Placering af kursiv-tag
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 02-12-00 16:35

Hej,

Skal "i" for kursiv-tagget placeres inde i et "p" tag eller udenom?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Mads Rahbæk Madsen

Dato : 02-12-00 16:45

On Sat, 2 Dec 2000 16:35:06 +0100, "Rasmus Nielsen"
<rasmusn@rasmusn.dk> wrote:

>Hej,
>
>Skal "i" for kursiv-tagget placeres inde i et "p" tag eller udenom?

Beklager, jeg kan ikke svare, men svjv, så er det bedre at bruge

Mvh. Mads

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 02-12-00 20:40

Mads Rahbæk Madsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Beklager, jeg kan ikke svare, men svjv, så er det bedre at bruge

Supplerende bemærkning:

Grunden til at det anbefales at benytte <em> istedet for <i> - og
som kun giver mening for visuelle brugeragenter.

<em> er en "svag fremhævning", og fortolkes visuelt med kursivering

<strong> er en "stærk fremhævning" og fortolkes visuelt med fed font

Mvh
Jonas

Fra : Allan Unnerup

Dato : 04-12-00 14:53

>Grunden til at det anbefales at benytte <em> istedet for <i> - og
>som kun giver mening for visuelle brugeragenter.

Hvad er en "visuelle brugeragent"?

Hilsen Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-12-00 19:56

Sat, 2 Dec 2000 16:35:06 +0100, skrev "Rasmus Nielsen"
<rasmusn@rasmusn.dk>:

>Skal "i" for kursiv-tagget placeres inde i et "p" tag eller udenom?

eller med <em> som Mads foreslog.

med venlig hilsen
Knud
--