mont. orig. fartpilot i mondeo mk1
Fra : Christopher Stein

Dato : 24-12-05 17:45

hej alle

er der nogen herinde der har monteret en original fartpilot i en mondeo
mk 1?

jeg har fået fat i de dele der skal bruges og skal til at komme i gang
med projektet når vejret bliver lidt bedre.. vil bare håre om nogen
allerede har gjort det, da det ville være rart at have nogen man kunne
spørge til råds. :)

mvh
Chris..

Fra : martin bjerre

Dato : 24-12-05 12:36

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> projektet når vejret bliver lidt bedre.. vil bare håre om nogen allerede
> har gjort det, da det ville være rart at have nogen man kunne spørge til

Det tachosignal/hastighedssignal du skal bruge, finder du bag på radioen,
lille gult stik, hvid/grøn ledning så vidt jeg husker.

Martin

Fra : Christopher Stein

Dato : 24-12-05 18:45

martin bjerre wrote:
> [...]
>

> Det tachosignal/hastighedssignal du skal bruge, finder du bag på radioen,
> lille gult stik, hvid/grøn ledning så vidt jeg husker.

tak for det... :)

jeg har hentet instruktionerne online her:
(http://home.tiscali.dk/isl51426/Cars/Mondeo/Mods/Adding%20Cruise%20Control%20to%20Mk1.pdf),
og har et par spg.:

Det store firkantede stik man skal finde tæt på luftfilteret, hvor er
det præcist det sidder? (side 1 - punkt 3 - pin 3).. eller er det det
samme som tachosignal/hastighedssignal som jeg kan finde bag radioen?

når man skal montere de der pedalkontakter, skal ledningen til
bremselyset klippes, og føres gennem kontakten i stedet? eller skal den
føres ved siden af?

hvordan trækker man strøm fra den centrale sikringsbox?
der skal ifølge vejledningen trækkes strøm fra sikrinf 40 og 23..
er det bare at lodde ledningen på bagved? eller??

Kan jeg f.eks starte med kun at montere motoren og trække ledninger +
pedalkontakter? (selvf uden at det virker) men så jeg kan gøre det
færdigt af flere dage?

på forhånd tak.. :)

Fra : Christopher Stein

Dato : 24-12-05 19:11

martin bjerre wrote:
> [...]
>
> Martin

tak for det... :)

jeg har hentet instruktionerne online her:
(er det i øvrigt dig??) og har et par spg.:

Fra : martin bjerre

Dato : 25-12-05 15:54

> jeg har hentet instruktionerne online her:
> (http://home.tiscali.dk/isl51426/Cars/Mondeo/Mods/Adding%20Cruise%20Control%20to%20Mk1.pdf),
> (er det i øvrigt dig??) og har et par spg.:

Nej, jeg kunne ALDRIG finde på at køre/sejle Ford

> Det store firkantede stik man skal finde tæt på luftfilteret, hvor er det
> præcist det sidder? (side 1 - punkt 3 - pin 3).. eller er det det samme
> som tachosignal/hastighedssignal som jeg kan finde bag radioen?

Det vil jeg tro

> når man skal montere de der pedalkontakter, skal ledningen til bremselyset
> klippes, og føres gennem kontakten i stedet? eller skal den føres ved
> siden af?

Den skal parallelkobles.....ved siden af

> hvordan trækker man strøm fra den centrale sikringsbox?
> der skal ifølge vejledningen trækkes strøm fra sikrinf 40 og 23..
> er det bare at lodde ledningen på bagved? eller??

Jep

> Kan jeg f.eks starte med kun at montere motoren og trække ledninger +
> pedalkontakter? (selvf uden at det virker) men så jeg kan gøre det færdigt
> af flere dage?

Ja, det kan du godt, bare pas på speederkablet ikke kan komme i klemme,
sådan at du ikke kan slippe gassen

Martin

Fra : Christopher Stein

Dato : 27-12-05 04:28

martin bjerre wrote:
> [...]
>

> Jep

> Ja, det kan du godt, bare pas på speederkablet ikke kan komme i klemme,

tak for svarene indtil videre..

jeg vil starte med at montere delene og trække ledning til kontakter
osv. men vente lidt med at forbinde det til instrumenthuset.. jeg vil
vente med det, til jeg får et par andre urskiver og evt. andet der skal
laves når instrumenthuset alligevel er ude.. :)

jeg forstår ikke helt det der skrives i punktet "wiring up the clock
spring".. hvordan er det lige man tilføjer den 3. pin? de billeder i
filen, kan jeg ikke helt findeud af.. ;)