/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
det´leth Isfjerner
Fra : Martin Kirk


Dato : 13-12-05 00:00

Hej Alle
Måske er det den forkerte gruppe men , jeg prøver her. En gang har jeg set
Leth i tv snakke om en kemisk isfjerner man kunne komme i en forstøver
flaske, "nem at lave, næsten gratis " i stedet for dyre spraydåser hvis
indhold der kan smelte is er der nogen der kender fidusen evt. link .

--
FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk



 
 
Co@ch [4130] (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Co@ch [4130]


Dato : 13-12-05 00:22


"Martin Kirk" <M.Kirk@(slet)oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:439e00f9$0$8798$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej Alle
> Måske er det den forkerte gruppe men , jeg prøver her. En gang har jeg set
> Leth i tv snakke om en kemisk isfjerner man kunne komme i en forstøver
> flaske, "nem at lave, næsten gratis " i stedet for dyre spraydåser hvis
> indhold der kan smelte is er der nogen der kender fidusen evt. link .
>
> --
> FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
> Giv ikke anledning til uro : RING HJEM
>
> Med Venlig Hilsen
> Martin Kirk
>
Leth's hjemmeside er nedlagt hos DR.
Du finder opskriften hos www.ask-alex.dk
http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?id=5067

mvh
Bri@n



Ken Sørensen (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Ken Sørensen


Dato : 13-12-05 00:36

Her er din isfjerner.....

2 kg kalciumclorid - Matas -
3 liter vand - vandhanen -
1 vandforstøver - nap konens - hvis ingen kone...too bad...

bland hele suppen i en stor dunk....psst pssst så har du din isfjerner.

(dog bruger jeg selv den nemme metode...bare en god sprinklervæske på
forstøveren)

Mvh Ken



Aksel (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 13-12-05 00:51


"Ken Sørensen" <ken_s123@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:439e0971$0$8779$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Her er din isfjerner.....
>
> 2 kg kalciumclorid - Matas -
> 3 liter vand - vandhanen -
> 1 vandforstøver - nap konens - hvis ingen kone...too bad...
>
> bland hele suppen i en stor dunk....psst pssst så har du din isfjerner.
>
> (dog bruger jeg selv den nemme metode...bare en god sprinklervæske på
> forstøveren)
>
> Mvh Ken
>

Du kan også bruge saltvand, det er lige så effektivt og fremmer også rust.

Hilsen Aksel



Klaus G. (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 13-12-05 14:13

> Du kan også bruge saltvand, det er lige så effektivt og fremmer også rust.
Du er altså imod at hælde denne form for saltvand på din bil, fordi det
fremmer rust? Så går jeg stærkt udfra at du går rundt, hele vinter halvåret.
For med al den salt der ligger på vejene, og alle de lastbiler(og alm. biler
for den sags skyld) som hvirvler det op, ja så burde du ikke køre en meter,
i frygt for din elskede øse bliver ramt af salt? Eller mons tro den mængde
man selv smider på er sååå f****** lidt, at det ingenting har at sige?

Det samme som folk der går amok hvis man lige lægger et eller andet på deres
kølerhjelm, en pose fra bageren f.eks., og de så fare op om siger at puha
det ridser, blah blah blah, selv om jeg var meget forsigtig. Gad vide hvad
der sker med lakken når man rammer en flue med 130km/t?

Kort sagt:
Overvej lige om det ikke er hysteri.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Folmer Rasmussen (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 13-12-05 14:37

On Tue, 13 Dec 2005 14:12:30 +0100, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:


>Det samme som folk der går amok hvis man lige lægger et eller andet på deres
>kølerhjelm, en pose fra bageren f.eks., og de så fare op om siger at puha
>det ridser, blah blah blah, selv om jeg var meget forsigtig. Gad vide hvad
>der sker med lakken når man rammer en flue med 130km/t?
>
>Kort sagt:
>Overvej lige om det ikke er hysteri.

>--

Du kan for min skyld kalde det hvad du vil.

Du kan for min skyld også lægge alle de bagerposer på din egen bil som
du vil.

Du kan for min skyld også læne dig op ad din egen bil, med f.eks. tøj
forsynet med metalknapper eller lynlåse.

Du skal bare ikke bruge min bil hverken som støtte eller aflæggeplads.

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor folk finder det nødvendigt at bruge
andres ejendom til den slags.

Venlig hilsen
Folmer


Martin Johansen [600~ (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-12-05 14:59

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:pajtp19rb38rhr2kqtlf7869gd5pgehcjn@4ax.com:

> Jeg kan heller ikke forstå hvorfor folk finder det nødvendigt at bruge
> andres ejendom til den slags.

Simpelt: *Fordi* det jo bare er en bil og dermed et transportmiddel fra A-
B.

Og nej det er bestemt ikke min holdning

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Klaus G. (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 13-12-05 17:06

> Du kan for min skyld kalde det hvad du vil.
Gør jeg skam også.

> Du kan for min skyld også lægge alle de bagerposer på din egen bil som
> du vil.
Skal jeg nok.

> Du kan for min skyld også læne dig op ad din egen bil, med f.eks. tøj
> forsynet med metalknapper eller lynlåse.
Vælger jeg at lade være med.

> Du skal bare ikke bruge min bil hverken som støtte eller aflæggeplads.
Har jeg heller ikke gjort.

> Jeg kan heller ikke forstå hvorfor folk finder det nødvendigt at bruge
> andres ejendom til den slags.
Finder nødvendigt, og rent praktisk der er stor forskel. Desuden var det et
eksempel, lagde posen, og matilde kakaomælken på min egen bil faktisk, hvor
der så blev sagt "Det der skal jeg satme ikke gøre på min bil, det ridser
osv.." som der foriøvrigt ikke var særlig flot i lakken.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Ukendt (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-12-05 15:07


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det samme som folk der går amok hvis man lige lægger et eller andet på
> deres
> kølerhjelm, en pose fra bageren f.eks., og de så fare op om siger at puha
> det ridser, blah blah blah, selv om jeg var meget forsigtig. Gad vide hvad
> der sker med lakken når man rammer en flue med 130km/t?
>
Det er sgu' da mangel på respekt, for andres ejendom, at udnytte den pga.
din magelighed, og et syg eksempel. En flue tørre sgu da ikke rundt i det
sand&skidt, som sidder på lakken, hvis den ikke lige er kørt ud af
vaskehallen- det siger SPLAT, og så er det, det. Derimod når du smider
posen, samler den op, skubber du den nok flere cm., = ridse :((. Hvis jeg
observere nogen gøre det ved min bil, får jeg nogle "sjove ideer".



Martin Johansen [600~ (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-12-05 15:26

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in
news:439ed607$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det er sgu' da mangel på respekt, for andres ejendom, at udnytte den
> pga. din magelighed, og et syg eksempel. En flue tørre sgu da ikke
> rundt i det sand&skidt, som sidder på lakken, hvis den ikke lige er
> kørt ud af vaskehallen- det siger SPLAT, og så er det, det. Derimod
> når du smider posen, samler den op, skubber du den nok flere cm., =
> ridse :((. Hvis jeg observere nogen gøre det ved min bil, får jeg
> nogle "sjove ideer".

Hørt!

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Klaus G. (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 13-12-05 17:09

> Det er sgu' da mangel på respekt, for andres ejendom, at udnytte den pga.
> din magelighed, og et syg eksempel. En flue tørre sgu da ikke rundt i det
> sand&skidt, som sidder på lakken, hvis den ikke lige er kørt ud af
> vaskehallen- det siger SPLAT, og så er det, det. Derimod når du smider
> posen, samler den op, skubber du den nok flere cm., = ridse :((. Hvis jeg
> observere nogen gøre det ved min bil, får jeg nogle "sjove ideer".
>
Jeg ser ingen steder hvor jeg skriver at der blev tværret rundt i lakken. Ej
heller skriver jeg, at jeg smider med noget som helst. Måske du skulle pudse
brillerne, og så læse lidt bedre efter næste gang...tsk tsk tsk.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Jørgen M. Rasmussen (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 13-12-05 21:25


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Måske du skulle pudse
> brillerne, og så læse lidt bedre efter næste gang...tsk tsk tsk.
>
Måske du bare skal tænke lidt på andre, vise lidt respekt, og holde dine
ejendele for dig selv.



Klaus G. (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 13-12-05 22:24

> Måske du bare skal tænke lidt på andre, vise lidt respekt, og holde dine
> ejendele for dig selv.
>
Du snakker udenom?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Ukendt (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-12-05 07:37


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

..
>>
> Du snakker udenom?
>
Nej, det er i den grad respektløst at smide dit lo... på andres biler. Må
jeg sætte en spand med haveaffald på din, mens jeg finder nøglerne frem?-
det er jo bare lige et øjeblik, så den når ikke at lave særligt dybe mærker.



Klaus G. (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-12-05 10:58

> Nej, det er i den grad respektløst at smide dit lo... på andres biler. Må
> jeg sætte en spand med haveaffald på din, mens jeg finder nøglerne frem?-
> det er jo bare lige et øjeblik, så den når ikke at lave særligt dybe
mærker.
>
Hvis du ikke engang selv kan se, at den måde du sammenligner tingene
på(35-50g blød bagepose vs. adskellige kilo beskidt kantet spand haveaffald)
ja så er du jo uden for pædagoisk rækkevidde, og jeg gider ikke længere
prøve at forklare dig tingene. Det næste bliver vel at du sammenligner en
alm. prøvetur i en bil, med at køre den i havnen?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Ukendt (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-12-05 11:08


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke engang selv kan se, at den måde du sammenligner tingene
> på(35-50g blød bagepose vs. adskellige kilo beskidt kantet spand
> haveaffald)

Det er det som er problemet med dig. Du vil ikke forstå at det ligegyldigt
HVAD du smider på en andens bil, det er det at du kan finde på at gøre det
med fuldt overlæg :((- hvor er grænsen, hvad vil du ikke selv tolerere?.



Klaus G. (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-12-05 11:45

> Det er det som er problemet med dig. Du vil ikke forstå at det ligegyldigt
> HVAD du smider på en andens bil, det er det at du kan finde på at gøre det
> med fuldt overlæg :((- hvor er grænsen, hvad vil du ikke selv tolerere?.
>
Fremmede folk på min bil, for alle jeg kender vil ikke "gøre min bil ondt"
så at sige.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Ukendt (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-12-05 11:51


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fremmede folk på min bil,

Så er en spand haveaffald jo peanuts, den vejer få kg ;)). Hvad med nøgler?,
de vejer ca det samme som en pose morgenbrød ;). Og det er jo åbenlyst et
uheld hvis jeg ridser.



Klaus G. (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-12-05 11:59

> > Fremmede folk på min bil,
>
> Så er en spand haveaffald jo peanuts, den vejer få kg ;)). Hvad med
nøgler?,
> de vejer ca det samme som en pose morgenbrød ;). Og det er jo åbenlyst et
> uheld hvis jeg ridser.
>
Ja ok, det kunne så misforståes :)

Ét rundstykke er altså ikke en hel posemorgen brød:) Men jeg er nu også ret
overbevist om at jeg kan lægge min nøgler fra mig, så det ikke kan se de har
været der. Man er vel Ninja/Jedi?:)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Ukendt (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-12-05 12:08


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Men jeg er nu også ret
> overbevist om at jeg kan lægge min nøgler fra mig, så det ikke kan se de
> har
> været der.

Ja man kan. Men jeg tvivler på at man er så omhyggelig, når man er så
ubetænksom at udnytte andre og deres ejendom, pga. af ens egen behagelighed,
mangel på resurser- Så er man nok pi... hammerne ligeglad :(.



Klaus G. (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-12-05 12:47

> Ja man kan. Men jeg tvivler på at man er så omhyggelig, når man er så
> ubetænksom at udnytte andre og deres ejendom, pga. af ens egen
behagelighed,
> mangel på resurser- Så er man nok pi... hammerne ligeglad :(.
>
Som skrevet andet steds, så var det faktisk min bil jeg satte posen på, hvor
det så udløste en reaktion fra en kammerat. Og jeg har skam meget respekt
for andres ting. Eneste jeg ville prøve var at sætte tingene lidt i
perspektiv, nemlig hvor tit folk overreagere. Hvis man er så øm over en
bagerpose med ét rundstykke, så forstår jeg slet ikke at folk tør køre i
deres bil, tænk på alle de stenslag, fugle, mindre og større insekter man
kan udsætte bilen for.Og ikke at forglemme andre trafikanter At der så
bliver sat ét rundtstykke i en pose på kølerhjelmen, det er jo, ja hvad er
det, 1/100.000(?) del slid i forhold til at køre normalt i sin bil, eller
endnu højere, eller lavere, alt efter hvor langt, og hvor man køre? Så
hvorfor ikke prøve at begrænse slidet et andet sted, end at gå mere eller
mindre amok over en bagerpose...

Havde der været tale om en lastbil, pfff, så havde det været ligemeget,
eller hvad gravemaskine til 1.000.000kr? Igen ligemeget, men er det netop en
bil(til bare 140.000kr), uhauha, så er det noget helt andet. Men ok, nok
bare mig der tænker lidt for meget over tingene, og prøver at sætte det for
meget i perspektiv.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Ukendt (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-12-05 13:16


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse


> Som skrevet andet steds, så var det faktisk min bil jeg satte posen på,
> hvor
> det så udløste en reaktion fra en kammerat.

Så kan du gøre hvad du vil, jeg ville først kommentere, hvis det var min bil
du brugte til fralægning. Enhver er sig selv nærmest, så jeg tror gerne du
er forsigtig, når det handler op din egen bil ;).


så forstår jeg slet ikke at folk tør køre i
> deres bil, tænk på alle de stenslag, fugle, mindre og større insekter man
> kan udsætte bilen for.

Det er et sprgs. om at minnimere risikoen for uoprettelig skader. Dem som
køre,behandler bilen, forsigtigt og eftertænktsomt , har færre skader. Det
hjælper så ikke, hvis andre er snotskovle :(. Som vi har været igennem, er
det begrænset hvad skade skidt, der får lov at sidde til det bliver vasket
væk, gør.

> Havde der været tale om en lastbil, pfff, så havde det været ligemeget,
> eller hvad gravemaskine til 1.000.000kr?

Eller hvad med andet værktøj, som vi har betalt for, er i vores varetægt-for
ikke at tale om kunde biler,apparater. Skal vi ikke være omhyggelige ved
omgang med det?. Acceptere du at der er flere ridser, skrammer når noget
kommer retur fra service,rep. ?. Ønsker du ikke selv, "at ødelægge det som
skal ødelægges", fremfor at andre gør det for dig?.



Klaus G. (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-12-05 15:39

> Så kan du gøre hvad du vil, jeg ville først kommentere, hvis det var min
bil
> du brugte til fralægning. Enhver er sig selv nærmest, så jeg tror gerne du
> er forsigtig, når det handler op din egen bil ;).
Vil nu mene jeg er mere forsigtig overfor andre folks biler, netop fordi det
ikke er min. Køre altid pænt i en lånt bil, bevars vil gerne lige mærke
optrækket, men ikke noget med at race i den.

> Det er et sprgs. om at minnimere risikoen for uoprettelig skader. Dem som
> køre,behandler bilen, forsigtigt og eftertænktsomt , har færre skader. Det
> hjælper så ikke, hvis andre er snotskovle :(. Som vi har været igennem, er
> det begrænset hvad skade skidt, der får lov at sidde til det bliver vasket
> væk, gør.
Når nu bilen er godt svinet ind i sand og jord. Hvad sker der så når man
nakker en humlebi med 130km/t ud af motorvejen? Jeg tror som sagt den rykker
mere rundt i skidtet end en bagerpose. Som er præcis det jeg vil ind på,
netop at folk overreagere.

> Eller hvad med andet værktøj, som vi har betalt for, er i vores
varetægt-for
> ikke at tale om kunde biler,apparater. Skal vi ikke være omhyggelige ved
> omgang med det?. Acceptere du at der er flere ridser, skrammer når noget
> kommer retur fra service,rep. ?. Ønsker du ikke selv, "at ødelægge det som
> skal ødelægges", fremfor at andre gør det for dig?.
Nu er et service eftersyn netop til for at forlænge bilens levetid, og ikke
omvendt.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Jørgen M. Rasmussen (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 14-12-05 16:46


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg tror som sagt den rykker
> mere rundt i skidtet end en bagerpose. Som er præcis det jeg vil ind på,
> netop at folk overreagere.
>
Det er så det jeg ikke tror, og du ikke kan overbevise mig om andet.
Overreagere de når de føler sig pisset på, at du overtræder deres grænse?.
Det er et spgs. om hvor bagatelgrænsen er, du har din, jeg har min, og min
er tilsynlad. den laveste af de to.

> Nu er et service eftersyn netop til for at forlænge bilens levetid, og
> ikke
> omvendt.
>
Ja levetid ifht dig, ifht værkstedet er den jo "død" når arbejdet er gjort
og regningen betalt. Dvs. du acceptere ikke andre slider, ødelægger den for
dig, så er vi enige ;). For RIGTIG mange, især i den NG., er bilen ikke bare
en brugsgenstand, det er noget man bruger tid, energi, sjæl & penge på - den
er en hobby.. EOD.



Finn Guldmann (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 10-01-06 17:57

Klaus G. wrote:
> Havde der været tale om en lastbil, pfff, så havde det været ligemeget,
> eller hvad gravemaskine til 1.000.000kr? Igen ligemeget, men er det netop en
> bil(til bare 140.000kr), uhauha, så er det noget helt andet. Men ok, nok
> bare mig der tænker lidt for meget over tingene, og prøver at sætte det for
> meget i perspektiv.
>
Du skal da så absolut ikke komme og bruge den lastbil jeg kører i til
nogle af de omtalte ting.

Men jeg tror nu heller ikke det er noget du går rundt og gør ved
andres biler. Var det det havde du nok for travlt med at blive rask
til at skrive her.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.

Martin Johansen [600~ (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-12-05 15:18

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in
news:439ffb08$0$1760$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Ét rundstykke er altså ikke en hel posemorgen brød:) Men jeg er nu
> også ret overbevist om at jeg kan lægge min nøgler fra mig, så det
> ikke kan se de har været der. Man er vel Ninja/Jedi?:)

Hvis du lagde dine nøgler på min bil, så skulle du nok regne med at ringe
hjem og fortælle du bliver forsinket, da du skal på nøgle-fangst i den
nærmeste sø..

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Klaus G. (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-12-05 15:31

> Hvis du lagde dine nøgler på min bil, så skulle du nok regne med at ringe
> hjem og fortælle du bliver forsinket, da du skal på nøgle-fangst i den
> nærmeste sø..
>
Et mord retfærdiggøre ikke det andet... Det du har gang i er jo overlagt
hærværk. Sådan et nøglebundt kan nemt rende op i flere tusinde kroner,
hvilket slet ikke står mål med omtalte. Så hvordan kan du tage så kraftig
afstand fra en bagerpose på en bil, når du på samme tid synes det er fint
fint at kaste folks nøgler i dammen? Dobbelmoralsk? Det tror jeg nok!

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Martin Johansen [600~ (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-12-05 15:49

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in
news:43a02c9b$0$1822$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Et mord retfærdiggøre ikke det andet... Det du har gang i er jo
> overlagt hærværk. Sådan et nøglebundt kan nemt rende op i flere
> tusinde kroner, hvilket slet ikke står mål med omtalte.

Så kan du lære det?

> Så hvordan kan
> du tage så kraftig afstand fra en bagerpose på en bil, når du på samme
> tid synes det er fint fint at kaste folks nøgler i dammen?
> Dobbelmoralsk? Det tror jeg nok!

Næh. Du skal lære at min bil ikke er din og dermed skal du holde fingrene
væk.

Men efter at have læst dine indlæg kan jeg se du er helt uden for
rækkevidde og at en bil bare er en bil.

Så jeg tror ikke vi kommer længere...

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Klaus G. (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-12-05 16:13

> Men efter at have læst dine indlæg kan jeg se du er helt uden for
> rækkevidde og at en bil bare er en bil.
....kommer det fra manden der umildbart ikke synes det er forkert at hævne
sig x10. Jeg tør slet ikke tænke på hvad du gør, den dag du opdager du blev
snydt for en god opdragelse.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Martin Johansen [600~ (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-12-05 16:16

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in
news:43a03663$0$1823$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> ...kommer det fra manden der umildbart ikke synes det er forkert at
> hævne sig x10. Jeg tør slet ikke tænke på hvad du gør, den dag du
> opdager du blev snydt for en god opdragelse.

Ja ja... kan man ikke gå efter bolden, kan man da altid gå efter manden.

Du må hygge dig... eller noget.

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Klaus G. (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-12-05 17:55

> Ja ja... kan man ikke gå efter bolden, kan man da altid gå efter manden.
Dig der startede med at sige jeg var udenfor rækkevidde?

Anyway, vi når nok aldrig til enighed alligevel.

> Du må hygge dig.
I lige måde.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Folmer Rasmussen (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 14-12-05 15:49

On Wed, 14 Dec 2005 15:30:50 +0100, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>> Hvis du lagde dine nøgler på min bil, så skulle du nok regne med at ringe
>> hjem og fortælle du bliver forsinket, da du skal på nøgle-fangst i den
>> nærmeste sø..
>>
>Et mord retfærdiggøre ikke det andet... Det du har gang i er jo overlagt
>hærværk. Sådan et nøglebundt kan nemt rende op i flere tusinde kroner,
>hvilket slet ikke står mål med omtalte. Så hvordan kan du tage så kraftig
>afstand fra en bagerpose på en bil, når du på samme tid synes det er fint
>fint at kaste folks nøgler i dammen? Dobbelmoralsk? Det tror jeg nok!

>--

Det tror jeg s'gu ikke vi skal kalde det.

Det er nærmere noget i retning af:

Gemen hævn - og så kan han s'gu lære det!

Det har man det rigtigt godt med - af og til.

Venlig hilsen
Folmer


Martin Johansen [600~ (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 14-12-05 15:57

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in
news:v3c0q1tg8e0c0rb1fgktnpodm1c40ol79a@4ax.com:

> Gemen hævn - og så kan han s'gu lære det!

Nja, jeg ville nærmere kigge på nøglerne og tænke: Det er ikke mine og da
det er min bil er det med garanti heller ikke de andres da ingen med sund
fornuft i omløb ville lægge nøgler på en anden mands bil...Så ud med dem,
da det må være affald.

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Kent Friis (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 14-12-05 17:57

Den Wed, 14 Dec 2005 10:58:23 +0100 skrev Klaus G.:
>> Nej, det er i den grad respektløst at smide dit lo... på andres biler. Må
>> jeg sætte en spand med haveaffald på din, mens jeg finder nøglerne frem?-
>> det er jo bare lige et øjeblik, så den når ikke at lave særligt dybe
> mærker.
>>
> Hvis du ikke engang selv kan se, at den måde du sammenligner tingene
> på(35-50g blød bagepose vs. adskellige kilo beskidt kantet spand haveaffald)
> ja så er du jo uden for pædagoisk rækkevidde, og jeg gider ikke længere
> prøve at forklare dig tingene. Det næste bliver vel at du sammenligner en
> alm. prøvetur i en bil, med at køre den i havnen?

Hvis du gør det uden at få lov[1], er forskellen nok ikke så
stor... Men det må du diskutere med dommeren bagefter.

Mvh
Kent

[1] Der er jo ingen der ville brokke sig over at nogen stiller en
pose der hvis de allerede har givet vedkommende lov.
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Klaus D. Mikkelsen (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-12-05 15:32

"Klaus G." skriver:
>
> Det samme som folk der går amok hvis man lige lægger et eller andet på deres
> kølerhjelm, en pose fra bageren f.eks., og de så fare op om siger at puha
> det ridser, blah blah blah, selv om jeg var meget forsigtig.

Nå min hund skider på din havegang er det da også ganske naturligt.
Træder du i det får du ekstra gødning mellem tæerne. Kan du ikek lide
det, så:

> Kort sagt:
> Overvej lige om det ikke er hysteri.

Andre maler grafitti på husvæggene, må de male på dit hus ?
Siger du nej, så overvej lige om det ikke er hysteri ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 13-12-05 17:12

> Nå min hund skider på din havegang er det da også ganske naturligt.
> Træder du i det får du ekstra gødning mellem tæerne. Kan du ikek lide
> det, så:
Du underlader et par fakta. Nemlig bakterier, og lugten. Desuden er det
påbudt hundeejere at samle lorten op, og så er det indtrængen på privat
område.

> Andre maler grafitti på husvæggene, må de male på dit hus ?
> Siger du nej, så overvej lige om det ikke er hysteri ?
Hvordan kom du frem til den løsning? Det er jo direkte hærværk, som i værste
tilfælde kan resultere i at hele ydervæggen skal rives ned, netop fordi det
ikka kan gå af.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Klaus D. Mikkelsen (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-12-05 17:19

"Klaus G." skriver:
>
> Du underlader et par fakta. Nemlig bakterier, og lugten.

Det gør du da også selv.


> Hvordan kom du frem til den løsning? Det er jo direkte hærværk, som i værste
> tilfælde kan resultere i at hele ydervæggen skal rives ned, netop fordi det
> ikka kan gå af.

Nogen kan lide det, andre kan ikke. På samme vis som "ting på taget".


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Klaus G. (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 13-12-05 17:52

> Nogen kan lide det, andre kan ikke. På samme vis som "ting på taget".
>
Nu er ting på taget jo ikke hærværk, medmindre der er tale om
tunge/skarpe/hårde/klodsede genstande, og total fremmede folks biler.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Klaus D. Mikkelsen (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-12-05 22:26

"Klaus G." skriver:
>
> Nu er ting på taget jo ikke hærværk, medmindre der er tale om
> tunge/skarpe/hårde/klodsede genstande, og total fremmede folks biler.

Det er en hundelort heller ikke, med mindre den er fuld af
tunge/skarpe/hårde/klodsede genstande.

Grafitti er kunst !


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Martin Johansen [600~ (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 13-12-05 19:38

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in
news:439ef2b7$0$1764$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hvordan kom du frem til den løsning? Det er jo direkte hærværk, som i
> værste tilfælde kan resultere i at hele ydervæggen skal rives ned,
> netop fordi det ikka kan gå af.

Selvfølgelig ka' det gå af Jeg tror du man bruger effektiv
graffifjerner til?

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Jørgen M. Rasmussen (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 13-12-05 21:20


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan kom du frem til den løsning? Det er jo direkte hærværk, som i
> værste
> tilfælde kan resultere i at hele ydervæggen skal rives ned, netop fordi
> det
> ikka kan gå af.
>
Og det er det ikke når du ikke holder dig fra andres biler?. De risikere jo
at bilen skal poleres, males pga. ridser, forårsaget af dit !"#¤§
morgenbrød..



Klaus G. (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 13-12-05 22:23

> Og det er det ikke når du ikke holder dig fra andres biler?. De risikere
jo
> at bilen skal poleres, males pga. ridser, forårsaget af dit !"#¤§
> morgenbrød..
>
Du er godt klar over vi snakker en papirpose, og ikke en mursten? Hvis du på
nogen måde kan bevise, at sætte en papirpose på min bil, kan ridse den, så
værsgo, bilen er sprit ny, og burde være meget sart, da der absolut ingen
ridser er i den, endnu...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Armand (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-12-05 01:37

Klaus G. wrote:
>>Og det er det ikke når du ikke holder dig fra andres biler?. De risikere
>
> jo
>
>>at bilen skal poleres, males pga. ridser, forårsaget af dit !"#¤§
>>morgenbrød..
>>
>
> Du er godt klar over vi snakker en papirpose, og ikke en mursten? Hvis du på
> nogen måde kan bevise, at sætte en papirpose på min bil, kan ridse den, så
> værsgo, bilen er sprit ny, og burde være meget sart, da der absolut ingen
> ridser er i den, endnu...
>

Vasker du bil eller tørrer du den blot af med et viskestykke når den
bliver for beskidt?
Nej vel! Det vil ikke være posen/bukserne der ridser, men derimod hvad
der måtte sidde af støv og lort i lakken der bliver trukket ublidt hen
over den af f.eks. en glidende pose :-|

--
Armand.

Klaus G. (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-12-05 01:59

> Vasker du bil eller tørrer du den blot af med et viskestykke når den
> bliver for beskidt?
> Nej vel! Det vil ikke være posen/bukserne der ridser, men derimod hvad
> der måtte sidde af støv og lort i lakken der bliver trukket ublidt hen
> over den af f.eks. en glidende pose :-|
>
Og et rundstykke vejer altså ikke nok til at det kan lave synlige ridser på
en bil.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Klaus D. Mikkelsen (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-12-05 06:13

"Klaus G." skriver:
>
> Og et rundstykke vejer altså ikke nok til at det kan lave synlige ridser på
> en bil.

Hvad gør så ?

2 ?
5 ?
10 ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Klaus G. (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-12-05 11:00

> > Og et rundstykke vejer altså ikke nok til at det kan lave synlige ridser

> > en bil.
>
> Hvad gør så ?
>
> 2 ?
> 5 ?
> 10 ?
>
Godt spørgsmål, men min historie melder ingenting om hvor mange rundstykker
der var tale om, men jeg kan oplyse det var ét.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Klaus D. Mikkelsen (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-12-05 21:00

"Klaus G." skriver:
>
> Godt spørgsmål, men min historie melder ingenting om hvor mange rundstykker
> der var tale om, men jeg kan oplyse det var ét.


Hvor går din grænse så ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Klaus G. (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 15-12-05 06:15

> Hvor går din grænse så ?
>
Der er skam mange ting som spiller ind, så det kan jeg ikke sige. Kort sagt
en vurderingssag, ligsom det er en vurderingssag for politiet om folk med
elefanthue er ude på ballade, eller de bare fryser ørene :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Klaus D. Mikkelsen (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-12-05 06:31

"Klaus G." skriver:
>
> Der er skam mange ting som spiller ind, så det kan jeg ikke sige.

1 rundstykke er i orden ?

Hvad med 2, 3, 5 eller 10 ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Klaus G. (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 15-12-05 14:57

> 1 rundstykke er i orden ?
>
> Hvad med 2, 3, 5 eller 10 ?
>
Kan jeg da ikke tage stilling til, og det hele startede jo med at jeg satte
tingene i perspektiv ved at opstille to hverdags ting overfor hinanden,
nemlig en pose med et rundstykke som praktisk talt ikke laver slid på en
bil, MEN som kan få de fleste herinde til at gå agurk, frem for at køre
130km/t på en motorvej en sommer aften midt i flue-mylder-tiden.

Så det du faktisk spørger til, er hvor mange rundstykker der skal sættes på
en bil, før de gør lige så meget skade som en aften tur ud af motorvejen med
en masse insekter der splatter på en bil...Aner det ikke, men det er vel
noget du kan spørge til i dk.videnskab de kan sikker udregne hvor hårdt en
flue på ½g slår når den rammer en bil, samt hvor meget skidt den kan gnide
rundt i bagefter. Og når den så skal gnubbes af bagefter, så slider det jo
også, osv osv osv..

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Klaus D. Mikkelsen (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-12-05 15:09

"Klaus G." skriver:
>
> Kan jeg da ikke tage stilling til

Det kan du da. Du syntes selv at det er i orden at stille et rundstykke
på en (andens) bil, men en mursten er ikek i orden. Hvor er din grænse ?

> nemlig en pose med et rundstykke som praktisk talt ikke laver slid på en
> bil

Nå, jeg trode ikke at det lavede slid overhovedet ?


> Så det du faktisk spørger til, er hvor mange rundstykker der skal sættes på
> en bil, før de gør lige så meget skade som en aften tur ud af motorvejen med
> en masse insekter der splatter på en bil...

Nej, det er ikke det jeg spørger efter !

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 15-12-05 16:24

> > Kan jeg da ikke tage stilling til
>
> Det kan du da. Du syntes selv at det er i orden at stille et rundstykke
> på en (andens) bil, men en mursten er ikek i orden. Hvor er din grænse ?
Kan du ikke gøre dig selv den tjeneste at læse hele tråden, så vil jeg blive
glad. Det var faktisk min egen bil, jeg satte, meget omtalte, pose med et
rundstykke i.

> > nemlig en pose med et rundstykke som praktisk talt ikke laver slid på en
> > bil
>
> Nå, jeg trode ikke at det lavede slid overhovedet ?
Jeg skriver "praktisk", fordi hvis jeg skrev "intet", så var du nok også
begyndt at bore i det, for _al_ friktion har slid, ligemeget hvor lidt der
er tale om. Men i dette tilfælde er det som sagt "praktisk talt intet", men
hvis du finder en vægt, og microskop som er præcist nok, så kan du nok måle
dig frem til et slid, men som sagt, ikke noget der har noget at sige.

> > Så det du faktisk spørger til, er hvor mange rundstykker der skal sættes

> > en bil, før de gør lige så meget skade som en aften tur ud af motorvejen
med
> > en masse insekter der splatter på en bil...
>
> Nej, det er ikke det jeg spørger efter !
Nå, hvad så? For så holder du dig ihvertfald ikke til emnet...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Klaus D. Mikkelsen (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-12-05 17:12

"Klaus G." skriver:
>
> Kan du ikke gøre dig selv den tjeneste at læse hele tråden, så vil jeg blive
> glad. Det var faktisk min egen bil, jeg satte, meget omtalte, pose med et
> rundstykke i.

Du skriver i news:439ec8be$0$1767$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
"Det samme som folk der går amok hvis man lige lægger et eller andet på
deres
kølerhjelm, en pose fra bageren f.eks., og de så fare op om siger at
puha
det ridser, blah blah blah, selv om jeg var meget forsigtig."

"Deres kølerhjelm" er vel ikke din egen bil ???

Hvad du smider af lort på din egen bil har jeg ikke kommenteret, det må
du selv om, men du starter ud med at skrive om et rundstykke på andres
biler !

> Jeg skriver "praktisk", fordi hvis jeg skrev "intet", så var du nok også
> begyndt at bore i det, for _al_ friktion har slid, ligemeget hvor lidt der
> er tale om.

Det vil sige at 10.000 poser med rundstykker lagt på kølerhjelmen af din
bil er okay ?


> Nå, hvad så? For så holder du dig ihvertfald ikke til emnet...

Emnet ?
Det er "det'leth isfjerner"

Men jeg kan da prøve igen:
1 rundstykke er i orden ?

Hvad med 2, 3, 5 eller 10 ?

Eller 50 ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Klaus G. (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 15-12-05 17:35

> Du skriver i news:439ec8be$0$1767$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> "Det samme som folk der går amok hvis man lige lægger et eller andet på
> deres
> kølerhjelm, en pose fra bageren f.eks., og de så fare op om siger at
> puha
> det ridser, blah blah blah, selv om jeg var meget forsigtig."
>
> "Deres kølerhjelm" er vel ikke din egen bil ???
Det er blevet omformuleret senere...

> Hvad du smider af lort på din egen bil har jeg ikke kommenteret, det må
> du selv om, men du starter ud med at skrive om et rundstykke på andres
> biler !
Igen, det er blevet omformuleret...

> > Jeg skriver "praktisk", fordi hvis jeg skrev "intet", så var du nok også
> > begyndt at bore i det, for _al_ friktion har slid, ligemeget hvor lidt
der
> > er tale om.
>
> Det vil sige at 10.000 poser med rundstykker lagt på kølerhjelmen af din
> bil er okay ?
Nej, for det er chikane, da jeg ikke kan køre nogen steder.

> > Nå, hvad så? For så holder du dig ihvertfald ikke til emnet...
>
> Emnet ?
> Det er "det'leth isfjerner"
Og jeg satte tingene lidt i perspektiv, jeg sagde intet om jeg ville tage
stilling til hvad der er for meget, hvad er fint, hvad ok, hvad er fyfy,
osv..

> Men jeg kan da prøve igen:
> 1 rundstykke er i orden ?
>
> Hvad med 2, 3, 5 eller 10 ?
>
> Eller 50 ?
>
Igen, ikke noget jeg vil tage stilling til, det må folk da selv om. Hvorfor
bliver du ved med at spørge? Fordi jeg satte tingene lidt i perspektiv?
Fordi du måske kom til at føle dig dum, da du måske selv er typen der fare
op over småting, som virklig forsvinder i mængden? Føler du dig trådt over
tærerne? Hvis ja, så er det måske ikke helt dumt det jeg skrev...

Anyway, denne tråd bekræfter bare at nogle mennesker ikke tåler et andet syn
på sagen. Sætter man spørgsmål ved folks synspunkter, så kan det ende med at
man får smidt sine nøgler væk, man får tæsk, samt man skal redegøre for hvor
mange poser rundstykker der er tilladt at stille på en bil, osv..

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Klaus D. Mikkelsen (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-12-05 17:43

"Klaus G." skriver:
>
> Det er blevet omformuleret senere...

Men du mener stadigvæk at folk er hysteriske, hvis man ikke må smide et
rundstykke på deres bil ?

> Igen, ikke noget jeg vil tage stilling til, det må folk da selv om. Hvorfor
> bliver du ved med at spørge?

Fordi du skrev folk var hysteriske, hvis man lagde noget på deres bil.


> Fordi jeg satte tingene lidt i perspektiv?

Nej

> Fordi du måske kom til at føle dig dum, da du måske selv er typen der fare
> op over småting, som virklig forsvinder i mængden?

Nej

> Føler du dig trådt over tærerne?

Nej

> Anyway, denne tråd bekræfter bare at nogle mennesker ikke tåler et andet syn
> på sagen.

Der er vidst kun 1 i denne tråd der ikke tåler et andet syn på sagen.
Det er dig selv.

> Sætter man spørgsmål ved folks synspunkter, så kan det ende med at
> man får smidt sine nøgler væk, man får tæsk, samt man skal redegøre for hvor
> mange poser rundstykker der er tilladt at stille på en bil, osv..

Sætter man spørgsmål ved dine synspunkter, taler du udenom.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Ukendt (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-12-05 07:45


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og et rundstykke vejer altså ikke nok til at det kan lave synlige ridser
> på
> en bil.
>
Hvad polere du bil med, avispapir, og er den nyvasket når du gør det?. Du
har ikke meget viden mht. bilvedligehold ;). Det er det sand&skidt som du
smider dit ... oven på, som ridser. Ikke noget andet.



Klaus G. (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-12-05 11:02

> Hvad polere du bil med, avispapir, og er den nyvasket når du gør det?. Du
> har ikke meget viden mht. bilvedligehold ;). Det er det sand&skidt som du
> smider dit ... oven på, som ridser. Ikke noget andet.
>
Jo jo, jeg ved skam godt man ikke må lave "tegninger" i skidtet på biler,
lærte jeg som 5-årig da min far så jeg havde tegnet på samtlige sider af han
VW transporter. Men noget helt andet er om et rundstykke vejer så meget, at
det fysisk er i stand til at trykke sand så hårdt, at det kan ridse
lakken... Jeg tvivler.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Ukendt (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-12-05 11:37


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Men noget helt andet er om et rundstykke vejer så meget, at
> det fysisk er i stand til at trykke sand så hårdt, at det kan ridse
> lakken... Jeg tvivler.
>
Bare rolig, det kan jeg forsikre dig, det kan- det ses hvis bilen har en
mørk lak, sort eller mørkegrøn som min. Selv naboens §"¤! kat klare det :((.



Klaus G. (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-12-05 11:57

> Bare rolig, det kan jeg forsikre dig, det kan- det ses hvis bilen har en
> mørk lak, sort eller mørkegrøn som min. Selv naboens §"¤! kat klare det
:((.
>
Min bil er "GraphiteGrey", og har endnu ikke lidt overlast af bagerposer :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Ukendt (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-12-05 11:08

> > Og det er det ikke når du ikke holder dig fra andres biler?. De
risikere
> jo
> > at bilen skal poleres, males pga. ridser, forårsaget af dit !"#¤§
> > morgenbrød..
> >
> Du er godt klar over vi snakker en papirpose, og ikke en mursten? Hvis du

> nogen måde kan bevise, at sætte en papirpose på min bil, kan ridse den, så
> værsgo, bilen er sprit ny, og burde være meget sart, da der absolut ingen
> ridser er i den, endnu...

Hej Klaus
Du må altså også gerne smide bagerbrødet på min bil.
Bliver den ridset af det, skal jeg aligevel ud og have købt en ny.
For så holder den da ikke de 2-3 år som jeg plejer at have dem, med tre små
børn og div.
Og ja mine biler plejer at være pæne i lakken når jeg bytter, påtrods af at
jeg ikke er hysterisk.

Mvh Ove



Thomas J. (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 14-12-05 11:04

Den Tue, 13 Dec 2005 14:12:30 +0100 sendte "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> følgende røgsignaler:

>Det samme som folk der går amok hvis man lige lægger et eller andet på deres
>kølerhjelm, en pose fra bageren f.eks., og de så fare op om siger at puha
>det ridser, blah blah blah, selv om jeg var meget forsigtig.

Gjorde du det på min bil, så kan jeg garantere at du ikke slap fra det
med helbredet i god behold.
Hvis folk ikke vil lære, så må de føle.
Hysteri ?
Ikke så længe jeg betaler for bilen og dens vedligehold.

Men igen hvis du ikke ser noget problem i at bruge andres bil som
aflæggeplads for dit skrammel, så er der vel heller ikke noget i vejen
for at bilejeren bruger dig som midlertidig P-plads ?

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Medtronic 6931-65cm '05

Klaus G. (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-12-05 11:54

> Gjorde du det på min bil, så kan jeg garantere at du ikke slap fra det
> med helbredet i god behold.
> Hvis folk ikke vil lære, så må de føle.
Du snakker og snakker, jeg tvivler på du vil slå en af dine kammerater ned,
fordi han sætter en bagerpose med ét rundstykke i på din bil. Men som nævnt
andetsteds, så var det faktisk mig selv der satte det på _min_ bil, hvorpå
en kammerat så reagere med at det kunne han aldrig finde på at gøre på sin.

> Hysteri ?
> Ikke så længe jeg betaler for bilen og dens vedligehold.
Vedligehold? Hvis du er med på en blindtest, så kom til holstebro, så får du
2timer til at kigge på min bil, så går jeg ud, sætter en bagepose et sted på
bilen, lader den stå i 15-20sek, og fjerner den så igen. Så skal du sige
hvor den stod. Bilen skal selvfølgelig være møjhamrende beskidt, så der
netop er størst chance for at lave ridser, og jeg har så vasket den
bagefter, for så er det jo nemt at se hvor den onde bagepose har lavet
ugerninger.

> Men igen hvis du ikke ser noget problem i at bruge andres bil som
> aflæggeplads for dit skrammel, så er der vel heller ikke noget i vejen
> for at bilejeren bruger dig som midlertidig P-plads ?
Så længe det er folk jeg kender, så må de gerne, for jeg ved de ikke vil
ødelægge noget. Hvorfor i det hele taget bringe fremmede folk ind i den her
diskution? Der er tale om to bilejere, der kender hinanden meget godt, og
ikke fremmede folk.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Kent Friis (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 14-12-05 18:10

Den Wed, 14 Dec 2005 11:54:17 +0100 skrev Klaus G.:
>> Gjorde du det på min bil, så kan jeg garantere at du ikke slap fra det
>> med helbredet i god behold.
>> Hvis folk ikke vil lære, så må de føle.
> Du snakker og snakker, jeg tvivler på du vil slå en af dine kammerater ned,
> fordi han sætter en bagerpose med ét rundstykke i på din bil. Men som nævnt
> andetsteds, så var det faktisk mig selv der satte det på _min_ bil, hvorpå
> en kammerat så reagere med at det kunne han aldrig finde på at gøre på sin.

Jeg har ikke set nogen kommentere hvad du må gøre på din bil, det må du
da selv om. Du må såmænd køre den i havnen hvis du skulle få lyst (aftal
det lige med havnefogeden først). Hele diskussionen går på at gøre det
ved andres biler, og der burde IMHO slet ikke være noget at diskutere,
det gør man bare ikke.

Som jeg læser det har din kammarat IKKE engang blandet sig i hvad
du gør med din egen bil - kun udtrykt undren over det, og iøvrigt
gjort dig opmærksom på at det nok ikke ville være smart at gøre det
ved hans bil.

Grunden til at diskussionen er startet tror jeg er at du kaldte
det hysterisk (husker ikke lige ordvalget), hvilket *kunne* antyde
at du heller ikke kan se noget problem i at gøre det ved andres biler.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Klaus G. (14-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-12-05 19:42

> Jeg har ikke set nogen kommentere hvad du må gøre på din bil, det må du
> da selv om. Du må såmænd køre den i havnen hvis du skulle få lyst (aftal
> det lige med havnefogeden først). Hele diskussionen går på at gøre det
> ved andres biler, og der burde IMHO slet ikke være noget at diskutere,
> det gør man bare ikke.
Enig, men...(kommer længere nede)

> Som jeg læser det har din kammarat IKKE engang blandet sig i hvad
> du gør med din egen bil - kun udtrykt undren over det, og iøvrigt
> gjort dig opmærksom på at det nok ikke ville være smart at gøre det
> ved hans bil.
Rigtigt.

> Grunden til at diskussionen er startet tror jeg er at du kaldte
> det hysterisk (husker ikke lige ordvalget), hvilket *kunne* antyde
> at du heller ikke kan se noget problem i at gøre det ved andres biler.
Du har fat i det rigtige, det der får mig til at undre mig, er at folk kan
gå "amok" over visse ting, som har sååå lille og ubetydlig størrelse, set i
forhold til mange andre ting. Kald mig bare idiot, uden for rækkevidde,
pædagoisk ustabil, osv :) Men jeg holder stadig ved, at folk, specielt i
denne gruppe kan gå amok over de midste ting, som kun er en dråbe i det mega
store hav... Måske folk skulle hidse sig op over andre ting?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



jan@stevns.net (14-12-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 14-12-05 14:08

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev :

>Det samme som folk der går amok hvis man lige lægger et eller andet på deres
>kølerhjelm, en pose fra bageren f.eks., og de så fare op om siger at puha
>det ridser, blah blah blah, selv om jeg var meget forsigtig.

Der er mange ting folk er nærtagende overfor - især når det gælder
deres bil(er)

Jeg bliver da også noget olm, hvis en padde lægger noget på min
motorhjælm, han ka sgu' bruge sin egen !


--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Jesper (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 13-12-05 00:51

Ken Sørensen wrote:
> Her er din isfjerner.....
>
> 2 kg kalciumclorid - Matas -
> 3 liter vand - vandhanen -
> 1 vandforstøver - nap konens - hvis ingen kone...too bad...
>
> bland hele suppen i en stor dunk....psst pssst så har du din isfjerner.
>
>

Hvorfor spendere xxx kr på at købe kalciumchlorid, når man kan købe alm.
NaCl langt billigere? Det har samme gavnlige indvirkning på isen.

--
Mvh. Jesper

Preben Riis Sørensen (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 13-12-05 01:18


"Jesper" <JesperM_remove_@tdcadsl.dk> skrev >
> Hvorfor spendere xxx kr på at købe kalciumchlorid, når man kan købe alm.
> NaCl langt billigere? Det har samme gavnlige indvirkning på isen.

Man kan også bruge kalk, det er heller ikke til at se igennem.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Christian B. Andrese~ (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 13-12-05 14:17


Klaus G. wrote:
> Det samme som folk der går amok hvis man lige lægger et eller andet på deres
> kølerhjelm, en pose fra bageren f.eks., og de så fare op om siger at puha
> det ridser, blah blah blah, selv om jeg var meget forsigtig. Gad vide hvad
> der sker med lakken når man rammer en flue med 130km/t?

Elendig sammenligning, der er da stor forskel på om man lægger ting
på bilen eller rammer en flue.

--

Christian


Klaus G. (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 13-12-05 17:07

Elendig sammenligning, der er da stor forskel på om man lægger ting
på bilen eller rammer en flue.

Ja fluen med hård mave er meget mere "usund" for bilen :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Ukendt (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-12-05 19:54


"Martin Kirk" <M.Kirk@(slet)oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:439e00f9$0$8798$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej Alle
> Måske er det den forkerte gruppe men , jeg prøver her. En gang har jeg set
> Leth i tv snakke om en kemisk isfjerner man kunne komme i en forstøver
> flaske, "nem at lave, næsten gratis " i stedet for dyre spraydåser hvis
> indhold der kan smelte is er der nogen der kender fidusen evt. link .

hehe, tænk at man køber en bil til måske 3-400.000 Kr og så har man ikke råd
til en isfjerner

--
Tom



jan@stevns.net (15-12-2005)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 15-12-05 20:32

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>hehe, tænk at man køber en bil til måske 3-400.000 Kr og så har man ikke råd
>til en isfjerner

Klart nok, man har jo brugt den sidste 50'er på en blinklyspære ;)


--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Thomas J. (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 16-12-05 10:26

Den Thu, 15 Dec 2005 19:54:23 +0100 sendte "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> følgende røgsignaler:

>
>"Martin Kirk" <M.Kirk@(slet)oncable.dk> skrev i en meddelelse
>news:439e00f9$0$8798$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Hej Alle
>> Måske er det den forkerte gruppe men , jeg prøver her. En gang har jeg set
>> Leth i tv snakke om en kemisk isfjerner man kunne komme i en forstøver
>> flaske, "nem at lave, næsten gratis " i stedet for dyre spraydåser hvis
>> indhold der kan smelte is er der nogen der kender fidusen evt. link .
>
>hehe, tænk at man køber en bil til måske 3-400.000 Kr og så har man ikke råd
>til en isfjerner

Nemlig, alle pengene er gået til købet af bilen...Og et sted skal man
jo spare med mindre at man er mange-milliardær.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Medtronic 6931-65cm '05

Thomas Rasmussen (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 16-12-05 11:15

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in
news:43a1bbdf$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:


> hehe, tænk at man køber en bil til måske 3-400.000 Kr og så har man
> ikke råd til en isfjerner

Tjaa... bare fordi man har ofret penge på en bil, så behøver man jo ikke
have lyst til at kaste penge ud på ligegyldige ting hvis det kan gøres
billigere og lige så effektivt. Eller du vælger måske altid den dyreste
løsning uanset at den dyreste måske ikke er bedre end den billigste?

Jeg bruger selv opskriften med Kalciumklorid og den jeg købte i Matas
kostede ca. 30kr (for 900g), hvilket giver mig ca. 2.5L isfjerner, den
tidligere isfjerner jeg havde (og har nakket sprayflasken fra) var en
alaska isfjerner til 24.95 for 0.5L.

Effekten af kalciumklorid er mindst ligeså god som Alaskas baseret på
isopropylalkohol, vil umiddelbart mene den er bedre da jeg har været
udsat for at alkoholen fordampede hurtigere end jeg kunne få varmet ruden
op hvilket gjorde at den frøs til is igen. Eneste problem med
kalciumkloriden er at når den jo bliver til saltkrystaller igen på et
tidpunkt hvilket gør at ruden bliver hvidlig der hvor viskerne ikke kan
nå... Men det er jo så bare lige indtil næste regnvejr eller snevejr

At hælde salt ud over bilen var jeg lidt imod, men på den anden side så
bliver den fuldstændig overdænget i salt når jeg kommer ud på landevejen,
så forskellen er vist ikke så stor.

(Nåh ja, glemte lige at man ikke behover give flere hundrede tusinde for
en bil, men alligevel vil man måske gerne spare hvor man kan... min
kostede 16k for 4 år siden

Thomas


Ukendt (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-12-05 16:37


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev i en meddelelse
news:43a293b4$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in
> news:43a1bbdf$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>
>> hehe, tænk at man køber en bil til måske 3-400.000 Kr og så har man
>> ikke råd til en isfjerner
>
> Tjaa... bare fordi man har ofret penge på en bil, så behøver man jo ikke
> have lyst til at kaste penge ud på ligegyldige ting hvis det kan gøres
> billigere og lige så effektivt. Eller du vælger måske altid den dyreste
> løsning uanset at den dyreste måske ikke er bedre end den billigste?
>
> Jeg bruger selv opskriften med Kalciumklorid og den jeg købte i Matas
> kostede ca. 30kr (for 900g), hvilket giver mig ca. 2.5L isfjerner, den
> tidligere isfjerner jeg havde (og har nakket sprayflasken fra) var en
> alaska isfjerner til 24.95 for 0.5L.
>
> Effekten af kalciumklorid er mindst ligeså god som Alaskas baseret på
> isopropylalkohol, vil umiddelbart mene den er bedre da jeg har været
> udsat for at alkoholen fordampede hurtigere end jeg kunne få varmet ruden
> op hvilket gjorde at den frøs til is igen. Eneste problem med
> kalciumkloriden er at når den jo bliver til saltkrystaller igen på et
> tidpunkt hvilket gør at ruden bliver hvidlig der hvor viskerne ikke kan
> nå... Men det er jo så bare lige indtil næste regnvejr eller snevejr
>
> At hælde salt ud over bilen var jeg lidt imod, men på den anden side så
> bliver den fuldstændig overdænget i salt når jeg kommer ud på landevejen,
> så forskellen er vist ikke så stor.
>
> (Nåh ja, glemte lige at man ikke behover give flere hundrede tusinde for
> en bil, men alligevel vil man måske gerne spare hvor man kan... min
> kostede 16k for 4 år siden

ok
Jeg sidder bare og tænker at hvis man har en dyr bil, så var det med at
eksperimentere med forskellige kemikalier på en følsom lak nok det sidste
jeg ville. Har haft udgifter nok til lak i forvejen

--
Tom



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste