61.582 kr.
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 16:02

Ja det er ikke min bil der er til salg, men det er såmend prisen som Tryg
Danmark vil have i årlig præmie for en ganske almindelig kasko forsikring
af min "Turbo Specialbil" som hun så smukt kaldte den...

Aldrig har jeg hørt noget så åndsvagt... Nå jeg skal vist være glad for de
14kilo jeg giver ved Aros.. men vil jo gerne længere ned

Godt nytår!!

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Brian

Dato : 28-12-05 16:06

Martin Johansen [6000] wrote:

> Aldrig har jeg hørt noget så åndsvagt... Nå jeg skal vist være glad
> for de 14kilo jeg giver ved Aros.. men vil jo gerne længere ned

Har du hørt et af selskaberne inden for LB Koncernen ?
De hænger sig ikke så meget i de få heste du har, sålænge du er
over 25.

> Godt nytår!!

Lige over...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 16:22

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in news:43b2a9bf$0$15788$14726298
@news.sunsite.dk:

> Har du hørt et af selskaberne inden for LB Koncernen ?

LB?

> De hænger sig ikke så meget i de få heste du har, sålænge du er
> over 25.

Og det er jeg. Der kommer snart grå hår

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-12-05 16:24

Martin Johansen [6000] wrote:

> LB?

Lærerstandens Brandforsikring måske ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 16:24

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in news:Z5ysf.66
$EV7.58@news.get2net.dk:

> Lærerstandens Brandforsikring måske ?

Det kunne jeg lige prøve

Fra : Brian

Dato : 28-12-05 16:26

Martin Johansen [6000] wrote:

> LB?

Hmm... de har ellers været frygteligt meget i medierne for et par
uger siden: http://www.lb-koncernen.dk/

> Og det er jeg. Der kommer snart grå hår

Så er det på tide at skifte kæresten ud, hvis hun begynder at give
dig grå hår - det bliver næppe bedre over årene

/Brian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 28-12-05 16:33

> Hmm... de har ellers været frygteligt meget i medierne for et par
> uger siden: http://www.lb-koncernen.dk/

Se hellere her, hvad det er for en virksomhed...:

http://tinyurl.com/7urpa

)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Brian

Dato : 28-12-05 16:45

Jan W Nielsen wrote:

> Se hellere her, hvad det er for en virksomhed...:
>
> http://tinyurl.com/7urpa
>

> )

Linket virker ikke lige for godt her, men mon ikke det er
noget omkring nogen lejligheder ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 16:51

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in news:43b2b2eb$0$15786$14726298
@news.sunsite.dk:

> Linket virker ikke lige for godt her, men mon ikke det er
> noget omkring nogen lejligheder ?

Du er meeeget tæt på :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 16:32

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in news:43b2ae86$0$15791$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hmm... de har ellers været frygteligt meget i medierne for et par
> uger siden: http://www.lb-koncernen.dk/

Jeg har lige prøvet LB .. de vil have 20kilo...

> Så er det på tide at skifte kæresten ud, hvis hun begynder at give
> dig grå hår - det bliver næppe bedre over årene

Haha

Fra : KNT

Dato : 29-12-05 11:05

Administrativt kører Tryg og LB sammen.

Knud

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-12-05 17:10

> Administrativt kører Tryg og LB sammen.

Hvad snakker du om...???

Hvor i alverden har du det fra..??

/Jan W Nielsen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 30-12-05 10:58

"KNT" <knud.thomsensle@tprivat.dk> wrote in message
> Administrativt kører Tryg og LB sammen.
>
> Knud

Nu har du drukket igen... tsk tsk

LB - Runa FDM forsikring og Bauta kører sammen, og du kører galt..

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-12-05 11:09

> Nu har du drukket igen... tsk tsk

Ja, det må sgu være af natpotten.

> LB - Runa FDM forsikring og Bauta kører sammen, og du kører galt..

Ja.

Tryg Vestas gik på børsen på nyelig.
LB er medlemsejet.

Stine Bosse er direktør i Tryd Vestas.
Sven Emil Nielsen er (var) direktør i LB.

LBs adm ligger i Kbh K.
Trygs adm. ligger i Ballerup.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik

Dato : 28-12-05 16:33

> Aldrig har jeg hørt noget så åndsvagt... Nå jeg skal vist være glad for de
> 14kilo jeg giver ved Aros.. men vil jo gerne længere ned
>
> Godt nytår!!
>
> --
Hej Martin prøv Fdm en hurtig beregning siger 7000 om året Med mine person
oplysninger og din bil.

Jeg har selv lige skiftet fra tryg .

Mvh
Henrik

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 16:34

"Henrik" <hlt2@huskes.dk> wrote in

> Hej Martin prøv Fdm en hurtig beregning siger 7000 om året Med mine
> person oplysninger og din bil.

Tak for tippet.

Men de vil have det samme som LB (samme beregner kunne jeg se) og det er
20662 om året med kasko.

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 17:31

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Henrik" <hlt2@huskes.dk> wrote in

> Tak for tippet.
>
> Men de vil have det samme som LB (samme beregner kunne jeg se) og det er
> 20662 om året med kasko.

Hvad er det for en bil du har ?

Jeg skal give 6800 for kasko af min 535i, og det skal jeg også på en E34 M5,
bor på Frederiksberg i København.

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 17:33

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote in

> Hvad er det for en bil du har ?

Det er en SAAB 9000 Turbo fra 1994 så det er ikke fordi den er så speciel.

Fra : Otto J.

Dato : 28-12-05 21:53

> Det er en SAAB 9000 Turbo fra 1994 så det er ikke fordi den er så
> speciel.´

"Turbo specialbil"... Grineren! (bortset fra at det sådan set langtfra er
sjovt...)

Mvh. Otto

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-05 00:15

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> wrote in

> "Turbo specialbil"... Grineren! (bortset fra at det sådan set langtfra
> er sjovt...)

Jamen... det sagde hun altså... i fuld alvor.. det var så der jeg
skraldgrinte hvilket hun ikke helt forstod..

Fra : Brian

Dato : 29-12-05 15:05

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jamen... det sagde hun altså... i fuld alvor.. det var så der jeg
> skraldgrinte hvilket hun ikke helt forstod..

Sagde du ikke det var en Saab, og den er tungere i røven end
hendes moster Inga ?

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-05 18:20

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in news:43b3ed0a$0$15787$14726298
@news.sunsite.dk:

> Sagde du ikke det var en Saab, og den er tungere i røven end
> hendes moster Inga ?

Jeg brugte ikke lige den vending, men noget i den stil ja.. der var intet
at gøre.

Fra : Benny Højvælde

Dato : 28-12-05 22:40

> "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote in

> Det er en SAAB 9000 Turbo fra 1994 så det er ikke fordi den er så speciel.

Jeg tænker tilbage til 2000, hvor to af mine fhv. arbejds kolleger købte
hver sin i Luxemburg gennem den enes familie.

Den ene købte en 9000 turbo med ca 140 HK, og hans forsikringsselskab
forlangte startspære fra begyndelsen.

Den anden købte én med en 170 hk motor. Her forlangte forsikringsselskabet
ikke startspærer. Det fortrød de nok senere.

Omkring 3 uger efter at han fik plader på øsen, blev den en nat bakket
gennem garageporten. Bestillingsarbejde. Det rippede chassis blev fundet i
Århus.

Benny

Fra : Henrik B.

Dato : 02-01-06 13:13

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hver sin i Luxemburg gennem den enes familie.
>
> Den ene købte en 9000 turbo med ca 140 HK, og hans forsikringsselskab

Som minimum 150 Hk.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Lars Hansen

Dato : 28-12-05 19:52

Dannie wrote:

> Hvad er det for en bil du har ?
>
> Jeg skal give 6800 for kasko af min 535i, og det skal jeg også på en E34 M5,
> bor på Frederiksberg i København.

Er det også LB koncernen? Jeg bruger selv Runa, men skulle da slippe
7800 for min 325 og jeg bor i nogenlunde samme område

Mvh Lars

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 20:37

"Lars Hansen" <spam@el-lal.dk> skrev i en meddelelse

> Er det også LB koncernen? Jeg bruger selv Runa, men skulle da slippe 7800
> for min 325 og jeg bor i nogenlunde samme område

Runa.

For god ordens skyld så er jeg 35, og har kørt skadefrit siden 88.

kan tilføje at jeg giver 7100 for motorcyklen.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-12-05 20:55

> Runa.
>
> For god ordens skyld så er jeg 35, og har kørt skadefrit siden 88.

Hvad taler vi om af selvrisiko?

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 21:01

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad taler vi om af selvrisiko?

ups ja! væsentligt parameter den er 2500

Fra : Nielsen

Dato : 28-12-05 17:43

"Henrik" <hlt2@huskes.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Martin prøv Fdm en hurtig beregning siger 7000 om året Med mine person
> [...]

Hvad så hvis man ikke er medlem af FDM.

JaN

Fra : Leo Jensen

Dato : 28-12-05 19:53

"Henrik" <hlt2@huskes.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Martin prøv Fdm en hurtig beregning siger 7000 om året Med mine person
> oplysninger og din bil.

Beregningen virker vist ikke hvis man skriver Jaguar. Jeg må nok holde mig
til Jaguarklubbens forsikring (gennem Tryg) til 10000 kr. 25 års skadefri
kørsel og en bil til 160000 kr. Syret pris, og bilen har absolut ikke turbo
eller noget andet pjat der kan lokke en til at køre ræs...

MVH Leo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-12-05 16:26

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
>
> Aldrig har jeg hørt noget så åndsvagt... Nå jeg skal vist være glad
> for de 14kilo jeg giver ved Aros.. men vil jo gerne længere ned

Hvor meget ancinitet har du ?
Jeg synes det lyder temmeligt dyrt, er det med ansvar eller kasko ?
Jeg har en kammerat, som har en Sierra Cosworth (af den rigtige slags med 3
døre) og jeg mener ikke at han giver meget over de 3000,- om året med kasko.
Svjh er det hos Tryg, men han kører så også som superelite billist (ligesom
jeg gør).

> Godt nytår!!

I lige måde.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 16:36

> Hvor meget ancinitet har du ?

3 måneder Men har kørt i 7 år uden at kunne dokumentere det.

> Jeg synes det lyder temmeligt dyrt, er det med ansvar eller kasko ?

Kasko.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-12-05 16:41

Martin Johansen [6000] wrote:

> 3 måneder Men har kørt i 7 år uden at kunne dokumentere det.

Arha, det er måske noget af forklaringen så

> Kasko.

OK, jeg giver selv ca. 2350,- for ansvar (Tryg) og skal give ca. 4000,- for
kasko.
Bilen er jo så også uden turbo (Sierra 2,0i), men den er jo stort set lige
så hurtig

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 16:50

> Arha, det er måske noget af forklaringen så

Meget af forklaringen ligger deri nok

Mit problem er når de begynder at snakke om specielbil, turbo og alt det
der.. gad vide om den samme bil med samme hk dog uden turbo ville koste det
samme.

Jeg tror en Fiat 500 med Turbo og 85HK (hvis den altså fandtes) ville koste
det samme "for den har jo turbo så den er lynhurtig pga. turboen..."
godmorgen kære selskaber?

> Bilen er jo så også uden turbo (Sierra 2,0i), men den er jo stort set
> lige så hurtig

Whatever makes your day )

Fra : OZ7PUS

Dato : 28-12-05 18:13

> [...]
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> "Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Og jeg troede jeg skulle betale meget
Må bløde 21k for nissanen .. Diesel hakker uden turbo

OZ3BTO

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 18:45

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> wrote in news:43b2c7a0$0$179
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Og jeg troede jeg skulle betale meget
> Må bløde 21k for nissanen .. Diesel hakker uden turbo

Har du prøvet Aros forsikring?

Fra : Brian

Dato : 28-12-05 20:11

OZ7PUS wrote:

> Og jeg troede jeg skulle betale meget
> Må bløde 21k for nissanen .. Diesel hakker uden turbo

Så bliver du jo også taget i røven, medmindre du har totalskadet
3 biler ved egen kraft, inden for det sidste år.

/Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-12-05 18:47

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
>
> Jeg tror en Fiat 500 med Turbo og 85HK (hvis den altså fandtes) ville
> koste det samme "for den har jo turbo så den er lynhurtig pga.

Nogen gange er de bare ikke for kloge at høre på, specielt hvis der står GT,
GTI, Turbo eller andet snavs på bagklappen

> Whatever makes your day )

Ja ja, grin du bare, men jeg kørte da fra en SAAB 9-5 turbo her den anden
dag

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 19:03

> Nogen gange er de bare ikke for kloge at høre på, specielt hvis der
> står GT, GTI, Turbo eller andet snavs på bagklappen

Enig

> Ja ja, grin du bare, men jeg kørte da fra en SAAB 9-5 turbo her den
> anden dag

Jeg har også kørt fra Porcher og andet hurtigt .. de ved det bare ikke

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-12-05 19:06

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg har også kørt fra Porcher og andet hurtigt .. de ved det bare
> ikke

Ham her vidste det nu godt, det er en kammerat, som købte sådan en for et
par måneder siden.
Og så er den ovenikøbet chippet til 200+ HK.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 19:11

> Ham her vidste det nu godt, det er en kammerat, som købte sådan en for
> et par måneder siden.

Okay.

> Og så er den ovenikøbet chippet til 200+ HK.

Godt nok vejer den knap 1700kg sådan en 9-5'er, men hvis den er chippet så
rykker han fra dig. Uden problemer.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-12-05 19:12

Martin Johansen [6000] wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> Okay.

> Godt nok vejer den knap 1700kg sådan en 9-5'er, men hvis den er
> chippet så rykker han fra dig. Uden problemer.

Ja ja, men nu holdt han jo også stille, det var jo mig der kørte fra ham

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-05 00:14

> Ja ja, men nu holdt han jo også stille, det var jo mig der kørte fra
> ham

LOL :)

Fra : Martin Kiefer

Dato : 28-12-05 23:15

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> 3 måneder Men har kørt i 7 år uden at kunne dokumentere det.

Jeg fik Himmerlands Forsikring til at acceptere nogle års ekstra ancinnitet
ved at mion tidligere arbejdsgiver skrev under påat ejg havde kørt skadefri
i x-antal år i deres virksomhed.

De har været de billigste vi har kunnet finde, der vil forsikre en MB 2005
C180K (ca. 10.000) og en 2006 ML280CDI. (ca. 14.000)

Hvorfor den dyreste bil er billigst i forsikring har vi så ikke helt kunne
få en forklaring på...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-12-05 23:21

Martin Kiefer wrote:
> [...]
> 2005 C180K (ca. 10.000) og en 2006 ML280CDI. (ca. 14.000)
>
> Hvorfor den dyreste bil er billigst i forsikring har vi så ikke helt

Vel fordi at det ikke så meget er prisen på bilen, men bl.a. vægten. En ML
laver trods alt mere skade end en C...

Fra : Martin Kiefer

Dato : 28-12-05 23:27

meddelelse news:43b30fda$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

> Vel fordi at det ikke så meget er prisen på bilen, men bl.a. vægten. En ML
> laver trods alt mere skade end en C...

Det kan man så godt argumentere for. Prisen på C-bilen blev så udregnet
efter hvad nyprisen på bilen var...Virker lidt uignnemskueligt at man til en
biltype bruger en forklaring og til en anden biltype finder på en ny
forklaring...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-12-05 08:09

Martin Kiefer wrote:
> [...]
> uignnemskueligt at man til en biltype bruger en forklaring og til en
> anden biltype finder på en ny forklaring...

Tja.

Det er vel fordi at de har en maks. værdi for en bil. Hvis den er højere end
den værdi, så koster det ekstra.

Fra : spamsen

Dato : 29-12-05 23:39

In news:43b30fda$0$15792$14726298@news.sunsite.dk,
Morten Fruergaard <mit fornavn @ mit efternavn . com> typed:

> Vel fordi at det ikke så meget er prisen på bilen, men bl.a. vægten.
> En ML laver trods alt mere skade end en C...
Er det ikke noget som ham der render rundt i 'Bad Taste' der utallige gange
samler sin hjerne op og ca. 3gang laver en forsikringspleje der siger det?
hvad med en nissan patrol af de HELT store? eller en ganske alm pajero?
og vist kan en merc. af lidt større dimensioner lave ravage, men så grufulde
er de nu ikk? :)

jeg holder i privat p-kælder med video overvågning, har startspærre osv. på,
kører ikke sidelæns som da man var 20 mere, men har blot en gammel merc.
fordi den kan jeg faktisk sidde bag rattet i..(og uhada 300e ~180hk) og skal
så bløde ca. det samme dog her i kbh.?
til sammenligning har en kammy lige købt en spil ny mazda6 2.0 der koster
over 140.000 mere end hvad jeg ville kunne hive hjem ved en
totalskade/tyveri af min egen....men han skal pudsignok "kun" give 7k pa.
.... go figure :)
(ps de vejer stort set det samme som en merc. C/E)

jeg mener man burde se på hvor mange kilometer du er på vejene frem for hvor
mange indbyggere der bor i nogen lidt højere huse end i landzonen.
længere tid på vejen må vel gøre en mere udsat i længere tid? :)

..-Flemming

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 29-12-05 11:43

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Aldrig har jeg hørt noget så åndsvagt... Nå jeg skal vist være glad for de
> 14kilo jeg giver ved Aros.. men vil jo gerne længere ned

Hvad med alka+respekt for fart?
Jeg gik fra 20k ved tryg til 5k ved alka med ovenstående kombo med min GTI
Om de tager turbo biler aner jeg ikke - ring :)

--

/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-05 18:21

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in

> Hvad med alka+respekt for fart?

Det skal prøves. Tak for tip!

Fra : Henrik B.

Dato : 02-01-06 13:14

¨

> Det skal prøves. Tak for tip!

Og svaret var?

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-01-06 13:15

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in news:43b918f1$0$1817
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Og svaret var?

Er ikke kommet så langt endnu.

--
Martin Johansen [6000]
"SAAB - The real true snowmobile!"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-01-06 13:24

> Er ikke kommet så langt endnu.

Og det er jeg så nu.

Alka vil ikke tegne for min bil, med mindre jeg søger om det og får
monteret satellit overvågning.

Og da jeg er over 24 så kan jeg ikke bruge Respekt for Fart.

Fra : Brian

Dato : 02-01-06 20:56

Martin Johansen [6000] wrote:

> Alka vil ikke tegne for min bil, med mindre jeg søger om det og får
> monteret satellit overvågning.

Fik du en begrundelse ?
Det lyder da fuldstændig ude i hampen...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-01-06 22:20

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in news:43b9852d$0$15794$14726298
@news.sunsite.dk:

> Fik du en begrundelse ?
> Det lyder da fuldstændig ude i hampen...

Ja... det var en specialbil... og ja det er helt ude i hampen, men hvad kan
man gøre?

Fra : Brian

Dato : 03-01-06 15:51

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ja... det var en specialbil...

Hehe, det er godt nok en bred definition.

> og ja det er helt ude i hampen, men hvad kan man gøre?

Græde snot over at man køre i fatters navn de første 7 år med
bil - og så ellers bare betale for morskaben

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-01-06 22:13

"Brian" <ellers@tak.du> wrote in news:43ba8f3b$0$15794$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hehe, det er godt nok en bred definition.

Det må man sige.. man kunne blive helt stolt hvis ikke det var fordi man
vidste bedre.

> Græde snot over at man køre i fatters navn de første 7 år med
> bil

Jeg vil nu ikke sige jeg græder snot - jeg græder snot over, at jeg ikke
kan se logik i det.

> - og så ellers bare betale for morskaben

Det gør jeg gerne