/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så er jagten gået ind på Don Lorenzo's næs~
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 12-12-05 19:50

Som skrevet står... :)

Jeg har altid været lidt lun på Subaru Impreza, så idag måtte det jo prøves.
Det blev til en pæn rallyblå Imprexa WRX STi med guldfælge. Umiddelbart sidder man
da rimeligt, men sæderne kan ikke forlænges, og rattet kan kun vippes op og ned.
Den store indsugning i motorhjelmen ser lidt voldsom ud indefra, men det overgåes
når man kigger i bakspejlet og kun kan se et stort blåt havebord der er boltet
fast på bagsmækken. - Nå, videre i teksten. Sælgeren fortæller at denne er en
Petter Solberg edition hvor man kan justere trækket mellem for og baghjul inde fra
kabinen.
Motoren vågner med et dejligt brøl fra den fabriksmonterede ProDrive udstødning.
Gearskiftet er ULTRA-kort, næsten ubehageligt hvor man ikke er helt sikker på om
den rent faktisk er i gear. Koblingen er omtrent som at træde på en sten, men jeg
får alligevel roligt lusket bilen ud i Göteborgs formiddagstrafik. Motoren bliver
stille og roligt varm, men sælgeren begejstret fortæller om bilen sublime
køreegenskaber. Det er lidt køligt til morgen, så jeg slapper lidt af med
sladda'ne i svingene. Vi kører ud på motorvejen hvor bilen skal bevise turbo-
motorens 265 hk. Afkørslen holdes i 2. gear og lidt søvning slumrer
omdrejningstælleren mod 3500 rpm hvor, den vågner med et hvæs fra turboen, som
BLÆSER omdrejningstælleren mod 7000 rpm, hvor shiftlighten(Standard) giver besked
om at det er tid til at skifte gear, akkompagneret af et ordentligt PFFFTTTT fra
dumpvalven. Jeg holder på til betinget frakendelse afløses af ubetinget og igen
afløses af et par år på den lukkede i Sundsvall. Vi vender næsen tilbage, og jeg
får tid til at vurdere bilen ved mere afdæmpede hastigheder. Og det er her bilen
dumper med et brag. Den larmer afsted med bare 130 km/t, i et sådant lydniveau at
man tror det er hul et eller andet sted. Sælgeren forklarer at sådan er det på
denne type bil. Der er ingen fartpilot, og allerede efter bare 30 minutter er jeg
godt og grundigt træt af at sidde i mere eller mindre dårlige sæder.
Konklusionen må blive at man køber en WRX Sti pga. motoren og bilens handling. Alt
andet: glem det. Det må være ren tortur at køre mere end 100 km ad gangen i denne
bil. Egentlig synes jeg at en Sierra eller Escort Cosworth 4x4 klarer jobbet
mindst lige så godt, og koster knap så meget.
Så Impreza er i hvertfald droppet.

Nu kører jeg jo BMW, og er virkelig 112% tilfreds med bilen, men savner lidt heste
fra tid til anden. Så jeg driblede ud til BMW(ringede naturligvis inden og aftalte
besøg), som havde en lækker M3 E46 cabriolet til at holde. Den var nydelig i
mørkgrå, med rødt læder og 19” højglanspolerede M3 fælge.
Unødigt at sige at jeg var forelsket fra starten. J
Nå, jeg snakkede lidt med sælgeren, forklarede at jeg havde en dejlig 325’er, men
savner lidt vildskab engang imellem. Han var naturligvis forstående, og havde
allerede fundet nøglen frem. Han åbnede, og jeg hoppede ind i de lækre
skåleformede sæder, som naturligvis er el-justerebare og kan forlænges osv.
En hurtig gennemgang af bilen, viser at den har fartpilot, windbreaker, Harmann
Kardon, fartpilot, org. DVD + navi., armlæn og andet livsnødvendigt udstyr. ;)
Sælgeren spørger om jeg vil trille en tur… Det siger man jo ikke nej til.
343 veloplagte heste lyder helt fantastisk indendørs da motoren bliver sparket i
gang. Vi triller ud på landevejen og cruiser afsted mens jeg lægger mærke til hvor
lydløs kalechen er. Det er virkelig som at køre en Coupé. Lysene i
omdrejningstælleren slukkes mere og mere, og da olien er varm, åbner jeg op for
sluserne, jeg bliver trukket mod horisonten, med en fantastisk kraft, som jeg kun
tidligere har oplevet i visse rallybiler og en enkelt Ferrari. ”SPORT”-knappen
bliver aktiveret og motoren reagerer med uhyggelig speederrespons og et los ekstra
heste. Jeg sværger på at sædet sparkede mig bagi da jeg sætter igang i 1 gear,
hjulene spinner kort, men DTC’en griber den, og sender mig afsted mod 7500 rpm og
2. gear, som hurtigt er ovre, og 3. gear afløser, og accellerationen synes
uendelig. Lyden er FANTASTISK, og bilen virker som en del af mig selv. Du ved
alltid hvad hjulene laver, du er 100% i fokus som chauffør af denne bil. Dette er
en drivers-car uden lige.
Jeg cruiser tilbage mod forhandleren med almindelig motorvejshastighed, som giver
mig mulighed for at teste cruisen og hvordan bilen primært skal bruges. Jeg ruller
op foran showroomet, og ser Xenon-lygterne spejle sig i glasset. Den ser bare for
godt ud!
Sælgeren demonstrerer den automatisk kaleche, og den vinterkolde luft blandes med
duften af varmt metal, krydret med en anelse aroma fra dæk og bremser. Jeg er 100%
solgt.
Det er den perfekte bil, ingen over eller ved siden af.

Nu skal jeg bare have overtalt chefen…

-M
’05 BMW 325i E90


-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.213.240.229)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


 
 
Thomas (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 12-12-05 22:33

> Nu skal jeg bare have overtalt chefen.

OG det håber vi lykkedes!!!! :D

--
Mvh/TK



Morten Lorenzen (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 12-12-05 22:55

"Thomas" <mailto:tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
"Re: Så er jagten gået ind på Don Lorenzo's næste firmabil. :)"

> OG det håber vi lykkedes!!!! :D

Ja, vi skal jo køre standsmæssigt til Le Mans :)

-M

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.213.240.229)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Morten Lorenzen (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 13-12-05 20:02

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@yahoospam.dk> skrev i en meddelelse
news:005e01c5ff66$ab1eb2b0$76ba0751@autoatlas.local...

> Ja, vi skal jo køre standsmæssigt til Le Mans :)

Det er sygeligt... Har drømt om M3 hele natten :)

-M



DJ Bobo... (15-12-2005)
Kommentar
Fra : DJ Bobo...


Dato : 15-12-05 07:40

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote in message
news:439f1aae$0$11700$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Det er sygeligt... Har drømt om M3 hele natten :)

Og du så er blevet træt af, at den er langsom, kan den måske
tunes lidt (E36): www.da-motorsport.com/projeler/evolutionm3/index.htm
- A better 0 to 100 km/h acceleration time than Ferrari F430: 0 to 100 km/h
3.2 seconds

- A better 0 to 200 km/h acceleration time than a Ford GT: 0 to 200 km/h in
8.8 seconds

- A better 0 to 240 km/h acceleration time than a Lamborghini Murcielago in
11.9 seconds
- A higher top speed than that of a Porsche Turbo and Ferrari F430,
340 km/h (gear limited). With a longer final drive ratio top speeds of
380 km/h are attained. However we have limited the top speed at 340 km/h
to make sure that our customers don't drive every day at 380 km/h. Just a
precaution

--
Mvh
Mogens




Morten Lorenzen (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 15-12-05 18:03

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:43a10fc4$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Og du så er blevet træt af, at den er langsom, kan den måske
> tunes lidt (E36): www.da-motorsport.com/projeler/evolutionm3/index.htm
> - A better 0 to 100 km/h acceleration time than Ferrari F430: 0 to 100
> km/h 3.2 seconds
>
> - A better 0 to 200 km/h acceleration time than a Ford GT: 0 to 200 km/h
> in 8.8 seconds
>
> - A better 0 to 240 km/h acceleration time than a Lamborghini Murcielago
> in 11.9 seconds
> - A higher top speed than that of a Porsche Turbo and Ferrari F430,
> 340 km/h (gear limited). With a longer final drive ratio top speeds of
> 380 km/h are attained. However we have limited the top speed at 340
> km/h to make sure that our customers don't drive every day at 380 km/h.
> Just a precaution

Ja, naturligvis :)

"Hej chef, stik mig lige en M3 og så vil jeg gerne lige have frie hænder til
tuning, det er alligevel bare dig der skal betale hele herligheden" ;)

-M



Ukendt (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-12-05 18:11

On Thu, 15 Dec 2005 18:03:15 +0100, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote:

>"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
>news:43a10fc4$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>> Og du så er blevet træt af, at den er langsom, kan den måske
>> tunes lidt (E36): www.da-motorsport.com/projeler/evolutionm3/index.htm
>> - A better 0 to 100 km/h acceleration time than Ferrari F430: 0 to 100
>> km/h 3.2 seconds
>>
>> - A better 0 to 200 km/h acceleration time than a Ford GT: 0 to 200 km/h
>> in 8.8 seconds
>>
>> - A better 0 to 240 km/h acceleration time than a Lamborghini Murcielago
>> in 11.9 seconds
>> - A higher top speed than that of a Porsche Turbo and Ferrari F430,
>> 340 km/h (gear limited). With a longer final drive ratio top speeds of
>> 380 km/h are attained. However we have limited the top speed at 340
>> km/h to make sure that our customers don't drive every day at 380 km/h.
>> Just a precaution
>
>Ja, naturligvis :)
>
>"Hej chef, stik mig lige en M3 og så vil jeg gerne lige have frie hænder til
>tuning, det er alligevel bare dig der skal betale hele herligheden" ;)
>

Øhhh, chef?? Kan jeg ikke bare beholde den jeg har så?? En Corolla er
så keedelig
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI
Men hunden er chippet

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste