En god grund til at køre for hurtigt ;-)
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-12-05 09:24

4 unge mænd stoppede og afstraffede en anden billist, som blot overholdt
hastighedsgrænsen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : martin bjerre

Dato : 27-12-05 10:00

> 4 unge mænd stoppede og afstraffede en anden billist, som blot overholdt
> hastighedsgrænsen.
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - Motorsport
> Masser af bil videoer

Med stor risiko for at blive upopulær.....
Hvad fanden skal vi med de "nydanskere" ? Kan de ikke indordne sig og opføre
sig ordentligt, kan de tage tilbage hvor de kom fra !

Martin

Fra : Leonard

Dato : 27-12-05 10:16

"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> wrote:

>Hvad fanden skal vi med de "nydanskere" ? Kan de ikke indordne sig og opføre
>sig ordentligt, kan de tage tilbage hvor de kom fra !

Problemet er jo at de kommer herfra, så der er ikke noget sted at
sende dem hen. Desuden er det også bemærkelsesværdigt at
nyhedsmedierne altid er gode til at fortælle når det er personer med
anden etnisk baggrund, nydanskere eller hvad det populære ord nu er.

Jeg synes også folk skal opføre sig ordentligt overfor hinanden,
uanset hvad de kaldes.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Jonas R.

Dato : 27-12-05 10:18

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message
SNIP
> [...]
> anden etnisk baggrund, nydanskere eller hvad det populære ord nu er.
>
> Jeg synes også folk skal opføre sig ordentligt overfor hinanden,

Tja nok det er der nok en grund til....

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 10:25

> [...]
> nyhedsmedierne altid er gode til at fortælle når det er personer med
> anden etnisk baggrund, nydanskere eller hvad det populære ord nu er.

Nej det oplyser de faktisk ikke så ofte. Men vi som læsere kan jo kun se de
gange hvor de skriver at det er nydanskere
Jeg ser INTET problem ved at nævne om det er en mand,kvinde, 19 årig,
bedstefar på 80, familiefar, tysker, københavner eller hvad. På en eller
måde bliver alle sat i "bås" for ikke at de bare skal skrive "person" til
alle.

> Jeg synes også folk skal opføre sig ordentligt overfor hinanden,
> uanset hvad de kaldes.

Jep og nydansker er ikke noget skældsord ligesom en sønderjyde heller ikke
er det.

--
Tom

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-01-06 19:11

Tom wrote:
> Jep og nydansker er ikke noget skældsord ligesom en sønderjyde heller ikke
> er det.

Men det er "kjøwenhawner".

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Brian Binnerup

Dato : 27-12-05 10:37

> Desuden er det også bemærkelsesværdigt at
> nyhedsmedierne altid er gode til at fortælle når det er personer med
> anden etnisk baggrund, nydanskere eller hvad det populære ord nu er.

Han var solbrun - så må det være en nydansker Om han har været 5 uger på
mallorca er ikke vigtigt.

> Jeg synes også folk skal opføre sig ordentligt overfor hinanden,
> uanset hvad de kaldes.

Enig - det kunne lige så godt have været blegfede...

Mvh

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 10:49

> Desuden er det også bemærkelsesværdigt at
> nyhedsmedierne altid er gode til at fortælle når det er personer med
> anden etnisk baggrund, nydanskere eller hvad det populære ord nu er.

Måske fordi det ofte er dem der skaber problemerne...

Hilsen
Christain

Fra : Armand

Dato : 27-12-05 19:43

Christian wrote:

> Måske fordi det ofte er dem der skaber problemerne...

Jup!
Hvad galt er der i at minde læsere/lyttere/seere om at en minoritet på
under 10% står for 40% af kriminaliteten??

--
Armand.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 01:31

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote in

> Problemet er jo at de kommer herfra, så der er ikke noget sted at
> sende dem hen.

Jeg kan komme i tanke om mange steder, at sende dem hen...

> Jeg synes også folk skal opføre sig ordentligt overfor hinanden,
> uanset hvad de kaldes.

Hørt!

Men jeg synes det er lidt skræmmende.. er det omkring 200000 vi har her i
landet..og de står for er det 57% af den SAMLEDE kriminalitet i hele
landet.. kan ikke huske hvor jeg læste det, men hvis det er sandt så er det
edermame skræmmende at en så lille flok kan udgøre over halvdelen af al
kriminalitet i et land med 5mil indbyggere...

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-12-05 08:12

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> [...]
> edermame skræmmende at en så lille flok kan udgøre over halvdelen af al
> kriminalitet i et land med 5mil indbyggere...

Det er en lille kerne bestående af ca 1000 personer der står for
kriminaliteten. De har simpelthen overtaget markedet fra rockerne,
medens de brugte tid på at bekrige hinanden.

Glem nu det der racehysteri.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-12-05 10:15

"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> wrote in message

> Med stor risiko for at blive upopulær.....
> Hvad fanden skal vi med de "nydanskere" ? Kan de ikke indordne sig og
> opføre sig ordentligt, kan de tage tilbage hvor de kom fra !

Jamen vi skal såmænd ikke noget med dem, tror jeg da ikke

Men er da for dødsstraf, også for t-hansen udstyr tændte tågelygter folk der
tror det er lovligt at køre med langt lys på motorvejen uoriginalt xeon
lygter mv

Fra : Jonas R.

Dato : 27-12-05 10:19

> [...]
> Hvad fanden skal vi med de "nydanskere" ? Kan de ikke indordne sig og
> opføre sig ordentligt, kan de tage tilbage hvor de kom fra !

Subscribe...

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 27-12-05 11:11

"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:43b102ab$0$47004$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Med stor risiko for at blive upopulær.....
> Hvad fanden skal vi med de "nydanskere" ? Kan de ikke indordne sig og
> opføre sig ordentligt, kan de tage tilbage hvor de kom fra !

Du skal huske at skelne mellem idioter og nydanskere. Idioter findes over
alt i alle udgaver og hudfarver.

Hvis man for alvor skulle gøre noget, burde unge mænd vel forbydes adgang
til motoriserede køretøjer. Et hurtigt opslag i statistikker over ulykker og
hjernedøde handlinger skulle kunne bekræfte det

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : martin bjerre

Dato : 27-12-05 11:21

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til motoriserede køretøjer. Et hurtigt opslag i statistikker over ulykker
> og hjernedøde handlinger skulle kunne bekræfte det

Det har du fuldstændigt ret i, de unge "bøller" der ikke kan finde ud af at
køre ordentligt/forsvarligt, burde ikke have et kørekort. Jeg oplever bare
at det alt for tit er nydanskere der optræder i kriminalitets statistikken.

Martin

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 27-12-05 16:59

"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:43b11573$0$47047$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> at køre ordentligt/forsvarligt, burde ikke have et kørekort. Jeg oplever
> bare at det alt for tit er nydanskere der optræder i kriminalitets

Det har du sikkert også ret i, og det er dobbelt ærgeligt, for de gør det
sgu' ikke nemmere for sig selv...

Fra : GB

Dato : 27-12-05 14:56

"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> wrote in

> Hvad fanden skal vi med de "nydanskere" ? Kan de ikke indordne sig og
> opføre sig ordentligt, kan de tage tilbage hvor de kom fra !

Hvad er du dog for en racist? Det er selvfølgelig OS som skal omstille os
til færdselskulturen, som den er i Pakistan og Saudi-arabien. Disse
stakkels forfulgte mennesker, som er flygtet fra diktatur og mishandling -
vil du nu også fratage dem deres færdselskultur? Føj!

GB

Fra : Benny Højvælde

Dato : 27-12-05 21:14

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> stakkels forfulgte mennesker, som er flygtet fra diktatur og mishandling -
> vil du nu også fratage dem deres færdselskultur? Føj!

Fnis

Benny

Fra : GB

Dato : 28-12-05 00:50

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> wrote in

> Fnis

Hov, hov - jeg er skam dybt seriøs! Det er DIN slags fnisere, som gør, at
arbejdsmarkedet ikke tager imod vore værdifulde nydanskere med åbne arme!

100% asshole!

GB

Fra : hammock

Dato : 27-12-05 15:49

> [...]
>>
> Med stor risiko for at blive upopulær.....
> Hvad fanden skal vi med de "nydanskere" ?

Jeg har boet i udlandet,norge og tyskland,en stor del af mit voksne liv og
er først kommet tilbage til danmark for 5 år siden og jeg må bare erkende at
danskere er svin på vejene.uanset om det er "originale eller
uoriginale"danskere er det et folkefærd som ikke ejer kultur eller
solidaritet i trafikken.Det er en egoistisk race med den barnlige fuckfinger
oppe i luften evig og altid.Så danskere...tag jer sammen og opfør jer som
voksne mennesker.

Fra : Benny Højvælde

Dato : 27-12-05 21:40

"hammock" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> solidaritet i trafikken.Det er en egoistisk race med den barnlige
> fuckfinger oppe i luften evig og altid.Så danskere...tag jer sammen og

Lige mine ord.

Som rejsemontør i Tyskland, Belgien og Østrig må jeg sige at generelt er
danskerne meget svinske i trafikken.
Hvor kunne danske trafikanter lære en masse om takt og tone i trafikken ved
at køre i Tyskland.

Benny

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-12-05 23:20

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> danskerne meget svinske i trafikken.
> Hvor kunne danske trafikanter lære en masse om takt og tone i trafikken

Nå da da da da da ... da! Det må så gælde off-highway fordi på autobanen dér
fører de da sig frem som om de havde stjålet det hele. 5 biler i venstre
spor med 120+ km/t inden for 100 meter er mere reglen end undtagelsen, når
trafikken er nogenlunde tæt.

Hvor er takt og tonen lige i dén situation?

Jeg erkender at tyskerne opfører sig bedre off-highway.
--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 01:27

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in

> autobanen dér fører de da sig frem som om de havde stjålet det hele. 5
> biler i venstre spor med 120+ km/t inden for 100 meter er mere reglen
> end undtagelsen, når trafikken er nogenlunde tæt.

Hvor pokker har du kørt dernede?

Venstre spor er stort set altid for dem der kører hurtigt.. de andre holder
sig pænt væk.

> Jeg erkender at tyskerne opfører sig bedre off-highway.

Slet ikke enig. Autobahn fungere dejligt og perfekt IMHO.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-12-05 08:26

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in

> Hvor pokker har du kørt dernede?

Primært kører jeg på 7´eren, men jeg kører også på de nyere motorveje i
østtyskland. Der bliver der dog ikke kørt på ovennævnte måde, fordi
trafiktætheden ikke er til det.

> Venstre spor er stort set altid for dem der kører hurtigt.. de andre
> holder
> sig pænt væk.

Til gengæld er venstre spor pænt besat med tæt kørsel.

Når der kommer en der kører virkelig stærk - kommer der som regel en 2-3
stykker. I Danmark kalder man det kap- og væddeløbskørsel.

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 11:01

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in news:43b23dfe$0
$38666$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Primært kører jeg på 7´eren, men jeg kører også på de nyere motorveje i
> østtyskland. Der bliver der dog ikke kørt på ovennævnte måde, fordi
> trafiktætheden ikke er til det.

Jeg kender kun til 7'eren og 1'eren og mener det er 5'eren.

> Til gengæld er venstre spor pænt besat med tæt kørsel.

Ikke min erfaring.

Når jeg kører dernede med klampen i kælderen så er det sjældent jeg må
bremse.

> Når der kommer en der kører virkelig stærk - kommer der som regel en 2-3
> stykker.

Mmm.

> I Danmark kalder man det kap- og væddeløbskørsel.

Du får det til, at lyde som noget negativt? )

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-12-05 16:29

> Når jeg kører dernede med klampen i kælderen så er det sjældent jeg må
> bremse.

Prøv for en gangs skyld at køre med en hastighed så du kan følge med hvad
der sker i trafikken. Jeg kører i højre spor med omkring 90 km/t og kan
derfra konstatere at det er dem i venstre spor der skaber situationerne. De
kører mildest talt med hovedet under armen mens os i højre spor kører som
små engle.

Prøv det ... højre spor!

--
Per, Esbjerg

> Mmm.

> Du får det til, at lyde som noget negativt? )

Du kan miste dit kørekort på det. Er det negativt nok? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 16:35

> Prøv for en gangs skyld at køre med en hastighed så du kan følge med
> hvad der sker i trafikken.

Det gør jeg også af og til - selvom det ikke er så sjovt.

> Prøv det ... højre spor!

Nej tak. Så skal jeg ind og lege med lastbilerne og det er ikke sjovt

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-12-05 15:48

> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> wrote in

[ignore mode on]

> Det gør jeg også af og til - selvom det ikke er så sjovt.

[ignore mode helt off] :)

> Nej tak. Så skal jeg ind og lege med lastbilerne og det er ikke sjovt

Rigtige mænd kører i højre spor!

:)
--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-12-05 18:22

> Rigtige mænd kører i højre spor!

Så må jeg være en drengerøv endnu... gud det passer mig sq helt fint

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-12-05 21:14

Martin Johansen [6000] wrote:
> Så må jeg være en drengerøv endnu... gud det passer mig sq helt fint

Ville du opdage det hvis du var blevet gammelfar med 108 i ydersporet?
Der er måske et opklaret mysterie hér

--
vh
Torben

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-01-06 19:58

Martin Johansen [6000] wrote:
> Hvor pokker har du kørt dernede?
> Venstre spor er stort set altid for dem der kører hurtigt.. de andre holder
> sig pænt væk.

I hvilket land er det?

Det kan absolut ikke være Tyskland, for det passer *slet* ikke til de
observationer jeg har gjort gennem en del års kørsel dernede.

> Slet ikke enig. Autobahn fungere dejligt og perfekt IMHO.

Det må havde været enten nogle spy steder, eller kun ned omkring
Rendsburg, du har kørt.

Jeg kender ikke andre steder det kan udgøre et problem at køre fra en
motorvej med tre spor ind i en tunnel med fire spor.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-01-06 20:21

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote in

> I hvilket land er det?

Tyskland skam :)

> Det kan absolut ikke være Tyskland, for det passer *slet* ikke til de
> observationer jeg har gjort gennem en del års kørsel dernede.

Ærgerligt.

> Det må havde været enten nogle spy steder, eller kun ned omkring
> Rendsburg, du har kørt.

Før og efter Hamburg til ned omkring Frankfurt.

--
Martin Johansen [6000]
"SAAB - The real true snowmobile!"

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 20:29

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Før og efter Hamburg til ned omkring Frankfurt.

Har de ikke for længst lagt skinner i højre spor på den strækning, der er
ikke plads til andet end lastvogne..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-01-06 19:50

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
> trafikken er nogenlunde tæt.
> Hvor er takt og tonen lige i dén situation?
> Jeg erkender at tyskerne opfører sig bedre off-highway.

Det er også der fotokontrollerne står.

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 23:33

> [...]

> danskerne meget svinske i trafikken.
> Hvor kunne danske trafikanter lære en masse om takt og tone i trafikken

Tror det er temmelig subjektiv hvordan man kan opfatte tyskernes kørsel. I
mange år har jeg også synes tyskerne var bedre bilister og kørte mere
hensynsfuldt, men her i år har jeg ændret standpunkt. For søren da hvor jeg
har mødt mange tyske "svin" på både Landstrasse og Autobahn.....i sidste
weekend var jeg nær hamret ind i siden på en bil (min skyld)....bare fordi
et svin bagved ville have jeg skulle køre frem for rødt lys (dreje til
højre..grøn pil), for første gang gav jeg efter for presset af ham bagved og
selvfølgelig kom der en bil som nær havde ramt mig........jeg kunne i bare
arrigskab på svinet bagved, have knaldet en snebold lige ind i frontruden på
ham.....ALDRIG mere skal sådan en prøjser bestemme over min kørsel og
hvornår jeg skal køre frem

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-12-05 08:28

> [...]
> snebold lige ind i frontruden på ham.....ALDRIG mere skal sådan en prøjser
> bestemme over min kørsel og hvornår jeg skal køre frem

Rolig nu Tom - jeg bor 200 km fra grænsen og jeg kan da sagtens finde ud af
at køre frem for rødt lys og grøn pappil i Tyskland. Det kan da umuligt være
tyskerens skyld at du trænger til at køre omkring en kørelærer igen.

Så svært kan det da umuligt være at køre over for rødt!

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-05 11:08

> [...]
> være tyskerens skyld at du trænger til at køre omkring en kørelærer igen.
>
> Så svært kan det da umuligt være at køre over for rødt!

Jeg kan også finde ud af det, men var selv temmelig stresset pga.
julegaveræs osv. Så kom svinet og presser på for at jeg skal køre
frem.....jeg kunne ikke se en sk*d pga. lav sol men valgte at køre
frem.......jeg erkender blankt at fejlen var min, men havde det gået galt så
havde jeg eder"#¤" flippet ud på ham bagved som havde O tollerance. Man har
ingen PLIGT til at køre over for rødt og ALDRIG ALDRIG ALDRIG igen skal
sådan en satan komme og få mig ud i en situation hvor jeg ikke er
sikker....fuldstændig tåbeligt fra min side

--
Tom

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-12-05 11:39

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> [...]
> ALDRIG ALDRIG igen skal sådan en satan komme og få mig ud i en
> situation hvor jeg ikke er sikker....fuldstændig tåbeligt fra min side

Man kunne måske godt forestille sig at du egentlig ikke var i stand til
at køre bil hvis du vitterligt var så stresset at en medbilist kunne få
dig til at begå ulovligheder (hvilket det at køre ud i krydset uden at
orientere sig må kunne betegnes som). Men ellers er jeg da enig med dig,
der er ingen pligt til at køre over for rødt i de situationer der
beskrives her.

Jeg støder da også tit på folk som mener at jeg skal køre hurtigere end
det der står i loven (ved at lægge sig helt op i røven af mig). Det
eneste de som regel får ud af det er at jeg måske slækker lidt på gassen
hvis speedometeret viser 85 på landevejen. Jeg har meget sjældent så
travlt at det minut jeg kan komme hurtigere frem ved at køre råddent er
noget jeg gider (selvom min alder og køn peger på at jeg burde være en
fartdjævel

Thomas

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-12-05 16:31

> [...]
> skal sådan en satan komme og få mig ud i en situation hvor jeg ikke er
> sikker....fuldstændig tåbeligt fra min side

Jeg har faktisk rigtig mange gange holdt stille med grøn pil uden at køre -
og uden at tyskeren bagved har presset på. Men det var nok før han opdagede
der var indført østtyske tilstande :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-01-06 20:05

> [...]
> tyskerens skyld at du trænger til at køre omkring en kørelærer igen.
> Så svært kan det da umuligt være at køre over for rødt!

Det er en ret, ikke en pligt, at køre i den situation.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-01-06 20:04

Tom wrote:
> [...]
> ham.....ALDRIG mere skal sådan en prøjser bestemme over min kørsel og

Du skal bare tydeligt sidde og holde øje med hvad der kommer fra
venstre. Så viser du at du er opmærksom på at du godt må køre frem
hvis der er plads.

At du så bliver holdende kan han ikke gøre noget ved. Det er din ret
at afgøre hvad der skal være af plads for at det er forsvarligt at
køre frem. Ikke hans.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-01-06 19:49

Benny Højvælde wrote:
> [...]
> danskerne meget svinske i trafikken.
> Hvor kunne danske trafikanter lære en masse om takt og tone i trafikken ved

Så skulle tyskerne allerfald først havde været 50 år i Spanien op
havde lært at opføre sig lidt manerligt.

Det er altså ikke uden grund at tyskerne lå nr 3 fra bunden, i den
statistik der blev lavet for en del år siden over trafikkulturen i de
15 EU-lande der var dengang. Kun "overgået" af hhv Portugal og Grækenland.

Fra : GB

Dato : 28-12-05 00:52

"hammock" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> wrote in

> Jeg har boet i udlandet,norge og tyskland,en stor del af mit voksne
> liv og er først kommet tilbage til danmark for 5 år siden og jeg må
> bare erkende at danskere er svin på vejene.uanset om det er "originale

Ja, mig, for eksempel. Jeg kører 50 km/h hvis dette er den øverste tilladte
hastighed, og ikke 3 km/h mere. Vil du mon tæske mig af den grund?

GB

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 28-12-05 01:27

GB <nospam@nospam.invalid> wrote in

> Ja, mig, for eksempel. Jeg kører 50 km/h hvis dette er den øverste
> tilladte hastighed, og ikke 3 km/h mere. Vil du mon tæske mig af den
> grund?

Ser du spøgelser?

Fra : GB

Dato : 31-12-05 19:57

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in

> Ser du spøgelser?

Hvor???? <ser sig nervøst omkring>

GB

Fra : Rander

Dato : 27-12-05 16:17

Tue, 27 Dec 2005 10:00:27 +0100 brugte martin bjerre 19 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Med stor risiko for at blive upopulær.....
>Hvad fanden skal vi med de "nydanskere" ? Kan de ikke indordne sig og opføre
>sig ordentligt, kan de tage tilbage hvor de kom fra !

HØRT! Men den slags må man jo ikke sige højt, for det er jo åh så synd for
de stakkels indvandrere...

http://rander.dk (temporarily down!)

Min søn er åndssvag og som sådan ansat i min forretning. (Skadesanmeldelse)

Fra : GB

Dato : 28-12-05 00:54

Rander <ldNOSPAM@rander.dk> wrote in

> HØRT! Men den slags må man jo ikke sige højt, for det er jo åh så synd
> for de stakkels indvandrere...

Hvad sker der egentlig med din website? Jeg har i flere år brugt små
utilities til at drive mine kolleger til vanvid - hvornår får du betalt de
skide 150 kroner til dk.hostmaster? :0)

GB

Fra : Rander

Dato : 28-12-05 22:03

27 Dec 2005 23:53:46 GMT brugte GB 13 linier på at fortælle dette til
dk.fritid.bil:

>Hvad sker der egentlig med din website? Jeg har i flere år brugt små
>utilities til at drive mine kolleger til vanvid - hvornår får du betalt de
>skide 150 kroner til dk.hostmaster? :0)

De er skam betalt... Det er mere de der 12-15.000 for at få pillet dataene
ud af den døde disk (for selvfølgelig havde jeg ikke en backup af siden,
nej-nej da)...

http://rander.dk (temporarily down!)

Mange mænd drikker kun for at glemme deres kone.
Og så kommer de hjem og ser hende dobbelt. (Arthur Schopenhauer)

Fra : GB

Dato : 31-12-05 19:58

> dataene ud af den døde disk (for selvfølgelig havde jeg ikke en backup
> af siden, nej-nej da)...

OG HVAD KAN MAN SÅ LÆRE AF DET? <GRIN>

Godt nytår!!!!

GB

Fra : Bagdad Bob

Dato : 27-12-05 16:52

> Med stor risiko for at blive upopulær.....
> Hvad fanden skal vi med de "nydanskere" ? Kan de ikke indordne sig og
> opføre sig ordentligt, kan de tage tilbage hvor de kom fra !
>
> Martin

Tag din medicin Dolph!

Smut hen i dk.politik.indvandring hvis du skal svine andre folkeslag til.

/Abildgaard

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 17:09

"Bagdad Bob" <wholesome@ofir.dk> wrote in message

> Smut hen i dk.politik.indvandring hvis du skal svine andre folkeslag til.

Måske blot hans måde at følge Jesu ord
www.ressourcen.dk/Relationer/Missionsbefalingen.html
1948/92: "Gå derfor hen og gør alle folkeslagene til mine disciple, idet I
døber dem i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn, og idet I lærer dem at
holde alt det, som jeg har befalet jer. Og se, jeg er med jer alle dage,
indtil verdens ende"

Mogens

Fra : GB

Dato : 28-12-05 00:58

> Smut hen i dk.politik.indvandring hvis du skal svine andre folkeslag
> til.

Du har helt ret! Lad os allesammen give vores støtte til islamisterne og
underkaste os Allans vilje! Fy for satan nogle racister (øh - Islam ER en
race eller et folkeslag, ikke?) man møder her i gruppen!

http://www.coxandforkum.com/archives/05.10.09.TheirPerspective-X.gif

GB

Fra : Martin Kiefer

Dato : 27-12-05 17:43

"martin bjerre" <martin.bjerre-giderikkespam@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:43b102ab$0$47004$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Med stor risiko for at blive upopulær.....

Ja det bliver man hurtigt når man siger ordet nydansker...
> Hvad fanden skal vi med de "nydanskere"

Hvad vi skal med dem... ja jeg troede vi skulle have en hver men nej...

> Kan de ikke indordne sig og opføre sig ordentligt, kan de tage tilbage
> hvor de kom fra !

Enig. Men jeg tror nu også snildt det kunne have været 4 rene danskere der
havde kunnet finde på at reagere på denne måde.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-05 17:58

> Enig. Men jeg tror nu også snildt det kunne have været 4 rene danskere der
> havde kunnet finde på at reagere på denne måde.

Eller fire beskidte danskere - samt eventuelt fire svenskere...?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Martin Kiefer

Dato : 27-12-05 18:29

> Eller fire beskidte danskere - samt eventuelt fire svenskere...?

Jeps. Jeg tror man kan finde den type mennesker over det hele. Det er vist
mere eller mindre tilfældigt at det var "nydanskere" der lige gjorde dette.
Bare noget pjat at det skal nævnes at de er "nydanskere". Er man dansk
statsborger er man dansk statsborger. Havde det været 4 personer uden
indvandrerbaggrund havde der sikkert "bare" stået 4 personer fra Næstved...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Henning

Dato : 29-12-05 09:57

On Tue, 27 Dec 2005 10:00:27 +0100, "martin bjerre"
> [...]

>Med stor risiko for at blive upopulær.....
>Hvad fanden skal vi med de "nydanskere" ? Kan de ikke indordne sig og opføre

"Nydansker" dækker ikke over hudfarve eller religion. Der står intet
om hvorvidt der er tale om fire englændere, der er flyttet til Danmark
- det er også "nydanskere".

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-12-05 15:50

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> "Nydansker" dækker ikke over hudfarve eller religion. Der står intet
> om hvorvidt der er tale om fire englændere, der er flyttet til Danmark
> - det er også "nydanskere".

Englændere er nu heller ikke jordens mest lovholdende folkefærd når de
kommer væk fra deres overvågningskameraer. De er der for en grund ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Leonard

Dato : 27-12-05 10:18

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>4 unge mænd stoppede og afstraffede en anden billist, som blot overholdt
>hastighedsgrænsen.

Ret imponerende at slå hul i en siderude med en knytnæve, det har godt
nok gjort ondt i hånden
Men fæhoveder er vel en passende betegnelse for den slags opkomlinge.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-12-05 11:23

Leonard wrote:

> Ret imponerende at slå hul i en siderude med en knytnæve, det har godt
> nok gjort ondt i hånden

Det er faktiskt ikke så svært, det har jeg da gjort mange gange for sjov

> Men fæhoveder er vel en passende betegnelse for den slags opkomlinge.

Jeps, fæhoveder er de om de så er danskere eller ej.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : GB

Dato : 27-12-05 14:56

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> Jeps, fæhoveder er de om de så er danskere eller ej.

Korrekt.

GB

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 11:49

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> 4 unge mænd stoppede og afstraffede en anden billist, som blot overholdt
> hastighedsgrænsen.

Ja, det er latterligt, at noget sådant kan drive medtrafikanterne så langt.
Som det er skrevet før - når man sætter sig i bilen kommer det værste
op i folk. De burde spæres inde julen over - mindst :)

Den nævnte situation er udpræget i DK - at folk kører for langsomt ifm.
en hastighedsnedsættelse. Enten fordi de er skrækslagne for politiet, eller
fordi deres speedometer ikke er kalibreret. Det er til at gå i koma over!
Mogens

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 27-12-05 12:15

DJ Bobo... skrev:

> [...]
> fordi deres speedometer ikke er kalibreret. Det er til at gå i koma over!

Personligt synes jeg også at folk ofte kører for langsomt, men hvis vi
checker færdselsloven endnu engang, vil vi se at de skiltede hastigheder
er de maksimalt tilladte hastigheder. Så faktisk kører de ikke for
langsomt, det er os der har for travlt.

Mvh
Claus

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 12:58

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> wrote in message

> [...]
> checker færdselsloven endnu engang, vil vi se at de skiltede hastigheder
> er de maksimalt tilladte hastigheder. Så faktisk kører de ikke for

Hvis man kører rundt i det danske land, vil man talrige gange
opleve, at folk nu om stunder - og ikke mindst efter indførelse
af klippekort - tér sig anderledes i billandskabet, når talen falder
på hastighed. Det har ændret sig markant og så meget, at politiet
ligefrem er nervøse for det! - Citat slut (TV2)
Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-12-05 12:11

DJ Bobo... wrote:

> [...]
> ifm. en hastighedsnedsættelse. Enten fordi de er skrækslagne for politiet,
> eller fordi deres speedometer ikke er kalibreret. Det er til at gå i

Jo jo, der er mange ting i trafikken man kan blive irriteret over, men
derfra og så til at ligefrem afstraffe de "skyldige".

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 12:59

> Jo jo, der er mange ting i trafikken man kan blive irriteret over, men
> derfra og så til at ligefrem afstraffe de "skyldige".

Hvad startede jeg med at skrive, Per !
Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-12-05 13:05

DJ Bobo... wrote:

> Hvad startede jeg med at skrive, Per !

He he, jeg tror at vi er enige.
Jeg fik bare lige formuleret mig lidt forkert, så det så ud til at det var
rettet specielt mod dig, som at du kørte rundt og gjorde den slags.
Det var ikke min hensigt, sorry.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-12-05 12:34

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev :

> [...]
>fordi deres speedometer ikke er kalibreret. Det er til at gå i koma over!

Hvis sådan en detalje, som at sætte farten ned til det lovlige,
specielt et sted hvor det er velkendt at polisen ofte lurer, så burde
folk sgu' køre tilpas tidligere hjemmefra.

Nej du - Koma, er noget man går over i når andres stress og jag, får
folk til at opføre sig irrationelt

Koma kan også indtræde når man får en griner over et fjols i en gammel
udbollet Golf, der partout skal overhale 6 biler, samt de forankørende
sneskrabere - og lidt længere henne af vejen ender ude på marken med 4
hjul i vejret ;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 12:55

<jan@stevns.net> wrote in message

> Hvis sådan en detalje, som at sætte farten ned til det lovlige,

Det står der jo intet om -> FOR LANGSOMT IFT. DEN ANGIVEN HASTIGHED

> [...]
> udbollet Golf, der partout skal overhale 6 biler, samt de forankørende
> sneskrabere - og lidt længere henne af vejen ender ude på marken med 4

Du er da ellers fra tid til anden selv gået i koma over en situation
og smidt folks mobilos med mere ind over markerne ?
Mogens

Fra : tom jensen

Dato : 27-12-05 13:10

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Du er da ellers fra tid til anden selv gået i koma over en situation
> og smidt folks mobilos med mere ind over markerne ?
> [...]

hej
og jan ,var der ikke også noget med en tankstation engang ,hvor en bil blev
skubbet væk fra benzinstanderne med din bil. ?

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-12-05 13:27

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev :

>og jan ,var der ikke også noget med en tankstation engang ,hvor en bil blev
>skubbet væk fra benzinstanderne med din bil. ?

Korrekt - man kan godt pisse på mig, man kan også risikere en reaktion
(men aldrig regne den ud ;)

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-12-05 15:22

jan@stevns.net wrote:

> Korrekt - man kan godt pisse på mig, man kan også risikere en reaktion
> (men aldrig regne den ud ;)

Jamen, nu er dobbeltmorale også dobbelt så godt som morale :)

Lars B

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-12-05 15:33

Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> skrev :

>Jamen, nu er dobbeltmorale også dobbelt så godt som morale :)

Halløjsa Lars (og go' baghjul)

Jamen iehhh altså ... Jeg er da også kun et menneske med en grænse
for selv god opførsel.

Fra : Lars Jensen

Dato : 29-12-05 11:13

jan@stevns.net wrote:

> Halløjsa Lars (og go' baghjul)

Halløjsa, og i lige måde :)

> Jamen iehhh altså ... Jeg er da også kun et menneske med en grænse
> for selv god opførsel.

Jamen, jeg har da også selv en grænse, og ind i mellem må jeg også bide
mig selv i læben, i stedet for at reagere... men jeg har nu også viftet
med langemanden når en eller anden tåbe har foretaget sig noget som jeg
har fundet idiotisk :)

Lars B

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-12-05 13:24

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev :

>Det står der jo intet om -> FOR LANGSOMT IFT. DEN ANGIVEN HASTIGHED

Skru lige lidt ned hva' ?

At man iflg loven må køre op til 50, det angivne sted, er sgu'tte det
samme som man skal

Du kender vist ikke Vester Egesborg ? eller til hvad han eventuelt
måtte køre med i bilen, som kan have bevirket at han kørte roligt ind
gennem de chikaner der er i begge ender af byen.

Fra Klarskov til Næstved, går vejen gennem bemeldte by, og jeg kører
der jævnt tit - har skam også mødt de der typer, af fremmed herkomst,
der fører sig frem på strækningen. De har enddog meget svært ved at
lære at man , når man har hestetraileren på slæb, skal ned på 5-10km/t
når man svinger fra landevejen, og ind mod selve Klarskov.

De sidste 4 der har skabt sig åndssvagt det sted, har alle været
kendetegnet ved at tale utroligt dårligt dansk - så ringe, at en
mistanke om vedkommendes herkomst kan bekræftes.

>Du er da ellers fra tid til anden selv gået i koma over en situation
>og smidt folks mobilos med mere ind over markerne ?

Ja - Og skulle det ske igen, at en båtnakke har mere travlt med at
snakke i det lort, end at holde øje med trafikken, kan jeg bestemt
ikke udelukke at endnu en mobilfætter blive luftbåren

Hellere det da , end stikke høvlen et blåt øje :)

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 14:25

> "DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev :

> Skru lige lidt ned hva' ?

Du læser jo ikke hvade der tår men tolker blot derude
efter forgodtforbindende. Ringe, IMO :)

> [...]
> ikke udelukke at endnu en mobilfætter blive luftbåren
> Hellere det da , end stikke høvlen et blåt øje :)

OK - lad os håbe, det bliver skrevet i BT så :)
Mogens

Fra : Peter Weis

Dato : 27-12-05 13:45

DJ Bobo... wrote:

> Det står der jo intet om -> FOR LANGSOMT IFT. DEN ANGIVEN HASTIGHED

ANGIVEN HASTIGHED, er det et andet ord for den gældende
hastighedsbegrænsning?

mvh
Peter

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 14:26

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> ANGIVEN HASTIGHED, er det et andet ord for den gældende
> hastighedsbegrænsning?

Manden læser/forstår åbenbart ikke det skrevne ord?
Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-12-05 15:19

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev :

>Manden læser/forstår åbenbart ikke det skrevne ord?

Phewwww - så er det ikke kun mig ;)

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 15:23

> Phewwww - så er det ikke kun mig ;)

Du kan ikke læse, hva'? - ovenstående var dig, der var tale om.
Eller på en anden måde - "manden" var dig :)
Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-12-05 15:41

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev :

>Du kan ikke læse, hva'? - ovenstående var dig, der var tale om.
>Eller på en anden måde - "manden" var dig :)

Det kniber vist stadig ;) går snakken stadig om gutten der satte
farten ned til de lovlige 50km/t - eller er vi drejet om til noget
helt andet

Hvis han satte faren ned til (som skrevet stod:) "de lovlige 50" - så
har du ret i at jeg ikke kan læse, for det tolkes jo åbenbart som en
helt anden hastighed her i gruppen

Du lægger jo selv ud med - citat:

[...]

citat slut.

Den nævnte situation du omtaler, er det den der udløste balladen i
v-egesborg, eller generaliserer du

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 15:45

> Det kniber vist stadig ;)

Alderen trykker ? :)

> går snakken stadig om gutten der satte farten ned til de lovlige
> 50km/t - eller er vi drejet om til noget helt andet

Næh, det handler da stadig om det forhold at holde hastigheden :)

> Hvis han satte faren ned til (som skrevet stod:) "de lovlige 50" - så
> har du ret i at jeg ikke kan læse, for det tolkes jo åbenbart som en
> helt anden hastighed her i gruppen

He he

> Den nævnte situation du omtaler, er det den der udløste balladen i
> v-egesborg, eller generaliserer du

Jeg overfører Per's clip - som er helt horibelt ! - til hverdagen
i trafikken, hvor talrige kører en for lav fart ift. det tilladte.
Jég vil tro, at de gutter dér er blevet tosset over, at han kørte
45 km/t - men jeg ved det ikke. I så fald kunne den lave fart
skyldes, at han ikke har et kalibreret instrument - eller at han
er hunderæd for politiet

/Mogens
som altid kører frisk og frejdig :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-12-05 15:54

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev :

>eller at han er hunderæd for politiet

Jeg tror så mest på det sidste - de er satme tit ude med riven, netop
i den by der, og den næste på strækningen

(Spørg bare fruen :)

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 15:56

> Jeg tror så mest på det sidste - de er satme tit ude med riven, netop
> i den by der, og den næste på strækningen

Så de fik måske ligefrem "selvtægterne" på fersk gerning?
Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-12-05 16:29

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev :

>Så de fik måske ligefrem "selvtægterne" på fersk gerning?

det vides ikke, men strækningen er så trafikeret, at der nok er nogen
der har set sceancen. (Anyway, gutten har vel nummeret på bilen)

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 13:13

> [...]
> eller
> fordi deres speedometer ikke er kalibreret. Det er til at gå i koma over!

Var lige ude at køre en tur for første gang i "sneen". Kan kun give dig ret.
selv om vejene var knas tørres pga. vejsaltet som kommunen har flottet sig
med i år, ja så kører "man" kun en 70 Km/t hvor der må køres 80. Når så at
vejen ligesom åbner lidt og overhaling bliver muligt, ja så sætter ham der
har sinket de 10 biler, hastigheden så tilpas meget op at man igen ikke kan
overhale......uhadada...der er vist ikke nogen der får klip i kortet i dag
pga. hastighedsoverskridelser, det skal de få' nok sørge for ved at sætte
hastigheden for de andre.

Ellers er det også irriterende at vi har fået temmelig mange af de her
displays i vejkanten som viser hastigheden. De er sat lige ved indkørsel til
nogle landsbyer. Så skal man f.eks gå fra 80 til 60 Km/t.......det får så
folk til at træde på bremsen for at man nu ikke får displayet til at
blinke.....grrr kan man ikke bare lade bilen løbe ud af sig selv ved bare at
tage foden af speederen....så slides hverken bremser, dæk og man får bedre
udnyttelse af benzinen.

--
Tom

Fra : Peter Weis

Dato : 27-12-05 13:57

Tom wrote:

> .....grrr kan man ikke bare lade bilen løbe ud af sig selv ved bare at
> tage foden af speederen....så slides hverken bremser, dæk og man får bedre
> udnyttelse af benzinen.

De artige drenge slipper vel speederen i god tid før byskiltet, så
hastigheden er nået ned på 50 ved passagen.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 14:09

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> De artige drenge slipper vel speederen i god tid før byskiltet, så
> hastigheden er nået ned på 50 ved passagen.

jow, men man plejer jo at "følge med" trafikken med passende afstand

--
Tom

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-12-05 14:15

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> wrote in

> De artige drenge slipper vel speederen i god tid før byskiltet, så
> hastigheden er nået ned på 50 ved passagen.

UHA nej da, for så vil ham der har fået det forkerte ben ud af sengen jo
blive pisse sur over at han 'snøvler' afsted på vejen med kun 60kmt selvom
han må køre max 80! Jeg har oplevet det flere gange i de mindre byer her på
Djursland hvor ham båtnakken efter mig mente han skulle helt op i røven af
min bil netop fordi jeg ikke kørte med 80kmt hen mod byskiltet men istedet
lod farten drysse af bilen startende 2-300 meter før skiltet.

Hvis man ikke kan acceptere at der findes folk på vejen som ikke kører
nøjagtig 80kmt, så burde man sgu nok tage bussen istedet, eller måske stå
de 2 minutter og 30 sekunder før op, så man kommer afsted i lidt bedre tid.
Det kunne jo også være at speedometeret på bilen foran viser lidt for meget
i forhold til din egen bil... så selvom han tror han kører 80 så køre han
måske kun 75kmt.

Thomas

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 14:29

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> wrote in message

> [...]
> nøjagtig 80kmt, så burde man sgu nok tage bussen istedet, eller måske stå
> de 2 minutter og 30 sekunder før op, så man kommer afsted i lidt bedre

Man kan dumpe i en køreprøve, hvis man kører væsentlig
langsommere, end skiltet angiver. Hvordan forklarer du så lige dén?

> Det kunne jo også være at speedometeret på bilen foran viser lidt for
> meget
> i forhold til din egen bil... så selvom han tror han kører 80 så køre han
> måske kun 75kmt.

Det er jo så lige dér, man har en forpligtigelse IMO til at
vide, hvad eens speedometer viser retvisende :)
Mogens

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-12-05 14:40

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote in

> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> wrote in message

> Man kan dumpe i en køreprøve, hvis man kører væsentlig
> langsommere, end skiltet angiver. Hvordan forklarer du så lige dén?

At køreeleven skal demonstrere at vedkommende kan køre efter forholdene,
hvis forholdene er til at køre fx. 80kmt og han/hun snøvler afsted med
50kmt, så er det fair nok at vedkommende bliver dumpet, men jeg tvivler
altså stærkt på at du bliver dumpet hvis du kun kører 70kmt. Måske får du
en påtale om at det går en smule for langsomt.

Dengang jeg var til køreprøve for en 7 år siden, der kommenterede
kørefætteren at jeg kørte måske lige forsigtigt nok nede i det kvarter,
men at det selvfølgelig var bedre at køre lidt forsigtigt når man ikke er
kendt i området end at fræse afsted og ramme et par cykelister (det var
øgadekvarteret i Aalborg hvor jeg skulle køre på tværs af en masse veje
med masser af parkerede biler der skjulte for cykelstierne, jeg kørte
ikke det maksimalt tilladte (50kmt) men istedet nok 25-35kmt. Jeg tvivler
også stærkt på du får en bøde for at køre 60kmt på en landevej (med 80kmt
begrænsning). Vi har her i landet ingen steder hvor der er lovbefalet
minimumsgrænse!

> Det er jo så lige dér, man har en forpligtigelse IMO til at
> vide, hvad eens speedometer viser retvisende :)

Ja efter din mening... men det er der igen ikke nogen lov der siger at
man skal. Der er istedet en lov der siger at dit speedometer må viser for
meget (10%). At jeg giver dig i bund og grund ret, men hvis det var noget
som var et krav så burde synshallen dælme også lave en test af
speedometeret, meget gerne med et 'bevis' for hvad bilen faktisk kører
ved visning 50, 80 og 110kmt.

Thomas

Fra : BJ

Dato : 27-12-05 14:42

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vi har her i landet ingen steder hvor der er lovbefalet
> minimumsgrænse!

Det troede jeg, vi havde på motorvej, men jeg har også taget kørekort for
mere end 33 år siden...?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : GB

Dato : 27-12-05 14:52

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in

> Det troede jeg, vi havde på motorvej, men jeg har også taget kørekort
> for mere end 33 år siden...?

OK, lidt langt ude, men du må jo gerne standse på en motorvej - i
nødsporet.

Desuden må du ikke føre et køretøj, som ikke kan komme op på 45 km/h (dette
udelukker traktorer og maskiner af forskellig art) - og du må heller ikke
føre knallert-45 på motorvej.

GB

Fra : BJ

Dato : 27-12-05 14:56

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> OK, lidt langt ude, men du må jo gerne standse på en motorvej - i
> nødsporet.

Ja.

> Desuden må du ikke føre et køretøj, som ikke kan komme op på 45 km/h
> (dette
> udelukker traktorer og maskiner af forskellig art) - og du må heller ikke
> føre knallert-45 på motorvej.

Så _HAR_ vi altså lovmæssig påbudt hastighed _ET_ sted i DK..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 15:01

> "GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Ja.

> Så _HAR_ vi altså lovmæssig påbudt hastighed _ET_ sted i DK..

Kan ikke lige huske om det også findes i dk, men i tyskland er det ofte at
man ikke må køre i 3. spor hvis man kører mindre end 100 Km/t (såfremt at
der ikke er kø)

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 27-12-05 15:03

KLIP

> Kan ikke lige huske om det også findes i dk, men i tyskland er det ofte at
> man ikke må køre i 3. spor hvis man kører mindre end 100 Km/t (såfremt at
> der ikke er kø)

Jeg har aldrig hørt om den regel i Danmark.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Rander

Dato : 27-12-05 16:37

Tue, 27 Dec 2005 15:02:48 +0100 brugte BJ 17 linier på at fortælle dette
til dk.fritid.bil:

>Jeg har aldrig hørt om den regel i Danmark.

Heller ikke jeg, men jeg mener at have hørt at det koster pappet hvis
lastbiler benytter tredje spor. Det kan Folmer (eller andre) herinde
sikkert be- eller afkræfte?

http://rander.dk (temporarily down!)

The trouble with the global village are all the global village idiots. (Paul Ginsparg)

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 15:04

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

He he

> Kan ikke lige huske om det også findes i dk, men i Tyskland er det ofte...

UHA - nu kommer hele banden efter dig
Mogens

Fra : Leonard

Dato : 27-12-05 15:13

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Så _HAR_ vi altså lovmæssig påbudt hastighed _ET_ sted i DK..

Nej, men det er et krav at køretøjet kan køre mindst en bestemt
hastighed for at måtte være på vejen.

Hvis der var lovbefalet mindste hastighed på 40 km/t på motorvejen, så
skal alle der holder i kø påKøgebugt have 2 bøder hver dag, en når de
holder der på vej til arbejde og en når de holder der på vej hjem igen

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : BJ

Dato : 27-12-05 15:10

KLIP

> Nej, men det er et krav at køretøjet kan køre mindst en bestemt
> hastighed for at måtte være på vejen.

Hmmm ... så forstår jeg ikke betydningen af et _mindstekrav_.......

> Hvis der var lovbefalet mindste hastighed på 40 km/t på motorvejen, så
> skal alle der holder i kø påKøgebugt have 2 bøder hver dag, en når de
> holder der på vej til arbejde og en når de holder der på vej hjem igen

Den er vist lige søgt nok..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-12-05 15:14

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in news:43b14b53$0$2110
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hmmm ... så forstår jeg ikke betydningen af et _mindstekrav_.......

Det er et krav at køretøjet lovligt kan køre den angivne
mindstehastighed, men ikke at den til enhver tid SKAL køre minimum denne
hastighed.

> Den er vist lige søgt nok..;)

Hvorfor det? Hvis vi vitterligt havde en mindstehastighed i danmark så
skulle den jo håndhæves, og det gør man jo ved at give bøder og klip ud
til folk der ikke overholder loven... ligenetop derfor er der ikke
mindstehastigheder nogensteder i Danmark. At der så er krav til et
køretøjs formåen er noget HELT andet.

Thomas

Fra : BJ

Dato : 27-12-05 15:16

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse

Summasummarum så _MÅ_ jeg køre langsommere.

Hvem er villig til at afprøve dette med en patruljevogn i hælene..?????

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : John Sahl

Dato : 27-12-05 15:22

BJ wrote:
> Summasummarum så _MÅ_ jeg køre langsommere.

Nej, men du _skal_ hvis forholdene kræver det.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : BJ

Dato : 27-12-05 15:28

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, men du _skal_ hvis forholdene kræver det.

....ellers får du et _KLIP_

Længe leve den danske logik og trang til regulering og "afstraffelse".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 27-12-05 15:44

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>...ellers får du et _KLIP_

Nej, du kan ikke få klip ved at køre for langsomt.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : BJ

Dato : 27-12-05 15:40

KLIP

> Nej, du kan ikke få klip ved at køre for langsomt.

Har vi det ikke herligt....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : DJ Bobo...

Dato : 27-12-05 15:48

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Har vi det ikke herligt....

Dét afhænger af forholdene: www.sikkertrafik.dk/2d143e80
Mogens

Fra : BJ

Dato : 27-12-05 15:53

KLIP

> Dét afhænger af forholdene: www.sikkertrafik.dk/2d143e80

Objektiv lovgivning, men subjektiv "domfældelse".

Vi har det _stadig_ herligt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-12-05 15:41

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Hvem er villig til at afprøve dette med en patruljevogn i hælene..?????

*Det* er afprøvet ;)

Fra : Leonard

Dato : 27-12-05 15:11

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>OK, lidt langt ude, men du må jo gerne standse på en motorvej - i
>nødsporet.

Næh, du må foretage et nødstop, hvis der er mekaniske problemer der
forhindrer dig i at køre længere. Du skal hurtigst muligt fjerne
køretøjet, evt. køre det helt uden for asfalten. Du må fx ikke standse
i nødsporet for at tisse, skifte chauffør eller snakke i tlf.

>Desuden må du ikke føre et køretøj, som ikke kan komme op på 45 km/h (dette
>udelukker traktorer og maskiner af forskellig art) - og du må heller ikke
>føre knallert-45 på motorvej.

Sidst jeg kiggede efter var det 40 km/t grænsen lå på, bl.a. derfor en
Ellert, der er indregistreret som MC har en typegodkendt max.
hastighed på 39 km/t.
En knallert-45 må ikke køre på motorvejen, da det er en knallert, og
de er slet ikke tilladt på motorvej.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-12-05 23:29

> Sidst jeg kiggede efter var det 40 km/t grænsen lå på, bl.a. derfor en
> Ellert, der er indregistreret som MC har en typegodkendt max.
> hastighed på 39 km/t.

Hmm ... min Ellert løb da vist 50 km/t...

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-12-05 15:11

> [...]

> KLIP

> Det troede jeg, vi havde på motorvej, men jeg har også taget kørekort

Nixen, der er lovmæssigt bestemt at der er visse typer køretøj du ikke må
fører på motor og motortrafikveje, men forestil dig fx. køkørsel på
motorvejen, hvad skal du gøre hvis begge spor foran dig føres med kun
10kmt? Eller holder stille? Tror du strisserne kommer og deler bøder ud
til alle dem der ikke kører minimum 45kmt i dette tilfælde? Nej vel

Men hvis du kan argumentere for at vi har det, så syntes jeg du skulle
skrive til politimesteren og bede dem stille en fotovogn eller fartfælde
halløj op på køgebugtmotorvejen og motorring 3 omkring københavn hver dag
mellem 7 og 10 samt 14 og 17... fuck hvor kan vi tjene mange penge på det

For paragrafrytter og andre interesserede findes formuleringen her:

§ 44. Færdsel på motorvej samt på tilkørsels- og frakørselsvej til en
sådan vej må kun ske med motorkøretøjer, som på vandret vej kan og må
fremføres med en hastighed af mindst 40 km i timen.

For Motortrafikveje gælder samme regler som for motorveje.

Og grunden til at eu-knallerter ikke må køre på motorvejen findes her:

§ 2. Definitioner
3. Motorkøretøj:
motordrevet køretøj, der hovedsagelig er indrettet til selvstændigt at
benyttes til personbefordring eller godstransport. Knallert anses dog
ikke som motorkøretøj.

Så er den berømte ged vist også ved at være glatbarberet

Thomas

Fra : BJ

Dato : 27-12-05 15:15

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> 10kmt? Eller holder stille? Tror du strisserne kommer og deler bøder ud
> til alle dem der ikke kører minimum 45kmt i dette tilfælde? Nej vel

Hvad forstår du ved et _mindstekrav_...? og dit er eksempel er noget søgt,
når der nu er et lovbefales _mindstekrav_ til køretøjets hastighed.....

> [...]
> sådan vej må kun ske med motorkøretøjer, som på vandret vej kan og må
> fremføres med en hastighed af mindst 40 km i timen.

Jeg hæfter mig ved _MÅ_...vil det sige, man gerne _MÅ_ køre langsommere..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 27-12-05 15:31

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>Jeg hæfter mig ved _MÅ_...vil det sige, man gerne _MÅ_ køre langsommere..?

Ja, ellers kan du jo ikke køre i kø ...
Men du må ikke køre så langsomt at du er til gene for trafikken og det
vil du sikkert få en bøde for hvis du kører 50 km/t eller mindre på en
motorvej, hvor der ikke er nogen tydelig årsag til at køre så
langsomt.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : BJ

Dato : 27-12-05 15:29

KLIP

> [...]
> vil du sikkert få en bøde for hvis du kører 50 km/t eller mindre på en
> motorvej, hvor der ikke er nogen tydelig årsag til at køre så

Har vi det ikke herligt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-12-05 18:40

BJ wrote:
> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Har vi det ikke herligt..

Jo da jeg har det egentlig ganske fint... jeg kan ikke forstå at det kan
skabe så megen debat... Men JA du MÅ gerne køre langsommere end
hastighedsgrænsen, men hvis du er til unødig gene for trafikken KAN du
få en bøde, men det har basalt set ikke noget med din hastighed at gøre.

Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-12-05 15:24

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Det troede jeg, vi havde på motorvej, men jeg har også taget kørekort for
>mere end 33 år siden...?

Bjørn dog !

Hvad tror du der sker oppe over hovedet på dig, når der er isglat - og
folk tonser der ud af ?

Der er ikke, og har aldrig været nogen minimumsgrænse

(bevares - det står jo skrevet at køretøjet lovligt skal kunne
fremføres med mindst 45km/t)

kodeordet er "skal kunne"

Ellers kunne jeg da godt tænkte mig at se en betjent med skrivekløe,
næste gang køgebugt propper til ;)

Fra : BJ

Dato : 27-12-05 15:27

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ellers kunne jeg da godt tænkte mig at se en betjent med skrivekløe,
> næste gang køgebugt propper til ;)

Jeg er da fløjtende lige glad med isglat og bilkøer.
´
Reglen siger _KAN_ og _MÅ_ og samtidig har du et klippekortsystem som giver
dig klip/bøde, hvis du kører for langsomt.

Det kan kun forbandede socialdemokrater, lusepustere og bønderkarle osv.
osv. finde på at indføre..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-12-05 15:45

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Det kan kun forbandede socialdemokrater, lusepustere og bønderkarle osv.
>osv. finde på at indføre..

Hva dælen - er regeringen blevet udskiftet ?

Fra : BJ

Dato : 27-12-05 15:46

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hva dælen - er regeringen blevet udskiftet ?

Du mener vel folketinget..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-12-05 18:45

BJ wrote:
> [...]
> Reglen siger _KAN_ og _MÅ_ og samtidig har du et klippekortsystem som giver
> dig klip/bøde, hvis du kører for langsomt.

Hov hov... hvor har du læst at du får et klip hvis du køre langsomt? Det
er ikke pga. din hastighed at du får bøden, men fordi du er til unødig
gene i trafikken, og DET må du ikke være! Problemet med
minimumshastigheder er jo at du i teorien kan få en bøde for ikke at
overholde disse, men hvis forholdene samtidig diktere en hastighed
under, hvem bestemmer så?

§ 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så
at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og
således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres.

Her er det ordet unødigt man skal ligge mærke til.

Thomas

Fra : GB

Dato : 28-12-05 01:00

jan@stevns.net wrote in

> kodeordet er "skal kunne"
>
> Ellers kunne jeg da godt tænkte mig at se en betjent med skrivekløe,
> næste gang køgebugt propper til ;)

ROTFL!

GB

Fra : Rander

Dato : 27-12-05 16:33

Tue, 27 Dec 2005 14:41:53 +0100 brugte BJ 17 linier på at fortælle dette
til dk.fritid.bil:

>Det troede jeg, vi havde på motorvej, men jeg har også taget kørekort for
>mere end 33 år siden...?

Det har vi ikke, nej - og vi har så vidt jeg ved aldrig haft det.

Det kunne ellers være effektivt. Alle køerne ville da blive en del kortere
hvis folk aldrig satte hastigheden længere ned end f.eks. 60 - men det
ville nok tage længere tid at fjerne dem igen...

Derimod kan du køre så langsomt at du udgør en fare for andre bilister, og
DET kan du blive straffet for... Men hvor langsomt må du så køre? Ja, det
er sikkert mindre end du tror:

[...]

At generalisere er det samme som at være idiot. (William Blake)

Fra : Martin Kiefer

Dato : 27-12-05 17:49

> [...]
> så folk til at træde på bremsen for at man nu ikke får displayet til at

DA jeg stadig kørte værditransport var min oplevelse at displayet ikke
blinkede hvis man kørte forbi med mere end 100km/t. Ja det viste rent
faktisk ingenting når hastigheden var over 100km/t...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Leonard

Dato : 27-12-05 18:26

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> wrote:

>DA jeg stadig kørte værditransport var min oplevelse at displayet ikke
>blinkede hvis man kørte forbi med mere end 100km/t. Ja det viste rent
>faktisk ingenting når hastigheden var over 100km/t...

Det har jeg også oplevet, men der er kommet nye skilte til, for jeg
har også set et skilt vise mere end 100 km/t

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Martin Kiefer

Dato : 27-12-05 18:30

> Det har jeg også oplevet, men der er kommet nye skilte til, for jeg
> har også set et skilt vise mere end 100 km/t

Du mener, så er man baer nød til at hæve farten tilsvarende når man kører
forbi?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Leonard

Dato : 27-12-05 18:35

"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> wrote:

>Du mener, så er man baer nød til at hæve farten tilsvarende når man kører
>forbi?

Det viser jo nok ikke mere end 100 km/t, hvis du kører 50 km/t

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-12-05 16:32

> [...]
> eller
> fordi deres speedometer ikke er kalibreret. Det er til at gå i koma over!

HØRT...!!

/Jan W Nielsen

Fra : Armand

Dato : 27-12-05 19:49

DJ Bobo... wrote:

> ...... Enten fordi de er skrækslagne for politiet, eller
> fordi deres speedometer ikke er kalibreret. Det er til at gå i koma over!

Jeg kan da også finde på at gå i koma - Men det skulle da være over at
alle og enhver stoler på at det er déres speedometer der viser rigtigt,
og det i sådan en grad at de kan bringes helt ud af fatningen over
andres åbentlys misvisende speeo'er :-|

--
Armand.

Fra : Brian

Dato : 27-12-05 20:13

Armand wrote:

> [...]
> rigtigt, og det i sådan en grad at de kan bringes helt ud af
> fatningen over andres åbentlys misvisende speeo'er :-|

Her i disse GPS tider, skulle man da tro at "de fleste" ved hvor stor
fejlvisningen er på deres speedometer - så er det ikke nødvendigt
at have det 100% kalibreret.

/Brian

Fra : Armand

Dato : 27-12-05 21:08

Brian wrote:

> Her i disse GPS tider, skulle man da tro at "de fleste" ved hvor stor
> fejlvisningen er på deres speedometer - så er det ikke nødvendigt
> at have det 100% kalibreret.

På den anden side set, så lægger lover jo ikke op til at man kører,
endsige bestræber sig på at køre marginalt tæt på fartgrænsen - Men
derimod blot at man læner sig op ad den hastighedsviser man nu engang
har og hvis tolerence der er sat grænser for igennem loven!

Sagt på en anden måde: Man er ikke bedre trafikant fordi man ved(?) på
decimalen hvor hurtigt man kører :-|
Egentlig er man i ordets bedste forstand en god trafikant hvis man
indser at alles speedometer ikke viser akkurat det samme og at den
langsomtkørende foran åbenbart har et af de højtvisende i forhold til
ens eget - Og er i stand til at beherske denne viden med et "nå ja"!

--
Armand.

Fra : Jens

Dato : 27-12-05 22:07

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> langsomtkørende foran åbenbart har et af de højtvisende i forhold til
> ens eget - Og er i stand til at beherske denne viden med et "nå ja"!

Enhver er hellig i sin tro. Og fred være med de, der kører med den
hastighed, der passer dem bedst.

De, der kører hurtigere end jeg gør, får lov at overhale. De, der kører
langsommere, forventer jeg at få lov til at overhale. Det sker dog ofte,
at en motorvejsbilist efter endt overhaling forbliver i venstre bane.
Det er ren spekulation, men da det ofte sker med en hastighed, der iflg.
GPSen er 5-10% under den gældende hastighedsgrænse, _kunne_ det tænkes,
at pågældende mener at overhaling skal forhindres.
--

Jens F