PC-spil giver ræs på vejene.
Fra : BJ

Dato : 15-12-05 13:45

Det kræver godt overblik at køre hensynsløst i trafikken:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3444466/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-12-05 14:19

On Thu, 15 Dec 2005 13:45:08 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Det kræver godt overblik at køre hensynsløst i trafikken:
>
>http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3444466/

>--

Det undrer mig ikke.

Den der vending:

Få dig et liv, gælder for mange flere end man tror.

Hvor mange tror du læser en rigtig papiravis hver dag?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-05 14:39

> Hvor mange tror du læser en rigtig papiravis hver dag?

Hvad har det med noget at gøre ?
er nyhederne bedre i dem ? eller mere rigtige ?

Mvh
Morten

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 16:05

KLIP

> Hvor mange tror du læser en rigtig papiravis hver dag?

Desværre færre og færre.

De kan ses på oplagstallene.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Møller

Dato : 15-12-05 15:08

Tjah... Jeg har spillet mange computerspil i mit liv... Også meget
voldelige bilspil.
Alligevel er jeg endt ud som en, efter min mening, temmelig fornuftig
bilist.
For det meste tålmodig, men måske med 10 km/t hurtigere end man må.

Om det har noget med computerspil at gøre, eller ej, så synes jeg at
jeg er ret god til at være opmærksom på hvad andre bilister har gang
i. Specielt spotter jeg hurtigt dem fra sidevejene, som ikke ser sig
grundigt nok for.
Ovenstående kan vel også tilskrives alm. køreerfaring.

- Henrik Møller

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-12-05 15:11

BJ wrote:
> Det kræver godt overblik at køre hensynsløst i trafikken:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3444466/

Jeg kender godt følelsen lidt, efter at have spillet:
http://www.10tacle.com/gtr-game/en/index.php?Homepage
som IMHO er et ultra realistisk racer spil.
Jeg er begyndt at se mig om efter en brugt Ferrari 550 Maranello, men har
endnu ikke fundet nogen, som vil bytte med en gammel Sierra

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 16:06

KLIP

> Jeg er begyndt at se mig om efter en brugt Ferrari 550 Maranello, men har
> endnu ikke fundet nogen, som vil bytte med en gammel Sierra

Det er da forståelig nok ..... de er jo kødædende..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-12-05 15:50

BJ wrote:
> Det kræver godt overblik at køre hensynsløst i trafikken:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3444466/

"Bollocks"!

Da jeg fik mit kørekort, havde jeg aldrig spillet bilspil hvor man
skulle køre gamle damer ned, eller køre 6 x 200 rundt i et sving - og
flere af mine bekendte og venner havde aldrig spillet computerspil - og
alligevel havde vi/de den adfærd som nævnes i artiklen - vi kørte
råddent, fordi vi ikke havde erfaring...

Sådan en undersøgelse er ikke det papir værd den er skrevet ned på...

Lars B

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 16:07

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sådan en undersøgelse er ikke det papir værd den er skrevet ned på...

Der er sågar folk, der mener, børn tager skade af at se TV..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-12-05 16:27

BJ wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Der er sågar folk, der mener, børn tager skade af at se TV..;)

Ikke mere end de gør af at spille computerspil :)

Lars B

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 16:47

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ikke mere end de gør af at spille computerspil :)

De undersøgelser er vel heller ikke det papir værd, de er skrevet på..?..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-12-05 17:01

BJ wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> De undersøgelser er vel heller ikke det papir værd, de er skrevet på..?..;)

Nemli' nej!

Generelt er sådanne undersøgelser spild af penge - Nøjagtigt som med
statistik, kan man få dem til at vise hvad man nu ønsker de skal vise,
det er bare et spørgsmål om at præsentere tallene på den ene eller anden
måde...

Lars B

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 17:52

> [...]

> statistik, kan man få dem til at vise hvad man nu ønsker de skal vise, det
> er bare et spørgsmål om at præsentere tallene på den ene eller anden

Er det ikke herligt så, herved er samtlige statistikker (også løn) gjort
komplet ubrugelige..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-12-05 19:59

BJ wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke herligt så, herved er samtlige statistikker (også løn) gjort
> komplet ubrugelige..

I hvert tilfælde skal man lære at læse dem "rigtigt" (hvis man kan det)
og ikke blot hoppe på hvad en eller anden forsker mener han kan læse ud
af dem...

Lars B

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 20:26

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> I hvert tilfælde skal man lære at læse dem "rigtigt" (hvis man kan det) og
> ikke blot hoppe på hvad en eller anden forsker mener han kan læse ud af
> dem...

Man fristes til at sige: "Det gælder for alt som skrives/siges".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-12-05 23:01

BJ wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Man fristes til at sige: "Det gælder for alt som skrives/siges".

Deri har du ret...

Lars B

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-12-05 22:57

Den Thu, 15 Dec 2005 17:00:40 +0100, skrev Lars Jensen :

> [...]
> statistik, kan man få dem til at vise hvad man nu ønsker de skal vise,
> det er bare et spørgsmål om at præsentere tallene på den ene eller anden

Ikke generelt.... kun 43,14% af al statistik er ubrugeligt.
--
Kent Oldhøj
Qoute fix til Outlook Express:

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-12-05 23:01

Kent Oldhøj wrote:

> Ikke generelt.... kun 43,14% af al statistik er ubrugeligt.

:)

Lars B

Fra : BJ

Dato : 16-12-05 00:09

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> :)

Det er statistisk forkert..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jens U. K.

Dato : 16-12-05 11:29

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> wrote in message

> Ikke mere end de gør af at spille computerspil :)

Så er det jo nu man skal nævne den der med - at hvis det med at man tager
skade af computerspil passer, så burde der rende en del folk rundt i
mørket og spise piller og høre elektronisk(e) musik/lyde *<}

God hjul.

/Jens Ulrik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-12-05 11:44

"Jens U. K." skriver:

> Så er det jo nu man skal nævne den der med - at hvis det med at man tager
> skade af computerspil passer, så burde der rende en del folk rundt i
> mørket og spise piller og høre elektronisk(e) musik/lyde *<}

Hvad mener du ?
"Wir fahr'n fahr'n fahr'n auf der Autobahn "

Nogle af os tog skade for mange år siden..........

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars Jensen

Dato : 16-12-05 14:27

Jens U. K. wrote:
> [...]
> tager skade af computerspil passer, så burde der rende en del folk rundt
> i mørket og spise piller og høre elektronisk(e) musik/lyde *<}

Ja, det sker jo i hvert tilfælde ikke på de danke diskoteker - ups, er
jeg i gang med at skyde hul i mine egne teorier!? :)

> God hjul.

Det kan du selv være! :)

> /Jens Ulrik

Lars B

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-12-05 17:09

Den Thu, 15 Dec 2005 13:45:08 +0100, skrev BJ :

> Det kræver godt overblik at køre hensynsløst i trafikken

Den adfærd der beskrives i artiklen kan ikke tillægges computerspil. Det
er en grundliggende mangel hos den enkelte.

Ansvarsbevidste og/eller modne mennesker kan sagtens skelne mellem spil
og virkelighed. Hvis hypotesen skulle have noget på sig, så skulle
motorsport(både IRL og på TV) jo have samme effekt.

De unge der omtales har deres grundlæggende mangler(kald det opdragelse,
social belastning, whatever) et andet sted fra. De identificerer sig
bare med det umiddelbare: Bilspillene.

--
Kent Oldhøj

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 17:53

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
>
> De unge der omtales har deres grundlæggende mangler(kald det opdragelse,
> social belastning, whatever) et andet sted fra. De identificerer sig

Så har reklamer givet gennem samme medier, heller ingen betydning for
menneskers adfærd.

Interessant.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-12-05 23:09

Den Thu, 15 Dec 2005 17:52:55 +0100, skrev BJ :

> Så har reklamer givet gennem samme medier, heller ingen betydning for
> menneskers adfærd.

GRUNDLÆGGENDE adfærd. Reklamer kan heller ikke påvirke dig til at æde
hundelort.

Fra : BJ

Dato : 16-12-05 00:10

KLIP

> GRUNDLÆGGENDE adfærd. Reklamer kan heller ikke påvirke dig til at æde
> hundelort.

Ind i mellem fristes jeg faktisk til at tro, reklamen har.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-05 19:51

> Det kræver godt overblik at køre hensynsløst i trafikken:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3444466/

Klart, lige efter jeg har spillet GTA san andré, så tager jeg også min
pumpgun med og nakker et par politivogne efter at jeg har splattet et par
fodgængere

-
Tom

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 20:26

KLIP

> Klart, lige efter jeg har spillet GTA san andré, så tager jeg også min
> pumpgun med og nakker et par politivogne efter at jeg har splattet et par
> fodgængere

Er det før eller efter, duer hoppet i havnen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-12-05 12:14

BJ wrote:
> "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Der er sågar folk, der mener, børn tager skade af at se TV..;)

Det tror jeg på, men så er det pga. den ringe kvalitet
Mange af DR's børneprogrammer undtaget.

--

Christian

Fra : Broegger

Dato : 16-12-05 13:50

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev news:43a16556$0$2086
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det kræver godt overblik at køre hensynsløst i trafikken:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3444466/

Det samme kon jo siges om nogle af dem der har været til ræs på
Jyllandsringen. Her er der også ofte observeret frisk kørsel på vejen hjem

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk