Nu skal julesneen komme.
Fra : BJ

Dato : 25-12-05 19:27

Så er det ved at være tid til at afprøve de sprit nye vinterdæk ...
julesneen er liige om hjørnet ....... jaaaaaahhhhh...

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm

--
Bjørn J.
~Glædelig Jul~

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 20:54

> Så er det ved at være tid til at afprøve de sprit nye vinterdæk ...
> julesneen er liige om hjørnet ....... jaaaaaahhhhh...
>
> http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm

husk at politiet fraråder alt udkørsel når sneen kommer

--
Tom

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 25-12-05 21:07

Tom wrote:
> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

> husk at politiet fraråder alt udkørsel når sneen kommer

Men det er vel også meget reelt når man ved at der findes mange som ikke
magter at køre efter forholdene, dette indebærer blandt andet at gøre
langsommere end hastighedsgrænserne specielt når sneen kommer.

Anyhow, jeg er da også klar på vinteren, mine dæk har transporteret mig
dagligt de sidste par år, uden at det betyder at jeg smutter i grøften
på grund af en smule sne Og nej der står ikke M+S eller noget fancy
på siden af dem... men det er så standard størrelse til den gamle golf
(165/85/R13 eller deromkring)

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 21:17

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalidated> skrev i en meddelelse

> [...]
> grund af en smule sne Og nej der står ikke M+S eller noget fancy på
> siden af dem... men det er så standard størrelse til den gamle golf

mine dæk er nu konverteret til Goodyear Ultragrip 5, som er "et par" år
gamle. Så må vi se om skidtet kan klæbe til vejen når jeg kører 180+ i
nysneen

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-12-05 21:18

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> mine dæk er nu konverteret til Goodyear Ultragrip 5, som er "et par"
> år gamle. Så må vi se om skidtet kan klæbe til vejen når jeg kører
> 180+ i nysneen

Det kan de sikkert godt... men har du købt ny bil da? )

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 21:21

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> Det kan de sikkert godt... men har du købt ny bil da? )

Nej men rusten har RIGTIG godt fat i bagklappen nu, så den må være en del
lettere end før
Tror jeg køber en ny klap, jeg er bange for at det ellers kommer tilbage

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-12-05 21:31

> Nej men rusten har RIGTIG godt fat i bagklappen nu, så den må være en
> del lettere end før

Øv for den da

> Tror jeg køber en ny klap, jeg er bange for at det ellers kommer
> tilbage

Kan man finde en fin klap hos en hugger eller er de også rådne?

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 21:36

> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> Øv for den da

> Kan man finde en fin klap hos en hugger eller er de også rådne?

Gider ikke lede efter en brugt. En ny koster 2700,- ved Krogslund og jeg
regner ikke med at det koster mere end malingen at få min ven til at male
den

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-12-05 21:45

> Gider ikke lede efter en brugt. En ny koster 2700,- ved Krogslund og
> jeg regner ikke med at det koster mere end malingen at få min ven til
> at male den

Okay det er til at leve med så.

Fra : BJ

Dato : 25-12-05 22:10

KLIP

> husk at politiet fraråder alt udkørsel når sneen kommer

Årrhhh... vel lige knap. Jeg tror du forveksler snefald med snestorm.

Desuden kan Danmark da ikke gå i stå, fordi det sner ... vi er jo nogen som
ikke er på fast løn.;)

--
Bjørn J.
~Glædelig Jul~

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-12-05 21:09

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in news:43aee46b$0$2107
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm

Det var dælme også på tide! Sjældent har jeg oplevet end så kedelig
juleaften med hensyn til vejret

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 21:18

> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in news:43aee46b$0$2107
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det var dælme også på tide! Sjældent har jeg oplevet end så kedelig
> juleaften med hensyn til vejret

Denne og andre NG er også mindst lige så kedelige, der sker jo intet andet
end folk som ønsker hinanden glædelig jul

--
Tom

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-12-05 21:31

> Denne og andre NG er også mindst lige så kedelige, der sker jo intet
> andet end folk som ønsker hinanden glædelig jul

Det er da også såååå hyggeligt

Fra : BJ

Dato : 25-12-05 22:11

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det var dælme også på tide! Sjældent har jeg oplevet end så kedelig
> juleaften med hensyn til vejret

Jep og dybt depri..:)

--
Bjørn J.
~Glædelig Jul~

Fra : Propellen

Dato : 25-12-05 21:56

BJ skrev:
> Så er det ved at være tid til at afprøve de sprit nye vinterdæk ...
> julesneen er liige om hjørnet ....... jaaaaaahhhhh...
>
> http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm

Wooohuuu.. Masser af frost. Så skal jeg igen stå med et smørret grin,
når naboen står og fedter med isskraberen, og mit fyr har lavet en
dejlig varm & frostfri bil... Satme en god investering jeg lavede der...

--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : BJ

Dato : 25-12-05 22:12

"Propellen" <Not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Wooohuuu.. Masser af frost. Så skal jeg igen stå med et smørret grin, når
> naboen står og fedter med isskraberen, og mit fyr har lavet en dejlig varm
> & frostfri bil... Satme en god investering jeg lavede der...

Den er jeg også med på..

--
Bjørn J.
~Glædelig Jul~

Fra : Broegger

Dato : 26-12-05 09:27

> Den er jeg også med på..

Sådan har jeg det også når jeg bakker Vøllen ud af af garagen Altså
lige til den morgen hvor man kommer ud og konstaterer at sneploven har
været forbi, og har samlet for hele parkeringspladsen op af min
garageport

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : BJ

Dato : 26-12-05 13:15

"Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> lige til den morgen hvor man kommer ud og konstaterer at sneploven har
> været forbi, og har samlet for hele parkeringspladsen op af min

Ha, så skulle du bo på en blind C-vej efter en snestorm..

--
Bjørn J.
~Glædelig Jul~

Fra : Niels Pein

Dato : 26-12-05 19:21

"BJ" skrev ...
> Så er det ved at være tid til at afprøve de sprit nye vinterdæk ...
Der var snedækkede veje hvor jeg kørte her til aften. Var ikke i humør til
at "lege" alt for meget, men da jeg ikke helt kunne lade være, fik jeg da
lige en forsmag på kvaliteten i mine nye GoodYear Ultra Grip 7: Når jeg gav
lidt ekstra gas i et sving, og fik fremprovokeret en lille udskridning, så
var de meget kvikke til at gribe fat igen ved korrektion. Også selvom det
var på fastkørt sne.

Så jeg er godt tilfreds. Lad vinteren komme.
--
Mvh. Niels

Fra : BJ

Dato : 26-12-05 19:33

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så jeg er godt tilfreds.

Jeg har da også lige prøvet mine Goodyear Eagle Ultra Grip GW-3.

De bider godt og bremser ganske fint.

De skal prøves ifbm. meget sne, 80 km/t og så en rigtig slingretur.

Det hele for at se om samarbejdet med mit DSTC er som det skal være.

> Lad vinteren komme.

Jep..

--
Bjørn J.
~Glædelig Jul~

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-12-05 08:36

> [...]

> gav lidt ekstra gas i et sving, og fik fremprovokeret en lille
> udskridning, så var de meget kvikke til at gribe fat igen ved korrektion.

Sne er noget forræderisk noget. Nogle gange er det ikke til at få bilen til
at skride - andre gange glider den så let som ingenting.

Pas nu på ikke at lade dækkene stige dig til hovedet. Så gode er det heller
ikke når sneen ikke vil det!

--
Per, Esbjerg

Fra : Niels Pein

Dato : 28-12-05 16:20

"Per Henneberg Kristensen" skrev ...

> Pas nu på ikke at lade dækkene stige dig til hovedet. Så gode er det
> heller ikke når sneen ikke vil det!

De føles indtil videre bedre end det sidste sæt vindetdæk jeg sled ned.

Og korrekt, der kan sagtens blive for glat til selv de bedste vinterdæk. Jeg
har en bedre fornemmelse end de fleste for hvor glat det er på et givent
tidspunkt, da jeg bl.a. har kørt vinterkørsel på motorcykel i en del år. Men
selv med denne erfaring i bagagen, er jeg blevet overrasket enkelte gange.

--
Mvh. Niels Pein