Aircondition opel astra?
Fra : Kim Schwalbe

Dato : 18-12-05 17:00

Hej i gruppen
Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvordan aircondition i f.eks. en Astra glx
2002 virker.
Når jeg skriver "virker" mener jeg bare om temperaturen kan reguleres eller
om den står på en fast indstilling.
MVH Kim

Fra : Janner

Dato : 18-12-05 18:24

"Kim Schwalbe" <grusvejen_nospam_@mail.dk> wrote in message
> [...]
> glx
> 2002 virker.
> Når jeg skriver "virker" mener jeg bare om temperaturen kan reguleres

Aircon er bare "for brugeren" en knap der kan aktiveres så der blæses kold
luft ud, så skal du selv blande med varme for at få en behagelig temp.
Anderledes er det med klima anlæg der selv blander så man bare skal stille
en temperatur. Nogen kalder det manuel aircon det første jeg nævner, og aut
klima det andet ja kært barn har mange navne.

Og lækkert ha rigtigt klima *S* det vil jeg aldrig undvære længere.....
--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : Kim Schwalbe

Dato : 18-12-05 20:00

"Janner" <noway@jose.cum ... ask me for it> skrev i en meddelelse
> [...]
> klima det andet ja kært barn har mange navne.
> Og lækkert ha rigtigt klima *S* det vil jeg aldrig undvære længere.....

Takker for dit svar!
MVH Kim

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-12-05 08:22

Den Sun, 18 Dec 2005 18:24:07 +0100, skrev Janner :

> Nogen kalder det manuel aircon det første jeg nævner, og aut
> klima det andet ja kært barn har mange navne.

Egentlig ikke. Bilproducenterne har medvirket til en begrebsforvirring
når det handler om ekstra køling af kabinen. Køleanlægget hedder "air
conditioning" på engelsk og "klimaanlæg" på dansk.

Køleanlægget fås så med en automatik så man bare skal forvælge
temperaturen og så styrer anlægget selv resten. Det hedder på engelsk
"automatic air conditioning" eller og på dansk "automatisk klimaanlæg"

Visse bilproducenter har så yderligere deres egne betegnelser, men mange
bruger den englske betegnelse til den ene type og den danske betegnelse
til den anden.

Det vigtigste er at det tydeligt fremgår om det er med eller uden
automatik, for forskellen er stor som du selv er inde på.

--
Kent Oldhøj

Fra : Janner

Dato : 19-12-05 19:52

> Det vigtigste er at det tydeligt fremgår om det er med eller uden
> automatik, for forskellen er stor som du selv er inde på.
>
> --
> Kent Oldhøj

Ja den manuelle kan man leve med ... Den automatiske kan man ikke leve uden
*GG*

/Jan

Fra : Armand

Dato : 19-12-05 21:15

Kent Oldhøj wrote:

> Det vigtigste er at det tydeligt fremgår om det er med eller uden
> automatik, for forskellen er stor som du selv er inde på.

Ofte vil temperatur-knappen isteder for vanlig blå til rød -zone, have
temperaturer angivet når det drejer sig om de automatiske anlæg.

--
Armand.