Kan man spore en bil forkert?
Fra : Dak

Dato : 19-12-05 21:21

Jeg var forleden hos agl og få sporet bilen efter der blev udskiftet
styrekugle/bøsning og bolte vistnok. Men nu er problemet er den ryster
rimelig når den når op i højere farter.

Spørgmålet er så om det er en skidt sporing eller om der er fordi bøsningen
lige er udskiftet?

Samt mit rat er stadigvæk ikke helt lige selvom den er blevet sporet og
bøsning er udskiftet, hvordan kan det være?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-12-05 21:48

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev :

>Samt mit rat er stadigvæk ikke helt lige selvom den er blevet sporet og
>bøsning er udskiftet, hvordan kan det være?

Du har jo selv givet svaret ~ AGL

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Uni Bull

Dato : 19-12-05 22:43

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> Samt mit rat er stadigvæk ikke helt lige selvom den er blevet sporet og
> bøsning er udskiftet, hvordan kan det være?

Kør ind til dem igen og "brok" dig. Jeg har selv forholdsvis nøjeregnende
mht til at rattet står lige og jeg måtte forbi den lokale AGL fire gange før
jeg var tilfreds.
....næste gang er det ikke sikkert det bliver AGL...
Selve sporingen har jeg intet at udsætte på, men hvor svært kan det også
være - computeren gør jo stort set arbejdet for dig...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Brian

Dato : 19-12-05 22:50

Uni Bull wrote:

> Selve sporingen har jeg intet at udsætte på, men hvor svært kan det
> også være - computeren gør jo stort set arbejdet for dig...

Deres udstyr skal jo stadig være kalibreret, ellers er det jo ligemeget
med computeren. På værksteder hvor mange forskellige bruger
maskinerne, opdages det typisk først, når kunderne kommer tilbage
og brokker sig over det udførte arbejde.

Det er altid en god ide på forhånd at bede om at få en før/efter
målerapport - især i tilfælde af at sporingen ikke gik helt som håbet.

/Brian

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-12-05 23:28

Hej!

Uni Bull wrote:
> Kør ind til dem igen og "brok" dig. Jeg har selv forholdsvis nøjeregnende
> mht til at rattet står lige og jeg måtte forbi den lokale AGL fire gange før
> jeg var tilfreds.

Kør forbi Ivar Jensen i Farum næste gang - dé ved hvad de laver!

Har fået min bil sporet et par gange efterhånden (skift af styrkugler og
udbedring af for mange "fortovsforhjulsparkeringer") og tingene har været iorden
hver gang. Har aldrig hørt om folk med negative erfaringer hos IJ...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-12-05 16:59

Dak wrote:
> [...]
> rimelig når den når op i højere farter.
>
> Spørgmålet er så om det er en skidt sporing eller om der er fordi

Det kan sagtens komme efter udskiftning af de dele du nævner.
Inden udskiftning af styrekugle mener jeg at du nævnte flere cm slup og hvis
det er sandt, så er det ikke sikkert at du har kunnet mærke rystelserne fra
hjulet.
Nu har du så fået ny styrekugle og så er der ikke noget slup til at
"opfange" rysteriet, men kun den direkte forbindelse til rattet.

> Samt mit rat er stadigvæk ikke helt lige selvom den er blevet sporet
> og bøsning er udskiftet, hvordan kan det være?

Det er en af "særhederne" ved en Sierra. Rattet SKAL sidde lige efter en
sporing.
Jeg har faktisk fået en påtale til syn engang, fordi rattet ikke sad lige.
Problemet er så bare, at på en Sierra, kan du stort set kun rette rattet ved
en korrekt sporing og det kan godt tage lang tid for en ikke Sierra kyndig

Så jeg ville køre tilbage og tale med AGL.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 20-12-05 19:08

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Så jeg ville køre tilbage og tale med AGL.

Det hjælper næppe ret meget - (de er komplet stokdøve derinde) - men
bør da prøves

Fra : Uni Bull

Dato : 21-12-05 20:27

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Det hjælper næppe ret meget - (de er komplet stokdøve derinde) - men
> bør da prøves

Det er ikke min oplevelse. Men sørg for *ikke* at komme ved 15-tiden
hvor alle kommer forbi på vej fra arbejde.

--
Uni Bull
Vallensbæk