/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rustbeskyttelse Pava el. Dinitrol?
Fra : Kim Schwalbe


Dato : 20-12-05 12:00

Hej i gruppen
Hvilket rustbeskyttelsesfirma skal man vælge mht. pris og kvalitet?
Er det er god idé at få monteret inderskærme?
Gode råd er velkomne!
MVH Kim



 
 
Klaus D. Mikkelsen (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-12-05 12:09

Kim Schwalbe skriver:
>
> Hvilket rustbeskyttelsesfirma skal man vælge mht. pris og kvalitet?

Det firma der forhandler et produkt der er kompatibelt med det bilen er
behandlet med i forvejen og så dem der har det bedste ry i området, hvor
du bor.

> Er det er god idé at få monteret inderskærme?

Ja - hvilken bil ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-12-05 12:14


"Kim Schwalbe" <grusvejen_nospam_@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket rustbeskyttelsesfirma skal man vælge mht. pris og kvalitet?

Mht. prisen ved jeg ikke, men du får FDM-rabat v. Dinitrol. Og det er også
det jeg har bedst erfaring med, det el. Mercasol. Men det vigtigst er at det
bliver gjort ordentligt, ellers kan resten være ligegyldigt.

> Er det er god idé at få monteret inderskærme?

Ja. Men hvilken bil drejer det sig om, ny, gl etc.?. Husk at en evt.
fabriksgaranti kan bortfalde, hvis der bruges det forkerte.



JK (20-12-2005)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 20-12-05 13:03

On Tue, 20 Dec 2005 12:00:26 +0100, "Kim Schwalbe"
<grusvejen_nospam_@mail.dk> wrote:

>Hej i gruppen
>Hvilket rustbeskyttelsesfirma skal man vælge mht. pris og kvalitet?
>Er det er god idé at få monteret inderskærme?
>Gode råd er velkomne!

Det er min erfaring at Dinitrol og Pava er det bedste, og at Dinitrol
lugter mindst fælt: derfor Dinitrol.

Inderskærme er en god ting, især hvis det ikke er for sent.

Det bedste tidspunkt for en Dinitrol behandling er iøvrigt i
eftersommeren. Så flyder det bedst til i revner og sprækker p.gr.a.
den højere temperatur, ja ligefrem solbagning.

mvh

John

Ukendt (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-12-05 16:03


"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse
news:ghsfq15iudt9pseibf9jmvptuofrgirfq0@4ax.com...


> Det bedste tidspunkt for en Dinitrol behandling er iøvrigt i
> eftersommeren. Så flyder det bedst til i revner og sprækker p.gr.a.
> den højere temperatur, ja ligefrem solbagning.

En skrøne.

1) Bilen er 'varm' ved behandlingens begyndelse. Kan være en fordel
men langt fra afgørende. Mere vigtigt, den er gennemtørret.
Produktet skal nok 'ekspandere' så det kommer ud i alle
de 'kroge' og 'revner' folk er så ræd for ikke skal få noget...
Hvis der ikke kommer noget ud i de afkroge, er det ikke
produktets skyld, og et olieprodukt kan ikke løbe opad i
de revner, som måtte befinde sig dêr..


2) Produktet i hulrum skal ikke flyde. Flyder det,
lægger det sig i bunden, hvilket IKKE er anvendeligt.

Et moderne
center har fuldt styr på alle kroge i bilen, også om vinteren.
Om vinteren kan man omvendt sige, at olien 'hærder' op
og blir' sejere istedet for at løbe væk fra pladen, så
om du vælger sommer eller vinterbehandling har intet at sige.
Det vigtigste er, om bilen er REN og TØR. Det regner
iøvrigt også om sommeren hvor luften kan være fugtig.
Om vinteren kan den være kold og knastør...

Men få det gjort. Jeg valgte SUVO, og det virker, men
centrene er ikke i så stor antal på sjælland. (5 stk).





Henrik (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 21-12-05 00:49

"Olesen" skrev i en meddelelse

> En skrøne.
Hvorfor aflive en skrøne med noget der til dels er ligeså forkert?

> 1) Bilen er 'varm' ved behandlingens begyndelse. Kan være en fordel
> men langt fra afgørende.
Så længe temperaturen ikke ekstrem men holder sig indenfor normal
arbejdstemperaturer (og med god ventilaltion) er den uden betydning.

> Mere vigtigt, den er gennemtørret.
Du får et bedre resultat, ja. Men eftersom rustbeskyttelsesolier er
fugtfortrængede er det mindre vigtigt.

> Produktet skal nok 'ekspandere' så det kommer ud i alle
> de 'kroge' og 'revner' folk er så ræd for ikke skal få noget...
Det hedder den 'penetrere' eller krybe effekten ..

> Hvis der ikke kommer noget ud i de afkroge, er det ikke
> produktets skyld, og et olieprodukt kan ikke løbe opad i
> de revner, som måtte befinde sig dêr..
Netop den penetrerende eller krybende effekt gør at det kommer ind i revner
og sprækker - uanset om de er oppe eller nede.
Ifølge de svenske rustbeskyttelsesnormer SIS 186511 der er gældende i hele
skandinavien, skal et rustbeskyttelses produkt kunne krybe min 20 mm


> 2) Produktet i hulrum skal ikke flyde. Flyder det,
> lægger det sig i bunden, hvilket IKKE er anvendeligt.
Hulrumsprodukter skal netop være flydende ellers er det fuldstændigt
formålsløst,, se ovenfor - at de efterfølgende tører op (helst så de stadig
har en klæbrig overflade) er en anden sag
Ud over det har du det tyktflydende produkt, som du sprøjter på
undervognen - også kaldet slidlaget.

En fordel er naturligvis hvis du først sprøjter bilens undervogn med det
tyndtflydende produkt, lader det "tørre" og slutter af med slidlaget


> Et moderne
> center har fuldt styr på alle kroge i bilen, også om vinteren.
> Om vinteren kan man omvendt sige, at olien 'hærder' op
> og blir' sejere istedet for at løbe væk fra pladen, så
> om du vælger sommer eller vinterbehandling har intet at sige.
> Det vigtigste er, om bilen er REN og TØR. Det regner
> iøvrigt også om sommeren hvor luften kan være fugtig.
> Om vinteren kan den være kold og knastør...

Ja
De fleste centre højttryksrenser alligevel bilen, så ...


> Men få det gjort. Jeg valgte SUVO, og det virker, men
> centrene er ikke i så stor antal på sjælland. (5 stk).
Som der er så mange andre der har skrevet før, kvaliteten kan være nok så
god, hvis ikke centret er omhyggeligt med arbejdet.

Henrik



Ukendt (21-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-12-05 09:26


"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse
news:43a89855$0$112$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "Olesen" skrev i en meddelelse
>
>> En skrøne.
> Hvorfor aflive en skrøne med noget der til dels er ligeså forkert?

Fordi det er ikke forkert.
Det med, det er bedst om sommeren, er ren ammestue,
HVIS alle rare følelser holdes udenfor.


>> 1) Bilen er 'varm' ved behandlingens begyndelse. Kan være en fordel
>> men langt fra afgørende.
> Så længe temperaturen ikke ekstrem men holder sig indenfor normal
> arbejdstemperaturer (og med god ventilaltion) er den uden betydning.

Jeg skrev også, at den 'langt fra er afgørende', dvs. olien er ligeglad
om pladen er 5 grader fra eller til.


>> Mere vigtigt, den er gennemtørret.
> Du får et bedre resultat, ja. Men eftersom rustbeskyttelsesolier er
> fugtfortrængede er det mindre vigtigt.

Altid rarest at behandle tørre og rene dele, HVIS
man vil ha' et bedre resultat.

>> Produktet skal nok 'ekspandere' så det kommer ud i alle
>> de 'kroge' og 'revner' folk er så ræd for ikke skal få noget...
> Det hedder den 'penetrere' eller krybe effekten ..

OK, men betydningen stod klar nok.


>> Hvis der ikke kommer noget ud i de afkroge, er det ikke
>> produktets skyld, og et olieprodukt kan ikke løbe opad i
>> de revner, som måtte befinde sig dêr..
> Netop den penetrerende eller krybende effekt gør at det kommer ind i
> revner
> og sprækker - uanset om de er oppe eller nede.

Ikke effektivt nok, og olien vandrer ikke flere mil på en dag...


> Ifølge de svenske rustbeskyttelsesnormer SIS 186511 der er gældende i hele
> skandinavien, skal et rustbeskyttelses produkt kunne krybe min 20 mm

Og flere fabrikanter af biler siger også, at det ikke er nødvendigt at
efterbehandle.
Jeg tror det er sundest for bilen at få det gjort alligevel.
Normer er er OK, men det er ingen skade at gå ud over disse,
og tage sine forholdsregler for noget, som kan gøres endnu bedre.

>
>> 2) Produktet i hulrum skal ikke flyde. Flyder det,
>> lægger det sig i bunden, hvilket IKKE er anvendeligt.
> Hulrumsprodukter skal netop være flydende ellers er det fuldstændigt
> formålsløst,, se ovenfor.

Flydende er vidst et vidt begreb, men flyder det for meget,
flyder det væk og har ikke den effekt du ønsker.
Det skal ha' en vis vedhæftningsevne, og må derfor
ikke kunne 'løbe af pladen' eller 'ud af revnerne' på
en meget varm solskinsdag.
Der skal være en vis vedhæftningsevne.


> Ud over det har du det tyktflydende produkt, som du sprøjter på
> undervognen - også kaldet slidlaget.

Nemmelig, endda i rigelige mængder.


> En fordel er naturligvis hvis du først sprøjter bilens undervogn med det
> tyndtflydende produkt, lader det "tørre" og slutter af med slidlaget

Præcis det der sker.

>
>> Et moderne
>> center har fuldt styr på alle kroge i bilen, også om vinteren.
>> Om vinteren kan man omvendt sige, at olien 'hærder' op
>> og blir' sejere istedet for at løbe væk fra pladen, så
>> om du vælger sommer eller vinterbehandling har intet at sige.
>> Det vigtigste er, om bilen er REN og TØR. Det regner
>> iøvrigt også om sommeren hvor luften kan være fugtig.
>> Om vinteren kan den være kold og knastør...
>
> Ja
> De fleste centre højttryksrenser alligevel bilen, så ...


Det gør SUVO heldigvis. En ren bund og efterfølgende
tørring er nummer 1. Man sprøjter ikke på skidt og støv, og
der kan sidde meget skidt overalt og i krogene.

>
>> Men få det gjort. Jeg valgte SUVO, og det virker, men
>> centrene er ikke i så stor antal på sjælland. (5 stk).
> Som der er så mange andre der har skrevet før, kvaliteten kan være nok så
> god, hvis ikke centret er omhyggeligt med arbejdet.

Præcis. Kvalitet frem for kvantitet.



Henrik (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 20-12-05 16:03


"JK" skrev i en meddelelse
>
> Det er min erfaring at Dinitrol og Pava er det bedste,

Hvad bygger du din erfaring på?


> Det bedste tidspunkt for en Dinitrol behandling er iøvrigt i
> eftersommeren. Så flyder det bedst til i revner og sprækker p.gr.a.
> den højere temperatur, ja ligefrem solbagning.

Har du tænkt over at hvis et produkt flyder bedre ud ved "høj" varme, så må
det blive mere stift i kulde, så der lettere dannes sprækker i ?



Kim Schwalbe (22-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim Schwalbe


Dato : 22-12-05 13:13

> Hej i gruppen
> Hvilket rustbeskyttelsesfirma skal man vælge mht. pris og kvalitet?
> Er det er god idé at få monteret inderskærme?
> Gode råd er velkomne!
> MVH Kim


> Hej i gruppen
> Hvilket rustbeskyttelsesfirma skal man vælge mht. pris og kvalitet?
> Er det er god idé at få monteret inderskærme?
> Gode råd er velkomne!
> MVH Kim

Lille prischek

Firma Telefon Adresse Garanti år Pris m/ moms
Farum Pava Center 44953644 Rugmarken 33A 3520 Farum 12 2990
TekTrol Anti Rust - Randers 86401111 Kristrupvej 162 8900 Randers 18
3290
Dinitrol Humlebæk 49193060 Bakkegårdsvej 202 B 3050 Humlebæk 15 3567
SUVO Autorustbeskyttelse 48249500 Falkevej 16 - Gården 3400 Hillerød
15 4308





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste