Tom K i diesel til Le Man,,,
Fra : RP

Dato : 13-12-05 16:50

Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af

http://www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882/

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 16:58

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af

http://www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882/

------------
Jeg faldt mere over artiklen i BT, med verdens kraftigste diesel motor.....
http://www.bt.dk/sport/motorsport/artikel:aid=407894/

Det er da alligevel intet mindre end imponerende hvis en LeMans ræser har
flere heste end en stor supertanker
Tænk at journalister kan leve af at skrive sådan noget vås

--
Tom

Fra : Kent Friis

Dato : 13-12-05 19:16

Den Tue, 13 Dec 2005 16:58:18 +0100 skrev Tom:

> Jeg faldt mere over artiklen i BT, med verdens kraftigste diesel motor.....
> http://www.bt.dk/sport/motorsport/artikel:aid=407894/

"Verdens kraftigste diesel motor" er ikke helt korrekt.

"Den nye R10 er udstyret med en 12-cylindret 5,5 liters turbo-dieselmotor med
650 hestekræfter, som har et moment på over 1100 Nm."

"Tekniske data for Mz1401:

Byggeår:1967
Leverandør:Nohab
Motor:GM type 645E, 16 cylindre
Transmission:Dieselelektrisk
Effekt:3300 HK"

Havde du skrevet "... i en bil" havde du sikkert haft ret

Mvh
Kent

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-12-05 19:27

Kent Friis wrote:

> [...]
> Transmission:Dieselelektrisk
> Effekt:3300 HK"
>
> Havde du skrevet "... i en bil" havde du sikkert haft ret

Det havde nu ikke gjort det mere korrekt.
Bare se på FIA's European Truck Racing series, de er (eller har været) oppe
og snuse omkring de 1500 HK.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lars Holst

Dato : 13-12-05 20:00

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> said in

> Det havde nu ikke gjort det mere korrekt.
> Bare se på FIA's European Truck Racing series, de er (eller har været)
> oppe og snuse omkring de 1500 HK.

Hold da op.
Er i slet ikke klar hvad et stort industriskib har af hestekræfter i deres
diesel maskiner.

Glem alt om lastbiler og biler.

--
Lars Holst

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-12-05 20:02

Lars Holst wrote:

> Hold da op.
> Er i slet ikke klar hvad et stort industriskib har af hestekræfter i
> deres diesel maskiner.
>
> Glem alt om lastbiler og biler.

Joda, men nu svarede jeg jo blot på Kent's konstatering:

Fra : Kent Friis

Dato : 13-12-05 21:16

Den 13 Dec 2005 19:00:00 GMT skrev Lars Holst:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> said in

> Hold da op.
> Er i slet ikke klar hvad et stort industriskib har af hestekræfter i deres
> diesel maskiner.

Egentlig ikke (selvom jeg nok havde på fornemmelsen at det også er
meget mere), men MZ'en var sådan set nok til at konstatere at det ikke
er verdens kraftigste dieselmotor.

Så nu går diskussionen på om det så er verdens kraftigste diesel-motor
i en bil.

Mvh
Kent

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-12-05 16:59

>Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
>
>http://www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882/

Nu kender jeg ikke dieselreglementet, men tvivler på man kan vinde i en
sådan.
Det er i hvert fald forkert det er første dieselbil i Le Mans, jeg husker
der var også en med i 2004, men den holdt ikke så længe.

Niels

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-12-05 01:26

Niels Bengaard wrote:

> Det er i hvert fald forkert det er første dieselbil i Le Mans, jeg
> husker der var også en med i 2004, men den holdt ikke så længe.

Her er historien.
http://www.perkins.com/perkins/cda/articleDisplay/1,4094,7___32_____7_1002
2049,00.html

mvh
Henning

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-12-05 17:06

http://makeashorterlink.com/?G3AC23E4C

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-12-05 17:16

On 13 Dec 2005 07:50:23 -0800, "RP" <roald.poulsen@gmail.com> wrote:

>Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
>
>http://www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882/

>--

Det er da lidt sjovt, at Audi har været nødt til at ombygge deres
dynamometer, for at finde ud af hvor mange Nm den kunne levere.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus G.

Dato : 13-12-05 17:20

>Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
Mon ikke den ryger som bare fanden sådan en?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Brian

Dato : 13-12-05 17:26

Klaus G. wrote:
> Mon ikke den ryger som bare fanden sådan en?

Forhåbentligt

/Brian

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-12-05 21:44

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in news:439ef4ac$0$1762
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Mon ikke den ryger som bare fanden sådan en?

I disse politisk korrekte tider har R10'eren naturligvis partikelfilter.

Ingen røg, ingen flammer fra overskydende brænstof :-/

/lars

Fra : L

Dato : 13-12-05 17:29

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af

http://www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882/

Ja det bliver interessant at se.

Diesel bliver der skisme da leget lidt med. prodc.02.

http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=1006

Mvh. TLS

Fra : Søren Helskov

Dato : 13-12-05 18:00

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af

http://www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882/

De kalder den R10 men har 12 cylindre?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-12-05 20:50

"Søren Helskov" <soren_helskov@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
>
> http://www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882/
>
> De kalder den R10 men har 12 cylindre?

Det er en forkortelse af Rig-ti bil
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Brian

Dato : 13-12-05 20:59

Søren Helskov wrote:

> De kalder den R10 men har 12 cylindre?

Jaa... en R10 motor er vel lidt stor at tumle med

Den gamle Audi hed R8, det er nok derfra det stammer.

/Brian

Fra : Armand

Dato : 14-12-05 10:12

Søren Helskov wrote:
> "RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
>
> http://www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882/
>
> De kalder den R10 men har 12 cylindre?

De kaldte også den gamle for R8, selvom det var en V-motor - Så lad være
med at lægge for meget symbolik i dé betegnelser!

--
Armand.

Fra : DJ Bobo...

Dato : 13-12-05 20:44

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> wrote in message

>Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af
>www.jp.dk/sport/artikel:aid=3440882

Jep, men det går næppe endnu.

Vinder de, køber "alle" en diesel - vil kunne sammenlignes med
quattro-succes'en, IMO. "Forspring via teknik......................"
Mogens

Fra : Peter Weis

Dato : 13-12-05 21:47

DJ Bobo... wrote:

> Vinder de, køber "alle" en diesel - vil kunne sammenlignes med
> quattro-succes'en, IMO. "Forspring via teknik......................"

øv, så stiger diesel og bliver måske dyrere end benzin.

mvh
Peter

Fra : DJ Bobo...

Dato : 13-12-05 21:50

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> øv, så stiger diesel...

Så skal det for mit vedkommende dælme stige en del, da jeg
har et plastikkort, der giver 90 øre rabat på en liter diesel
Mogens

Fra : Michael Westi

Dato : 13-12-05 22:51

> Så skal det for mit vedkommende dælme stige en del, da jeg
> har et plastikkort, der giver 90 øre rabat på en liter diesel
> [...]
Hæ, fattigrøv Jeg får 6 øre mere end dig. Æv bæv
/Michael

Fra : Brian Binnerup

Dato : 14-12-05 09:25

> Hæ, fattigrøv Jeg får 6 øre mere end dig. Æv bæv

Jeg vil også have sådant et diesel kort - hvor har I dem fra?

Mvh

Brian

Fra : DJ Bobo...

Dato : 14-12-05 19:16

"Brian Binnerup" <ns-brian@binnerup.dk> wrote in message

> Jeg vil også have sådant et diesel kort - hvor har I dem fra?

Du kender det: storkøb = stor rabat. Slå dig sammen
med nogle kammerater og forhandl med selskaberne
Mogens

Fra : Thomas

Dato : 13-12-05 21:10

> Det bliver da interessant at se hvordan det spænder af

Han vinder da IGEN i år! Ingen tvivl!

Se hele præsentationen her (1,5 time ialt):
http://www.gff-gmbh.net/projekte/kunden/audi/dsl.asx

--
Mvh/TK

Fra : Klaus G.

Dato : 14-12-05 02:53
Fra : Armand

Dato : 14-12-05 10:09

Klaus G. wrote:

> Lildt video, så kan i også høre den...
> http://www.gff-gmbh.net/projekte/kunden/audi/dsl.asx

Hæ!
Lyder som han forsøger at ankomme med en brænder, men har glemt en given
forekomst af antispinteknik

Og så er det lykkes dem at finde en Audi politibil, hvilket må formodes
at være svært i det nationale Frankrig

--
Armand.

Fra : Klaus G.

Dato : 14-12-05 18:03

> Lyder som han forsøger at ankomme med en brænder, men har glemt en given
> forekomst af antispinteknik
Desværre, det er blevet sagt et sted, at bilen ikke kan køre under 72km/t i
1.gear, så derfor var han nød til at køre den på koblingen, hvilket jeg ikke
ligegfrem tror er det nemmeste i sådan en bil der :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Armand

Dato : 17-12-05 21:08

Klaus G. wrote:

> Desværre, det er blevet sagt et sted, at bilen ikke kan køre under 72km/t i
> 1.gear, så derfor var han nød til at køre den på koblingen,

Hvordan hænger det sammen med at der er fartbegrænser på igennem
pitlane'n - Eller er dét kun en F1-gimmick?

--
Armand.
(der fastholder sin opfattelse af at Tom K lader R12'eren holde stille;

Fra : Kent Friis

Dato : 17-12-05 22:45

Den Sat, 17 Dec 2005 21:07:31 +0100 skrev Armand:

> Hvordan hænger det sammen med at der er fartbegrænser på igennem
> pitlane'n - Eller er dét kun en F1-gimmick?

Nej, det er ikke kun F1. Mon ikke begrænsningen er 80, siden man
har valgt 72?

Mvh
Kent

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-12-05 11:43

> Lildt video, så kan i også høre den...
> http://www.gff-gmbh.net/projekte/kunden/audi/dsl.asx
>
> --
> Klaus G. / Seth-Enoch
>
> www.seth-enoch.dk

Hvis der ikke havde været billeder på havde jeg gættet på traktortræk, det
bliver spændende at høre hvordan den lyder ned af langsiden.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-12-05 12:35

Lars Holst wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> said in

> Hold da op.
> Er i slet ikke klar hvad et stort industriskib har af hestekræfter i deres
> diesel maskiner.

Meget mere, omkring 74.580 HK for Sovereign Mærsk.
Jeg troede det var heavy fuel , men kan godt se at det er diesel.

--

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-12-05 12:38

DJ Bobo... wrote:
> "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> Så skal det for mit vedkommende dælme stige en del, da jeg
> har et plastikkort, der giver 90 øre rabat på en liter diesel

På standerprisen ?
Så kunne du måske have tanket til 6.90 - 90 øre = 6.00 her i
weekenden, billigt !!!

--

Christian

Fra : Kim Andersen

Dato : 16-12-05 10:01

DJ Bobo... wrote:
> [...]

På standerprisen ?
Så kunne du måske have tanket til 6.90 - 90 øre = 6.00 her i

Det er ikke standerprisen, med listeprisen man få rabat på.

/Kim

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-01-06 18:46

Kim Andersen wrote:
> På standerprisen ?
> Så kunne du måske have tanket til 6.90 - 90 øre = 6.00 her i
> weekenden, billigt !!!
> Det er ikke standerprisen, med listeprisen man få rabat på.

Det vil så sige at når listeprisen ved dit selskab er 9,00 kr giver du
reelt 8,10 og snyder dig selv fordi du kan gå til nabo og tanke til 7,90?

Skal man have sådan noget rabathejs skal det potterme være
standerprisen man får rabat på, så man også kan nyde fordel af
priskrigen.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-12-05 10:40

Kim Andersen wrote:

> På standerprisen ?
> Så kunne du måske have tanket til 6.90 - 90 øre = 6.00 her i
> weekenden, billigt !!!
>
> Det er ikke standerprisen, med listeprisen man få rabat på.

Jeg ved godt at det plejer at være sådan.
Derfor er jeg heller ikke imponeret når folk skriver at de får fx. 90
øres rabat, de har selvfølgelig den fordel at de kan tanke når det
passer dem og stadig få det til en god pris. Men når der er priskrig
så er standerprisen oftest billigere end listeprisen-rabat.

--

Christian