Tændingslås alternativ
Fra : dennisjunk@gmail.com

Dato : 28-12-05 17:51

Hej Alle i gruppen
Jeg skal bruge en ny tændingslås til en gammel 2cv og vil ikke ofre
en ny original.
Der skal ikke være en ratlås funktion i tændingslåsen og bare kunne
sætte tænding og aktivere startermotor.
Er der nogen der har gode ideer til at benytte alternativer som f.eks
tændingslåse fra motorcykler eller scooter.
Håber der er nogen der har en god ide.
venlig hilsen
dennis

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 28-12-05 19:25

dennisjunk@gmail.com wrote:
> [...]
> en ny original.
> Der skal ikke være en ratlås funktion i tændingslåsen og bare kunne

http://www.brinck.dk/afbr.asp

Varenummer NØGL3 til at tilslutte tændingen, varenummer RSTRYK til at
aktivere startermotoren, evt. gennem et relæ. Så er du kørende :D

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Leo Jensen

Dato : 28-12-05 19:56

<dennisjunk@gmail.com> skrev i en meddelelse
-Hej Alle i gruppen
-Jeg skal bruge en ny tændingslås til en gammel 2cv og vil ikke ofre
-en ny original.

Jeg kører 2CV og er også ved at have tømt hylderne for tændingslåse. De er
absolut ikke servicevenlige... Næste gang ofrer jeg en ny, så virker det
15-20 år igen
Husk at undgå et tungt nøglebundt, det er ikke godt for levetiden.

-Der skal ikke være en ratlås funktion i tændingslåsen og bare kunne
-sætte tænding og aktivere startermotor.

Du skal ikke til syn mere ?? Jeg tror ikke du slipper for at have ratlås.

MVH Leo

Fra : Lars

Dato : 28-12-05 20:17

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> -sætte tænding og aktivere startermotor.
>
> Du skal ikke til syn mere ?? Jeg tror ikke du slipper for at have ratlås.

Skal der være ratlås på, for den bliver godkendt?

- Lars

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-12-05 21:05

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev

> Skal der være ratlås på, for den bliver godkendt?

Ifølge lovens bogstav skal den, hvis den er født med en.

Men hvis tændingslåsen er fungerende, er det jo ikke sikkert at ratlåsen
bliver afprøvet ved næste syn.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Lars

Dato : 28-12-05 21:09

> [...]
>
> Ifølge lovens bogstav skal den, hvis den er født med en.
>
> Men hvis tændingslåsen er fungerende, er det jo ikke sikkert at ratlåsen

Jeg har endnu ikke oplevet at ratlåsen blev testet.

- Lars

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-12-05 21:18

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev

> Jeg har endnu ikke oplevet at ratlåsen blev testet.

Det har jeg nu heller ikke oplevet den ene gang hvor jeg var med på
prøveturen.

Men alle de andre gang har jeg ingen anelse om hvad der blev afprøvet på
synsmandens prøvetur.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : The MANN

Dato : 28-12-05 23:30

> [...]
> prøveturen.
>
> Men alle de andre gang har jeg ingen anelse om hvad der blev afprøvet på

Hvorfor piller du ikke alle låsestifter ud af den du har ??

Fra : Leo Jensen

Dato : 29-12-05 13:28

"The MANN" <hamann29@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> Hvorfor piller du ikke alle låsestifter ud af den du har ??

Nok fordi den IKKE kan skilles ad uden skærebrænder og boremaskine...

Leo

Fra : Leo Jensen

Dato : 28-12-05 21:18

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

> "Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse

> Jeg har endnu ikke oplevet at ratlåsen blev testet.

Det er der nok ikke mange der har, men mon ikke de kunne finde på at gøre
det, hvis du har monteret en scooter-tændingslås et nyt sted og den
originale 'klump' bare sidder der for at holde ratstammen på plads ??

MVH Leo

Fra : Armand

Dato : 29-12-05 01:05

dennisjunk@gmail.com wrote:
> [...]
> Er der nogen der har gode ideer til at benytte alternativer som f.eks
> tændingslåse fra motorcykler eller scooter.

Scooter/motorcykel låse har ikke starter-funktionen i nøglen, som biler har.
Det kunne evt. kombineres med en god gammeldags starter-knap i bunden
ved koblingen :-/

--
Armand.