Bedre lys i poloen
Fra : Buhl

Dato : 12-12-05 21:55

Jeg kan specielt her i vintertiden godt ønske mig lidt mere fra forlygterne
på min polo 6N fra 97 - men KAN jeg overhovedet gøre noget - ud over at
sætte dyre xenon lygter i ??
Jeg tænker - kan jeg sætte kraftigere pærer i end specificeret - kan
parabolen holde til det, og hvad med generatoren (det skal siges at jeg ikke
har noget bilstereoforstærker eller lign. specielt udstyr der trækker ampere
i vildskab...)

Mvh.
Buhl

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 21:58

"Buhl" <buhlspostkasseREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kan specielt her i vintertiden godt ønske mig lidt mere fra
> forlygterne på min polo 6N fra 97 - men KAN jeg overhovedet gøre noget -
> ud over at sætte dyre xenon lygter i ??

Tja, kvalitetspærer fra fx Osram eller Philips har et godt ry.

> Jeg tænker - kan jeg sætte kraftigere pærer i end specificeret - kan
> parabolen holde til det, og hvad med generatoren

Hvis du sætter 100 watt pærer i, er der dels risiko for smeltede paraboler
og afbrændt ledningsnet - hvis ikke sikringerne når at springe først
100 watts pærer kan absolut ikke anbefales. Men det kan eftermonteret Xenon
vist heller ikke...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-12-05 22:01

jacob wrote:
> Men
> det kan eftermonteret Xenon vist heller ikke...

Tjo.
Jeg er yderst tilfreds med mit sæt - det eneste jeg fortryder er, at der
skulle gå så lang tid før jeg fik det monteret...

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 22:47

"jacob" <ni> skrev i en meddelelse
> [...]
> og afbrændt ledningsnet - hvis ikke sikringerne når at springe først
> så 100 watts pærer kan absolut ikke anbefales. Men det kan eftermonteret

Hvorfor ikke, det bruger da kun 35W

--
Tom

Fra : L

Dato : 12-12-05 22:28

"Buhl" <buhlspostkasseREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
-CUT-

Hej

Philips Vision + pære kan stærkt anbefales.
Har købt både H7 og H1.

Et H4 sæt koster ca. 200,-
Har vist også vundet i en pære test fra FDM

Mvh. TLS

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-12-05 22:39

Buhl wrote:
> [...]
> har noget bilstereoforstærker eller lign. specielt udstyr der trækker ampere

Prøv at mål spændingen på dine forlygter. Hvis du har et stort
spændingsfald så kan der gøres noget uden det koster en formue. Der
findes relæsæt der er nemme at montere og gør en stor forskel. Jeg ved
ikke hvordan ledningsnettet i en nyere Polo er dimensioneret, men på min
gamle golf var der næsten 2V spændingsfald!

Så et voltmeter på og se hvad spændingen er... hvis den er under 13V når
motoren køre så vil jeg mene det er noget at hente.

Hvis du ikke har skiftet pærer for nyligt kan det også hjælpe. Pærer
bliver 'trætte' med tiden så ved at skifte dem ud, evt. med noget 30%
eller lign (jeg er fint tilfredse med mine Philips 30% H4'ere).

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-05 07:36

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalidated> skrev i en meddelelse

> Hvis du ikke har skiftet pærer for nyligt kan det også hjælpe. Pærer
> bliver 'trætte' med tiden så ved at skifte dem ud, evt. med noget 30%
> eller lign (jeg er fint tilfredse med mine Philips 30% H4'ere).

Er der forlygtevaskere på en Polo?. For det hjælper altså utroligt, at
lygterne er rene ;).

Fra : Buhl

Dato : 16-12-05 16:56

"Buhl" <buhlspostkasseREMOVE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ikke har noget bilstereoforstærker eller lign. specielt udstyr der trækker

Smed nogle Philips pærer i, og vupti, knaldskarpt lys, der dog ser ud til
falde anderledes end de gamle pærer, så de skal nok stilles inden syn - men
kanon lys - anede ikke at de gamle pærer kunne blive SÅ trætte....

Mvh.
Hans