? vedr Peugeot 407 sedan - varme
Fra : Per Krabbe

Dato : 01-01-06 17:27

Er der andre der har en P407 som har problemer med kulde træk i kabinen.

Jeg vil påstå at uanset hvad jeg gør så har vi konstant problemer med kulde
mellem dør og ben - det gælder i begge sider. Faktisk så meget så man fryser
på det pågældende ben der er ud mod døren.

Er der andre der har oplevet lignende - ?

mvh
Per

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-01-06 19:50

> Jeg vil påstå at uanset hvad jeg gør så har vi konstant problemer med
> kulde mellem dør og ben - det gælder i begge sider. Faktisk så meget så
> man fryser på det pågældende ben der er ud mod døren.

Hej Per

Det lyder som om, der mangler træk-isolering et eller andet sted i
dørbeklædningen.

Jeg ved ikke, om højtalerne i døren er omsluttet af en slags kabinet - eller
hvordan de har lavet det - men der må være et eller andet sted, hvor er er
luftgennemgang.

....normalt er der en plast-membran, der sikrer at dørbeklædningen ikke
bliver våd - og denne plast-membran sikrer også, at det ikke trækker ind af
døren.

Godt vi ikke bor i Sverige, hvor jeg har været vidne til minus 30 grader de
seneste vintre.

Dér ønsker man ikke træk ind på nogle kropsdele, man ikke kan flytte.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-01-06 20:13

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Dér ønsker man ikke træk ind på nogle kropsdele, man ikke kan flytte.

flytter bemeldte kropsdel sig da ikke helt automagisk ?

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Jan Østergaard

Dato : 03-01-06 17:52

"Per Krabbe" <must_be_changed_@scanboat.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> man fryser på det pågældende ben der er ud mod døren.
>
> Er der andre der har oplevet lignende - ?

Jeg har observeret det samme på min 407, dog syntes jeg ikke det er så slemt
at man direkte fryser, men man kan mærke en forskel på temperaturen helt ude
ved dørene.

En anden ting som jeg har lagt mærke til er, at når vejbanen er våd og man
bremser, virker det som om der sidder et lag på skiven (som om skiven er
fedtet, lyder måske dumt, men den eneste måde jeg kan forklare det), som
skal væk inden bilen bremser 100%, kun noget der tager en brøkdel af et
sekund, men omvendt kommer man tæt på den forankørende!

Andre der har mærket til det?

Mvh
Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-01-06 20:05

"Jan Østergaard" skriver:

> [...]
> skal væk inden bilen bremser 100%, kun noget der tager en brøkdel af et
> sekund, men omvendt kommer man tæt på den forankørende!

Mon de har lært noget af VW ?

Det lugter lidt af "passatbremseaffæren".

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan Østergaard

Dato : 03-01-06 20:41

> "Jan Østergaard" skriver:

> Mon de har lært noget af VW ?
>
> Det lugter lidt af "passatbremseaffæren".
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
> Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Er det mon noget Klaus vil uddybe nærmere?

Mvh
Jan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-01-06 22:00

"Jan Østergaard" skriver:

> Er det mon noget Klaus vil uddybe nærmere?

Hvilken del af mit indlæg ?

Om Sonofons skodnewsserver, eller passatbremseproblemet ?

Jeg tager begge dele, Sonofon har fået en aftale med det firma jeg
arbejder hos, så de leverer mobiltelefon, almindeligt telefoni og
firmabetalte ADSL linjer. Deres newsserver kører som lort, den er i
øjeblikket nede på 2.uge. Læs her:

Okay, det er sku nok passaten du mener, da vi er i en bilgruppe.

På forrige generation passat blev skivebremserne på forhjulene en del
uvirksome, indtil der kom spoilere på, til at lede vandet uden om
skiverne.
http://www.fdm.dk/public/omfdm/presse/pres_vis.asp?ID=72

Fra : Jan Østergaard

Dato : 04-01-06 16:15

> [...]
> http://home6.inet.tele.dk/moppe
> Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Hej Klaus.

Tak for svaret omkring bremserne.

Mvh
Jan