/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
snekæder til 235X60X16 - hvor?
Fra : Nygaard


Dato : 29-12-05 21:57

Hej

Bare for en sikkerhedsskyld, til når mit overmod får mig til at sidde
uhjælpelig fast et eller andet sted, vil jeg gerne have 4 snekæder bagi...

Til 235x60 R16 har jeg gættet mig lidt frem til at jeg skal bruge snekæder i
størrelse 100, og det syntes jeg sgu bare ikke jeg kan finde i nogle af de
butikker der har kæder til 2-300 /stk (H.Nyborg, THansen, byggemarkeder,
supermarkeder)...

Kender nogle en forretning, der føre dem i det prisleje?

/Nygaard



 
 
Ukendt (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-05 22:01

> Bare for en sikkerhedsskyld, til når mit overmod får mig til at sidde
> uhjælpelig fast et eller andet sted, vil jeg gerne have 4 snekæder bagi...

Har du planer om at sidde fast med 4hjuls træk ?? det er vel næsten ikke
muligt )

Mvh
Morten



Nygaard (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Nygaard


Dato : 29-12-05 22:12

> Har du planer om at sidde fast med 4hjuls træk ?? det er vel næsten ikke
> muligt )
>
> Mvh
> Morten
Det er ikke lykkedes endnu, men det er jo så meget mere pinligt hvis det nu
skulle ske

/Nygaard



Ukendt (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-05 22:17

> Det er ikke lykkedes endnu, men det er jo så meget mere pinligt hvis det
> nu
> skulle ske

hehe ja den er vist ikke så god, hvilken bil om man må spørge ?

Mvh
Morten **som ikke kan få sin gamle golf til at sidde fast, den kommer hele
tiden fri..**



Morten Fruergaard (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 29-12-05 22:30

Juel wrote:
>> Det er ikke lykkedes endnu, men det er jo så meget mere pinligt hvis
>> det nu
>> skulle ske
>
> hehe ja den er vist ikke så god, hvilken bil om man må spørge ?

99 % sikkert en Suzuki Grand Vitara...
Det er den eneste 4x4 jeg kender på de dæk...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Nygaard (30-12-2005)
Kommentar
Fra : Nygaard


Dato : 30-12-05 00:08

> > hehe ja den er vist ikke så god, hvilken bil om man må spørge ?
>
> 99 % sikkert en Suzuki Grand Vitara...
> Det er den eneste 4x4 jeg kender på de dæk...
>
Jep

/Nygaard



Morten Fruergaard (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 29-12-05 22:12

Juel wrote:
>> Bare for en sikkerhedsskyld, til når mit overmod får mig til at sidde
>> uhjælpelig fast et eller andet sted, vil jeg gerne have 4 snekæder
>> bagi...
>
> Har du planer om at sidde fast med 4hjuls træk ?? det er vel næsten
> ikke muligt )

Jo.. I en Grand Vitara, der er det...

Kan godt huske ham, som jeg var 200 m oppe af en tilsneet grusvej for at
hente... HAN hang på maven....
Lidt provokerende at komme kørende i en stor 4x4 og spørge om en mindre 4x4
har brug for hjælp...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Rasmus (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 29-12-05 22:41


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:43b45137$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
> Juel wrote:
> >> Bare for en sikkerhedsskyld, til når mit overmod får mig til at sidde
> >> uhjælpelig fast et eller andet sted, vil jeg gerne have 4 snekæder
> >> bagi...
> >
> > Har du planer om at sidde fast med 4hjuls træk ?? det er vel næsten
> > ikke muligt )
>
> Jo.. I en Grand Vitara, der er det...
>
> Kan godt huske ham, som jeg var 200 m oppe af en tilsneet grusvej for at
> hente... HAN hang på maven....
> Lidt provokerende at komme kørende i en stor 4x4 og spørge om en mindre
4x4
> har brug for hjælp...

Så ellers sådan en sidde fast i dag, førerens overmod havde bragt ham et par
meter ud på en mark. Hvordan det var sket må guderne vide for det var på en
helt lige strejkning, men fri kunne han sku ikke komme....., selvom den
kæmpede bravt.

/Rasmus



Morten Fruergaard (30-12-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 30-12-05 09:12

Rasmus wrote:
> Så ellers sådan en sidde fast i dag, førerens overmod havde bragt ham
> et par meter ud på en mark. Hvordan det var sket må guderne vide for
> det var på en helt lige strejkning, men fri kunne han sku ikke
> komme....., selvom den kæmpede bravt.

Sådan en...?
Hvilken?

Men 4x4 er ikke nok. Der skal være gode dæk og chauffør...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Leonard (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 29-12-05 22:53

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote:

>Lidt provokerende at komme kørende i en stor 4x4 og spørge om en mindre 4x4
>har brug for hjælp...

Det ville have været meget mere provokerende hvis det havde været
omvendt

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Uffe Ravn (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 29-12-05 23:56


"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev

> >Lidt provokerende at komme kørende i en stor 4x4 og spørge om en mindre
4x4
> >har brug for hjælp...
>
> Det ville have været meget mere provokerende hvis det havde været
> omvendt

Bedre endnu: at ankomme i en gammel baghjulstrækker, og skubbe en
4hjulstrukket snerydningstrator fri, med de bare næver!

Mvh. Uffe Ravn



Morten Fruergaard (30-12-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 30-12-05 09:13

Uffe Ravn wrote:
> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev
>
>>> Lidt provokerende at komme kørende i en stor 4x4 og spørge om en
>>> mindre 4x4 har brug for hjælp...
>>
>> Det ville have været meget mere provokerende hvis det havde været
>> omvendt
>
> Bedre endnu: at ankomme i en gammel baghjulstrækker, og skubbe en
> 4hjulstrukket snerydningstrator fri, med de bare næver!

Niks. Puste en PMV ud af en snedrive...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Per Henneberg Kriste~ (31-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 31-12-05 17:08


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:43b4ec1e$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...

> Niks. Puste en PMV ud af en snedrive...

Jeg har kørt sneberedskab nogle gange i PMV et eller andet sted i nærheden
af Viborg - stedet husker jeg ikke mere.

Den glider når den begynder at glide - der er ingenting at gøre med mindre
den får fat i noget jord. Is er ret farligt - så hvis I kører på isvej og
der kommer sådan en kasse med en stakkels værnepligtig bag stængerne/rattet
(de nye med ekstra vejhjul har rat) - så pas på!

Til gengæld kan man godt køre i grøften med den og køre op igen ...


--
Per, Esbjerg



Henrik Jørgensen (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Jørgensen


Dato : 29-12-05 22:54

Jeg har lige været ude og lege, har ikke fundet en vej hvor min Toyota Hilux
4x4 har tænkt på at sidde fast.
Har prøvet snedriver, som nok var 60 / 70 cm høje, men det var den lige glad
med.
Jeg køre på 205-16 Nokian Hakkapelitta C2.
Men har ikke prøvet dem i tø sne, det kan godt være at det ikke er så nemt
at komme igemmen, som den frost sne vi har nu ?
Det er min første vinter med 4x4 og jeg er imponeret over hvor meget sen den
kan klare.

Henrik





Morten From Sønderga~ (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Morten From Sønderga~


Dato : 29-12-05 22:53

On Thu, 29 Dec 2005 22:01:10 +0100, "Juel" <x> wrote:

>> Bare for en sikkerhedsskyld, til når mit overmod får mig til at sidde
>> uhjælpelig fast et eller andet sted, vil jeg gerne have 4 snekæder bagi...
>
>Har du planer om at sidde fast med 4hjuls træk ?? det er vel næsten ikke
>muligt )
>

Alt kan sættes fast og dem der siger noget andet har ikke prøvet hårdt
nok Hvis man bare kan køre, er der jo ingen udfordring i det.

Jeg sætter stortset Land-Rover'en fast hver gang der er snevejr, jeg
kender en del skov og markveje omkring Ebeltoft hvor sneen bliver
liggende til den smelter og så er det bare at prøve til af mere og
mere umulige veje, indtil man sidder fast. Frem med skovlen og 15 min.
efter er bilen fri.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Leonard (29-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 29-12-05 22:52

"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> wrote:

>Bare for en sikkerhedsskyld, til når mit overmod får mig til at sidde
>uhjælpelig fast et eller andet sted, vil jeg gerne have 4 snekæder bagi...

Læs lige din instruktionsbog igennem, min 4wd må kun have snekæder på
forhjulene.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

TG4600 (29-12-2005)
Kommentar
Fra : TG4600


Dato : 29-12-05 23:08

Øh, hvorfor det?? Så vidt jeg husker _anbefalede_ mine
instruktionsbøger (Land-Rover og Mitsubishi) kæder foran, og der stod
ikke noget om at man skulle undlade kæder bagpå.

På LR'en har jeg kørt mange km, med kæder på alle fire, og man kan
næsten ikke sætte den fast (før man finder en stilstrækkelige stor
og tung drive, så man kan få den op at hænge på maven). Derefter er
det bare frem med skovlen, og så videre ud at lege

/TG


jan@stevns.net (29-12-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 29-12-05 23:36

"TG4600" <tg4600@gmail.com> skrev :

>På LR'en har jeg kørt mange km, med kæder på alle fire, og man kan
>næsten ikke sætte den fast (før man finder en stilstrækkelige stor
>og tung drive, så man kan få den op at hænge på maven). Derefter er
>det bare frem med skovlen, og så videre ud at lege

hmmmmmm...... nu bliver jeg snart misundelig

Og ærgelig over at opdage at bilbasen , er blevet ligeså grådige, som
den blå - der er ellers et par legetøjsemner

Om det så skal være en røver, en patrol, eller noget andet er nok
ligemeget - bare man kan lege ;)


--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Leonard (30-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 30-12-05 10:40

"TG4600" <tg4600@gmail.com> wrote:

>Øh, hvorfor det??

Hvorfor hvad?
- hint, det er meget nemmere at læse med, hvis du citerer lidt af det
svarer på.

Men det er noget med at baghjul og forhjul ikke kører lige hurtigt
rundt og når de så låses fast med snekæder, så ødelægges
viskosekoblingen.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Per Rasmussen (01-01-2006)
Kommentar
Fra : Per Rasmussen


Dato : 01-01-06 21:21


"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:43b44dd6$0$1829$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Bare for en sikkerhedsskyld, til når mit overmod får mig til at sidde
> uhjælpelig fast et eller andet sted, vil jeg gerne have 4 snekæder bagi...
>
> Til 235x60 R16 har jeg gættet mig lidt frem til at jeg skal bruge snekæder
> i
> størrelse 100, og det syntes jeg sgu bare ikke jeg kan finde i nogle af de
> butikker der har kæder til 2-300 /stk (H.Nyborg, THansen, byggemarkeder,
> supermarkeder)...
>
> Kender nogle en forretning, der føre dem i det prisleje?
>
> /Nygaard
>
Hej
Ingen 4X4 kan køre hvis Frihøjden overskrides, dækkenes greb er dårligt,
eller chaufføren ikke aner hvad han har med at gøre.
Prøv at få fat i nogle af de gamle Camel Trophy film, og se hvordan man kan
køre fasr og komme fri igen.
God fornøjelse
Per



TG4600 (02-01-2006)
Kommentar
Fra : TG4600


Dato : 02-01-06 17:46

Leonard skrev:
> - hint, det er meget nemmere at læse med, hvis du citerer lidt af det
> svarer på.

Enig, men det er lidt besværligt (dårlig undskyldning) på
GoogleGroups, da man selv kal skrive/kopiere citatet ;-(

> Men det er noget med at baghjul og forhjul ikke kører lige hurtigt
> rundt og når de så låses fast med snekæder, så ødelægges
> viskosekoblingen.

OK, men det er jo netop derfor man _aldrig_ bør køre med
firehjulstræk + diff.spær på fast underlag, men derimod kun på
"blødt" underlag, som f.eks. grus, sne mm.

/TG


Leonard (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 02-01-06 19:21

"TG4600" <tg4600@gmail.com> wrote:

>Enig, men det er lidt besværligt (dårlig undskyldning) på
>GoogleGroups, da man selv kal skrive/kopiere citatet ;-(

Næh, du skal bare vælge vis muligheder og deri besvar.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Klaus D. Mikkelsen (02-01-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-01-06 19:21

TG4600 skriver:
>
> Enig, men det er lidt besværligt (dårlig undskyldning) på
> GoogleGroups, da man selv kal skrive/kopiere citatet ;-(

Nix.

Men det kræver 2 ekstra tryk med musen.....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

TG4600 (03-01-2006)
Kommentar
Fra : TG4600


Dato : 03-01-06 08:55


Leonard skrev:

> >Enig, men det er lidt besværligt (dårlig undskyldning) på
> >GoogleGroups, da man selv kal skrive/kopiere citatet ;-(
>
> Næh, du skal bare vælge vis muligheder og deri besvar.
>
Takker, så blev jeg også lidt klogere i dag


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste