Plutter det første minut..
Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 08:39

Hejsa alle

Har lige solgt min GTI og fik en anden bil med i bytte, en Golf II 1,6 fra
85 med kun 114KKm på klokken, den kører som ny, lige på nær når den er HELT
kold f.eks. om morgenen, den starter fint, og det lyder som om at aut
chokeren er slået til, men efter 5sek så taber den rpm, og går ned og
plutter som om den mangler 1-2 cylindre, giver man den ikke gas dør den
efter en 20 sek..
Hvis man så kører i den så når den får gas så kører den næsten som normalt,
man kan dog godt mærke at der mangler lidt power.. men efter ca 1min kørsel,
er der intet overhovedet, og den har høje omdrejninger som den jo skal ha
ved automat choker..
Jeg har givet den en sjat kaburatorsprit i tanken, det hjalp ikke, den har
også fået renset tændrør, og tændkabler.. også uden effekt..

Er der en der kan komme med et godt bud, jeg er mildest talt ikke så god til
kaburatorer.. :o/
Håber der er en der kan komme med et godt råd, så den kan komme til at køre
100%..

Mvh
Morten
KØBES: Honda Accord 2.2 EXRI Aut. 90-93

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 19-12-05 09:15

"Juel" <him> wrote in news:43a66393$0$15783$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> god til kaburatorer.. :o/
> Håber der er en der kan komme med et godt råd, så den kan komme til at

Jeps, det lyder til at pulldowndåsen er død, den skal sørge får at
chokeren ikke kvæler maskinen helt sålænge den er helt kold. Jeg tør
vædde med at hvis du inden start, hiver luftfilterkassen af og kigger på
spjældet, så er det HELT lukket. Hvis du med fingeren lige åbner det en
smule så vil motoren sandsynligvis køre meget bedre. Spjældet skal åbnes
af pulldowndåsen 6mm (+/- 0.3mm). Pulldowndåsen er drevet af vakuum så
hvis det ikke virker så kan det selvfølgelig også være problemet. Prøv at
hiv en af slangerne af når bilen kører, du burde kunne mærke et vakuum.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 09:30

> [...]
> af pulldowndåsen 6mm (+/- 0.3mm). Pulldowndåsen er drevet af vakuum så
> hvis det ikke virker så kan det selvfølgelig også være problemet.

Hmm ok, det kan jo være en død vacuumslange hvis jeg er heldig, nå, men der
er vel ingen vej udenom, ud til vw og købe vacuumslange og så skille skidtet
ad, den skal også ha nyt luftfilter tror jeg..

> Prøv at
> hiv en af slangerne af når bilen kører, du burde kunne mærke et vakuum.

HuH? skal kæresten så køre imens jeg ligger i motorrummet, er det ikke
farligt )))

Spøg til side, tak for det gode svar, det vil jeg kigge på..

Mvh
Morten

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 19-12-05 10:21

"Juel" <him> wrote in news:43a66f76$0$15787$14726298@news.sunsite.dk:

> Hmm ok, det kan jo være en død vacuumslange hvis jeg er heldig, nå,
> men der er vel ingen vej udenom, ud til vw og købe vacuumslange og så
> skille skidtet ad, den skal også ha nyt luftfilter tror jeg..

Joo, hvis VW vil have en milliard så kig dig lidt for. Jeg har købt ny
pulldowndåse hos Krogslund for et års tid siden, den kostede 3-400kr og var
original VW (den var pakket fint ind i VAG logoificeret plastik). Så
operationen bør ikke koste meget mere end dette. Vakuumslange koster vist
en 15-20kr/meter men kan sikkert fås billigere. Vær opmærksom på at der
vistnok findes to størrelse. Tag evt. en stump med ind når du vil have
noget nyt, så skal det bare være magen til ;)

> HuH? skal kæresten så køre imens jeg ligger i motorrummet, er det ikke
> farligt )))

Hahaha... ja det er jo helt op til dig selv om det ikke er det bedste sted
hun kan være placeret... )

Men jeg mente selvfølgelig at motoren skulle køre og ikke hele bilen ;)

Thomas

Fra : Broegger

Dato : 19-12-05 10:56

Thomas Rasmussen <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev

> Hahaha... ja det er jo helt op til dig selv om det ikke er det bedste
> sted hun kan være placeret... )

Bag rattet!!!!!!!!!!! Det tror jeg sg*ette!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 17:46

Pulldowndåsen er drevet af vakuum så
> hvis det ikke virker så kan det selvfølgelig også være problemet. Prøv at
> hiv en af slangerne af når bilen kører, du burde kunne mærke et vakuum.

hmm jeg har skiftet vacuum slangerne nu, så må vi se om det hjælper imorgen,
den inderste er der sug på, den anden er der intet sug på.. med varm motor..

Hvordan afmontere man den pulldown dåse ? synes ikke rigtigt at jeg kan se
nogle skruer, kun nogle noter, som ser ud som om at de skal bores ud !!!

Mvh
Morten

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 19-12-05 18:15

Juel wrote:
> [...]
> nogle skruer, kun nogle noter, som ser ud som om at de skal bores ud !!!

Heheh... ja, det er lidt hemmeligt, det var også først da jeg stod med
den nye at jeg kunne se hvordan det skulle gøres...

http://upload.p7.dk/upload/pulldown.jpg

Der sidder en lille hul pind igennem ved den røde pil, den kan skuppes
ud med en passende størrelse bor, umbracobit eller lign... Selve pinden
til pulldowndåsen går helt om til den grønne pil hvor der sidder en
lille skrue til justering, den skal skrues helt ud så er det nemmeste at
afmontere den (man behøver ikke pille den helt af).

Når de to ting er afmonteret, så kan man vrikke pulldowndåsen fri, tag
et kig på hvordan pinden gennem karb sidder, så kan man fornemme hvordan
den pilles af. Det kræver lidt tålmodighed da den lige skal kantes lidt
ud. Monteringen foregår efter omvendt rækkefølge, så skulle det gå an...

Ang. sug så ved jeg ikke lige om der skal være sug i begge to, den ene
skal der hvert fald

(Se vakuumdiagram her: http://www.p7.dk/images/golf2/CarbDiag.JPG)

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 18:51

> Heheh... ja, det er lidt hemmeligt, det var også først da jeg stod med
> den nye at jeg kunne se hvordan det skulle gøres...

Super tak for den gode forklaring tænkte godt at den pind skulle ud
hehe..
Nu må vi se imorgen tidligt om det er den eller det var en vaccum slange den
var gal med..
Btw hvad justere man ved at skrue på den store sorte runde satan på enden af
pulldown dåsen ? den man kan skrue helt af..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 19:20

SNIO

> Btw hvad justere man ved at skrue på den store sorte runde satan på enden
> af
> pulldown dåsen ? den man kan skrue helt af..

Den justerer sikkert hvor meget spjældet åbner når der er vacuum sug.

Mvh. Ulrich

Fra : tb

Dato : 19-12-05 19:48

Jeg har præcis samme problem med en felicia /(med indsprøjtning). Sidder
der en lignende dims i luftfilterkassen?

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 08:18

Jeg tør
> [...]
> spjældet, så er det HELT lukket. Hvis du med fingeren lige åbner det en
> smule så vil motoren sandsynligvis køre meget bedre. Spjældet skal åbnes

Hehe Du havde sq ret, den kvalte sig selv.. men hvis man presser lidt ind på
pulldown dåsens pind, så kan den godt, men den vil ikke suge sig derhen af
sig selv.. men hvis man hjælper den på plads, kan den godt holde chokkeren
på plads..
Jeg må ud til en hugger og finde en pulldown dåse

Mvh
Morten

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 20-12-05 08:30

"Juel" <him> wrote in news:43a7b024$0$15789$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> godt holde chokkeren på plads..
> Jeg må ud til en hugger og finde en pulldown dåse

Køb da en ny... den koster 320kr hos hovwdiaudi, og mellem 243 og 310 hos
krogslund (der er åbenbart 2 versioner)... risikoen for at den du finder
hos en hugger også er død eller dør meget hurtigt er meget høj.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 08:53

> Køb da en ny... den koster 320kr hos hovwdiaudi, og mellem 243 og 310 hos
> krogslund (der er åbenbart 2 versioner)... risikoen for at den du finder
> hos en hugger også er død eller dør meget hurtigt er meget høj.

Ja kunne jeg jo også gøre, det er bare en bil jeg har fået i bytte, så den
skal jo sælges videre, så er ikke så meget for at ofre en formue på den..
Synes jeg kunne se i VW ETKA at den er billigere hos dem, men ringer lige
til dem idag og høre..

Mvh
Morten

Fra : John Sahl

Dato : 19-12-05 20:00

Juel wrote:
> Håber der er en der kan komme med et godt råd, så den kan komme til
> at køre 100%..

Utæt udstødningsmanifold eller udstødning, det giver lige de tegn du
der beskriver. Det kan være flækket.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 21:00

> Utæt udstødningsmanifold eller udstødning, det giver lige de tegn du
> der beskriver. Det kan være flækket.

på en kaburator bil ?? den har faktisk et 2krone hul i udstødningen, som
bliver lavet imorgen... spændende at se om det er med til det !!

Mvh
Morten

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 20-12-05 07:54

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in news:43a71145$0$15791$14726298
@news.sunsite.dk:

> på en kaburator bil ?? den har faktisk et 2krone hul i udstødningen, som
> bliver lavet imorgen... spændende at se om det er med til det !!

Udstødning kan selvfølgelig drille (men for at det virkelig driller så skal
den vel være med lambdasonde, hvilket den ikke er), men ligenetop
symptomerne at det kun er et minuts tid eller så den driller, peger helt
tydeligt på pulldowndåsen. Hvis den ikke virker så er chokerspjældet helt
lukket indtil automatchokeren er blevet varmet så meget op at den begynder
at virke. I denne tid tager det ca. 1 minuts tid. Pulldowndåsen er
simpelthen bare en membran med en pind imellem. Når der er vakuum trækker
membranen i pinden som så åbner spjældet en smule. Hvis der er hul i denne
membran så dannes dette vakuum aldrig i dåsen. Man kan ikke forvente at en
membran holder 15-20 år da det jo bare er noget gummi

Thomas