60.000 i flåderabat
Fra : Henning

Dato : 20-12-05 15:24

TIl info - en kollega er ved at handle ny bil, har shoppet lidt rundt.
Så snart han nævnte ordet "flåderabat" hos Toyota fik han tilbudt
60.000!!! i kontantrabat samt alufælge til en værdi af 10.000,- oveni!
Såe - Toyota tjener åbenbart rigeligt på deres Avensis...

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-12-05 15:45

Henning wrote:
> [...]
> 60.000!!! i kontantrabat samt alufælge til en værdi af 10.000,- oveni!
> Såe - Toyota tjener åbenbart rigeligt på deres Avensis...

Så kan man vel næsten sælge den efter 1 år og ikke have tabt meget
mere end 10.000 kr ?

--

Christian

Fra : Leonard

Dato : 20-12-05 15:51

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

>Så kan man vel næsten sælge den efter 1 år og ikke have tabt meget
>mere end 10.000 kr ?

Hvis man kun næsten sælger den, så taber man jo ikke noget

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 17:31

Hvis Toyota giver 22.000 giver Bendt Bendtsen de sidste 48.000

> Så kan man vel næsten sælge den efter 1 år og ikke have tabt meget
> mere end 10.000 kr ?

Jeg tror det er ved at rygtes at Toyota giver kæmpe flåderabatter.
En kollega lave det stunt 2 år i træk med Avensis, men 3. gang er det sværer
at finde en køber som vil betale meget, han beholder den indtil videre.

Toyota har meget strikse regler for hvem (private) de vil give rabat til, og
man skal vitterligt opfylde nogle flåderegler.
Da jeg kiggede på en Avensis fik jeg ridset reglerne op (som jeg husker dem)
min. 10.000 km på kørsel penge pr. år. min. 5 biler i firmaet, en
underskrevet erklæring fra ledelsen i firmaet om at forholdende er opfyldt.

Jeg har straks mere ondt af dem der har købt en Avensis til listeprisen,
brugtpriserne bliver jo udvandet af de store flåderabatter.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 19:31

> [...]
> dem) min. 10.000 km på kørsel penge pr. år. min. 5 biler i firmaet, en
> underskrevet erklæring fra ledelsen i firmaet om at forholdende er

Er det så firmaet der skal købe bilerne, eller er det også hvis man køber
bilen privat gennem firmaet, at man kan få denne flådeaftale?

Peter

Fra : Henning

Dato : 20-12-05 21:16

On Tue, 20 Dec 2005 19:30:49 +0100, "Peter Rørbye"
<popeye(snabel)mail.tele.dk> wrote:

>Er det så firmaet der skal købe bilerne, eller er det også hvis man køber
>bilen privat gennem firmaet, at man kan få denne flådeaftale?

Også selv om du som privat person køber direkte hos forhandleren.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-05 20:26

> [...]
> dem) min. 10.000 km på kørsel penge pr. år. min. 5 biler i firmaet, en
> underskrevet erklæring fra ledelsen i firmaet om at forholdende er

Find en anden Toyota-forhandler.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 21:31

> Find en anden Toyota-forhandler.

Det skulle være sådan ved alle Toyota forhandlere, ifølge sælgeren (som er
en kollegas søn) skulle de indsende dokumentationen ti Importøren som så
dækker rabatten (eller dele af den) ind.

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 22:20

> Det skulle være sådan ved alle Toyota forhandlere, ifølge sælgeren (som er
> en kollegas søn) skulle de indsende dokumentationen ti Importøren som så
> dækker rabatten (eller dele af den) ind.

Nogle er mere "kreative" end andre.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-05 17:10

> Nogle er mere "kreative" end andre.

Tror jeg gerne, det er jo bilbranchen :)
Men hvis det er importøren der delvist dække dem ind er det vel svært at
omgås andet end ved "kreativ dokument udfærdigelse" ?
Sådan noget deltager jeg ikke i. Og har iøvrigt heller ikke brug for det, da
jeg jo er kvalificeret til flåderabatten.
Men tilfældigvis ikke interesseret i Toyota :)

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 20:35

On 20 Dec 2005 06:45:18 -0800, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Så kan man vel næsten sælge den efter 1 år og ikke have tabt meget
>mere end 10.000 kr ?

Gæt selv, hvilken pris, der danner grundlaget for fastsættelse af
brugtvognspriserne - i hvert fald i indbytningssituationen. Det må
være surt at have betalt fuld pris for en Toyota pt. og så regne med
at sælge den efter 3 år. Men hvad, det gælder stort set hele
firmabilssegmentet. Mon ikke kombinationen af stationcar og diesel kan
redde mig fra det værste, når tiden kommer - dog ikke, hvis 2.0
HDI'erne begynder at dø i utide ;(

Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
men det er hunden, der er chippet

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-12-05 15:50

Leonard wrote:

> Hvis man kun næsten sælger den, så taber man jo ikke noget

Godt det snart er juleferie

--

Christian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-12-05 17:03

Henning wrote:
> [...]
> 60.000!!! i kontantrabat samt alufælge til en værdi af 10.000,- oveni!
> Såe - Toyota tjener åbenbart rigeligt på deres Avensis...

Er der ikke noget om, at de dersens flåderabat biler er lidt ringere
udstyret end normalt ?
Anyway så kender jeg en, som for et par måneder siden købte en SAAB 9-5 og
han fik (uden nogen problemer) for over 75000,- kr. orig. udstyr oven i
hatten.
Incl. læder, klima, chip, vinterdæk/fælge osv.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 17:33

> Er der ikke noget om, at de dersens flåderabat biler er lidt ringere
> udstyret end normalt ?

Jeg kiggede på en Avensis D4D Executive, alt i udstyr incl læder.
Tilbudt flåderabat 55.000,- kr. så det tror jeg ikke.

Det var vist i gamle dage at flådebile havde tarveligt tweed indtræk og
utonede ruder :)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-12-05 17:20

> [...]
> 60.000!!! i kontantrabat samt alufælge til en værdi af 10.000,- oveni!
> Såe - Toyota tjener åbenbart rigeligt på deres Avensis...

Mon ikke det er en hengemt bil af årgang 2005 og ikke 2006, alternativt en
de har stående med meget udstyr og hvor man nærmest får udstyret gratis.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 17:34

> Mon ikke det er en hengemt bil af årgang 2005 og ikke 2006, alternativt en
> de har stående med meget udstyr og hvor man nærmest får udstyret gratis.

Nej! Sådan er de :)

Fra : HKH Chr.

Dato : 20-12-05 17:36

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message
> [...]
> 60.000!!! i kontantrabat samt alufælge til en værdi af 10.000,- oveni!
> Såe - Toyota tjener åbenbart rigeligt på deres Avensis...

du skal tænke på det 'kun' er ca kr 20.000 de tager af prisen..

Fra : JS

Dato : 20-12-05 17:45

Henning wrote:
> [...]
> 60.000!!! i kontantrabat samt alufælge til en værdi af 10.000,- oveni!
> Såe - Toyota tjener åbenbart rigeligt på deres Avensis...

Kan han som privatperson få rabatten på sit glatte ansigt eller er der krav
der skal opfyldes? Hvilke?

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 17:50

> Kan han som privatperson få rabatten på sit glatte ansigt eller er der
> krav
> der skal opfyldes? Hvilke?

Nej! prøv at læse mit indlæg tidligere i tråden.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 17:54

> Nej! prøv at læse mit indlæg tidligere i tråden.

Damn! der var jo to spørgsmål, sorry.
Svaret må være nej og ja :)

Fra : Henning

Dato : 20-12-05 21:18

On Tue, 20 Dec 2005 17:44:37 +0100, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Kan han som privatperson få rabatten på sit glatte ansigt eller er der krav
>der skal opfyldes? Hvilke?

Ja, nej. Du oplyser bare du bruger bilen i dit daglige job, færdig med
det.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henning

Dato : 20-12-05 21:19

On Tue, 20 Dec 2005 21:17:48 +0100, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

>Ja, nej. Du oplyser bare du bruger bilen i dit daglige job, færdig med
>det.

Nå jo, stiller forhandleren yderligere spørgsmål fortæller du bare I
leaser resten af vognparken hos ex. Avis eller lign.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 20-12-05 22:26

> Kan han som privatperson få rabatten på sit glatte ansigt eller er der
> krav der skal opfyldes?

Ja - kender nogen der lige har bestilt en til levering i starten af januar.

> Hvilke?

Måske et jysk krejlergen ?

Fra : Klaus G.

Dato : 21-12-05 06:21

> [...]
> 60.000!!! i kontantrabat samt alufælge til en værdi af 10.000,- oveni!
> Såe - Toyota tjener åbenbart rigeligt på deres Avensis...
Måske et dumt spørgsmål, men hvad er flåde rabat?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-12-05 06:30

"Klaus G." skriver:

> Måske et dumt spørgsmål, men hvad er flåde rabat?

Man gå hen til bilforhandleren og skal bruge "en hel flåde" af biler
(typisk firmabilsordning). Så siger forhandleren "okay, du får sku lige
xx.xxx tusinde i rabat, da du aftager mange biler".

Eller rettere sådan var det engang. Nu kan næsten enhver der nævner
ordet flåderabat få rabat.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mads & Milles Far

Dato : 21-12-05 08:15

Hej Alle!

Der var for ti år siden forskel på alm. og flådeejerbiler.
(ved ikke hvordan det er idag)
I flådebilerne var fx. ABS'en sparet væk.
Der var tale om Opel'er med reduceret udstyr...deraf rabatten.
Ved også at Mercedes tilbyder Sprinteren i en økonomi udgave, uden
centrallås,airbag, og vistnok også ABS.

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 21-12-05 08:20

P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar
"Mads & Milles Far" <our@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message
> [...]
> Der var tale om Opel'er med reduceret udstyr...deraf rabatten.
> Ved også at Mercedes tilbyder Sprinteren i en økonomi udgave, uden

Fordi alle ved jo hvor meget centrallås koster :) Underligt sted at spare
hvis det er rigtigt, jeg ville da aldrig købe en ny bil uden fjernbetjent
centrallås, og for den sags skyld airbag og ABS.

Mvh
Jacob

Fra : Mads & Milles Far

Dato : 21-12-05 14:43

> [...]
> hvis det er rigtigt, jeg ville da aldrig købe en ny bil uden fjernbetjent
> centrallås, og for den sags skyld airbag og ABS.

Det ER rigtigt!

Og du ville blive overrasket over hvor mange vognmænd der køber øko
modellen, til de chauffører de kan undvære. ; )

Fra : Anders Majland

Dato : 21-12-05 11:04

> [...]
> Der var tale om Opel'er med reduceret udstyr...deraf rabatten.
> Ved også at Mercedes tilbyder Sprinteren i en økonomi udgave, uden

For ~5år siden var der også forskel på modellerne hos Ford. Mondeoerne der
blev solgt med flåderabat havde et andet udsyrsniveu, men det var på
petitesse niveau. Bla. noget med at der ikke var omdrejningstæller men
istedet var i sidespejlene.. Altså bare en øvelse i at det var en anden
model.... Men det var jo også dengang en bil havde en standardpris som
afgiften blev betalt efter. Derfor var de nødt til at lave specielle
modeller for at få rabat på afgiften...

Fra : Gismo

Dato : 21-12-05 12:27

Er der nogen her inde ved om
der gives flåderabat til private
hos VW, og hvor de er mest
rundhåndede?

Gismo

Fra : Anders Majland

Dato : 21-12-05 13:49

> Er der nogen her inde ved om
> der gives flåderabat til private
> hos VW, og hvor de er mest
> rundhåndede?

Kender også nogen der købte en C5 1,6 diesel med et afslag i den
størrelsesorden - men hvor meget det er afslag, fiflen med byttepris og
ekstraudstyr har jeg ikke styr på.... Når su kan se væden i øjnene hos
sælgeren ved du at prisen er ved at være rigtig

Fra : Kent Friis

Dato : 21-12-05 19:09

Den Wed, 21 Dec 2005 13:48:42 +0100 skrev Anders Majland:

> Kender også nogen der købte en C5 1,6 diesel med et afslag i den
> størrelsesorden

En C5 hos VW? Ja så kan man jo godt forstå at de gør hvad de kan
for at komme af med den...

Mvh
Kent

Fra : Per O.

Dato : 21-12-05 23:08

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> 60.000!!! i kontantrabat samt alufælge til en værdi af 10.000,- oveni!
> Såe - Toyota tjener åbenbart rigeligt på deres Avensis...

en meget god grund til aldrig at købe en Avensis som privatperson. Den slags
er simpelthen noget svineri overfor private bilkøbere.

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Michael

Dato : 22-12-05 09:17

On Tue, 20 Dec 2005 15:23:54 +0100, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>60.000!!! i kontantrabat samt alufælge til en værdi af 10.000,- oveni!
>Såe - Toyota tjener åbenbart rigeligt på deres Avensis...

tja har lige erfaret at VW også er til at forhandle med.

Ved bestilling af et stk. Passat Variant 2.0 TDI Comfortline, kom der
udstyr for små 40K oveni uden merpris. Herunder DK-pakke, bluetooth
med keypad, MFD2 navigation + alufælge.
Så venter man bare på det bliver marts

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 22-12-05 13:08

Ivan Madsen wrote:
> Mon ikke kombinationen af stationcar og diesel kan
> redde mig fra det værste, når tiden kommer - dog ikke, hvis 2.0
> [...]

Tjaeh, tre år kan sådan en da fint holde for det er hvad vores er.
Den kører helt fint og istedet for at skifte den ud har vi givet den
en gang Dinitrol så den kan holde nogle år endnu.

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-05 13:18

On 22 Dec 2005 04:07:37 -0800, "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk>
wrote:

>Tjaeh, tre år kan sådan en da fint holde for det er hvad vores er.
>Den kører helt fint og istedet for at skifte den ud har vi givet den
>en gang Dinitrol så den kan holde nogle år endnu.

Jamen, jeg skal også forbi en rustbeskyttelsesbiks i løbet af næste
år, for vi skulle da gerne have bil i mange år. Nu er det ikke fordi,
jeg ser meget rust på "gamle" Xsara'er, men meget kan jo gemme sig
under en køn overflade.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 22-12-05 15:39

Ivan Madsen wrote:

> [...]
> år, for vi skulle da gerne have bil i mange år. Nu er det ikke fordi,
> jeg ser meget rust på "gamle" Xsara'er, men meget kan jo gemme sig

Ifølge ham, der stod for behandlingen var der ikke noget rust af
betydning selvom den har kørt rundt i tre år uden at have fået
ekstra rustbehandling.

Ebbe

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-05 19:47

On 22 Dec 2005 06:39:08 -0800, "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk>
wrote:

>Ifølge ham, der stod for behandlingen var der ikke noget rust af
>betydning selvom den har kørt rundt i tre år uden at have fået
>ekstra rustbehandling.

Det lyder jo betryggende - Saxo'en var nu også pæn og nydelig
nedenunder efter 3 år, men man vil jo godt passe på køretøjet.

Fra : Armand

Dato : 23-12-05 00:38

Ivan Madsen wrote:

> Det lyder jo betryggende - Saxo'en var nu også pæn og nydelig
> nedenunder efter 3 år, men man vil jo godt passe på køretøjet.

Da jeg spurgte til undervognsbehandling af 206'eren ved købet, fik jeg
svaret: "ikke medmindre det er planen at beholde den i 12-15 år"!

--
Armand.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 23-12-05 11:05

Armand wrote:

> Da jeg spurgte til undervognsbehandling af 206'eren ved købet, fik jeg
> svaret: "ikke medmindre det er planen at beholde den i 12-15 år"!

Vi fik samme besked da vi købte Xsara'en. Men eftersom vi nu har
tænkt os at beholde den i en del år fremover, fik den en omgang.

Ebbe