Kassevogn Rødby-Puttgarden
Fra : Michael

Dato : 19-12-05 18:16

Hej,

Jeg har lejet en kassevogn (Mercedes 309 D med kasse på 16m3), vistnok en
halvgammel sag, som jeg skal have tur/retur til Hamburg fra København i
staren af det nye år. Jeg har søgt lidt hos Scandlines og Storebælt for at
se, hvad der bedst kunne svare sig, uden dog at blive voldsomt klogere. Hvad
jeg umiddelbart kan se er, at den må gå under 6 meter på Storebælt - har jeg
ret i det ?

Er der nogen der kender prisen over Rødby-Puttgarden?

Jeg vil gerne regne på, om det kan svare sig at køre direkte over
Fyn/Jylland, eller om det er via færgen at det er smartest.

På forhånd tak for input!

/Michael

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 18:35

> [...]
>
> Jeg vil gerne regne på, om det kan svare sig at køre direkte over
> Fyn/Jylland, eller om det er via færgen at det er smartest.

Rødby-puttgarden med en bil under 6 m er prisen 800 kr tur/retur.
De har vist nogle specialtilbud hvis man tager hjem samme dag inden et par
timer.

Men det er de 6 m. som skiller både på færge og bro.
Vil mene sådan en 309 er under 6 m.

Mvh. Allan

Fra : Michael

Dato : 19-12-05 18:55

"Allan Møller" wrote>

> Rødby-puttgarden med en bil under 6 m er prisen 800 kr tur/retur.
> De har vist nogle specialtilbud hvis man tager hjem samme dag inden et par
> timer.

Jeg er væk i 3 dage, så jeg kan desværre ikke benytte mig af de gode tilbud.

> Men det er de 6 m. som skiller både på færge og bro.
> Vil mene sådan en 309 er under 6 m.

Okie - jeg troede også, at højden/bredden havde lidt at sige på færgen. Men
det er da fint, hvis det bare er et spørgsmål om længden :)

Tak for input!

/Michael

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-12-05 18:40

Michael wrote:
> [...]
>
> Jeg vil gerne regne på, om det kan svare sig at køre direkte over
> Fyn/Jylland, eller om det er via færgen at det er smartest.

Hos Scandlines (Rødby-Puttgarten) er grænsen også 6 meter.
Hvis bilen er under 6 meter lang, koster en retur éndags billet kr. 450,- (+
olietillæg)
Er bilen over 6 meter, så koster en retur éndags billet kr. 550,- (+
olietillæg).
Hvis rejsen strækker sig over flere dage, så er priserne kr. 840,- (under 6
meter) og kr. 1060,- (over 6 meter), i begge tilfælde skal der yderligere
betales olietillæg.
Du kan se prisliste her:
http://www.scandlines.dk/DKFront/Front_DK?FrameLink=/Routes/_Style_Route_11&FrameLinkParams=Display%3DPriceInfo

Pas iøvrigt på med at smugle, der er meget kontrol dernede i øjeblikket.
Jeg har været over 2 gange inden for den sidste uge og er begge gange blevet
kontrolleret i både Tyskland og i DK.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Michael

Dato : 19-12-05 18:58

"Per Beer Hansen" wrote

> [...]
> Hvis rejsen strækker sig over flere dage, så er priserne kr. 840,- (under
> 6 meter) og kr. 1060,- (over 6 meter), i begge tilfælde skal der

Jeps, havde godt set den side men kunne ikke se at det også var gældene for
"store kassevogne" - den kan jo ikke holde i samme spor på vogndækket som
almindelige personbiler.

> Pas iøvrigt på med at smugle, der er meget kontrol dernede i øjeblikket.
> Jeg har været over 2 gange inden for den sidste uge og er begge gange
> blevet kontrolleret i både Tyskland og i DK.

he he - det skal jeg såmænd nok. Det er "desværre" bare mine møbler, der
skal hjem.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-12-05 19:00

Michael wrote:

> Jeps, havde godt set den side men kunne ikke se at det også var
> gældene for "store kassevogne" - den kan jo ikke holde i samme spor
> på vogndækket som almindelige personbiler.

Hvis bare den er under 3500 kg, så er det ikke noget problem.
Du bliver så sikkert bare henvist til lastvognsdækket (det nedereste dæk) på
færgen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 19:39

> Hvis bare den er under 3500 kg, så er det ikke noget problem.
> Du bliver så sikkert bare henvist til lastvognsdækket (det nedereste dæk)
> på færgen.

Vi kan sejle og køre over broerne med "tunge" MB Sprintere 316
De har totalvægt på 4400 eller 4700 men er lige præcis 6 m og går
til "personbilsprisen"

Mvh. Allan

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-12-05 19:46

Allan Møller wrote:

> Vi kan sejle og køre over broerne med "tunge" MB Sprintere 316
> De har totalvægt på 4400 eller 4700 men er lige præcis 6 m og går
> til "personbilsprisen"

OK, jeg har kun erfaring med "rigtige" lastbiler på færgen, og de skal på
vægten.
Jeg regnede med at de brugte den samme vægtgrænse som det offentlige, til at
skille mellem person og lastbil.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 19:50

> [...]
> vægten.
> Jeg regnede med at de brugte den samme vægtgrænse som det offentlige, til

Troede jeg egentlig også.

Men måske er de ikke opmærksomme - de spørger dog efter antal
passagere men de gange vi har været over med færge har jeg højst haft konen
med.

Lidt anderledes på broen der kan jeg kører en trækker over på min
personbilsbrobizz(!)
Til en pris af ca. 55 kr.

Allan