Erfaringer med uheldserstatningsastra
Fra : Fly Christensen

Dato : 13-12-05 09:49

Davs!

En dame syntes, at det var værd at prøve, om hun kunne nå at komme ud
på vejen inden, at jeg kom forbi - det kunne hun ikke. Resultatet er en
ødelagt fælg og et ødelagt dæk plus eventuelle følgeskader på min bil.
Da jeg daglig har 40 km på arbejde og tog og busser ikke er en mulighed,
har jeg fået en erstatningsbil af ADAC: En Opel Astra Caravan 1.8.
Jeg har nu kørt et par timer i bilen, og vil derfor lige skrive lidt om
mine erfaringer med sådan en bil.

Motoren er en benzinmotor med 92 kW (125 HK). Den kan altså godt bevæge
bilen fremad uden, at den skal skubbes. I følge boardcomputeren ligger
bilen med en snit på omkring de 8 l / 100 km. Det er okay.

De bagester ruder mellem C og D stolpen er nærmest kun til pynt. De er
så korte, at C-stolpen næsten dækker hele vinduet.

Det mest irriterende er den moderne teknik. Jeg synes, at det er
møgirriterende, at afviserarmen og viskerarme ikke bliver kørt i nogen
position. Det hele fungerer ved, at armen trykkes x antal gange op, ned,
frem eller tilbage alt efter, om man nu ønsker hurtig visker,
robotvisker eller bagrudevisker robot eller hurtigt.
Med blinklyset er det det samme. Et lille tryk og den blinker tre gange
(hvad så, hvis jeg skal bruge 4?) og et stort tryk giver konstant blink
indtil, at man drejer.

Når rattet er indstillet korrekt til min kørestilling, kan jeg ikke se
den øverste del af instrumenterne. Jeg kan derfor ikke se om blinklyset
nu er aktiveret eller ej, ligesom, at jeg heller ikke kan føle det, da
armene altid bliver i deres midterposition.

Radio- og varmeindstilling sidder for dybt og dermed for langt væk. Jeg
skal derfor læne mig lidt forover og til højre for at kunne betjene de
sidste knapper.

Cruisecontrollen sidder yderst på blinkerarmen, så man skal altså passe
på, at man ikke pludselig begynder at blinke til højre istedet for at få
sat gang i crusicontrollen

Sæderne er ok. Der er indstillinger nok til, at man kan finde en god
position - sikkert også på langture.

Alt i alt en ok bil - hvis man kan vende sig til at at bruge armene,
ikke at kunne se den øverste del af instrumenterne, samt ikke vil
indstille alt for meget på varme og radio.

Fly

--
In space nobody will hear your cream