Så er sneen faldet i kbh...
Fra : Dak

Dato : 26-12-05 15:34

I større mængder.

Og da jeg lige har erhvervet mit første snekøretøj(læs: bil) her i efteråret
så vil jeg spørge om der er nogen gode råd til snekørsel?

Jeg kan desværre ikke undgå at køre da jeg skal fragte noget frem og
tilbage(læs: min mor), samt en tur til skibby af motorvej, landevej mm. i
morgen.

Iaften er det heldigvis kun i indre kbh. Jeg har helårsdæk på.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
"Ingen snekæder i øjeblikket men nye gulvmåtter, pedalsæt i julegave. "

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 26-12-05 15:46

Dak fik sine fingre den 26 dec 2005 til at fremtrylle følgende i
dk.fritid.bil:

> [...]
> landevej mm. i morgen.
>
> Iaften er det heldigvis kun i indre kbh. Jeg har helårsdæk på.

Tag den med ro, det er det bedste råd. Man skal altid kører efter
foreholdene, her i køge ligger de og kører alt for stærkt på
hovedvejen, de fatter åbenbart ikke at det er glat.
Men gem bare din snekæder væk, anskaf dig hellere nogle vintersutter,
klart det bedste jeg ved, og derfor er firmaraceren udstyret med sådan
nogle.

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 15:53

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> morgen.
>
> Iaften er det heldigvis kun i indre kbh. Jeg har helårsdæk på.

Jeg kan helt klart anbefale dig at få mindst 200 Kg ekstra vægt i
bagagerummet. Det lyder måske lidt voldsomt, men sådan en sierra er temmelig
dårlig til igangsætning når vejen hælder bare 5° og det er glat.
Ellers er det jo bare at køre forsigtigt, da sådan en bagskubber kan være
lumsk hvis du tager et sving for hurtigt. Find evt. en lukket P-plads at
træne lidt på med udskridninger, så du får en fornemmelse for at styre når
den skrider.

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 26-12-05 16:04

> Jeg kan helt klart anbefale dig at få mindst 200 Kg ekstra vægt i
> bagagerummet. Det lyder måske lidt voldsomt, men sådan en sierra er
> temmelig dårlig til igangsætning når vejen hælder bare 5° og det er glat.

Dvs med mor i bagagerummet kan det ikke gå helt galt for Dak ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 26-12-05 16:10

Jeg glemte vidstnok lige et par smiley'er - her kommer de:

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-12-05 16:16

> [...]
> træne lidt på med udskridninger, så du får en fornemmelse for at styre når

Hej,

hvis du har retningsbestemte vinterdæk på er en sierra ikke så hidsig at
køre heller ikke når det er glat, men hvis du har sommer eller helårsdæk
ville jeg nok overveje i at investere i et sæt vinterdæk, jeg har selv en
sierra 2.0 van, og den fik vinterdæk på efter at jeg første gang skulle køre
på arb. med helårsdæk hvor det var blevet glat(puha det var grimt), efter
den gang har jeg altid haft vinterdæk til mine røvskubbere. Det er også
sjovere at lave udskridninger med vinterdæk, da det gør det til en leg at
rette op.

rigtige biler har baghjulstræk, og når du først har vænnet dig til at det er
bagenden der smutter, er det en fornøjelse at køre med, jeg er efterhånden
blevet rigtig glad for min gamle sierra, og bliver ramt af panisk sved når
jeg skal køre i en forhjultrukken, der skrider over forhjulene.

rigtig god vinter, med forhåbentlig meget sne.

henrik

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 16:42

"Henrik Pedersen" <hp79@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter den gang har jeg altid haft vinterdæk til mine røvskubbere. Det er
> også sjovere at lave udskridninger med vinterdæk, da det gør det til en

Det bliver ALDRIG så legende let som i en forhjultrækker, det ligger helt
fast.
Jeg har haft ca. lige mange af hver slags og man kan roligt sige tingene som
de er uden at pakke det ind. En baghjulstrækker er væsentlig svære at fange
igen i en udskridning i forhold til en forhjultrækker. Her gør vinterdæk og
lign ikke den store forskel hvis man sammenligner de to typer drive.
Jeg vil også næsten påstå at jeg til hver en tid kan køre fra en
baghjulstrækker i både acceleration og tophastighed hvis det er spejlglat
(ny-sne), med f.eks min mondeo. Jeg har kørt med i så mange baghjulstrækkere
såsom Mercedes, Volvo, BMW og 3 af mine Sierraer, bagenden skøjter fra side
til side i sådanne biler, det oplever man sjældent i en forhjulstrækker selv
med væsentlig højere hastighed.

> [...]
> efterhånden blevet rigtig glad for min gamle sierra, og bliver ramt af
> panisk sved når jeg skal køre i en forhjultrukken, der skrider over

I samme sekund man slipper gassen i en forhjulstrækker så ophører
udskridningen (sådan da). Alle de fordele en baghjulstrækker har på tøj vej
og med kraftig motor, er nærmest ikke eksisterende når det først er rigtig
glat.
Jeg vil give dig ret at det er meget sjovt når man kontrollerer sin
udskridning, men jeg har nu også oplevet at det fik adrenalinen op på 10%
når jeg en enkelt gang har været FOR tæt på at står HELT på tværs. At
Sierra'en så heller ikke har ABS (formodentlig) gør det i hvert fald ikke
mere sikkert når der skal bremses.
Ikke at en bagskubber er umulig at køre, men den er bestemt ikke på højde
med forhjulstræk hvis vi taler sikkerhed og chauføren HAR erkendt at han
ikke er Michael Schumacher el.lign.

> rigtig god vinter, med forhåbentlig meget sne.

I lige måde.

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-12-05 23:12

> Jeg vil også næsten påstå at jeg til hver en tid kan køre fra en
> baghjulstrækker i både acceleration og tophastighed hvis det er spejlglat
> (ny-sne), med f.eks min mondeo.

Jeg kommer i en VW bobbel - så får du baghjul!

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-12-05 23:14

> I samme sekund man slipper gassen i en forhjulstrækker så ophører
> udskridningen (sådan da).

Det er da lang tid siden du har været på glatbanen. Er den først begyndt at
skride der, så glider den altså! Ikke en gang et passende gear og fuld kraft
forlæns nogenlunde i kørselsretningen hjælper her...

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 10:15

> Det er da lang tid siden du har været på glatbanen. Er den først begyndt
> at skride der, så glider den altså! Ikke en gang et passende gear og fuld
> kraft forlæns nogenlunde i kørselsretningen hjælper her...

Jeg taler ikke om glatbane som jeg ALDRIG har været på. Jeg omtaler en
typisk sønderjydsk vinter hvor man ikke salter (for at spare penge) og så
den sne som lægger sig på udsatte steder.

--
Tom

Fra : Glenn

Dato : 27-12-05 00:57

> I samme sekund man slipper gassen i en forhjulstrækker så ophører
> udskridningen (sådan da).
Der vil jeg så mene det modsatte.
Slipper du gassen under en udskridning så bremser du jo hastigheden på
forenden af bilen, og bagenden vil så skride hele vejen rundt.

Mvh. Glenn

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 10:13

"Glenn" <megacool500@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Der vil jeg så mene det modsatte.
> Slipper du gassen under en udskridning så bremser du jo hastigheden på
> forenden af bilen, og bagenden vil så skride hele vejen rundt.

Du kan jo prøve på en p-plads med en forhjulstrukket bil

--
Tom

Fra : Glenn

Dato : 27-12-05 19:22

> Du kan jo prøve på en p-plads med en forhjulstrukket bil

Det behøves ikke. Jeg har kontroleret udskridning på den måde i mange år.
Men det er rigtigt at den ikke skrider rundt hvis du køre 20 km/t, men prøv
at gøre det med 70-80 km/t.

Glenn

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 21:44

> Det behøves ikke. Jeg har kontroleret udskridning på den måde i mange år.
> Men det er rigtigt at den ikke skrider rundt hvis du køre 20 km/t, men
> prøv at gøre det med 70-80 km/t.

Ville jeg ikke engang turde tage et sving med på tør asfalt
Plejer at tage de fleste skarpe sving i 2. gear med en 20-30 Km/t

--
Tom

Fra : Glenn

Dato : 30-12-05 01:29

> Ville jeg ikke engang turde tage et sving med på tør asfalt
> Plejer at tage de fleste skarpe sving i 2. gear med en 20-30 Km/t

Jeg tænkte sådan set heller ikke på et sving, men udskridning gennerelt.
Og hvad er et sving?, hvis det er 90 grader, så lister jeg også ned på 20-20
km/t.

Glenn

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-12-05 17:52

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> [...]
> bagagerummet. Det lyder måske lidt voldsomt, men sådan en sierra er
> temmelig dårlig til igangsætning når vejen hælder bare 5° og det er

Øhm. Jeg har prøvet en 2 liters Sierra med vintersutter og den havde ingen
problemer overhovedet.. faktisk skulle den provokeres for at spinne. Og der
var ikke ekstra vægt i bag.

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 18:23

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer overhovedet.. faktisk skulle den provokeres for at spinne. Og

Så har underlaget ikke været glat.
Det værste jeg har set var da konen skulle ud af vores indkørsel (helårsdæk
M+S). Indkørslen hældte ca 1-2° og der havde dannet sig islag i løbet af
natten. Det lykkedes faktisk ikke for hende at komme ud, mens mondeo'en
trillede ud uden videre. Der var ingen ekstra vægt i bagagerummet på hendes.

Min egen Sierra med turbo kunne ikke forcere en lille bakke på en 10° og jeg
blev overhalet af naboen som kørte på fortorvet i sin elektriske rullestol

--
Tom

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-12-05 18:41

> Så har underlaget ikke været glat.

Jo det kan jeg garantere dig for :) Fastkørt is og sne. Det var sidste år
da vi havde en af de perioder der.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-12-05 15:39

Dak wrote:
> [...]
> mm. i morgen.
>
> Iaften er det heldigvis kun i indre kbh. Jeg har helårsdæk på.

Find en tom parkeringsplads eller lignende, hvor du kan lære din bil at
kende.
Jeg ved ikke om du evt. har andet erfaring vedr. vinterkørsel (FWD vs RWD),
nogen siger at RWD er livsfarligt og andre (mig blandt andet ) siger at
det er sjovt
Men som sagt, så find en stor "legeplads" og leg med bilen i en time eller
to.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Benny Højvælde

Dato : 26-12-05 23:13

> [...]
> Jeg ved ikke om du evt. har andet erfaring vedr. vinterkørsel (FWD vs
> RWD), nogen siger at RWD er livsfarligt og andre (mig blandt andet )

Enig. Min 1. bil, da jeg fik kortet, var en baghjulstrukket (Fiat 124 et
eller andet med DOCH) og ved gud det var sjovt.

Nu kan man jo ikke få en baghjultrukke uden at vælge BMW og der sætter jeg
grænsen, så jeg må "nøjes" med en Toyota.
Forhjultræk er kedelig sammenlignet med træk i den anden ende.
Kørte en del i Landrover da jeg var i lære. 4 hjulstræk er mindre sjovt end
de andre 2. Går det galt kan den næsten ikke redes da den skrider med alle
hjul samtidig og det er svært at rede igen.

> Men som sagt, så find en stor "legeplads" og leg med bilen i en time eller
> to.

Lige mine ord

Benny

Fra : DJ Bobo...

Dato : 26-12-05 23:21

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> wrote in message

> Enig. Min 1. bil, da jeg fik kortet, var en baghjulstrukket (Fiat 124 et
> eller andet med DOCH) og ved gud det var sjovt.

Kun overgået af een - min Fiat 125 Special. Gudevogn :)

> Nu kan man jo ikke få en baghjultrukke uden at vælge BMW og der sætter jeg
> grænsen

Dén holdning havde jeg også, indtil jeg en dag lagde min vej
forbi Nürburgring og prøvede en '04 330d Touring. En ny
opfattelse af en moderne BMW var skabt :)

> så jeg må "nøjes" med en Toyota.

Jamen dog - det var da også noget at købe istedet for en BMW.
Mogens

Fra : BJ

Dato : 26-12-05 23:32

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jamen dog - det var da også noget at købe istedet for en BMW.

Njaaa ... er det et synonym for Lexus, kunne jeg godt "nøjes".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : DJ Bobo...

Dato : 26-12-05 23:40

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Njaaa ... er det et synonym for Lexus, kunne jeg godt "nøjes".

Enig, men man jo ikke sige de to navne i sammenhæng.
Den lokale Lexus handler bor et stenkast fra min bolig.
Nice udstilling :)

Æh, der holder faktisk en Lexus GS300 i "min" garage - midt
blandt en RS4, en BMW 535d og en '03 BMW M3
Mogens

Fra : BJ

Dato : 26-12-05 23:43

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Æh, der holder faktisk en Lexus GS300 i "min" garage - midt
> blandt en RS4, en BMW 535d og en '03 BMW M3

Mein Gott og Yokohama, hvad indeholder den garage da ikke af potter..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : DJ Bobo...

Dato : 26-12-05 23:45

> Mein Gott og Yokohama, hvad indeholder den garage da ikke af potter..

Saab - der er ikke een eneste Saab og få Volvo'er.
BMW er halvdelen af dem, der står der (ca. 50 stk ialt)...
Mogens

Fra : Benny Højvælde

Dato : 27-12-05 21:53

> [...]
> opfattelse af en moderne BMW var skabt :)

> Jamen dog - det var da også noget at købe istedet for en BMW.

Nåh. Fik et tilbud af et familiemedlem. Skulle give lidt under hvad
forhandlern ville give.
Magen til stabil arbejdshest er svært at finde. Har lige rundet 490.000 km
med samme 1,3 l motor. Det kan selv en BMW ikke klare.

Benny

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-12-05 23:08

"Benny Højvælde" <ehrsREMOVE@mail.dk> skrev :

>Magen til stabil arbejdshest er svært at finde. Har lige rundet 490.000 km
>med samme 1,3 l motor. Det kan selv en BMW ikke klare.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Det skal du ikke sige til denne bil
http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/bimmer/index.htm

har rundet 500kkm - og et par stykker mere

Bevares - det er osse en 1600......

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 16:07

> Og da jeg lige har erhvervet mit første snekøretøj(læs: bil) her i
> efteråret så vil jeg spørge om der er nogen gode råd til snekørsel?

Kommer du ud i at du ikke kan dreje og bilen bare kører ligeud, så er
håndbremsen en god ven i snevejr.. men øv dig lidt..

Mvh
Morten

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 26-12-05 21:34

"Juel" <x> skrev i en meddelelse

> Kommer du ud i at du ikke kan dreje og bilen bare kører ligeud, så er
> håndbremsen en god ven i snevejr.. men øv dig lidt..

Øhh, fortsætter bilen så ikke bare i samme retning - men nu med siden eller
bagenden til?

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-12-05 22:32

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> wrote in

> Øhh, fortsætter bilen så ikke bare i samme retning - men nu med siden
> eller bagenden til?

Ikke nødvendigvis.

Har du aldrig prøvet at lege i sneen? I så fald er det nu ved at være tid
og muligt :)

Jeg kender ihvertfald en der får brændt noget benzin af de næste par dage
hvis vejret holder :)

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 26-12-05 23:10

> Har du aldrig prøvet at lege i sneen? I så fald er det nu ved at være tid
> og muligt :)

Sikkert ikke nok!

> Jeg kender ihvertfald en der får brændt noget benzin af de næste par dage
> hvis vejret holder :)

he-he, ja det er ret oplagt at få "prøvet" forholdene af nu

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-05 00:01

> Øhh, fortsætter bilen så ikke bare i samme retning - men nu med siden
> eller bagenden til?

Nej fordi processen tager speed af bilen og det giver lidt tracktion til
forhjulene, samtidigt med at bagenden bliver vippet rundt..
Men ud og leg på en stor pplads i sneen, det kan VARMT anbefales !!

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 16:14

> [...]
>
> Og da jeg lige har erhvervet mit første snekøretøj(læs: bil) her i
> efteråret så vil jeg spørge om der er nogen gode råd til snekørsel?

Det gælder først og fremmest om at ha fornemmelse for sin bil.
Derefter kører man forsigtig og forsvarligt.
Man kører før beregnet da hastigheden blir' lavere.
Sørg for et varmt tæppe og de der sports-varmere
som gir' varme, når de knækkes....
En skovl kan også være en fordel.

Mobiltelefon har alle, så tror jeg det var dêt.

Fra : Thomas J.

Dato : 26-12-05 17:14

Den Mon, 26 Dec 2005 15:34:15 +0100 sendte "Dak"
<dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> følgende røgsignaler:

>I større mængder.
>
>Og da jeg lige har erhvervet mit første snekøretøj(læs: bil) her i efteråret
>så vil jeg spørge om der er nogen gode råd til snekørsel?

Forestil dig at du har et (råddent) æg mellem skosål og pedal, dette
gælder både bremsen og speederen.
Hvis du vil undgå "svineriet" så træd forsigtigt...

Bortset fra det så er det skideskægt at køre med baghjulstræk i glat
føre.

Men man kan faktisk tillade sig en del i sneglat føre før det begynder
at gå galt.

Kort sagt: Glidende, rolige bevægelser med rat og pedaler.

Du kan vel næsten forestille dig hvad der sker hvis du drejer hårdt
fra side til side, og speederen pludselig jokkes i bund...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : BJ

Dato : 26-12-05 17:22

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:da50r11v9te4the3mu9bkc90omtitipsf8@4ax.com...

KLIP

> Forestil dig at du har et (råddent) æg mellem skosål og pedal, dette
> gælder både bremsen og speederen.
> Hvis du vil undgå "svineriet" så træd forsigtigt...

Det behøver han ikke at forestille sig.

Han skulle blot tage en tur på den fynske motorvej i eftermiddag.

Alle dem med sommer- og vinterdæk på gjorde det.

Det resulterede i kilometerlange køer og 0 til 40 km/t.

Herligt......

PS: Hvordan skal det ikke blive resten af ugen, hvor der meldes om rigtig
snefald..?

--
Bjørn J.
~Glædelig Jul~

Fra : DJ Bobo...

Dato : 26-12-05 19:39

> [...]

> Alle dem med sommer- og vinterdæk på gjorde det.
> Det resulterede i kilometerlange køer og 0 til 40 km/t.

I begge spor. Hér hos os var det venstre ledig, så det var
da bare fuld damp på æsken :)

> Herligt......

Tja' ved nu ikke rigitgt...

> PS: Hvordan skal det ikke blive resten af ugen, hvor der meldes om rigtig
> snefald..?

NU stopper du !
Jeg skal ud at køre lastbil onsdag - forhåbentligt ikke i sne !
Mogens

Fra : BJ

Dato : 26-12-05 19:48

KLIP

> I begge spor.

Jep, og det både øst- og vestgående.

Normalt tager turen til Odense ca. 1 time. hver vej.

I dag "kun" 5 timer...;-(

> Hér hos os var det venstre ledig, så det var
> da bare fuld damp på æsken :)

Hos os skulle alle søndags- og julebilisterne hjem til KBH (med deres
sommedæk monteret).

I den anden retning var det det samme blot til Jylland, hvor vi heller ikke
har/får så meget sne..;)

> Tja' ved nu ikke rigitgt...

Mildest talt pi*** irriterende.

> NU stopper du !

Nope, det er den skinbarlige vejrprognose.

> Jeg skal ud at køre lastbil onsdag - forhåbentligt ikke i sne !

Glæd dig:

http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr_europa.htm?city=110046053&name=Malmö

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : DJ Bobo...

Dato : 26-12-05 19:51

> Jep, og det både øst- og vestgående.

Jég mente i samme retning :)

> Hos os skulle alle søndags- og julebilisterne hjem til KBH (med deres
> sommedæk monteret).

Nå ok...

> I den anden retning var det det samme blot til Jylland, hvor vi heller
> ikke har/får så meget sne..;)

He, he...

> Mildest talt pi*** irriterende.

Hvad med hovedvejen?

> Nope, det er den skinbarlige vejrprognose.
> www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr_europa.htm?city=110046053&name=Malmö

Ja, jeg har været på begge "sider" idag. Og i Malmö har vi mere sne,
end de har i eksempelvis Nordsjælland...
Mogens

Fra : BJ

Dato : 26-12-05 19:59

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad med hovedvejen?

Lidt bedremen ikke meget. Jeg forsøgte et stykke mod Odense.

> Ja, jeg har været på begge "sider" idag. Og i Malmö har vi mere sne,
> end de har i eksempelvis Nordsjælland...

Den danske ser også knald god ud....:
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm

I sneeee står urt og busk i skjullll, det er så koldt derude..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : DJ Bobo...

Dato : 26-12-05 20:01

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> Den danske ser også knald god ud....: www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm
> I sneeee står urt og busk i skjullll, det er så koldt derude..

OK - så længe det ikke er pissekoldt også, så er det okay.
Iøvrigt står der "byger" - heldagssne ville være ganske upaasende !
Mogens

Fra : BJ

Dato : 26-12-05 20:11

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Iøvrigt står der "byger" - heldagssne ville være ganske upaasende !

Det ká ikke passe, hvorfor skal det være så surt...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : DJ Bobo...

Dato : 26-12-05 20:13

> Det ká ikke passe, hvorfor skal det være så surt...

He he - Jørgen Ryg
Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 21:05

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> NU stopper du !
> Jeg skal ud at køre lastbil onsdag - forhåbentligt ikke i sne !

Du skal vel ikke til tyskland og hente endnu en ny bil?

--
Tom

Fra : DJ Bobo...

Dato : 26-12-05 21:35

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Du skal vel ikke til tyskland og hente endnu en ny bil?

LOL - dem kører man da hjem. Men ser du en E36 325i/328i
cabrio, så sig lige til. Vi skal ha' købt een til junior...
Klima, læder, aut., el-top osv. - helst :)
Mogens

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 26-12-05 21:38

> [...]
>
> Alle dem med sommer- og vinterdæk på gjorde det.
>
> Det resulterede i kilometerlange køer og 0 til 40 km/t.

Jeg tror, vi var heldige i dag. Kørte i moderat snefald fra Fåborg kl. 18.00
til Nyborg og så i OK føre til Kbh.
Min svigerfar ringede lige og fortalte, at han havde været 7,5 time om at
køre fra Odense til Middelfart og retur i dag :-0

Fra : BJ

Dato : 26-12-05 22:09

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Min svigerfar ringede lige og fortalte, at han havde været 7,5 time om at
> køre fra Odense til Middelfart og retur i dag :-0

Det var intet mindre end "dyb godnat" at køre den tur i dag..

Fra Vejle til broen var o.k.

Jeg valgte at køre af motorvejen efter broen og tage den gamle landevej hjem
til Vejle..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 26-12-05 23:11

> Det var intet mindre end "dyb godnat" at køre den tur i dag..

Det var vist heller ikke med hans gode vilje, men _hans_ svigermor
insisterede på at blive kørt hjem, og DSB var ikke en option!

Fra : BJ

Dato : 26-12-05 23:17

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det var vist heller ikke med hans gode vilje, men _hans_ svigermor
> insisterede på at blive kørt hjem, og DSB var ikke en option!

LOL.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-05 17:50

> [...]
> morgen.
>
> Iaften er det heldigvis kun i indre kbh. Jeg har helårsdæk på.

Som en anden har skrevet i tråden: kør roligt. Forestil dig du har et læs æg
til at stå på taget, som er uerstattelige. Så sætter du langsomt i gang,
drejer varsomt på rattet, træder varsomt på bremsen og foretager helst ikke
pludselige bevægelser på pedaler eller rat.
HOLD AFSTAND til de forankørende - langt de fleste ulykker sker, fordi der
ikk er holdt fornødden afstand til forankørende.

Find dig et øde område med _god_ plads, hvor du kan prøve at dreje og bremse
på samme tid (det er en dårlig kombination, når det er glat - kort sagt skal
du vælge - også i en nødsituation)
Og sidst men ikke mindst, så skaf nogen vinterdæk...
God tur
Tommy
Gul FH12