Pussigt spildtid ved kbh :o)
Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 23:16

Hov det var da lidt af en historie at på 3 år er gennemsnitshastigheden
halveret på Køge bugt motorvejen. Godt at man ikke har disse problemer her i
jylland......men vi skal jo også snart have en motorvej fra sønderborg til
et sted nord for padborg

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3464280/

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-12-05 23:29

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

> [...]
>jylland......men vi skal jo også snart have en motorvej fra sønderborg til

citat :

»På Køge Bugt Motorvejen er farten næsten halveret på tre år, mens
hastigheden på Holbækmotorvejen med 30 km/t heller ikke kan blive
meget langsommere om morgenen. Den øgede trafik skyldes bl.a., at der
kommer flere og flere pendlere, fordi folk flytter længere og længere
væk fra deres arbejde,« lyder det fra Allan Christensen.

En anden forklaring er, at danskerne er blevet mere velhavende og
derfor på 10 år har fået næsten 20 pct. flere biler, ligesom vi
generelt kører meget mere i bil. Vi kører børnene i skole eller til
sport, kører på arbejde, i sommerhus eller blot tager på biltur i
vores fritid.

citat slut

De glemte vist den 3 forklaring : offentlig trafik

Manges motto er vist blevet : Livet er for kort, til offentlig
transport

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 23:49

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> De glemte vist den 3 forklaring : offentlig trafik
>
> Manges motto er vist blevet : Livet er for kort, til offentlig
> transport

Hehe, hvordan er den offentlige trafik fra stevns til kbh, hvis du skal have
et par pc'ere og andet issenkram med

--
Tom

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-12-05 00:37

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Hehe, hvordan er den offentlige trafik fra stevns til kbh, hvis du skal have
>et par pc'ere og andet issenkram med

Netop - så jeg er også at finde ude i mylderet- men plejer at
tilrettelægge dagen så jeg ikke holder i kø derude.

Da jeg var timeslave i Valby, tog jeg da da ofte futteren - hvis jeg
gad spilde 1½ time pr dag. Det tog 3/4 time herfra til Valby - i dag
er normen 1½-2 timer.

Man kunne drysse ind af Gl. Køge landevej, med 60km/t, uden et eneste
stop, men så gik der politik i lortet, og vejene blev plastret til med
rundkørsler, og alle andre sjove påfund, der skulle gøre det surt at
køre selv - Så fik de skidne trækrammere endeligt jagtet os alle ud
på motorvejene, og hvad sker der idag ?

De har jo vidst at motorvejen var underdimensioneret, og alligevel
indsnævrer man de alternative veje - man skal vist være politiker for
at kunne indse logikken i det ;(

Apropos trækrammere : Mødte en sådan fætter idag, der undrede sig
over at se en gammel forurenende Opel Rekord på vejene. Han stod og
tankede diesel på en ældre Corolla, samtidigt med han tillod sig den
luksus at nedgøre min kære gamle bil.

"Well makker - nok er min bil gammel, men den forurener sgu mindre end
den polske kullemper du bevæger dig rundt i, så stik du roligt piben
ind igen"

Jeg kører trods alt på blyfri bensin - du lukker jo mere lort ud end
mit antikke oliefyr hjemme på bøeheren.

Folk er nu sjove ;)