Diesel motor - Hvor langt?
Fra : MB

Dato : 21-12-05 17:06

Hej!

Jeg overvejer at købe en Peugeot 206 2,0 HDI som har gået over 200.000 km.

Hvor mange kilometer kan man forvente at der er tilbage i sådan en motor???

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Morten

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 21-12-05 17:52

"MB" <mb_dk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg overvejer at købe en Peugeot 206 2,0 HDI som har gået over 200.000 km.
>
> Hvor mange kilometer kan man forvente at der er tilbage i sådan en

Jeg tør godt tro på 400.000, hvis ellers den er i alm. stand nu.

Michael

Fra : HKN

Dato : 21-12-05 19:45

> Jeg tør godt tro på 400.000, hvis ellers den er i alm. stand nu.
>
> Michael

Også her

-Henrik

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 21-12-05 21:02

HKN wrote:

> Også her

Istemmer. Måske koster det en ny turbo hvis de tidligere ejere har kørt
den hårdt på kold og dårlig olie - men det er stort set rent gætteri.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : ChipMIK

Dato : 22-12-05 00:41

Hvis den har været chippet er den vel 197000 km over hvad mange der
betragter sig som gud indenfor motorer forventer de så kan holde til...

ROFPOL !

ChipMIK

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-12-05 13:42

"ChipMIK" <Michaelfjernligenmig@kallnet.fo> skrev i en meddelelse
> Hvis den har været chippet er den vel 197000 km over hvad mange der
> betragter sig som gud indenfor motorer forventer de så kan holde til...
>
> ROFPOL !

Hvad snakker du om, holder chippede HDI'er kun 3000 km..?
Er du stiv, eller hva`?

Michael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-12-05 10:08

MB wrote:
> Hej!
>
> Jeg overvejer at købe en Peugeot 206 2,0 HDI som har gået over 200.000 km.
>
> Hvor mange kilometer kan man forvente at der er tilbage i sådan en motor???

Vores 90 HK 2.0 HDi har snart kørt 197.000 km, og jeg regner helt
bestemt med at den holder mindst 100.000 km endnu.

--

Christian

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 22-12-05 14:46

Christian B. Andresen wrote:
> Vores 90 HK 2.0 HDi har snart kørt 197.000 km, og jeg regner helt
> bestemt med at den holder mindst 100.000 km endnu.

Det tror jeg også roligt du kan regne med. Der kører en del Pug 406'ere
rundt, som nærmer sig 400.000 km, og de er trimmet med 20 HK mere. Så
mon ikke din 90 HK'er med lethed snupper 197.000 km til.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-12-05 15:19

Lars L. Hansen wrote:

> Det tror jeg også roligt du kan regne med. Der kører en del Pug 406'ere
> rundt, som nærmer sig 400.000 km, og de er trimmet med 20 HK mere. Så
> mon ikke din 90 HK'er med lethed snupper 197.000 km til.

Det ville være dejligt
Vores gamle 605'er med 2.0 8V benzin havde kørt 298.000 da vil solgte
den, og den kørte fint dengang.

PSA laver gode motorer.

--

Christian