Varevogn til Personvogn - afgift eller and~
Fra : JohnK

Dato : 31-12-05 16:05

Hej *

Hvordan finder man ud af hvad denne 'konvertering' koster ?

mvh,
johnk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-12-05 16:55

Kigger på www.skat.dk og finder et tilsvarende eksemplar.

Fra : JohnK

Dato : 31-12-05 17:35

> Kigger på www.skat.dk og finder et tilsvarende eksemplar.
Så skal jeg spørge igen ... hvorn' sårn' mere præcist ... jeg tøvs ikke
deres simple søge forhold afspejler nogetsomhelt med biler.
andet en Firmabil, og noget med import ....
Har du en link ?

mvh,
jk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-01-06 10:52

JohnK wrote:

> Så skal jeg spørge igen ... hvorn' sårn' mere præcist ... jeg tøvs
> ikke deres simple søge forhold afspejler nogetsomhelt med biler.
> andet en Firmabil, og noget med import ....
> Har du en link ?

www.skat.dk => Borger => Motorkøretøjer => Registreringsafgift og
vurderinger af brugte motorkøretøjer => Vurderinger

Fra : JohnK

Dato : 01-01-06 14:17

> www.skat.dk => Borger => Motorkøretøjer => Registreringsafgift og
> vurderinger af brugte motorkøretøjer => Vurderinger

Tak

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-05 17:06

> Hvordan finder man ud af hvad denne 'konvertering' koster ?

Dont do that.

Mulighed 1)
Køb en tilsvarende brugt personvogn.

Mulighed 2)
Eksporter til udlandet - få afgift retur - inporter tilbage til Danmark -
betal afgift.

Hvis ikke du gør som beskrevet under mulighed 2 får du ikke
"varevogns-afgiften" retur.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Armand

Dato : 01-01-06 14:56

Rune Nicolajsen wrote:

> [...]
> betal afgift.
>
> Hvis ikke du gør som beskrevet under mulighed 2 får du ikke

For år tilbage lavede en bekendt nummeret med en ca. 10 år gammel Opel
Kadett, og det kostede ham 1.100,-kr og var tydeligt beregnet ud fra
differencen på markedsprisen for gulplade hhv. "hvidplade" -modellen.
Så med mindre at det drejer sig om et næsten nyt køretøj synes jeg ikke
at der er tunge argumenter imod!

--
Armand.