/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Erfaringer - Audi A4 1,8 T 2001 - haster :~
Fra : Jesper


Dato : 19-12-05 20:07

Hej

Jeg er ved at købe mig en Audi A4 1,8 T (150 hk) fra 2001 - altså den
"næstnyeste" model. Den har gået 100.000 km. Er der nogen der har erfaringer
med denne eller ved, hvad man skal være opmærksom på/sikre sig? Handler
sikkert imorgen så hurtige input foretrækkes :)

På forhånd tak.


Jesper



 
 
Thomas (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 19-12-05 20:17

> Jeg er ved at købe mig en Audi A4 1,8 T (150 hk) fra 2001 - altså den
> "næstnyeste" model. Den har gået 100.000 km. Er der nogen der har
> erfaringer med denne eller ved, hvad man skal være opmærksom på/sikre
> sig? Handler sikkert imorgen så hurtige input foretrækkes :)

Forhør dig på vagcars.dk.

--
Mvh/TK



audici (19-12-2005)
Kommentar
Fra : audici


Dato : 19-12-05 20:22

Vær opmærksom på om omdrejningstælleren står stabilt på tomgang.
Kør med lave omdrejninger og se/mærk om den hakker, ryster ved lidt
gas. Se også om bilen trækker godt nok uden at hakke ved alle
omdrejninger. Kontroller gear stangen om der noget stram gearskifte,
især 1. 2. gear. Kør på på en lige vej og slip rattet. Bilen skal
køre ligeud et par hundrede meter, uden at trække til en af siderne.
Spørg om det har skiftet bærarm bøsningen foran. Hvad koster den ?.
Det er en god valg.


Jesper (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 19-12-05 20:39

"audici" <zekeriyatamer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1135020106.358001.188180@g43g2000cwa.googlegroups.com...
Vær opmærksom på om omdrejningstælleren står stabilt på tomgang.
Kør med lave omdrejninger og se/mærk om den hakker, ryster ved lidt
gas. Se også om bilen trækker godt nok uden at hakke ved alle
omdrejninger. Kontroller gear stangen om der noget stram gearskifte,
især 1. 2. gear. Kør på på en lige vej og slip rattet. Bilen skal
køre ligeud et par hundrede meter, uden at trække til en af siderne.
Spørg om det har skiftet bærarm bøsningen foran. Hvad koster den ?.
Det er en god valg.



Den koster ca. 255K - er det ok?


Jesper



Henrik B. (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-12-05 20:48

"audici" <zekeriyatamer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1135020106.358001.188180@g43g2000cwa.googlegroups.com...
Vær opmærksom på om omdrejningstælleren står stabilt på tomgang.
Kør med lave omdrejninger og se/mærk om den hakker, ryster ved lidt
gas. Se også om bilen trækker godt nok uden at hakke ved alle
omdrejninger. Kontroller gear stangen om der noget stram gearskifte,
især 1. 2. gear. Kør på på en lige vej og slip rattet. Bilen skal
køre ligeud et par hundrede meter, uden at trække til en af siderne.
Spørg om det har skiftet bærarm bøsningen foran. Hvad koster den ?.
Det er en god valg.

Og få den så chippet, de det ellers er en lidt sløv æske.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Jesper (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 19-12-05 20:56

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43a70e55$0$8821$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Og få den så chippet, de det ellers er en lidt sløv æske.

Hehe..... der er mere spark i end hvad jeg kommer fra Har du selv
erfaringer med den?


Jesper



Henrik B. (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-12-05 22:33

"Jesper" <nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:43a7105d$0$38728$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> Og få den så chippet, de det ellers er en lidt sløv æske.
>
> Hehe..... der er mere spark i end hvad jeg kommer fra Har du selv
> erfaringer med den?

Har prøvet en enkelt tur i en - og så fra hvad andre fortæller.

Kører selv fuldtryksturbo, som der sker væsentligt mere i.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Lars L. Hansen (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 19-12-05 22:36

Henrik B. wrote:

> Kører selv fuldtryksturbo, som der sker væsentligt mere i.

Jeg har hørt om højtryk- og lavtryksturbo. Men hvad er en
fuldtryksturbo? En der komprimerer luften så meget at den er lige ved at
skifte tilstand og blive til en væske? :D


--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Henrik B. (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 19-12-05 23:05

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a727bb$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

>> Kører selv fuldtryksturbo, som der sker væsentligt mere i.
>
> Jeg har hørt om højtryk- og lavtryksturbo. Men hvad er en fuldtryksturbo?
> En der komprimerer luften så meget at den er lige ved at skifte tilstand
> og blive til en væske? :D

En lavtryksturbo er en motor der kører på grundladetryk - d.v.s. at der ikke
kompenceres for trykket i motorstyringen, som sådan. Den yder typisk 0,3 -
0,4 bar.

Hen højtrykker kører typisk med >0,7 bar. Tager du f.eks. Martin Johansen's
og min, så er hans en lavtrykker og min en fuldtrykker, men ellers 100%
identisk motor. Martin's yder 170 Hk, min 200 Hk. Martin's moment er 260 Nm
ved godt 300 rpm, hvor mit er 330 Nm fra 1800 - 4500 rpm.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Martin Johansen [600~ (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-12-05 23:16

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in
news:43a72e73$0$8852$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Martin's
> moment er 260 Nm ved godt 300 rpm,

Godt nok synes jeg den trækker fint fra bunden...meeeeen )

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Thomas (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 19-12-05 23:16

> Martin's moment er 260 Nm ved godt 300 rpm,

Det var alligevel en hurtig turbo der, hva' ;)

--
Mvh/TK



Lars Bisgaard (19-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars Bisgaard


Dato : 19-12-05 23:27


>
> Hen højtrykker kører typisk med >0,7 bar. Tager du f.eks. Martin
> Johansen's og min, så er hans en lavtrykker og min en fuldtrykker, men
> ellers 100% identisk motor. Martin's yder 170 Hk, min 200 Hk. Martin's
> moment er 260 Nm ved godt 300 rpm, hvor mit er 330 Nm fra 1800 - 4500 rpm.


Så ville jeg da til en hver tid vælge martins... 260 Nm ved 300 rpm.. damn
den må være vild.. når den har et sådan moment bare ved at køre på starteren
:))))


MVH

Lars Bisgaard.
Som også laver skrive fejl :)




Lars L. Hansen (20-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 20-12-05 00:07

Henrik B. wrote:
> En lavtryksturbo er en motor der kører på grundladetryk - d.v.s. at der ikke
> kompenceres for trykket i motorstyringen, som sådan. Den yder typisk 0,3 -
> 0,4 bar.

Jepjep - jeg har 440 mbar Garret T3 på CX'eren og 1300 mbar Garret på
Xantia'en.
>
> Hen højtrykker kører typisk med >0,7 bar. Tager du f.eks. Martin Johansen's
> og min, så er hans en lavtrykker og min en fuldtrykker, men ellers 100%
> identisk motor. Martin's yder 170 Hk, min 200 Hk. Martin's moment er 260 Nm
> ved godt 300 rpm, hvor mit er 330 Nm fra 1800 - 4500 rpm.

Jeg undrede mig alene over ordet FULDtryksturbo. Normalt hører man kun
LAVtryksturbo eller HØJtryksturbo.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste