Pegeout 406 et godt køb ?
Fra : Tony S

Dato : 20-12-05 16:19

Hej alle i kloge hoveder.

Har fået til budt en 406 3.0 V6 fra 2002.
Prisen er ok , men hvordan er det at være den "stolte ejer"
af en P 406 ?

Reservedelspriser , Toyota stabilitet osv osv...

Forøvrigt GO` Jul til jer Alle !!

Tony S.

Fra : C. Caspersen

Dato : 20-12-05 16:27

"Tony S" <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle i kloge hoveder.

Tak, og selv hej.

> Prisen er ok , men hvordan er det at være den "stolte ejer"
> af en P 406 ?

Hvis du tænder på S/M er det dejligt at være Peugeot-ejer

> Reservedelspriser , Toyota stabilitet osv osv...

Reservedelspriser: OK. De ruster heller ikke. Det må være fordi de står mere
på værksted end de kører på vejene.....

> Forøvrigt GO` Jul til jer Alle !!

Osse til dig.

/Caspersen

Fra : Tony S

Dato : 20-12-05 17:06

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du tænder på S/M er det dejligt at være Peugeot-ejer

> Reservedelspriser: OK. De ruster heller ikke. Det må være fordi de står

Betyder det at den har "Alfa Romeo Syndromet " ? :))

Stony

Fra : DJ Bobo...

Dato : 20-12-05 17:35

"Tony S" <stenvej@gmail.com> wrote in message

> Betyder det at den har "Alfa Romeo Syndromet " ?

Det vil være min anbefaling, at du med den holdning holder
dig til en Toyota. Alt andet vil være "synd" for dig - og bilen...
--
Mvh Mogens
alfist :)

Fra : Tony S

Dato : 20-12-05 18:22

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det vil være min anbefaling, at du med den holdning holder
> dig til en Toyota. Alt andet vil være "synd" for dig - og bilen...

He he , var kun ment som et ironisk spørgsmål.
Har selv været ejer af en Alfa .
Hvad synes for øvrigt om P 406 ?

Tony

Fra : DJ Bobo...

Dato : 20-12-05 18:45

> He he , var kun ment som et ironisk spørgsmål.
> Har selv været ejer af en Alfa .

What? - så må du ALDRIG udtale dén slags

> Hvad synes for øvrigt om P 406 ?

Den er okay - ruster ikke og nem at reparere på for en mekker.
Min broder har haft nogle stykker - immer nur Freude :)
Der skal være dokumentation for service - ellers køwer jég ikke..
Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-12-05 19:31

> Den er okay - ruster ikke og nem at reparere på for en mekker.
> Min broder har haft nogle stykker - immer nur Freude :)
> Der skal være dokumentation for service - ellers køwer jég ikke..

Hmmm..

Jeg er da vist ikke bare tonedøb - men døv i det hele taget (citat: Anders
Fogh Rasmussen) for tiden...

Jeg er lidt langsom, når det kommer til de der nuancer - det må være
julestress..

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!

Fra : DJ Bobo...

Dato : 20-12-05 19:34

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> [...]
> Fogh Rasmussen) for tiden...
> Jeg er lidt langsom, når det kommer til de der nuancer - det må være

Hva' mener du?
Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-12-05 20:55

> Hva' mener du?

Troede du mente, Peugoet 406 var en værre omgang lort..

--
/Jan W Nielsen

Fra : DJ Bobo...

Dato : 20-12-05 21:29

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Troede du mente, Peugoet 406 var en værre omgang lort..

OK - dét var så forkert...
Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-12-05 21:44

> OK - dét var så forkert...

Det var jo det, jeg ligesom kunne regne ud, da jeg fik gnedet søvnen ud af
øjnene..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-12-05 19:29

> Det vil være min anbefaling, at du med den holdning holder
> dig til en Toyota. Alt andet vil være "synd" for dig - og bilen...

Hvorfor det - 406 har aldrig været en problembil.

Toyota kører til gengæld ringere - og ruster mere end Pegotten..

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 00:55

> Hvorfor det - 406 har aldrig været en problembil.

*ROFL*

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 07:21

> *ROFL*

Har du spist af veterinær-medicinen til grisebasserne fra kufferten bag i
dyrlægebilen..? )

For det første ligger 406 totalt set "gennemsnitligt" - for det andet er
"anden generation" af 406, som der tales om i denne tråd, ifølge Brugt
Revyen placeret bedre end gennemsnitsbilen, når det handler om fejl og
problemer.

Anderledes er det naturligvis mht Saab 9000/9-5 (Dyrlægebilen), der får
skudsmålet "PAS PÅ" med køb af bilen. "Mange af dem holder på værksted
konstant".

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 08:29

> Har du spist af veterinær-medicinen til grisebasserne fra kufferten bag i
> dyrlægebilen..? )

Nope, har hørt FOR meget om Lean produktion, Vismandsrapporter, kriser i
bilbranchen m.v.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 08:43

> Nope, har hørt FOR meget om Lean produktion, Vismandsrapporter, kriser i
> bilbranchen m.v.

Hva´ fa´en - jeg troede, sådan en Saab-freak havde andet fornuftige at lave,
end at slide sit fjernsyn og sin radio op... )

/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 06:28

Jan W Nielsen skriver:

> Hvorfor det - 406 har aldrig været en problembil.

Baghjulsophæng ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 07:22

?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 07:44

Jan W Nielsen skriver:

> ?

Baghjulsophæng der knirker og knager, hvis man ikke renoverer på den
regelmæssigt

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 08:30

> Baghjulsophæng der knirker og knager, hvis man ikke renoverer på den
> regelmæssigt

Og "løse forbindelser" af den anden verden.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Tony S

Dato : 20-12-05 19:45

> [...]
>

> Det vil være min anbefaling, at du med den holdning holder
> dig til en Toyota. Alt andet vil være "synd" for dig - og bilen...

Så du kender kun til Alfa og Toyota ?? LOL
Du må sku` da indrømme , at gamle Alfaer ruster under fødderne af dig !
Det gjorde min..

Jeg sagde GAMLE Alfaer ...Bare for at komme jer i forkøbet .. :))

Stony.

Fra : DJ Bobo...

Dato : 20-12-05 20:19

"Tony S" <stenvej@gmail.com> wrote in message

> Så du kender kun til Alfa og Toyota ?? LOL

Jeg vurderede dig til at være den typiske Toyota Carina ejer !

> Du må sku` da indrømme , at gamle Alfaer ruster under fødderne af dig !

Ikke om så du skriger...

> Det gjorde min..

Mine gjorde ikke !

> Jeg sagde GAMLE Alfaer ...Bare for at komme jer i forkøbet ..

OK - dém kender jeg ikke til...
--
Mvh Mogens
Tidligere Alfa Romeo's:

Fra : Tony S

Dato : 20-12-05 20:38

> Jeg vurderede dig til at være den typiske Toyota Carina ejer !

> Ikke om så du skriger...

> Mine gjorde ikke !

> OK - dém kender jeg ikke til...
> --
> Mvh Mogens
> Tidligere Alfa Romeo's:
> '91 Alfa Romeo 75 3.0 V6 (+200 hk)
> '93 Alfa Romeo 164 QV 24V (232 hk)
> '95 Alfa Romeo 164 Q4 (232 hk)

Kan næsten ikke tage Grinet væk fra fjæset !!! ROFL

Tony.

Fra : Tony S

Dato : 20-12-05 21:41

"Tony S" <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Kan næsten ikke tage Grinet væk fra fjæset !!! ROFL
>
> Tony.

Nu nævner du det der med hestekræfter i dine Alfa-biler. En `ski.. P406 V6
har 210 hk...LOL

Tony

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-12-05 21:48

> Nu nævner du det der med hestekræfter i dine Alfa-biler. En `ski.. P406 V6
> har 210 hk...LOL

Ja, de seneste af dem har (TS6) - men det er også en tung bil, så den er
ikke sindssygt hurtigt accelererende...

Når det er sagt, kunne jeg selv finde på at købe sådan en - har kørt en af
dem - kanon lækker bil.

/Jan W Nielsen

Fra : Tony S

Dato : 20-12-05 21:47

> "Tony S" <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu nævner du det der med hestekræfter i dine Alfa-biler. En `ski.. P406 V6
> har 210 hk...LOL
>
> Tony

Sorry , kunne ikke lade være..Jeg MÅTTE skrive det ! :))

Tony

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 00:56

"Tony S" <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu nævner du det der med hestekræfter i dine Alfa-biler. En `ski.. P406 V6
> har 210 hk...LOL

Og ikke så meget fan's meget moment.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 07:26

> Og ikke så meget fan's meget moment.

Momentet er faktisk helt fint ift de 3 (2,9 faktisk) ltr´s slagvolumen.

...men vil du gerne tale lidt om din egen bils fortræffeligheder igen..? Det
er jo ved at være et stykke tid siden, vi i samtlige tråde skulle høre på
det...så jeg vil da gerne høre noget mere, når du synes, det er så skønt -
og det er jo snart jul...

Hvordan klarer din bil sig i crashtest..? Ikke bare i EuroNcap - men i den
VIRKELIGE verden..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 08:33

> [...]
> Det er jo ved at være et stykke tid siden, vi i samtlige tråde skulle høre
> på det...så jeg vil da gerne høre noget mere, når du synes, det er så

Og til alle os uvidende, skynder du dig selvfølgelig at dele ud af din
viden, og fortæller os, hvad den af Nm/rpm - ik'?

> Hvordan klarer din bil sig i crashtest..? Ikke bare i EuroNcap - men i den
> VIRKELIGE verden..?

Iflg. Folksam, så mere end 40% bedre end gennemsnitsbilen på de svenske
veje - stadigvæk.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-12-05 08:38

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev :

>Iflg. Folksam, så mere end 40% bedre end gennemsnitsbilen på de svenske
>veje - stadigvæk.

Statistikker er nu noget takenemmeligt noget ;)

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 08:45

> Og til alle os uvidende, skynder du dig selvfølgelig at dele ud af din
> viden, og fortæller os, hvad den af Nm/rpm - ik'?

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet...

> Iflg. Folksam, så mere end 40% bedre end gennemsnitsbilen på de svenske
> veje - stadigvæk.

Jamen - jeg er da også ret sikker på, at den er markant mere sikker end
gennemsnitsbilen - det er der sgutte nogen, der kan være i tvivl om herinde
mere..

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 09:00

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår ikke helt spørgsmålet...

Ikke? Jeg er forbavset.

Ganske enkelt - hvad er dens drejningsmoment?

Og formålet med spørgsmålet var så?

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 09:30

> Ganske enkelt - hvad er dens drejningsmoment?

Nåhh..

Som jeg husker det, er det 285 Nm - i dag er det vist hævet til 290. Det er
egentlig meget fornuftigt, synes jeg - i betragtning af, at bilen trods
altkun har en 3,0´er (2,9´er for at være elt nøjagtig)...

Lidt godmodigt drilleri..

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 10:17

> Som jeg husker det, er det 285 Nm - i dag er det vist hævet til 290. Det
> er egentlig meget fornuftigt, synes jeg - i betragtning af, at bilen trods
> altkun har en 3,0´er (2,9´er for at være elt nøjagtig)...

Ved rpm.?

> Lidt godmodigt drilleri..

Mistanken var der..

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-12-05 11:31

> Ved rpm.?

Jeg husker det ikke, for jeg er på arbejde, og jeg har ikke mine bøger med i
tasken - mn er det ikke mellem omkring 3700 o/min..?

I øvrigt er kurven jo mere interessant - men jeg mener - heller ikke efter
at have kørt i den - at den kan siges at være spor momentsvag.

> Mistanken var der..

Hvad - skal man nu mistænkes for alt muligt uden grund..??

/Jan W Nielsen

Fra : Tony S

Dato : 20-12-05 17:37

"Tony S" <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse

> Betyder det at den har "Alfa Romeo Syndromet " ? :))
>
> Stony

Forklaring på Alfa syndrom :
Går tit i stykker og ruster som helvedet , men kører godt når
den ikke holder på værksted ?

Tony

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 20-12-05 18:11

Hej,

> Har fået til budt en 406 3.0 V6 fra 2002.
> Prisen er ok , men hvordan er det at være den "stolte ejer"
> af en P 406 ?

Jeg har en 406 st.car fra 2002, godt nok "kun" med 2.2L motoren, men jeg er
godt tilfreds.

> Reservedelspriser , Toyota stabilitet osv osv...

Jeg syntes priserne er rimelige, dog skulle tandrem på en v6 koste spidsen
af en rumraket. Inden du køber skal du prøve ALT el grundigt, min havde et
problem med blinkarmen (som dog blev lavet af forhandleren uden beregning).
Jeg har været på værksted én gang for at få lavet et karosseri check. De
fandt lidt rust på motorhjelmen og den bliver skiftet på rust garantien.
Ellers ingen problemer, hvilket også var hvad jeg havde forventet da
modellen trods alt har været på markedet mange år og børnesygdommene er væk.

-Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 06:34

Tony S skriver: