Salg af ikke indregistreret bil
Fra : Michael

Dato : 21-12-05 21:06

Hej,

Jeg har en Opel Astra, fra 08/03 - 1,7 CDTI Njoy med 50.000 på tælleren
(airco, alu fælge....). Jeg har den indregistreret i udlandet, men skal i
Januar flytte "hjem" til Danmark. Jeg påtænker ikke at få den indregistreret
i Danamark, da det er uden for buget - men kan jeg sælge bilen i Danmark, og
i givet fald hvor? Er der nogen økonomi idet - forventer vel +/- 60.000 kr
for den. ... eller skal jeg bare afvikle den her?

/Michael

Fra : KNT

Dato : 21-12-05 21:49

Det er tvivlsomt der er økonomi i at sælge den i DK - Danmark har i forvejen
nogen af verdens laveste bilpriser (uden afgift) så en tilsvarende bil vil
alt andet lige være billigere her.

Knud

Fra : Armand

Dato : 22-12-05 22:28

Michael wrote:
> [...]
> i givet fald hvor? Er der nogen økonomi idet - forventer vel +/- 60.000 kr
> for den. ... eller skal jeg bare afvikle den her?

Man har en fordel ved at hjembringe sin egen bil som "rejsegods". jeg
mener at kunne huske at det i praksis er moms-delen ved
afgiftsberegningen at man sparer - hvis ikke at det drejede sig om
sparet import-moms før(!) EU's nedbrudte toldmure :-/
Anyhow, så er der en mulighed for at det er billigere for dig at tage
den med hjem og registrere, end du regner med. Det faktiske beløb burde
være enkelt at forhøre sig om ved T&S!

--
Armand.