Seat Altea Stylance 2.0 TDI 140HK DSG - Mo~
Fra : Ole Thomsen

Dato : 31-12-05 08:22

Jeg solgte min RAV4 firmabil i går, og da Toyota endnu ikke har fået
taget sig sammen til at parre deres nye 2.2 diesel med automatgear har
jeg "lånt" en Seat mens jeg venter

Desværre har jeg ikke plads til to biler i garagen, og plejer derfor at
montere motorvarmer i nr. 2.

På Seats hjemmeside kan jeg dog ikke finde spor af at det skulle være en
option til bilen, selv om jeg har hørt at motoren skulle være forberedt
på det. Der er en vinterpakke, men til 803,- synes jeg det er for
usandsynligt at det ligger i den...

Ole Thomsen

Fra : Torben Nielsen

Dato : 31-12-05 11:56

Ole Thomsen wrote:
> [...]
> option til bilen, selv om jeg har hørt at motoren skulle være forberedt
> på det. Der er en vinterpakke, men til 803,- synes jeg det er for

Det gør det heller ikke, der er bare tale om opvarmede
sprinklerdyser, sprinklervæskeindikator og forlygtevasker. Du må
vist få motorvarmeren eftermonteret (andetsteds), hvis det ellers
kan lade sig gøre.

Med venlig hilsen
Torben Nielsen

Fra : Brian Skaarup

Dato : 03-01-06 22:41

Torben Nielsen wrote:

> Det gør det heller ikke, der er bare tale om opvarmede sprinklerdyser,
> sprinklervæskeindikator og forlygtevasker. Du må vist få motorvarmeren
> eftermonteret (andetsteds), hvis det ellers kan lade sig gøre.
Vinterpakken indeholder ikke sprinklervæskeindikator - det var en
"trykfejl" (ifølge importøren) i de tidlige udstyrslister.
Sprinklervæskeindikator er kun med hvis man køber xenonlygter.

Et 5 kw Webasto oliefyr (som sidder standard på en Touran) koster mellem
12000 og 15000 at få eftermonteret

Fra : Ole Thomsen

Dato : 04-01-06 06:25

Brian Skaarup wrote:

> [...]
>
> Et 5 kw Webasto oliefyr (som sidder standard på en Touran) koster
> mellem 12000 og 15000 at få eftermonteret

Det var også hvad forhandleren kunne foreslå (altså Webasto), men
sælgeren kendte ikke umiddelbart prisen.

Så vidt jeg ved mangler Touran styreboksen som ved VW koster små
6.000kr. inkl. montering.

Ole Thomsen

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-06 10:25

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kendte ikke umiddelbart prisen.
>
> Så vidt jeg ved mangler Touran styreboksen som ved VW koster små 6.000kr.

Styreboksen til hvad?

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Brian Skaarup

Dato : 04-01-06 14:56

Henrik B. wrote:
> Styreboksen til hvad?
Det er vel hvis man vil have en timer eller fjernbetjening på fyret så
det kan bruges som parkeringsvarmer og ikke bare tilskudsvarmer

Fra : Henrik B.

Dato : 04-01-06 17:45

"Brian Skaarup" <brian@nocannedmeat.skaarup.org> skrev i en meddelelse
> Det er vel hvis man vil have en timer eller fjernbetjening på fyret så det
> kan bruges som parkeringsvarmer og ikke bare tilskudsvarmer

Der skal da ikke bruges styreboks - ud over den der følger med fyret.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 04-01-06 15:38

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message
> Brian Skaarup wrote:

> Så vidt jeg ved mangler Touran styreboksen som ved VW koster små 6.000kr.
> inkl. montering.

Turan'n har en hjælpevarmer, som du kan opgradere til et mere elle rmindre
rigtigt fyr for de 6tdkk - det kan seat-n ikke

Fra : Ole Thomsen

Dato : 05-01-06 07:26

Flemming Lynggaard wrote:

> Turan'n har en hjælpevarmer, som du kan opgradere til et mere elle
> rmindre rigtigt fyr for de 6tdkk - det kan seat-n ikke

Nej desværre. Jeg gik i den misforståelse at Seat var en Golf, bare
pænere men her er jo en tydelig forskel fra VW.

Ole Thomsen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 05-01-06 07:29

Ole Thomsen wrote:

> Nej desværre. Jeg gik i den misforståelse at Seat var en Golf, bare
> pænere men her er jo en tydelig forskel fra VW.

Seat Altea, forstås.

Ole Thomsen

Fra : Torben Nielsen

Dato : 04-01-06 17:18

Brian Skaarup wrote:
> [...]
> "trykfejl" (ifølge importøren) i de tidlige udstyrslister.
> Sprinklervæskeindikator er kun med hvis man køber xenonlygter.

Det var da godt at vide, jeg synes godt nok ikke der var meget i
beholderen, så jeg vil se at få fyldt noget på snarest. Det er
godt nok irriterende, især i betragtning af at det ikke var
muligt at købe xenonlygter til 2005-modellen.

Med venlig hilsen
Torben Nielsen

Fra : Brian Skaarup

Dato : 05-01-06 13:07

Torben Nielsen wrote:

> [...]
> beholderen, så jeg vil se at få fyldt noget på snarest. Det er godt nok
> irriterende, især i betragtning af at det ikke var muligt at købe
Jeg er helt enig - jeg har også en 2005 model!
Men Seat skal da levere den indikator eller returnere pengene for
vinterpakken! Købeloven gælder vel også ved køb af biler.

Jeg agter at tage fat i impotøren og FDM for at få lagt noget pres på
Seat - jeg vil opfordre dig til at gøre det samme.

Fra : Torben Nielsen

Dato : 05-01-06 14:20

Brian Skaarup wrote:
> Jeg er helt enig - jeg har også en 2005 model!
> Men Seat skal da levere den indikator eller returnere pengene for
> vinterpakken! Købeloven gælder vel også ved køb af biler.

Helt enig.

> Jeg agter at tage fat i impotøren og FDM for at få lagt noget pres på
> Seat - jeg vil opfordre dig til at gøre det samme.

Jeg skal til mekanikeren i morgen, her vil jeg fremlægge
problematikken. Med lidt held får jeg krejlet mig til noget af
samme værdi. :)

Med venlig hilsen
Torben Nielsen - der nu har fyldt sprinklervæske på.

Fra : Brian Skaarup

Dato : 05-01-06 16:25

Det mest tåbelige er at delene som skal bruges for at få denne indikator
til at virke koster under kr. 50, men eftermontering vel vil tage
omkring en time
Der er en guide her:
http://people.freenet.de/mhain/Seat/Umbauten/EBA%20Wischwasseranzeige.pdf