyere 320d E46. Det fortryder
man aldrig

Godt nytår

/f christensen



Henrik B. (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 02-01-06 11:32

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
news:43b859c2$0$38642$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> følgende er en betingelse:
>
> Diesel
> Stærk motor med bundtræk
> God driftsøkonomi
> St.car
> God garanti
> Mærke af en hvis kvalitet (driftssikker, god service m.m.)
> Rimeligt med udstyr
> Ny (hvis brugt så max. 2 år gammel og max. 75.000 km.)
>
> Hvad ville du så vælge ?

En Toyota Avensis med 3 års garanti og en meget høj driftsikkerhed.

Listeprisen er 388.000,- men kan uden det mindste tvivl handles ned til de
ønskede 375.000,-

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Henning (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 02-01-06 17:07

On Mon, 2 Jan 2006 11:31:41 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
>news:43b859c2$0$38642$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> følgende er en betingelse:
>>
>> Diesel
>> Stærk motor med bundtræk
>> God driftsøkonomi
>> St.car
>> God garanti
>> Mærke af en hvis kvalitet (driftssikker, god service m.m.)
>> Rimeligt med udstyr
>> Ny (hvis brugt så max. 2 år gammel og max. 75.000 km.)
>>
>> Hvad ville du så vælge ?
>
>En Toyota Avensis med 3 års garanti og en meget høj driftsikkerhed.
>
>Listeprisen er 388.000,- men kan uden det mindste tvivl handles ned til de
>ønskede 375.000,-
Læs tidligere tråde om flåderabat - Toyota giver 60.000,- i rabat på
Avensis'en...


Henning
hsb(at)image.dk

Johnt (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Johnt


Dato : 03-01-06 00:38


"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:nsjir1dsde2io48r556uie7rfd1jcnva0p@4ax.com...
> On Mon, 2 Jan 2006 11:31:41 +0100, "Henrik B."
> <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:
>
>>"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
>>news:43b859c2$0$38642$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> følgende er en betingelse:
>>>
>>> Diesel
>>> Stærk motor med bundtræk
>>> God driftsøkonomi
>>> St.car
>>> God garanti
>>> Mærke af en hvis kvalitet (driftssikker, god service m.m.)
>>> Rimeligt med udstyr
>>> Ny (hvis brugt så max. 2 år gammel og max. 75.000 km.)
>>>
>>> Hvad ville du så vælge ?
>>

Jeg stod for samme valg i foråret. Købte en Peugeot 407 SW 1,6 HDI.

Der er en test af bilen i sedan udgaven fra Bilmagasinet her:
http://www.bilbasen.dk/nyheder/biltest/show_article.asp?id=688

Jeg har ikke fortrudt valget. Kører altid over 16 km/l, med en kombination
af bykørsel og lidt motorvej omkring Kbh. Det er dog muligt at få tallet
længere ned, men også højere op. Rekorden er 20 km/l fra Østerbro i Kbh til
færgen i Kalundborg.

Jeg har aldrig haft problemer med garanti hos Peugeot. Jeg syntes, at mit
værksted er meget god til at tage ting over garantien på mine tidligere
biler uden at jeg behøver at bede om det.

Hilsen
Johnt



Ukendt (03-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-01-06 20:32



"JMN" <mailto:Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse

"Hvis du havde 375.000 til en ny bil og.."

> følgende er en betingelse:
> Diesel
> Stærk motor med bundtræk
> God driftsøkonomi
> St.car
> God garanti
> Mærke af en hvis kvalitet (driftssikker, god service m.m.)
> Rimeligt med udstyr
> Ny (hvis brugt så max. 2 år gammel og max. 75.000 km.)
> Hvad ville du så vælge ?

Ejendomsinspektøren i firmaet har lige hentet en splinterny
VW Caravelle TDI hos Lindholm Biler - pris 280.000 kr, hvilket
er 60.000 under prisen...


-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.198.145.245)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Henrik B. (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 04-01-06 10:24

<DJ Bobo> skrev i en meddelelse
news:005201c6109c$698c68f0$76ba0751@autoatlas.local...

> Ejendomsinspektøren i firmaet har lige hentet en splinterny
> VW Caravelle TDI hos Lindholm Biler - pris 280.000 kr, hvilket
> er 60.000 under prisen...

Nej, det er det vel ikke, når nu han har betalt 280.000,- for den. ))

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Ukendt (04-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-01-06 12:57



"Henrik B." <mailto:saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Hvis du havde 375.000 til en ny bil og.."

> Nej, det er det vel ikke, når nu han har betalt 280.000,- for den. ))

Ja, dét kunne man fristes til at sige.
Idag er en given ny bils pris meget svævende - ser man
jo også hér i gruppen. Så vi har faktisk fået udenland-
ske tilstande i DK...



-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.199)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste