Gul kontrollampe i Galant ´93
Fra : Michael Lund

Dato : 26-12-05 22:13

Hvad er det lige den gule kontrollampe i en Mishubishi Galant årgang ´93
betyder?

Der er en oliekande - med bølget linie under - på den.

Jeg formoder det ikke er oliestanden i motoren, da der også er en rød lampe
med oliekande, dog uden bølget streg.

Mvh.
Michael

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-12-05 23:18

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er en oliekande - med bølget linie under - på den.
>
> Jeg formoder det ikke er oliestanden i motoren, da der også er en rød

Jeg ved det ikke men vil gætte på at den orange ER oliestanden, og røde
trykket men må jo være nemt at undersøge ved hjælp af oliepinden.

Med venlig hilsen Kim

Fra : DJ Bobo...

Dato : 26-12-05 23:22

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg ved det ikke men vil gætte på at den orange ER oliestanden, og røde
> trykket men må jo være nemt at undersøge ved hjælp af oliepinden.

Jep - lav oliestand (under minimum). En Galant æder jo af
naturlige årsager en del olie, hvorfor lampen er kærkommen!
Mogens

Fra : Esben Taersker

Dato : 26-12-05 23:28

Kim Kristensen wrote:

<snip>

> Jeg ved det ikke men vil gætte på at den orange ER oliestanden, og røde
> trykket men må jo være nemt at undersøge ved hjælp af oliepinden.

....eller instruktionsbogen, hvis den da haves...;)

/Esben

Fra : Armand

Dato : 27-12-05 00:38

Michael Lund wrote:
> [...]
>
> Der er en oliekande - med bølget linie under - på den.
>
> Jeg formoder det ikke er oliestanden i motoren, da der også er en rød lampe

Mon ikke at det netop er niveau'et (á bølgelinien symboliserer
"overflade" og kanden "olie") i modsætning til den klassiske røde kande
for olietrykket :-/

--
Armand.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-12-05 09:48

Michael Lund wrote:
> [...]
>
> Jeg formoder det ikke er oliestanden i motoren, da der også er en rød
> lampe med oliekande, dog uden bølget streg.

Jeg kender ikke lige lampen i sådan en Galant, men det lyder som at det er
en kontrollampe for for lav oliestand.
De gule lamper er (som regel) "kun" til oplysning, hvor de røde altid er en
(kraftig) advarsel, som ikke bør overses.
I dit tilfælde viser den gule lampe, at der mangler lidt olie (hvilket ikke
umiddelbart er "farligt"), hvorimod den røde viser for lavt olietryk og det
er temmeligt "farligt".

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport