Hvilken størrelse på vinterdæk.
Fra : P&H

Dato : 28-12-05 13:13

Hej
Jeg skal have et sæt nye vinterdæk, og har læst at Goodyear Ultra Grip 7
skulle være godt, men hvilken størrelse (bredde) skal det have. Er det bedst
med 175 eller et 195. Jeg bør nok nævne det er til en Peugeot 406.

Godt nytår
Per.

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-12-05 13:27

P&H wrote:
> [...]
> skulle være godt, men hvilken størrelse (bredde) skal det have. Er det bedst
> med 175 eller et 195. Jeg bør nok nævne det er til en Peugeot 406.

Generelt er de smallere bedre til at trykke sig igennem sneen og ned på
vejen (se bare landrover) - men jeg har valgt 195 til min Rover 600. Men
Michelin Alpin er det meget overbevisende, også på skitur til norge.

--
vh
Torben

Fra : Bo Velschow

Dato : 28-12-05 16:05

"P&H" <qwenr.halne@ofir.dk(fjern qwe)> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedst
> med 175 eller et 195. Jeg bør nok nævne det er til en Peugeot 406.

Jeg ville selv som vinterdæk vælge samme størrelse dæk som
standardmonteringen - evt. smallere, såfremt standardstørrelsen er >205 mm.

Husk i øvrigt, at gode testresultater i én størrelse bestemt ikke er
ensbetydende med, at andre størrelser er lige så gode - mit bedste eksempel
på dette er Michelin Alpin A2, der i 195/60R15 vandt suverænt, mens samme
dæk i 195/65R15 kun klarede sig middelmådigt (mod stort set samme
"konkurrenter").

UG7 er (indtil videre) kun testet i størrelserne 195/65R15 og 175/65R14 (men
vandt i begge størrelser, og er givetvis et glimrende dæk uanset størrelse).
Hvilken størrelse kører din bil på?

> Godt nytår
> Per.

Tak i lige måde

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : P&H

Dato : 28-12-05 18:07

Hej Bo

I øjeblikket køre jeg på nogle gamle vinterdæk 185/65 14, men ifølge
instruktionsbogen er der også opgivet 195/65 15 ved bla. Goodyear UG4, så
jeg har kik på 195/65 15 som de har testet hos FDM.

Mvh
Per

Min bil kører på nogle gamle vinter dæk

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 18:36

> [...]
> bedst
> med 175 eller et 195. Jeg bør nok nævne det er til en Peugeot 406.

Hvis din 406 er en gammel model (fra 96 til 99) med en 1.8 motor så er den
født på 185/70-14 og ellers kører resten af modellerne på 195/65-15 uanset
årg./motorstr.

Fra : P&H

Dato : 28-12-05 18:59

Hej Jesper

Det er den gamle model og fra 96, Men det skulle vel ikke være noget problem
at gå fra 185/70 14 til 195/65 15.

Mvh.
Per

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 19:06

> [...]
> Hej Jesper
>
> Det er den gamle model og fra 96, Men det skulle vel ikke være noget

Nej... Ikke andet end at de nok er lidt dyrere og at du vel skal ud at købe
4 nye stålfælge?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 19:12

"Jesper" <-> wrote in

> Nej... Ikke andet end at de nok er lidt dyrere og at du vel skal ud at
> købe 4 nye stålfælge?

Er det ikke bare et spørgsmål om større dækjern?

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : P&H

Dato : 28-12-05 21:47

> Nej... Ikke andet end at de nok er lidt dyrere og at du vel skal ud at
købe
> 4 nye stålfælge?
>

> Jeg har set dem hos hjulcentret til 4299kr for et sæt med stål fælge og
for en tusse mere kan de vist fåes med alufælge
Per

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 06:17

> købe

> for en tusse mere kan de vist fåes med alufælge

Det var billigt såfremt det er med Goodyear UltraGrip 7, for hvis det er
nogle billige dæk, ville jeg holde mig væk fra det!

Fra : P&H

Dato : 29-12-05 09:43

Det skulle være Goodyear UG 7

Per

Fra : Henning

Dato : 29-12-05 10:05

On Thu, 29 Dec 2005 06:16:41 +0100, "Jesper" <-> wrote:

>"P&H" <qwenr.halne@ofir.dk(fjern qwe)> skrev i en meddelelse

>Det var billigt såfremt det er med Goodyear UltraGrip 7, for hvis det er
>nogle billige dæk, ville jeg holde mig væk fra det!

Fire UG7 i 195/65/15 kostede ~2200,- fra Daekonline. Dertil 450 for
montering - så for mindre end 3.000,- er du kørende med et sæt
superdæk!

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 20:44

> [...]
> bedst
> med 175 eller et 195. Jeg bør nok nævne det er til en Peugeot 406.

Jeg kører med samme str. som standard monteringen fra fabrikken 225/60-15
(dunlop) på min, og jeg har ingen problemer med, at holde fast overhovedet.
--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk