Der er ingen grænser.......
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-12-05 14:25

Det har været til debat uendeligt mange gange, men jeg bliver ved med
at undres over hvad der sker oppe i hovedet på de unge mennesker.

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=407970/

Er det bare mig (der er blevet for gammel), eller er vi ude på
overdrevet?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-12-05 14:35

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Er det bare mig (der er blevet for gammel), eller er vi ude på
>overdrevet?

Vi er blevet for gamle Folmer - og forstår ganske enkelt sådanne
"markeringer" ;(

Nogle af rødderne hernede, har ganske enkelt jord i hovedet, så enkelt
kan det siges, det er dog gudskelov et kedeligt mindretal.

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Lars

Dato : 14-12-05 15:09

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nogle af rødderne hernede, har ganske enkelt jord i hovedet, så enkelt
> kan det siges, det er dog gudskelov et kedeligt mindretal.

Det er ikke kun på Stevns de unge mennesker har jord i hovedet...

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 17:44

> Det er ikke kun på Stevns de unge mennesker har jord i hovedet...

Dem der var unge for 40 år siden havde vel osse jord i hovedet? Hører det
ikke bare ungdommen til?

Fra : BJ

Dato : 14-12-05 18:04

"Per A" <s> skrev i en meddelelse

KLIP

> Dem der var unge for 40 år siden havde vel osse jord i hovedet? Hører det
> ikke bare ungdommen til?

Jow da, den var bare ikke så forurenet dengang..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-12-05 18:14

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Jow da, den var bare ikke så forurenet dengang..;)

Det er fordi du har glemt det - det må være alt det dersen bly ;)

Fra : BJ

Dato : 14-12-05 18:41

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er fordi du har glemt det - det må være alt det dersen bly ;)

LOL .... du svarer i øvrigt selv senere i et indlæg omkring
"forureningsgraden".

Desuden kunne vore potter ikke lige just gennembryde lydmuren, men nemt
støjgrænsen...:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 14-12-05 18:44

jan@stevns.net wrote:

> Det er fordi du har glemt det - det må være alt det dersen bly ;)

Det er den geografiske lokation der skal have skylden - ren indavl, med
deraf følgende reduceret intelligens. Sådan er det i de såkaldte
"udkantsområder" :D

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-12-05 18:52

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev :

>Det er den geografiske lokation der skal have skylden - ren indavl, med
>deraf følgende reduceret intelligens. Sådan er det i de såkaldte
>"udkantsområder" :D

Nåeh nåeh du ... nu har jeg trådt mine barnesko i Dragør ....

På den anden side var fiskene sgu' da osse fyldt med bly ;(

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 14-12-05 19:05

jan@stevns.net wrote:

> Nåeh nåeh du ... nu har jeg trådt mine barnesko i Dragør ....
>
> På den anden side var fiskene sgu' da osse fyldt med bly ;(

Det var såmænd heller møntet på Dem, Hr. Jan :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-12-05 18:14

"Per A" <s> skrev :

>Dem der var unge for 40 år siden havde vel osse jord i hovedet? Hører det
>ikke bare ungdommen til?

På en eller anden måde havde vi skam vores behov for landbrugsstøtte -
men ved nærmere eftertanke var vores løjer vist slet ikke af det samme
omfang, som det man ser ske i dag.

Vi havde nok også lidt mere reskept for forældre/myndigheder end
nutidens pædagoisk korrekt opdragede ;)

Fra : hanzen

Dato : 14-12-05 14:33

> [...]
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=407970/
>
> Er det bare mig (der er blevet for gammel), eller er vi ude på

Måske har du bare svært ved at sætte dig ind i tankegangen hos folk fra
Stevns. )
Det kan da også godt være du er blevet for gammel, men det kommer jo ikke
den sag ved. Det er og bliver tåbeligt som den flok halvhjerner opførte sig.
--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 14:49

> Er det bare mig (der er blevet for gammel), eller er vi ude på
> overdrevet?

Det er vel fordi at de ved at den afdøde som så mange andre unge var bidt af
en gal bil og street race, og derfor ville vise respect på den måde, det er
da ikke så svært at forstå synes jeg.. om jeg ville være med til det ved jeg
sq ikke rigtigt, er også ved at blive for gammel det det stribe hejz.. men
kan da godt forstå motivet til det..

Synes at man skal mindes folk for dem de var og ikke bare sidde og snakke,
det andet er mere i den afdødes ånd om man vil..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 14:50

> Synes at man skal mindes folk for dem de var og ikke bare sidde og snakke,
> det andet er mere i den afdødes ånd om man vil..

skulle man nu mindes jan@stevns så kunne man skifte motor i en gammel bil
eller ligende... det er i den dur

Mvh
Morten

Fra : BJ

Dato : 14-12-05 15:11

"Juel" <him> skrev i en meddelelse

KLIP

> skulle man nu mindes jan@stevns så kunne man skifte motor i en gammel bil
> eller ligende... det er i den dur

Det var da en god ide. Den dør man vist heller ikke så nemt af.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars

Dato : 14-12-05 15:14

> "Juel" <him> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det var da en god ide. Den dør man vist heller ikke så nemt af.

Men jeg sikker på det kan lade sig gøre, hvis man prøver

- Lars

Fra : BJ

Dato : 14-12-05 15:16

"Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> bil

> Men jeg sikker på det kan lade sig gøre, hvis man prøver

Jow, man nok ikke praktisere head banging imod blokken..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-12-05 15:21

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :

>Det var da en god ide. Den dør man vist heller ikke så nemt af.

kun hvis bilen vil ;)

http://www.dkfritidbil.dk/arkivet/bromandens_bil/clausb17.jpg

Fra : BJ

Dato : 14-12-05 17:08

KLIP

> kun hvis bilen vil ;)
>
> http://www.dkfritidbil.dk/arkivet/bromandens_bil/clausb17.jpg

Man skal naturligvis holde sig fra kødædende Ford-modeller..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-12-05 15:14

"Juel" <him> skrev :

>skulle man nu mindes jan@stevns så kunne man skifte motor i en gammel bil
>eller ligende... det er i den dur :o

<<kniber_sig_selv_i_armen.avi>>

Åehhh pyehhhh, det er ikke blevet den tid endnu ;)

Fra : BJ

Dato : 14-12-05 15:10

"Juel" <him> skrev i en meddelelse

KLIP

> Synes at man skal mindes folk for dem de var og ikke bare sidde og snakke,
> det andet er mere i den afdødes ånd om man vil..

Huuuhhh .... hvis man er omkommet i en orkan (sejlskib) til søs, skal ens
kammier så også stå til søs per sejlbåd i orkan for at mindes afdøde..?

På den anden side, så stiger chancen (i begge tilfælde) for yderligere en
omgang gravøl..;)
'
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 15:22

> Huuuhhh .... hvis man er omkommet i en orkan (sejlskib) til søs, skal ens
> kammier så også stå til søs per sejlbåd i orkan for at mindes afdøde..?

Nej, men man kunne jo tage en alm sejltur...

Jeg mener bare at det skal være i den afdødes ånd..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 15:30

On Wed, 14 Dec 2005 15:21:40 +0100, "Juel" <him> wrote:

>Nej, men man kunne jo tage en alm sejltur...
>
>Jeg mener bare at det skal være i den afdødes ånd..

Jeg har heller ikke noget imod de kørte ud til stedet, men kunne de så
ikke nøjes med at gå og sparke dæk og snakke bil. Det gør man også på
striben har jeg ladet mig fortælle - og det er knap så farligt også
for andre trafikanter.

--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 15:50

> [...]
> ikke nøjes med at gå og sparke dæk og snakke bil. Det gør man også på
> striben har jeg ladet mig fortælle - og det er knap så farligt også

jo måske ville det ha været i bedre ånd, nu kender vi jo ikke afdøde.. eller
jeg gør ikke ihvertfald..

Mvh
Morten

Fra : Kent Friis

Dato : 14-12-05 17:47

Den Wed, 14 Dec 2005 15:30:28 +0100 skrev Ivan Madsen:
> [...]

Det vil jeg faktisk mene er en bedre sammenligning.

Orkanen kan sammenlignes med træet.

> Jeg har heller ikke noget imod de kørte ud til stedet, men kunne de så
> ikke nøjes med at gå og sparke dæk og snakke bil.

At knægten gik op i ræs er ikke nødvendigvis det samme som at han
gik op i at sparke dæk...

Mvh
Kent

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-12-05 18:18

Kent Friis wrote:

> At knægten gik op i ræs er ikke nødvendigvis det samme som at han
> gik op i at sparke dæk...

Og omvendt! Jeg kan f.eks. godt lide at køre ud til nogle af de
småsammenkomster der er i løbet af året på diverse pladser, og kigge
lidt på hvad andre har gjort ud af deres biler - men så snart det
trækker op til at folk spredes for race - så lister biler og jeg hjem...

> Mvh
> Kent

Lars B

Fra : Kent Friis

Dato : 14-12-05 19:34

Den Wed, 14 Dec 2005 18:18:28 +0100 skrev Lars Jensen:

> [...]
> lidt på hvad andre har gjort ud af deres biler - men så snart det
> trækker op til at folk spredes for race - så lister biler og jeg hjem...

Naturligvis, men det var artiklen jeg refererede til.

Mvh
Kent

Fra : BJ

Dato : 14-12-05 17:10

KLIP

> Nej, men man kunne jo tage en alm sejltur...
>
> Jeg mener bare at det skal være i den afdødes ånd..

O.k., så skal man vel også blot defilere stille og rolig forbi (eks. med 20
km/t) uheldsstedet, når vi taler biluheld..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-12-05 15:10

jan@stevns.net wrote:

> [...]
>
> Nogle af rødderne hernede, har ganske enkelt jord i hovedet, så enkelt
> kan det siges, det er dog gudskelov et kedeligt mindretal.

20 unge i så lille et område, så er det vist et betydeligt mindretal
?

--

Christian

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-12-05 15:19

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev :

>20 unge i så lille et område, så er det vist et betydeligt mindretal
>?

det er nok færre endnu, der er berettige til regions-støtte, men de
har jo en tendes til at trække medløbere til sig.

Der går ikke en fredag/lørdag nat uden man hører fræsen rundt i byen -
well, der gjorde vi jo så også som unkge knægte på vore knallerter, så
forskellen er ikke voldsom ;)

Dengang forstod vi jo ikke at andre kunne få en fis af at lægge øre
til det, idag er jeg ved at få en fis, over de forbistrede manglende
lydpotter ;) jaja...... tiden går ;)

Fra : Kent Friis

Dato : 14-12-05 17:54

Den Wed, 14 Dec 2005 14:25:04 +0100 skrev Folmer Rasmussen:
> [...]
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=407970/
>
> Er det bare mig (der er blevet for gammel), eller er vi ude på

Det kan vel sammenlignes med at mindes en død soldat med kanonskud.

Jeg ser ikke noget usædvanligt i at mindes en afdød med netop de
ting den afdøde gik op i, i dette tilfælde åbenbart ræs. Det der
gør folk så forarget her er at det er en hobby det er blevet
politisk besluttet at den er vildt farlig. Havde det været
faldskærmsudspring, bjergbestigning, "whitewater"-sejlads eller
andre farlige hobbyer, var der ikke nogen der havde blandet sig,
heller ikke selvom de måske er mere farlige (jeg har ikke
sammenlignet statistikker).

Mvh
Kent

Fra : BJ

Dato : 14-12-05 18:06

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> andre farlige hobbyer, var der ikke nogen der havde blandet sig,
> heller ikke selvom de måske er mere farlige (jeg har ikke

Sikke da noget sludder.

Havde de unge mennesker kørt ud på en banet beregnet for ræs, havde ikke én
mors sjæl gøet af det.

Men forsøge at gøre stuntet efter, der trækkes grænsen altså.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Friis

Dato : 14-12-05 19:39

Den Wed, 14 Dec 2005 18:05:51 +0100 skrev BJ:

> [...]
> mors sjæl gøet af det.
>
> Men forsøge at gøre stuntet efter, der trækkes grænsen altså.

Kan du bestemme dig? Er problemet at de ikke gør det på en bane, eller
at de "forsøger at gøre stuntet efter", hvor "stuntet" vel er at
miste herredømmet over bilen? For det sidste kan sg* også ske på en
bane.

Banen gør en forskel hvad angår risikoen for andre trafikanter, men
så snakker vi jo ikke længere om at gøre stuntet efter. Der var ikke
andre trafikanter involveret i "stuntet".

Mvh
Kent

Fra : BJ

Dato : 14-12-05 20:46

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP en lang historie ned til kort...

Hvorfor kan de bønder ikke lære af deres kammis død....?...er de blot snot
dumme..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 14-12-05 20:54

BJ wrote:

> Hvorfor kan de bønder ikke lære af deres kammis død....?...er de blot
> snot dumme..?

Ja, snot dumme og mangel på respekt.

/Brian

Fra : Kent Friis

Dato : 14-12-05 22:25

Den Wed, 14 Dec 2005 20:45:36 +0100 skrev BJ:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP en lang historie ned til kort...
>
> Hvorfor kan de bønder ikke lære af deres kammis død....?...er de blot snot
> dumme..?

Prøv at sige det samme inde i sejlsports-gruppen næste gang der er
en der drukner...

Mvh
Kent

Fra : BJ

Dato : 14-12-05 23:16

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Prøv at sige det samme inde i sejlsports-gruppen næste gang der er
> en der drukner...

Hold nu op, det er altså ikke det samme at sejle en tur i rolig vejr for at
mindes og så flintre forbi (gaderæs) i bil.

Husk i øvrigt: Kun en tåbe frygter ikke havet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-12-05 23:38

On Wed, 14 Dec 2005 23:15:55 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>mindes og så flintre forbi (gaderæs) i bil.
>
>Husk i øvrigt: Kun en tåbe frygter ikke havet.

Det må bero på en slåfejl?

Her på matriklen hedder det:

Kun en tåbe frygter ikke haven.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-12-05 00:01

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Kun en tåbe frygter ikke haven.

Du må have snakket med Brormanden ;)

Fra : Kent Friis

Dato : 15-12-05 19:12

Den Wed, 14 Dec 2005 23:15:55 +0100 skrev BJ:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Hold nu op, det er altså ikke det samme at sejle en tur i rolig vejr for at
> mindes og så flintre forbi (gaderæs) i bil.

Nej, det ene er det politisk besluttet er forkert. Men begge dele
indebærer en risiko, og begge dele bliver farlige hvis det ikke
foregår efter forholdene.

> Husk i øvrigt: Kun en tåbe frygter ikke havet.

Hvorimod at køre ræs kun giver en bøde, klip eller af med kørekortet
(politisk bestemte sanktioner).

Mvh
Kent

Fra : BJ

Dato : 15-12-05 19:32

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorimod at køre ræs kun giver en bøde, klip eller af med kørekortet
> (politisk bestemte sanktioner).

O.k., så har jeg misforstået det, kammien døde altså ikke.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent Friis

Dato : 15-12-05 22:21

Den Thu, 15 Dec 2005 19:32:20 +0100 skrev BJ:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> O.k., så har jeg misforstået det, kammien døde altså ikke.

Ikke af at de kørte for stærkt bagefter, nej.

Og ham der druknede i vores hypotetiske eksempel, døde heller ikke
af at resten af klubben tog ud at sejle begefter.

Mvh
Kent

Fra : Niels Bjerretoft Esp~

Dato : 14-12-05 21:28

> [...]
> Kent
> --
> Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

sidder lige og læser div, svar og tænker lidt tilbage selv, tror også de
fleste af os har fræset afsted på en tunet yamaha 4gear, samt div aflagte
person biler der nok aldrig havde hørt ordet passiv sikkerhed, men ved
bestemt at kørslen med knallert ikke foregik på cykelstier og fortove uden
hjelm eller mod ensretningen, vi betragtet 80 kmt som værende en lille
motorcykel og placeret os i trafikken sådan efter.og medhensyn til bilerne
er der nok flere hk idag i dem, og man var nok også opdraget til at alt ikke
drejet sig kun om en selv som man tit oplever idag med de "unge"og der var
nok også en del mindrer trafik end idag og alt det giver en farlig
kombination
mhv,NBE

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-12-05 09:20

BJ wrote:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>
> KLIP en lang historie ned til kort...
>

> Hvorfor kan de bønder ikke lære af deres kammis død....?...er de blot snot
> dumme..?

Evolutionen og Darwin ordner det forhåbentligt.
Den sidste Darwin award er ikke uddelt.

--

Christian

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-01-06 17:33

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=407970/
> Er det bare mig (der er blevet for gammel), eller er vi ude på

Vi mangler muligheden for at give ungerne en røvfuld når de ikke selv
vil indse at man kommer længst med respekt overfor andre og deres ting.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/