/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Wuhoo.. jeg kan godt selv.
Fra : Dak


Dato : 21-12-05 15:00

Historie: Efter 5 timers bøvlen og en hel masse bandeord tilsat så lykkedes
det mig at skifte speederkablet.! vel uden at kigge i haynes først.

Ja kunne nok havde sparet 3 af timerne hvis jeg havde kigget, da jeg istedet
for sund fornuft bare klippede wiren over med en bidetang. Samt at man ligge
rimelig ubehagelig når man skal kigge under rat og plasticdelene. Og så
skulle jeg greje hvordan de gummi fiduser kommer af med minimum plads. Og da
den nye så skulle i så satte jeg noget tungt på speederen så den var i bund
i ca. 15 min tid mens jeg justerede. og da jeg så skulle starte den,
ingenting. un starteren kørte normalt rundt.

Umiddelbart ville jeg gætte på jeg har druknet den da jeg jo kun har rørt
omkring speederkablet.

Spørgsmålet: Hvor lang tid går der ca. før man skal prøve at starte bilen
igen hvis den er total druknet?

Har prøvet at starte den ca. 5 gange inden for en lille halv time men nada!
:-/



Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
"Og typisk den dag man skulle køre til agl så rystede rattet ikke men dagen
efter gjorde den det igen. "




 
 
Psypher (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Psypher


Dato : 21-12-05 15:45


"> Spørgsmålet: Hvor lang tid går der ca. før man skal prøve at starte bilen
> igen hvis den er total druknet?
>
> Har prøvet at starte den ca. 5 gange inden for en lille halv time men
> nada! :-/

Har du løsnet speederkablet igen, højst tænkeligt har du spændt det for
meget op.
men ellers burde du kunne jokke speederen i bund (virker når bilen er
druknet i benz)
mens du prøver at starte.

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02
http://www.dfmc.dk/?id=562



Dak (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 21-12-05 15:56

> Har du løsnet speederkablet igen, højst tænkeligt har du spændt det for
> meget op.

Jamen har gjort det som der også står i haynes. Jokkede speederen i bund og
justerede akkurat så Efi'en var åbnet for fuld blus og når jeg slippe
speederen så er der stadigvæk ca. 1 cm frigang før den bliver aktiveret.

Men hvis den var spændt for meget op ville det ikke have samme effekt som
hvis jeg jokkede den i bund?

> men ellers burde du kunne jokke speederen i bund (virker når bilen er
> druknet i benz)
> mens du prøver at starte.
>

Okay men kan det ikke ødelægger noget? den får jo mere "power" end den er
vant til. Vil gerne have nogen andre alternativer da jeg ikke er meget for
denne fremgangsmåde. Men bliver selvfølgelig nødt til at prøve hvis der ikke
er andre råd. Men skal først bruge bilen fredag så mon ikke benzinen er
fordampet da?


Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap





Psypher (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Psypher


Dato : 21-12-05 16:48


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:43a96d04$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Har du løsnet speederkablet igen, højst tænkeligt har du spændt det for
>> meget op.
>
> Jamen har gjort det som der også står i haynes. Jokkede speederen i bund
> og justerede akkurat så Efi'en var åbnet for fuld blus og når jeg slippe
> speederen så er der stadigvæk ca. 1 cm frigang før den bliver aktiveret.
>
> Men hvis den var spændt for meget op ville det ikke have samme effekt som
> hvis jeg jokkede den i bund?

Så er jeg ikke til meget hjælp.

>
>> men ellers burde du kunne jokke speederen i bund (virker når bilen er
>> druknet i benz)
>> mens du prøver at starte.
>>
>
> Okay men kan det ikke ødelægger noget? den får jo mere "power" end den er
> vant til. Vil gerne have nogen andre alternativer da jeg ikke er meget for
> denne fremgangsmåde. Men bliver selvfølgelig nødt til at prøve hvis der
> ikke er andre råd. Men skal først bruge bilen fredag så mon ikke benzinen
> er fordampet da?

Det ødelægger ikke noget men du skal selvfølgelig ikke holde speederen i
bund
når den er startet, slip den når du kan høre den er i gang den kan så godt
"gå ud" igen
men så burde den være nemmere at starte, denne fremgangs måde bliver brugt
af de
fleste så vidt jeg ved.

--
Regards Psypher
CBR954RR Fireblade '02
http://www.dfmc.dk/?id=562



Per Beer Hansen (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 21-12-05 17:24

Dak wrote:
> Historie: Efter 5 timers bøvlen og en hel masse bandeord tilsat så
> lykkedes det mig at skifte speederkablet.! vel uden at kigge i
> haynes først.
> Ja kunne nok havde sparet 3 af timerne hvis jeg havde kigget, da jeg
> istedet for sund fornuft bare klippede wiren over med en bidetang.
> Samt at man ligge rimelig ubehagelig når man skal kigge under rat og
> plasticdelene. Og så skulle jeg greje hvordan de gummi fiduser kommer
> af med minimum plads. Og da den nye så skulle i så satte jeg noget
> tungt på speederen så den var i bund i ca. 15 min tid mens jeg
> justerede. og da jeg så skulle starte den, ingenting. un starteren
> kørte normalt rundt.
> Umiddelbart ville jeg gætte på jeg har druknet den da jeg jo kun har
> rørt omkring speederkablet.
>
> Spørgsmålet: Hvor lang tid går der ca. før man skal prøve at starte
> bilen igen hvis den er total druknet?
>
> Har prøvet at starte den ca. 5 gange inden for en lille halv time men
> nada! :-/

Jeg tvilver på at du har druknet den.
Bilen er jo med indsprøjtning og ikke som en gammel bil med karburator, hvor
du kan blive ved at pumpe benzin ind i motoren indtil svømmerhuset løber
tør.
Er du helt sikker på, at du ikke har fået revet/taget et stik af et eller
andet sted (enten i maskinrummet eller ved pedaler) ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Dak (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 21-12-05 18:16

Næst efter Jan.

> Jeg tvilver på at du har druknet den.
> Bilen er jo med indsprøjtning og ikke som en gammel bil med karburator,
> hvor du kan blive ved at pumpe benzin ind i motoren indtil svømmerhuset
> løber tør.
> Er du helt sikker på, at du ikke har fået revet/taget et stik af et eller
> andet sted (enten i maskinrummet eller ved pedaler) ?
>

Og sørme om der ikke var revet en hætte af på "ignition coil" tændings et
eller andet hedder den ifølge haynes. Sjovt nok så sidder den pænt langt fra
de steder jeg rørte ved med mine hænder men måske min kedeldragt har fået
fat i den.

Men det tricky ved det hele er at der sad en stor mother f....r af en
sikkerhedssplit ovenpå bolten der stikker op. Splitten findes ikke på den
modsatte side da den har 2-3 grene/bolte. Splitten er på ca. 5 cm, så hvor
stammer den fra? :-/ nu har jeg fjernet den da den umiddelbart ikke hørte
til der men den sad tæt omsluttet til bolten så den er højst sandsynligt sat
der med vilje.

Men tak for hjælpen.
Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap




Thomas J. (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 21-12-05 22:19

Den Wed, 21 Dec 2005 18:15:54 +0100 sendte "Dak"
<dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> følgende røgsignaler:

>Og sørme om der ikke var revet en hætte af på "ignition coil" tændings et
>eller andet hedder den ifølge haynes.

Tændspole ?

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Medtronic 6931-65cm '05

Dak (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 21-12-05 22:57


> Tændspole ?
>

har ingen anelse. derfor den akavet beskrivelse..


Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste