Nu er jeg klar......tror jeg.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-12-05 14:54

Jeg har lige et par fridage, og det må jo udnyttes.

Følgende er gjort:

Vinduer pudset indvendigt - grundigt.

Sommersprinkler skiftet med vintersprinkler.

Alle gummilister siliconebehandlet - grundigt.

Tidligere er følgende gjort:

Vinterdæk monteret.

Dobbelt undervognsbehandling udført.

Da bilen er fra 26. august 05, har jeg sprunget over batteri og
kølervæske.

Er der noget jeg har glemt?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 13-12-05 14:58

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Vinterdæk monteret.
>
> Dobbelt undervognsbehandling udført.
>
> Da bilen er fra 26. august 05, har jeg sprunget over batteri og

Det lyder som bilen er klar!
Men jrf. overskrift:

Hvad med dig: Høre-og synsprøve?

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-12-05 15:55

On Tue, 13 Dec 2005 14:57:32 +0100, "Møller" <eam@.g-e-t-2-n-e-t-.dk>
wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> [...]

Hov hov! Ikke personlig.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-12-05 15:12

Hej!

Folmer Rasmussen wrote:

> Jeg har lige et par fridage, og det må jo udnyttes.
>
> Følgende er gjort:
> Er der noget jeg har glemt?

Varmt tøj i bagagerummet og skovl m.m. til hvis du kører fast?

(Ok, chancen er jo nok lille, men alligevel

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-12-05 15:57

On Tue, 13 Dec 2005 15:11:40 +0100, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>Hej!

>Varmt tøj i bagagerummet og skovl m.m. til hvis du kører fast?
>

>(Ok, chancen er jo nok lille, men alligevel

>--

Kun hvis dette udstyr også omfatter Sct.Bernhardshund med cognacfad om
halsen.

Hvis trafiksituationen udvikler sig så alvorligt, kan man jo ikke køre
alligevel.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mikkel Lund

Dato : 13-12-05 16:16

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
> halsen.
>
> Hvis trafiksituationen udvikler sig så alvorligt, kan man jo ikke køre

Det kan man aldrig vide. Har prøvet at skulle en lille tur på 100km, jeg
kørte fra en frost klar himmel og uden sne på jorden til 50 cm sne, god
fyning og biler i grøften. Okay jeg kunne ha' kigge på dmi inden jeg
kørte, men vejrudsigten dagen før var fin. Så en skovl og varmt tøj er
ikke af vejen (heller ikke vis man møde nogen i nød).

Hilsen Mikkel

Fra : tb

Dato : 13-12-05 19:07

> Kun hvis dette udstyr også omfatter Sct.Bernhardshund med cognacfad om
> halsen.
>
> Hvis trafiksituationen udvikler sig så alvorligt, kan man jo ikke køre
> alligevel.

Vel, jeg smed snekæder bagi sidste år, og det endte jeg med at blive meget
glad for, ellers var jeg ikke kommet hjem den dag sidste år. Og når en
masse folk sidder fast pga sne, så skal man ikke forvente at falck er fremme
efter 45 min.

Smid i samme omgang et tæppe bagi også hvis du skal sidde og vente på dem.
bilen bliver hurtig kold...

Fra : Broegger

Dato : 13-12-05 16:15

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev

> Er der noget jeg har glemt?

En kølig til at fejre arbejdets afslutning med?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 13-12-05 16:25

> [...]
>
>Vinterdæk monteret.
>
>Dobbelt undervognsbehandling udført.
>
>Da bilen er fra 26. august 05, har jeg sprunget over batteri og

Åhh du rammer min dårlige samvittighed!!!
Men hvad med at give dørlåsene en gang låseolie, ved godt at de
fleste biler har fjernbetjent c-lås, men netop derfor er det en
god idé at give dørlåsene en tur også.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-12-05 16:30

Er gjort.

Dog har jeg anvendt grafitpulver.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 13-12-05 16:25

> Jeg har lige et par fridage, og det må jo udnyttes.
>
> Følgende er gjort:
>
> Vinduer pudset indvendigt - grundigt.
> Sommersprinkler skiftet med vintersprinkler.
> Alle gummilister siliconebehandlet - grundigt.

Hvis du har fået et par dage til at gå med det så er du vist ikke blevet
overanstrengt eller også skriver du bare timer på som et autoriseret
mærkeværksted ......

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-12-05 16:33

On Tue, 13 Dec 2005 16:25:26 +0100, "Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>Hvis du har fået et par dage til at gå med det så er du vist ikke blevet
>overanstrengt eller også skriver du bare timer på som et autoriseret
>mærkeværksted ......

>--

Det undrer mig hvorfra du har kendskab til min naturlige
træthedstærskel?

Jeg har jo også en NG der skal passes!

Måltider der skal spises.

Aviser der skal læses.

Men det bliver alt sammen skrevet på regningen. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-12-05 20:37

> Det undrer mig hvorfra du har kendskab til min naturlige
> træthedstærskel?
>
> Jeg har jo også en NG der skal passes!
>
> Måltider der skal spises.
>
> Aviser der skal læses.

La' Det Lig'
(De Nattergale)

Kender I det med og stå tidlig' op om æ morgen?
Så finder'n ud aw at det sku'n aldrig ha' gjor'.
Og når'n så kommer te' og tænk' o alt det 'n såd'n ska' nå og ordn'
man bli'r helt misundelig o dem der allerede er kommen i æ jord.

Bare tænk o alt det vejr der ska' trækkes,
der er bien der ska' strækkes.
Der'n stemme der ska' rømmes,
der'n blære der ska' tømmes.
Der'n kumme der ska' rammes,
der'n muskel der ska' strammes.
Der'n næse der ska' pudses,
der er skæg der ska' studses...
Og'n tænker o hvis 'n da bare ku':

La' det lig', la' det lig', la' det lig'
la' det lig' te' i mor'n.
La' det lig', la' det lig', la' det lig'
det ka' du altid ord'n.

Og så' der radio der ska' høres,
der er mad der ska' smøres.
Der er æg der ska' prikkes,
der er kaffe der ska' drikkes.
Der'n avis der ska' læses,
der'n smøg (host) der ska' hvæses.
Det er i og af æ tøj,
det er simpelthen for møj.

La' det lig', la' det lig', la' det lig'
la' det lig' te' i mor'n.
La' det lig', la' det lig', la' det lig'
det ka' du altid ord'n.
æ og, æ' og. Eller hva'?
æ og, æ' og. Eller hva'?

Og så' der sko der ska' findes,
og æ snørrebånd ska' bindes.
Der' tøj der ska' rettes,
der'n røv der ska' lettes.
Der'n finger der ska' ud,
der er post fra æ bud.
Der er vask der ska' vaskes,
der er fluer der ska' klaskes.
Der er blomster der ska' vandes,
der er eder der ska' bandes.
Der'n træ der ska' fældes,
der'n nabo der ska' meldes.
Der'n høne der ska' plukkes,
der'n konto der ska' lukkes.
Der er hår i mi' skæl,
og a tænker ve' mæ sjel:

[...]

Der'n maskine der ska' tiltes,
der'n body der ska' buildes.
Der'n nød der ska' knækkes,
der'n check der ska' dækkes.
Der er ting der sku' forbydes,
der er nogen der ska' skydes.
Der er held der ska' lykkes,
der er gummi der ska' tykkes.
Der er jen der ska' trynes,
der'n bil der ska' synes.
Der er dyt der ska' dyttes,
der'n Skoda der ska' byttes.
Der' spinat der ska' jokkes,
der er folk der ska' flokkes.
Der er rim der ska' huskes,
det er svær', men det går.

[...]

Og så' der mad der ska' tygges,
der er hyg der ska' hygges.
Der er næse der ska' pilles,
der er kort der ska' spilles.
Der'n piwe der ska' bakkes,
der er rak der ska' pakkes.
Der er sjov der ska' mores,
der' point der ska' scores.
Der er livrem og seler,
violin og ukuleler.
Der er gang i æ sager,
der er sang i æ gader.
Der'n smøg der ska' skoddes,
der'n stemning der ska' loddes.
Parfume der ska' duftes,
kasteller der ska' luftes.
Der'n tral der ska' lalles,
der'n taxa der ska' kaldes.
Der'n seng der ska' redes,
der er lagner der ska' bredes.
Og æ vækkeur ska' stilles,
der'n sluge der ska' pilles.
Og man tænker det er løgn,
og så lukker man si' øjn.

Tænd æ lys, sluk æ lys, tænd æ' lys,
ka' æ falde i søvn.
Sluk æ lys, tænd æ lys, sluk æ lys,
ka' æ falde i søvn.

Tænd æ lys, sluk æ lys, tænd æ' lys,
ka' æ falde i søvn.
Sluk æ lys, tænd æ lys, sluk æ lys,
ka' æ falde i søvn.

Ad. lib.......

-M

BMW 325i E90 Dolph-Edition

Fra : Towli

Dato : 13-12-05 21:54

> [...]
> Der er ting der sku' forbydes,
> der er nogen der ska' skydes.
> Der er held der ska' lykkes,
> der er gummi der ska' tykkes.
> Der er jen der ska' trynes,
> der'n bil der ska' synes.
> Der er dyt der ska' dyttes,
> der'n Skoda der ska' byttes.
> Der' spinat der ska' jokkes,
> der er folk der ska' flokkes.
> Der er rim der ska' huskes,
> det er svær', men det går.
>
> La' det lig', la' det lig', la' det lig'
> la' det lig' te' i mor'n.
> La' det lig', la' det lig', la' det lig'

ÆÆÆÆlsker den sang :) Tak
/T

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-12-05 22:13

"Towli" <towli@fjernoldboyz.dk> skrev i en meddelelse

> ÆÆÆÆlsker den sang :) Tak

Selv tak, det er godt værkstedhumor.

-M
'05 BMW 325i E90

Fra : Klaus G.

Dato : 13-12-05 16:49

> Vinduer pudset indvendigt - grundigt.
Det kan være konen har tørt dug af med fingrene, eller ungerne har tegnet i
duggen? :)

> Sommersprinkler skiftet med vintersprinkler.
Hvad er forskellen?

> Alle gummilister siliconebehandlet - grundigt.
Har jeg ikke haft brug for endnu... Men det kommer nok.

> Vinterdæk monteret.
Jeg køre ikke så mange km om året, og er der meget sne, så bliver jeg
indendøre.

> Dobbelt undervognsbehandling udført.
På en bil der ikke engang er et halvt år gammel? Er det ikke at overdrive?

> Da bilen er fra 26. august 05, har jeg sprunget over batteri og
> kølervæske.
Når du nu har været så paranoid med nogle af de andre ting, hvorfor så
stoppe?:)

> Er der noget jeg har glemt?
Tømme askebærget. Skovl, varmt tæppe, snekæder, osv osv osv. :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-12-05 17:12

On Tue, 13 Dec 2005 16:49:29 +0100, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Det kan være konen har tørt dug af med fingrene, eller ungerne har tegnet i
>duggen? :)

>--

Det ville betyde den sikre død for gerningsmanden/kvinden.

>--

>Hvad er forskellen?

>--

Sommerversionen er min egen blanding uden alkoholiske væsker.

>--

>Har jeg ikke haft brug for endnu... Men det kommer nok.

>--

Når du finder ud af at du har brug for det, er det for sent.

>--

>Jeg køre ikke så mange km om året, og er der meget sne, så bliver jeg
>indendøre.

>--

Det er ikke alle der har den option.

>--

>På en bil der ikke engang er et halvt år gammel? Er det ikke at overdrive?

>--

Det er vel ikke så dumt at påføre stadset, før overfladerusten sætter
ind?

>--

>Når du nu har været så paranoid med nogle af de andre ting, hvorfor så
>stoppe?:)

>--

Hvad er paranoid?

>--

>Tømme askebærget. Skovl, varmt tæppe, snekæder, osv osv osv. :)

>--

Jeg må hellere holde fri i morgen også.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Jensen

Dato : 13-12-05 18:08

> Det er vel ikke så dumt at påføre stadset, før overfladerusten sætter
> ind?

Har da selv lige fået det udført på min nye Suzuki Grand Vitara, Springer
man det over er der næsten garanti for rustangreb.

Jeg afmonterede selv diverse inderskærme så jeg var sikker på at den blev
sprøjtet grundigt.

Mvh Hans
En Mondeo UD og en Suzuki IND

Fra : Jens

Dato : 14-12-05 21:19

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> Hvad er paranoid?

At køre på en nordjysk motorvej - og tro, at der er nogen bag én
--

Jens F

Fra : JS

Dato : 13-12-05 18:39

Klaus G. wrote:
> På en bil der ikke engang er et halvt år gammel? Er det ikke at
> overdrive?

Hvis det er noget så er det for sent. Det bedste er at få den behandlet
inden den forlader butikken.

Fra : DJ Bobo...

Dato : 13-12-05 19:07

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> Er der noget jeg har glemt?

Sneskovl, når du skal en tur på fjeldet? :)
Mogens

Fra : Juul

Dato : 13-12-05 19:19

> Er der noget jeg har glemt?

1. Er bilen godt poleret til at stå imod saltet?
2. Findes børste til at børste sne af bilen + isskraber
3. Startkabler/træktov (til at starte/slæbe andre med :)
4. Er motorolien ok at køre med selv ned til under -15
5. Nåja - har du tjekket alle pærer rundt på bilen - især bremselys...

God køretur ellers - håber du fortsat nyder din nye bil :)

(prøvede iøvrigt en 460 Hk FH12 - eller var det 16 idag - kørte for første
gang i mit liv med splitgear... Det burde du ha oplevet ;)
VH Juul

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-12-05 20:20

On Tue, 13 Dec 2005 19:18:50 +0100, "Juul" <crap@hellhole.com> wrote:

> [...]
>
>(prøvede iøvrigt en 460 Hk FH12 - eller var det 16 idag - kørte for første
>gang i mit liv med splitgear... Det burde du ha oplevet ;)

Naaarh, det har nok været en 12'er.

Er jeg gået glip af noget? *LOL*

Hvad synes du der er så specielt ved splitgear? Det er da en
glimragende opfindelse. Du aktiverer knappen, og når du synes det er
tid, kobler du ud, og vupti.

Var det bare trækkeren, eller var der også noget vægt bag?

Sådan en trækker kan godt virke noget voldsom, hvis den ikke er koblet
sammen med noget tungt, og er iøvrigt ikke til at have med at gøre,
når det er glat.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Juul

Dato : 13-12-05 21:28

> Naaarh, det har nok været en 12'er.
>
> Er jeg gået glip af noget? *LOL*

Lidt paniske kommentarer om hvor instruktionsbogen fandtes og en hel del
skumle tilkoblinger...

> Hvad synes du der er så specielt ved splitgear? Det er da en
> glimragende opfindelse. Du aktiverer knappen, og når du synes det er
> tid, kobler du ud, og vupti.

Det fandt jeg ud af. Det fungerer suverænt - men aut. er nu at foretrække
for en ikke-professionel :)

> [...]
>
> Sådan en trækker kan godt virke noget voldsom, hvis den ikke er koblet
> sammen med noget tungt, og er iøvrigt ikke til at have med at gøre,

Det var ingen vægt på - med resultatet at den kunne lave hjulspin i topgear
på de fugtige veje! Det er vanvittigt. Men fornemmelsen af at køre en stor
dieselmotor er uovertruffen :)

VH Juul

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-12-05 12:05

Folmer Rasmussen wrote:

> Kun hvis dette udstyr også omfatter Sct.Bernhardshund med cognacfad om
> halsen.
>
> Hvis trafiksituationen udvikler sig så alvorligt, kan man jo ikke køre
> alligevel.

Det kan jo være at man først finder ud af det på turen.
Lastbilerne har det med at blokerer motorvejene hvert år (hint: vi
holdt i 2 timer i sidste snestorm 500 m fra vores motorvejsafkørsel
Randers N pga. lastbiler og snevejr)

--

Christian

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-12-05 12:29

On 14 Dec 2005 03:04:39 -0800, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>Lastbilerne har det med at blokerer motorvejene hvert år (hint: vi
>holdt i 2 timer i sidste snestorm 500 m fra vores motorvejsafkørsel

Nu har jeg heller aldrig påstået at lastbiler er særligt
venligtsindede i glat føre - snarere tværtimod.

Det er min erfaring at du bestemt ikke kan li' lastbiler, og du
forsømmer ikke noget lejlighed til at berige os med din uforbeholdne
mening om samme.

Det skal du bestemt også være velkommen til, men jeg vil godt gøre
opmærksom på, at det ikke er altid at personbilerne gør det lettere
for os.

Jeg kunne fylde en hel NG med oplevelser, der har gjort at jeg er
strandet 500 meter (og alverdens andre afstande) fra mit endemål
p.gr.a. personbiler der af en eller anden årsag har blokeret
fremkommeligheden.

Jeg kan dog fortælle dig, at det er muligt at overleve endog meget
længere i kø, end de 2 timer du har været udsat for. Der er ingen der
i den situation vil forhindre dig i at lade motoren køre, for at du
kan holde varmen, og hvis snefygningen er meget voldsom, har du kun
til opgave at holde udstødningen fri, således at du ikke omkommer
p.gr.a. iltmangel.

Det har nogen "omkostninger" at være en del af trafikken, både for dem
der lever af at være en del af den, og for dem der er på vej til og
fra arbejde.

Jeg ser bort fra dem der har været henne hos moster Oda og spise
sandkage og drikke kaffe, da jeg går ud fra at føret har været så
ekstremt, at al unødig udkørsel har været frarådet.

Venlig hilsen
Folmer