Ledningsfarver på Golf2 Karburator
Fra : Jesper Andersen

Dato : 14-12-05 15:26

Hej derude...
Jeg har en Golf 2 fra 1986 med pierburg karburator.
På venstre side af karburatoren sidder der 2 små multistik ind på 2
dåser. Jeg er i den uheldige situation at der ikke er nogen multistik
på min man bare nogle små stik, som tilfældigvis lige er faldet af.

Mit spørgsmål er nu om der er nogen af jer der ville checke på jeres
Golf 2er hvilke ledningsfarver der skal sidde hvor ?
Men tomgang opfører sig nemlig lidt underlig og jeg tror det har noget
med de 2 stik at gøre.

Mvh
Jesper Andersen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-12-05 19:20

Jesper Andersen wrote:
> [...]
> Golf 2er hvilke ledningsfarver der skal sidde hvor ?
> Men tomgang opfører sig nemlig lidt underlig og jeg tror det har noget

Du må ikke hænge mig op på det, det var lidt svært for mig at gennemskue
på min egen, og billederne jeg tog blev ikke verdens bedste... men
umiddelbart ser det ud til at de skal sidde således.

Der er to stik, det ser ud til at de hver har to ledninger gående til
sig. Den der sidder længst til venstre (ses forfra) ser det ud til at
min har blå-gul og brun, hvor den blå-gule sidder længst foran på vognen
(altså den brune ind mod kabinen).

Det andet stik, der sidder mere gemt inde bag ved karb, ser på min ud
til at være sort-gul og brun-sort, hvor den brun-sorte sidder tættest
på kabinen.

Jeg opdagede faktisk at den ene åbenbart er knækket på min, så det skal
jeg lige have kigget efter. Når jeg får det gjort så kan jeg lige skrive
(hivs jeg husker det) medmindre du får dine monteret igen.

Hvad deres funktion er, har jeg desværre ikke nogen anelse om, og jeg
kan ikke gennemskue deres funktion i min hayens.

Til info er farverne taget fra en Golf2 fra 1984 med en 1.6L (motorkode
EZ) med automatgear og Pierburg 2E2 karburator.

Thomas

Fra : Jesper Andersen

Dato : 15-12-05 09:22

Hej Thomas,
Tak for svarene. Jeg vil prøve om jeg kan få dem monteret, men jeg
kunne egentlig også godt tænke mig at vide hvilken funktion de havde.
Så hvis du finder ud af det må du gerne lige skrive igen.

Mvh
Jesper Andersen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-12-05 18:45

Jesper Andersen wrote:
> [...]
> kunne egentlig også godt tænke mig at vide hvilken funktion de havde.
> Så hvis du finder ud af det må du gerne lige skrive igen.

Prøv lige at tage et kig her
http://www.clubgti.com/FORUM/forum_posts.asp?TID=46724&PN=1

der står lidt kommentarer om de enkelte dele og det eksploderede view af
karb'en har også nævnt de to ting 'idling overrun control valve' samt
'temperature time valve'

/Thomas

Fra : Jesper Andersen

Dato : 16-12-05 11:57

Hej Thomas,
Fedt... mange tak for linket. Jeg tror sku efter at have læst tråden,
at det er den pakning i indsugningsmanifolden der er stoppet til. Nu
bliver maskinen sku lige rykket fra hinanden i weekenden.
Så poster jeg lige hvad jeg finder ud af....

Jesper Andersen

On Thu, 15 Dec 2005 18:44:57 +0100, Thomas Rasmussen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 16-12-05 12:52

Jesper Andersen <ja@REMOVEpalby.dk> wrote in

> [...]
> bliver maskinen sku lige rykket fra hinanden i weekenden.
> Så poster jeg lige hvad jeg finder ud af....

Hvis du kun rykker den fra hinanden for at finde ud af dette, så vil jeg
anbefale dig lige at se om det måske ikke er et andet sted...

Tag slangen af indsugningsmanifolden (den der går op til chokerhuset) og
afmonter slangen der går fra vokstermostaten tilbage til kølesystemet
(fraløbs slangen fra varmeapp). Sæt vandtryk (så lidt som muligt) på
slangen (den du tog af manifolden) og se om der kommer vand igennem, hvis
der ikke gør så er det ikke pakningen der er problemet. Hvis der kommer
fint vand igennem (med lavest mulige tryk) så kan det godt være
pakningen.

Jeg var udsat for at mit kølesystem var snasket til i små partikler,
disse satte sig i vokstermostaten (der er det snævreste punkt i hele
systemet) således at det blokerede for vandet. Det fandt jeg desværre
først ud af EFTER jeg havde afmonteret manifolden (hvor jeg så at
pakningen var fin fin).

En afmontering af manifold kan godt tage noget tid og bandeord, de 6
skruer der holder den sidder forbandet godt fast og er ikke særlig nemme
at komme til (god kvalitets umbraconøgler med diverse forlængere er
påkrævet inden du går igang!)

Thomas