Kan alle biler bruge motorvarmer?
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 17-12-05 18:03

Hej NG

Jeg har lige nogle grundlæggende spørgsmål om motorvarmere:

Kan alle biler (benzin) bruge motorvarmer?
Hvad med de helt små biler som Picanto og Panda, er der plads til
motorvarmer i dem?
Når man har en motorvarmer, så har man vel automatisk også en kabinevarmer
(via blæsersystemet)?

Mvh

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-05 19:11

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> motorvarmer i dem?
> Når man har en motorvarmer, så har man vel automatisk også en kabinevarmer

De fleste små biler kan da få fyr installeret. Min faster fik det i sin Ka
for 5.000 Kr alt incl. (vist uden regning).
Man bør dog være klar over at det tapper ganske meget strøm fra batteriet og
det er jo i forvejen ikke stort i de små biler.

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-12-05 19:20

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg har lige nogle grundlæggende spørgsmål om motorvarmere:
>
> Kan alle biler (benzin) bruge motorvarmer?

Det er nok lidt træls at montere sådan noget på en gammel folkevognsboble
eller en ældre Porche.....
- hint: En motorvarmer giver selvfølgelig kun mening på en vandkølet
motor

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : ChipMIK

Dato : 17-12-05 19:22

DAMN...skulle lige til at skrive det...ØV

ChipMIK

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 17-12-05 20:49

> Det er nok lidt træls at montere sådan noget på en gammel folkevognsboble
> eller en ældre Porche.....
> - hint: En motorvarmer giver selvfølgelig kun mening på en vandkølet
> motor

Ja, jeg mente nu selvfølgelig nyere biler. Alle nyere (fra år 2000) biler må
formodes at have vandkølet motor, ikk?

Mvh

Emil

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-12-05 22:22

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev

> Det er nok lidt træls at montere sådan noget på en gammel folkevognsboble
> eller en ældre Porche.....
> - hint: En motorvarmer giver selvfølgelig kun mening på en vandkølet
> motor

Jeg har faktsik oplevet det i en Citroén Mahari
http://www.btinternet.com/~sillycvs/mahari2.jpg

Det var faktisk et dieselfyr monteret på en luftkølet benzinbil.

Fyret opvarmede via luften "kabinen" og selve udstødningen fra fyret var
ført ud under motoren hvor den opvarmede bundkaret.

Jeg mener der var et Ardic "luftbåret" fyr.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-12-05 23:09

Den Sat, 17 Dec 2005 22:21:34 +0100, skrev Uffe Ravn :

> Jeg har faktsik oplevet det i en Citroén Mahari

Jeps. Meget populært blandt 2CV ejende globetrottere, men hundedyrt(20K
SVJH). Der findes en lignende løsning til luftkølede VW Bus og dermed
sikkert også til Boblerne.

--
Kent Oldhøj

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-12-05 23:37

Kent Oldhøj <oldhoj@gmail.com> skrev:

> Jeps. Meget populært blandt 2CV ejende globetrottere, men
> hundedyrt(20K SVJH).

Jeps, jeg husker at fyret i Maharien kostede ca. 15.000kr. i firserne, og
faktisk oversteg bilens værdi.

>Der findes en lignende løsning til luftkølede VW
> Bus og dermed sikkert også til Boblerne.

Ja nu du siger det, så købte jeg faktisk i 85 en folkevogn med både
indsprøjtning og benzinfyr.

Hmm. hvordan kunne jeg egentlig glemme den bil?

Det vå være mine senere Opel bekendskaber der har undertrykt det minde

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Kito

Dato : 18-12-05 08:45

> [...]
>
> Hmm. hvordan kunne jeg egentlig glemme den bil?
>
> Det vå være mine senere Opel bekendskaber der har undertrykt det minde

Helt rigtigt, jeg havde bensin fyr i min gamle 412E
Den var sku kvik i optrækket, men iguder hvor var den tørstig.

vh
Poul

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-12-05 00:52

Kito skrev:

> Helt rigtigt, jeg havde bensin fyr i min gamle 412E
> Den var sku kvik i optrækket, men iguder hvor var den tørstig.

9,25 ved blandet pedal gik min
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 22-12-05 09:01

"Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Helt rigtigt, jeg havde bensin fyr i min gamle 412E
> Den var sku kvik i optrækket, men iguder hvor var den tørstig.

Jeg havde det samme i min 412S van fra 1975. Det var vist standard-monteret
udstyr, fordi varmekasserne var så små. Der skulle jo være plads til
motoren!!

/Peter

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-12-05 00:51

Uffe Ravn skrev:

> Ja nu du siger det, så købte jeg faktisk i 85 en folkevogn med både
> indsprøjtning og benzinfyr.

Hva varet for én?

> Hmm. hvordan kunne jeg egentlig glemme den bil?
>
> Det vå være mine senere Opel bekendskaber der har undertrykt det
> minde

Ikke sært!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-12-05 08:44

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Hva varet for én?

Det er jo det jeg har glemt

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-12-05 08:57

Uffe Ravn skrev:

> Det er jo det jeg har glemt

Okay, du vinder *denne* gang!
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-05 09:00

> Det er jo det jeg har glemt

Var det en "411"?: http://web.telia.com/~u31614134/English/e411.htm

Når du siger luftkøling og sprøjt, ringer noget. Det var altså crap.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-12-05 09:15

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev

> Var det en "411"?: http://web.telia.com/~u31614134/English/e411.htm

Nej, selv om jeg siden er blevet inkarneret Stationcar tilhænger, var det
rent faktisk en rigtig boble jeg dengang erhvervede.

> Når du siger luftkøling og sprøjt, ringer noget. Det var altså crap.

Yep.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-12-05 09:20

Uffe Ravn skrev:

> selv om jeg siden er blevet inkarneret Stationcar tilhænger, var
> det rent faktisk en rigtig boble jeg dengang erhvervede.

Ku man få en type 1 med fyr?
Hans
http://kortlink.dk/26dh

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-12-05 09:19

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Var det en "411"?: http://web.telia.com/~u31614134/English/e411.htm

Kunne osse være en 412 eller en type 2

> Når du siger luftkøling og sprøjt, ringer noget. Det var altså crap.

Hæ hæ

Den første hed 411 fordi den (i modsætning til type 1) havde 4 døre - og kom
11 år for sent
Hans
http://kortlink.dk/26dh