dybkoger til personbil (benzin)
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 26-12-05 11:55

kan huske der var den billige form for motorvarme for en del år siden, den
såkaldte dybkoger, kan de købes endnu ?
- hvis ja hvor ?

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Møller

Dato : 26-12-05 12:08

"Johnny B [2000]" <johnnyb2000@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message
> [...]
> ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
> slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail

Alle biltilbehørsforretninger.

Se under
http://www.google.dk/search?hl=da&q=calix+defa&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

http://defa.com/

http://www.calix.se/

Møller

Fra : Thomas J.

Dato : 26-12-05 12:34

Den Mon, 26 Dec 2005 11:54:39 +0100 sendte "Johnny B [2000]"
<johnnyb2000@FJERNDETTEgmail.com> følgende røgsignaler:

>kan huske der var den billige form for motorvarme for en del år siden, den
>såkaldte dybkoger, kan de købes endnu ?

Ja, men den var ikke meget bevendt til en Ford Taunus 1,6.
2 timer med 2000 W, fik temperaturmåleren til at flytte sig 1 mm på
skalaen, så ifølge den var kølevandet ikke iskoldt men bare koldt.

Men jeg mener at kunne erindre at motoren lød bedre hvis dypkogeren
havde været i gang, men fuck hvor den åd strøm ift. resultatet.
Så det endte med at jeg droppede den.

Men selvfølgelig er den billigere i indkøb end et benzinfyr.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-12-05 13:17

On Mon, 26 Dec 2005 12:34:11 +0100, Thomas J.
<dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Men jeg mener at kunne erindre at motoren lød bedre hvis dypkogeren
>havde været i gang, men fuck hvor den åd strøm ift. resultatet.

Mine forældre havde sådan én i deres hedengangne Kadett 1.3 ls hvor
den efter sigende faktisk gjorde det ganske udmærket.

** Lars

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 26-12-05 18:45

>Ja, men den var ikke meget bevendt til en Ford Taunus 1,6.
>2 timer med 2000 W, fik temperaturmåleren til at flytte sig 1 mm på
>skalaen, så ifølge den var kølevandet ikke iskoldt men bare koldt.

Min motorvarmer er på 660W, og varmer motoren op på ca. 1 1/2 time, så
der ikke skal forvarmes. Toyota Corolla 2,0 Diesel

Vh.
Klaus

Fra : Michael Jensen

Dato : 27-12-05 09:23

"Klaus Kjærgaard" <klaus.ok@FJERN.DETTEtiscali.dk> wrote in message

> Min motorvarmer er på 660W, og varmer motoren op på ca. 1 1/2 time, så
> der ikke skal forvarmes. Toyota Corolla 2,0 Diesel

Mærke/pris/montering? Har du lidt mere info, da jeg selv er ret interesseret
i noget lignende til en Focus C-Max.

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 27-12-05 20:59

>Mærke/pris/montering? Har du lidt mere info, da jeg selv er ret interesseret
>i noget lignende til en Focus C-Max.
>
>Med venlig hilsen
>
>Michael Jensen

Defa sæt, monteret i okt. 1997, pris ialt 1917 incl. moms, deraf 2
timers arbejdsløn ( 464 excl. moms ).
Jeg har kun dyppekogeren, men der fåes kabinevarmer og
vedligeholdelseslader og andre ting til dem.
http://www.defa.com/heating.php3?ndid=1&lang=5&aid=&tid=#
spørg evt. hos din mekaniker/biludstyrsforretning, hvis du selv vil
montere.

Vh.
Klaus