Så røg Worth ud af Cosworth :-(
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-12-05 10:55

Keith Duckworth (den ene halvdel af Cosworth) døde mandag d. 19/12-2005
http://www.grandprix.com/ns/ns16050.html

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : A Andersen

Dato : 22-12-05 11:39

> Keith Duckworth (den ene halvdel af Cosworth) døde mandag d. 19/12-2005
> [...]

Skal vi så alle sammen til begravelse..?? Eller hvad vil du sige til os?

MVH

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 22-12-05 11:54

On Thu, 22 Dec 2005 11:39:28 +0100, "A Andersen" <abuse@mail.dk>
wrote:

>"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse

>Skal vi så alle sammen til begravelse..?? Eller hvad vil du sige til os?

>--

Jeg synes budskabet er klart.

Peer, som går meget op i motorsport, ønsker at fortælle os at den ene
halvdel af parret, der har stået bag konstruktionen af
Cosworth-motoren er død.

Jeg ville ikke have vidst det, hvis jeg ikke havde læst det her.

Det er da ike uinteressant, da Cosworth-motoren findes i en masse
biler til almindelig gadebrug.

Måtte et godt julehumør også finde vej til din adresse.

Venlig hilsen og glædelig jul
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-12-05 12:32

A Andersen wrote:

> Skal vi så alle sammen til begravelse..?? Eller hvad vil du sige til
> os?

Øh, det var bare en oplysning.
Cosworth har jo betydet ret meget for bil indsutrien/sporten.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-05 17:50

> Øh, det var bare en oplysning.
> Cosworth har jo betydet ret meget for bil indsutrien/sporten.

Ih ja, Ford Cosworth.
Den føste Cosworthmotor mener jeg iøvrigt
havde en OHC maskine som 'bund', og
sad i en Sierra 'som min', altså de tidlige midtfirser ???

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-12-05 17:55

"Olesen" <n/a> skrev :

>Den føste Cosworthmotor mener jeg iøvrigt
^^^^
>havde en OHC maskine som 'bund', og
>sad i en Sierra 'som min', altså de tidlige midtfirser ???

Nope - det var en 3 liters V8'er

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-05 18:46

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Nope - det var en 3 liters V8'er

Jeg mener stadig, den første Sierra Cosworth var
baseret på en Pinto maskine. En YB bund med 16v top.

http://www.ford-cosworth.dk/modeller/Ford_Sierra_Cosworth_3Dr_Whale_Tails.asp

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-12-05 19:26

"Olesen" <n/a> skrev :

>Jeg mener stadig, den første Sierra Cosworth var
>baseret på en Pinto maskine. En YB bund med 16v top.

Det er vist heller ikke rigtigt - den Ford maskine man startede
Ford-historien op med, var nok mere Kent motoren

(jeg forholdt mig også lidt mere til at du skrev "den første Cosworth
motor", uden at tænke på om du mente dem i Ford'erne)

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-05 21:24

> (jeg forholdt mig også lidt mere til at du skrev "den første Cosworth
> motor", uden at tænke på om du mente dem i Ford'erne)

...også selvom der blev sagt Sierra osv ???
Du ved da jeg er hardcore Ford-Sierra mand..hehe

Men lidt har også ret.

Fra : Armand

Dato : 23-12-05 00:04

jan@stevns.net wrote:

> ^^^^

> Nope - det var en 3 liters V8'er

Nope!
Cosworth eksisterede jo også inde da :-|

--
Armand.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 23-12-05 00:19

Armand wrote:

> Nope!
> Cosworth eksisterede jo også inde da :-|

Ja de startede i '58 med at lave motorer til de mindre formel klasser.
Det var dog først i midten af 60'erne at det tog rigtigt fart, med
lanceringen af DFV motoren.
Det er stadig den mest vindende motor i Formel 1 (155 sejre) og den var
totalt dominernde i ca. 15 år.
Motoren var iøvrigt designet af Keith Duckworth.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Armand

Dato : 23-12-05 00:11

A Andersen wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse

> Skal vi så alle sammen til begravelse..?? Eller hvad vil du sige til os?

Lever Enzo Ferrari stadig?
Nej, det ved du sikkert godt!
Men hvorfor ved du dét? Fordi du har læst det i avisen eller et
motorblad et sted og hæftede dig ved det fordi du kendte til
Ferrari-bilerne fra F1 og gaden.

Hvis du indtager ovenstående negligerende holdning til en tilsvarende
notits omkring den ene af stifterne af Cosworth, kan det kun være fordi
du ikke rigtig kender til firmaet, men derfor er det jo ikke utænkeligt
at andre gør det og finder oplysningen interessant :-|

For min part fandt jeg ved lejligheden ud af hvorfor firmaet hedder
Cosworth, hvilket jeg ydmygt takker Peer for!

--
Armand.