|
| BMW 330d E90 (den nye) Fra : Ole Sørensen |
Dato : 15-12-05 17:00 |
|
Undertegnede var ude og køre i omtalte bil i et par timer. Dejlig motor med
et buuuuuuundtræk der siger spar to og lækker indretning inden døre (læder).
Gode sæder og kørestilling. Men undervognen er for hård efter min mening (i
standard trim). Og prisen på >700.000 kr. for sådan en "lille" potte er alt
for meget. Men nu til det egentlige spørgsmål: Hvad har meningen været med,
at opdele nøgle og start-knap hver for sig? Det havde da været nemmere hvis
man bare kunne dreje nøglen og starte, i stedet for at skulle stikke nøglen
ind i "holderen" og dernæst op og trykke på start-knappen. Det er 2
arbejdsgange i stedet for én...
Er jeg den eneste der har undret sig over det, eller hvad har jeg overset?
hilsen ole
| |
Ukendt (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-12-05 17:10 |
|
On Thu, 15 Dec 2005 16:59:44 +0100, "Ole Sørensen"
<sorrynomail@asdsdfsjfa.com> wrote:
>Undertegnede var ude og køre i omtalte bil i et par timer. Dejlig motor med
>et buuuuuuundtræk der siger spar to og lækker indretning inden døre (læder).
>Gode sæder og kørestilling. Men undervognen er for hård efter min mening (i
>standard trim). Og prisen på >700.000 kr. for sådan en "lille" potte er alt
>for meget. Men nu til det egentlige spørgsmål: Hvad har meningen været med,
>at opdele nøgle og start-knap hver for sig? Det havde da været nemmere hvis
>man bare kunne dreje nøglen og starte, i stedet for at skulle stikke nøglen
>ind i "holderen" og dernæst op og trykke på start-knappen. Det er 2
>arbejdsgange i stedet for én...
>Er jeg den eneste der har undret sig over det, eller hvad har jeg overset?
>
Jeg må da indrømme, at jeg også har undret mig over det smarte i først
at placere et kort og så trykke på en knap. Renault praktiserer det
vist også - men smart er det, at bilen selv låser op, når kortet
kommer tilpas tæt på, men det kunne man nok også bygge ind i en nøgle.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI
Men hunden er chippet
| |
Klaus D. Mikkelsen (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 15-12-05 17:17 |
|
Ivan Madsen skriver:
>
> Jeg må da indrømme, at jeg også har undret mig over det smarte i først
> at placere et kort og så trykke på en knap. Renault praktiserer det
> vist også - men smart er det, at bilen selv låser op, når kortet
> kommer tilpas tæt på, men det kunne man nok også bygge ind i en nøgle.
Rigtig smart, husk at parkere i god afstand af butikkerne, når du
handler. Helt op i krogen af butikken og bilen udenfor låser op.......
Tagselvbord !
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
| |
Ukendt (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-12-05 17:24 |
|
On Thu, 15 Dec 2005 17:16:37 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>Ivan Madsen skriver:
>>
>> Jeg må da indrømme, at jeg også har undret mig over det smarte i først
>> at placere et kort og så trykke på en knap. Renault praktiserer det
>> vist også - men smart er det, at bilen selv låser op, når kortet
>> kommer tilpas tæt på, men det kunne man nok også bygge ind i en nøgle.
>
>Rigtig smart, husk at parkere i god afstand af butikkerne, når du
>handler. Helt op i krogen af butikken og bilen udenfor låser op.......
>
>Tagselvbord !
Hvis den reagerer på så lang afstand er det selvfølgelig ikke helt så
smart.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI
Men hunden er chippet
| |
Ole Sørensen (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Ole Sørensen |
Dato : 15-12-05 17:58 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Rigtig smart, husk at parkere i god afstand af butikkerne, når du
> handler. Helt op i krogen af butikken og bilen udenfor låser op.......
>
> Tagselvbord !
Ahh, mon ikke dørene låser igen efter X antal sekunder, hvis dørene ikke
åbnes.
Sådan fungerer alm. centrallås da også på en flad Golf 4.
/ole
| |
Klaus G. (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 15-12-05 18:15 |
|
> Ahh, mon ikke dørene låser igen efter X antal sekunder, hvis dørene ikke
> åbnes.
> Sådan fungerer alm. centrallås da også på en flad Golf 4.
>
På min Fabia går der omkring 30sek før de låser igen. Hvis en skummel type,
tilfældigvis lige kommer forbi en bil der siger "KLIK", og der ikke er nogen
som nærmer sig, så har han jo masser af tid til at åbne døren, og så
deaktiveres automat låsningen jo. Men om BMW har lavet noget alarm, det ved
jeg ikke.
--
Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk
| |
Ukendt (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-12-05 18:19 |
|
>> Ahh, mon ikke dørene låser igen efter X antal sekunder, hvis dørene ikke
>> åbnes.
>> Sådan fungerer alm. centrallås da også på en flad Golf 4.
>>
> På min Fabia går der omkring 30sek før de låser igen. Hvis en skummel
> type,
Så det på den 750Li som jeg fortalte om tidligere.
Det virkede max inden for 2 meter fra bilen.
Måske endda kortere.
Det er vel samme system.
Allan
| |
Dennis Pedersen (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Dennis Pedersen |
Dato : 15-12-05 19:45 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
news:43A196E5.42EA419F@du.kan.finde.den...
> Ivan Madsen skriver:
> >
> > Jeg må da indrømme, at jeg også har undret mig over det smarte i først
> > at placere et kort og så trykke på en knap. Renault praktiserer det
> > vist også - men smart er det, at bilen selv låser op, når kortet
> > kommer tilpas tæt på, men det kunne man nok også bygge ind i en nøgle.
>
> Rigtig smart, husk at parkere i god afstand af butikkerne, når du
> handler. Helt op i krogen af butikken og bilen udenfor låser op.......
Jeg er ret sikker på du skal tage i dørhåndtaget før den låser op, er for
doven til at gå ud at hente instruktions bogen til franskmanden hvor det
står beskrevet. Men den låser aut. efter 30sek hvis døren ikke er blevet
åbnet
--
/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm
| |
Troels Pedersen (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Troels Pedersen |
Dato : 15-12-05 17:38 |
|
<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:k853q1teeeb35rgg4vk9t1gn9t0lmj6ak4@4ax.com...
> On Thu, 15 Dec 2005 16:59:44 +0100, "Ole Sørensen"
> Jeg må da indrømme, at jeg også har undret mig over det smarte i først
> at placere et kort og så trykke på en knap. Renault praktiserer det
> vist også - men smart er det, at bilen selv låser op, når kortet
> kommer tilpas tæt på, men det kunne man nok også bygge ind i en nøgle.
Og hvorfor ikke udvide dette til at man kun behøver at have nøglen i lommen
for at kunne starte bilen ved at trykke på knappen? Så synes jeg det er
smart med kort og knap. Ellers er det hvis ren marketing.
--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk
| |
Dennis Pedersen (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Dennis Pedersen |
Dato : 15-12-05 19:44 |
|
"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> wrote in message
news:43a19bb6$0$38711$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> news:k853q1teeeb35rgg4vk9t1gn9t0lmj6ak4@4ax.com...
> > On Thu, 15 Dec 2005 16:59:44 +0100, "Ole Sørensen"
>
> > Jeg må da indrømme, at jeg også har undret mig over det smarte i først
> > at placere et kort og så trykke på en knap. Renault praktiserer det
> > vist også - men smart er det, at bilen selv låser op, når kortet
> > kommer tilpas tæt på, men det kunne man nok også bygge ind i en nøgle.
>
> Og hvorfor ikke udvide dette til at man kun behøver at have nøglen i
lommen
> for at kunne starte bilen ved at trykke på knappen? Så synes jeg det er
> smart med kort og knap. Ellers er det hvis ren marketing.
Det fåes som option til renault hvis man har den slags lyster
--
/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm
| |
Per Beer Hansen (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 15-12-05 18:55 |
|
Ivan Madsen wrote:
>
> Jeg må da indrømme, at jeg også har undret mig over det smarte i først
> at placere et kort og så trykke på en knap. Renault praktiserer det
> vist også - men smart er det,
Jeg synes ikke at det kort, som Renault bruger i Laguna II er særligt
gennemtænkt.
Der er godt nok lavet et hul i kortet, så man kan sætte det sammen med andre
nøgler.
Problemet er så bare, at det er den ende med hullet, som skal stikkes ind i
hullet (i bilen) for at starte bilen
> at bilen selv låser op, når kortet
> kommer tilpas tæt på, men det kunne man nok også bygge ind i en nøgle.
På Laguna II's kort sidder der et par knapper, som skal aktiveres for at
låse dørene op.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Dennis Pedersen (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Dennis Pedersen |
Dato : 15-12-05 19:47 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
news:W5iof.963$WH.568@news.get2net.dk...
> Ivan Madsen wrote:
> >
> > Jeg må da indrømme, at jeg også har undret mig over det smarte i først
> > at placere et kort og så trykke på en knap. Renault praktiserer det
> > vist også - men smart er det,
>
> Jeg synes ikke at det kort, som Renault bruger i Laguna II er særligt
> gennemtænkt.
> Der er godt nok lavet et hul i kortet, så man kan sætte det sammen med
andre
> nøgler.
> Problemet er så bare, at det er den ende med hullet, som skal stikkes ind
i
> hullet (i bilen) for at starte bilen
>
Er du sikker på det ikke er til at låse kortet fast under kørsel?
Det er det på den epsace jeg kører i til daglig.
De øvrige grand scenic vi har i firmaet der er et hul i hjørnet så kan godt
kan have nøglerne med. Men det er sku et værre papsystem fordi den
registrerrer ikke man sætter kortet i holderen som på espace. Dvs man kan
ikke bare sætte kortet i og rulle vinduerne ned. Der skal man trykke på
start knappen f.eks (bilen starter dog ikke fordi den vil have koblingen
trådt ned for at starte) men alligevel er det sku et skod system. I espacen
er det lidt mere fiks at den registrerrer så snart kortet er sat i holderen
(ligesom en alm dødelig nøgle)
--
/Dennis
Seat Leon 1.9 TDi - 303Nm at 2358rpm
| |
Per Beer Hansen (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 15-12-05 19:53 |
|
Dennis Pedersen wrote:
>
> Er du sikker på det ikke er til at låse kortet fast under kørsel?
> Det er det på den epsace jeg kører i til daglig.
> De øvrige grand scenic vi har i firmaet der er et hul i hjørnet så
> kan godt kan have nøglerne med. Men det er sku et værre papsystem
> fordi den registrerrer ikke man sætter kortet i holderen som på
> espace. Dvs man kan ikke bare sætte kortet i og rulle vinduerne ned.
> Der skal man trykke på start knappen f.eks (bilen starter dog ikke
> fordi den vil have koblingen trådt ned for at starte) men alligevel
> er det sku et skod system. I espacen er det lidt mere fiks at den
> registrerrer så snart kortet er sat i holderen (ligesom en alm
> dødelig nøgle)
Hvordan det virker med vinduerne og tænding og alt det der, det husker jeg
ikke, men jeg er jævnligt ude og køre i sådan nogle Laguna'er.
Og hver gang jeg skal køre i en Laguna II, så skal jeg stå og snørkle
nøglerne/kortene fra hinanden.
Det er i øvrigt den eneste bil, hvor jeg lige har lagt mærke til at det er
sådan.
--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer
| |
Henrik B. (21-12-2005)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 21-12-05 01:35 |
|
"Ole Sørensen" <sorrynomail@asdsdfsjfa.com> skrev i en meddelelse
news:43a192f0$0$10505$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Er jeg den eneste der har undret sig over det, eller hvad har jeg overset?
Hvordan gik det, har du været ude og prøve en 9-5'er?
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
|
|