Aaaaah, lidt udstyr til bilen i julegave
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 21-12-05 08:18

Hejsa og snart god jul

Ja, bilen skal da også vide det er jul, så da forruden alligevel skulle
skiftes pga revne, kom der er en forrude i forberedt til regnsensor, og et
stk regnsensor indkøbt :) Det vidste sig dog at for at man kan få den
originale regnsensor i skal der et andet bakspejl i samtidig, så et stk
automatisk nedblændeligt bakspejl, inkl orig ledningsnet indkøbt :)

Begge dele fik jeg trukket ledninger til i sidste weekend, og igår kom
forruden i, og bilen blev hentet idag, inkl regnsensor monteret :)

Det er godt nok 2 lækre udstyrsdimser, regnsensoren havde jeg i en tidligere
bil så den har jeg savnet, men det aut nedblændelige bakspejl havde jeg ikke
prøvet før, men det skal fremover i alle mine biler, det er godt nok dejligt
:)

Næste projekt bliver elektrisk rullegardin i bagrude, samt sædevarme.

Jacob

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

Fra : Flemming

Dato : 21-12-05 10:11

Jacob Rungwald wrote:
> [...]
> tidligere bil så den har jeg savnet, men det aut nedblændelige
> bakspejl havde jeg ikke prøvet før, men det skal fremover i alle mine

Hvordan funker det bakspejl ?

Mvh. Flemming

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-12-05 11:27

Flemming wrote:

> Hvordan funker det bakspejl ?

Der sidder en lille lysfølsom sensor lige under eller over spejlet.
Når der så kommer et fjols bagfra der ikke blænder ned, bliver
spejlet automatisk mørkt således at man ikke bliver blændet.

Med venlig hilsen
Lars hoffmann

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 21-12-05 13:21

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
Flemming wrote:

>Der sidder en lille lysfølsom sensor lige under eller over spejlet.
>Når der så kommer et fjols bagfra der ikke blænder ned, bliver
>spejlet automatisk mørkt således at man ikke bliver blændet.

Der sidder desuden en lyssensor foran på spejlet der peger forud så den ved
hvor mørkt det er udenfor, og derfor også hvor sandsyneligt det er at man
bliver blændet. Ved højlys dag bliver spejlet ikke mørkere selvom man lyser
direkte på det med en lommelygte, hvis man holder en hånd foran den foreste
sensor bliver det mørkt med det samme

Mvh
Jacob

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 13:24

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> lyser direkte på det med en lommelygte, hvis man holder en hånd foran den
> foreste sensor bliver det mørkt med det samme

Sådan et spejl er utrolig godt i forbindelse med uoriginal monteret
Xenon..

--
Bjørn J.
~Julemanden er død i DK ... Skat~

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 21-12-05 13:34

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message

> "Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Sådan et spejl er utrolig godt i forbindelse med uoriginal monteret
> Xenon..

Ja, jeg glæder mig også til at komme ud og køre langt i morgen tidlig/nat :)

Jacob

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 13:36

"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, jeg glæder mig også til at komme ud og køre langt i morgen tidlig/nat
> :)

Det er herlig ikke at blive blændet af en bagved kørende Cayenne eller
Touareg med original monteret Xenon..;)

--
Bjørn J.
~Julemanden er død i DK ... Skat~

Fra : Lars Jensen

Dato : 21-12-05 17:48

BJ wrote:
> "Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er herlig ikke at blive blændet af en bagved kørende Cayenne eller
> Touareg med original monteret Xenon..;)

3M Solfilm i bagruden - så er man helt fri for at nogen blænder en...

Lars B

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 18:28

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 3M Solfilm i bagruden - så er man helt fri for at nogen blænder en...

Min potte *er* udstyret med automatisk blændfrit bakspejl..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Lars Jensen

Dato : 21-12-05 19:33

BJ wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Min potte *er* udstyret med automatisk blændfrit bakspejl..

Og jeg behøver ikke et sådanne :)

Lars B

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 19:39

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og jeg behøver ikke et sådanne :)

O.k., jeg viste ikke du kørte i en kassevogn..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Brian

Dato : 21-12-05 19:52

BJ wrote:

> O.k., jeg viste ikke du kørte i en kassevogn..

Ikke kasse, men kebabvogn

/Brian

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 19:58

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ikke kasse, men kebabvogn

LOL.

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Lars Jensen

Dato : 22-12-05 18:11

Brian wrote:

> Ikke kasse, men kebabvogn

HEY! :)

> /Brian

Lars B

Fra : Lars Jensen

Dato : 22-12-05 18:12

BJ wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> O.k., jeg viste ikke du kørte i en kassevogn..

HUH?!?! Den forstår jeg ikke :)

Jeg må jo 100% tone mine bagruder hvis jeg lyster...

Lars B

Fra : BJ - Ønsker alle en ~

Dato : 22-12-05 18:16

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg må jo 100% tone mine bagruder hvis jeg lyster...

Ja, ja, kasse- eller kebabvogn..

--
Bjørn J.
~Skat, Julemanden er død i DK ...~

Fra : Lars Jensen

Dato : 22-12-05 19:59

BJ - Ønsker alle en Glædelig Jul wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Ja, ja, kasse- eller kebabvogn..

Jo jo - men en feeed kebabvogn! :)

Lars B

PS. Det er ret sjældent man ser kebab og pizzariaejere i en Mazda 6 :)

Fra : Armand

Dato : 21-12-05 21:22

Lars Jensen wrote:

> Og jeg behøver ikke et sådanne :)

Du plejer måske ikke at køre så tæt på de bagvedkørende?

--
Armand.

Fra : Lars Jensen

Dato : 22-12-05 18:13

Armand wrote:

> Du plejer måske ikke at køre så tæt på de bagvedkørende?

Hmmm - faktisk synes jeg at folk kører ALT for tæt på hinanden, men det
er en anden historie...

Men synes faktisk at mine tonede bagruder fjernet de fleste af de
generende lys man får bagfra (det lyder forkert...ehhh)..

Lars B

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 13:48

On Wed, 21 Dec 2005 13:23:36 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>"Jacob Rungwald" <jacob*giraf*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
>

>Sådan et spejl er utrolig godt i forbindelse med uoriginal monteret
>Xenon..

>--

Du kan ikke dy dig, kan du vel? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 13:53

KLIP

> Du kan ikke dy dig, kan du vel? *LOL*

Nope....Bortset fra det, ville jeg svært gerne have 4.200K Xenon i både
langt og kort lys på potten..

--
Bjørn J.
~Julemanden er død i DK ... Skat~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 14:04

On Wed, 21 Dec 2005 13:53:29 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>KLIP

>Nope....Bortset fra det, ville jeg svært gerne have 4.200K Xenon i både
>langt og kort lys på potten..

>--

Det er muligt at købe et originalt Xenon-sæt til Sonata'en. Jeg véd
ikke hvor mange milliarder de vil ha' for det, men jeg er rimeligt
tilfreds med det lys jeg har.

Volvo har vel også Xenon originalvare til din bil, formedelst nogle
poser penge?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 21-12-05 14:08

KLIP

> Det er muligt at købe et originalt Xenon-sæt til Sonata'en. Jeg véd
> ikke hvor mange milliarder de vil ha' for det, men jeg er rimeligt
> tilfreds med det lys jeg har.

Volvoen har i forvejen en fremragende lys, men slet ikke på højde med Xenon
(det siger næsten sig selv).

> Volvo har vel også Xenon originalvare til din bil, formedelst nogle
> poser penge?

Jeg har spurgt Volvo i Sverige. Volvo ønsker ikke at eftermontere original
Xenon....det beskæftiger man sig ikke med.

Så moralen er: Bestil Xenon ved køb af en ny potte eller undvær..

--
Bjørn J.
~Julemanden er død i DK ... Skat~

Fra : Kent Friis

Dato : 21-12-05 19:11

Den 21 Dec 2005 02:26:44 -0800 skrev Lars Hoffmann:

> Der sidder en lille lysfølsom sensor lige under eller over spejlet.
> Når der så kommer et fjols bagfra der ikke blænder ned, bliver
> spejlet automatisk mørkt således at man ikke bliver blændet.

Jeg ville egentlig fortrække at montere et spejl bag på bilen,
så han kan blænde sig selv

Hvis spejlet sidder lodret blænder det jo ikke dem der har lygterne
justeret korrekt.

Mvh
Kent

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 19:37

On 21 Dec 2005 18:10:59 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>så han kan blænde sig selv
>
>Hvis spejlet sidder lodret blænder det jo ikke dem der har lygterne

Du, samt en hel masse andre, tager grueligt fejl.

Alle som én, der har monteret uoriginalt xenonlys har argumenteret
med, at en lygtetester viser at lygterne er korrekt indstillet.

Du ka justere dit spejl med et vaterpas.

Ingen af delene hjælper en tøddel, hvis lygter/spejl ikke er udstyret
med automatisk niveauregulering, fordi hver gang der er en ujævnhed
eller bakke vil lys/spejl blænde, indtil bilen er vandret igen.

Det er derfor at det er generende at møde uoriginale lygter. De
generer på alle andre tidspunkter end når bilen står fuldstændigt
vandret.

Det er der selvfølgelig ikke nogen der gider høre på, for det er jo
smart.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John Sahl

Dato : 21-12-05 20:21

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Det er derfor at det er generende at møde uoriginale lygter. De
> generer på alle andre tidspunkter end når bilen står fuldstændigt

Det gør de normale lygter jo også, bare ikke helt så kraftigt

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 21-12-05 20:54

On Wed, 21 Dec 2005 20:21:20 +0100, "John Sahl"
<spamnet@mandezonen.dk> wrote:

>Det gør de normale lygter jo også, bare ikke helt så kraftigt

>--

Det er jeg ikke uenig med dig i.

Men i flere tilfælde, hvor "forbryderen" har købt disse ulovligheder i
meget blå, og samtidigt har en stram undervogn, så kan det, når man er
på hver sin side af en bakketop, sagtens se ud som om der kommer et
udrykningskøretøj op over bakketoppen.

Er det godt eller skidt?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John Sahl

Dato : 21-12-05 21:44

Folmer Rasmussen wrote:
> Det er jeg ikke uenig med dig i.

Regnede jeg heller ikke med

> [...]
> meget blå, og samtidigt har en stram undervogn, så kan det, når man er
> på hver sin side af en bakketop, sagtens se ud som om der kommer et

Det hele skulle jo gerne gå op i en højere enhed. Jeg kan jo kun tale
for mig selv, og grunden til, at jeg vil have Xenon/HID er på grund af
det bedre lys, jeg er 100% kold i numsen over, hvordan det ser ud ude
fra. Og det skal selvfølgelig ikke blænde modkørende.

> Er det godt eller skidt?

Skidt, det kan jeg umuligt være uenig med dig i. Jeg råder alle mine
kunder til, at købe med så lavt Kelvin-tal som muligt, men det er i
sidste ende deres valg.

Fra : Kent Friis

Dato : 21-12-05 22:24

Den Wed, 21 Dec 2005 21:43:51 +0100 skrev John Sahl:

> Regnede jeg heller ikke med

Som nævnt før behøver der ikke mere end en lettere ujævn vej
til (og så er jeg ikke sikker på at de var uoriginale, hvem sætter
uoriginalt brian-gejl på en rutebil?)

> [...]
>
> Skidt, det kan jeg umuligt være uenig med dig i. Jeg råder alle mine
> kunder til, at købe med så lavt Kelvin-tal som muligt, men det er i

Bare vent til de begynder at lave dem som baglygter, så kan du få
endnu lavere kelvin-tal

Mvh
Kent