Diesel st.car - Hvad ville du vælge ??
Fra : °º©André T©º°

Dato : 12-12-05 03:15

Jeg er lige ved at have solgt min Fabia TDI, og skal nu ud og have mig en
Diesel St.car m. Automatgear... (der godt kan flytte sig)

Mit valg står pt. mellem en brugt BMW 530 D fra 2001, til lidt over 400K, og
en Sprit ny Octavia 2.0 140HK TDI til ca. 400K, med alt udstyr...

Min fornuft sigger Octavia, meeeeeen BMW'en er sjovere.......

Hvad ville du vælge og hvorfor ?

Fra : DJ Bobo...

Dato : 12-12-05 06:22

"°º©André T©º°" <hop@i.havet.nu> wrote in message

> [...]
> og en Sprit ny Octavia 2.0 140HK TDI til ca. 400K, med alt udstyr...
> Min fornuft sigger Octavia, meeeeeen BMW'en er sjovere.......

Hvor mange km kører du om året?
Hvor mange km har den aktuelle Bimmer kørt?
Firmabil?
--
Mvh Mogens
'03 BMW 530d Touring steptronic

Fra : °º©André T©º°

Dato : 12-12-05 12:46

Fra : DJ Bobo...

Dato : 12-12-05 20:36

OK - så forstår jeg godt din betænkelighed !

Hvis du har stor interesse for biler, vælger du BMW'en - den er
altså fantastisk at køre i. Især hvis du kører meget motorvej, hvor
den er i sit es (også vedr. km/l). Bykørsel æder økonomien, når
den er udstyret med steptronic - den er direkte uøkonomisk i byen
og især med kold motor. Går ikke over 10 km/l

Skoda'en er jo en fremragende bil, omend den er ved at være for
dyr. DSG og TDI tror jég er en optimal løsning - også vedr. km/l.
En Skoda TDI kører langt på literen, men uinspirerende, IMO :)
Min kone siger fra sofa'en, at hun ikke forstår, hvorledes man kan
overveje 2 SÅ forskellige biler.

Alternativt ville jeg nok prøve en Altea/Toledo TDI i sportstrim.
Total lækker æske med lidt styling og superchip... (165 hk)
http://bokstuning.dk
Mogens

Fra : Juul

Dato : 12-12-05 21:23

> Min kone siger fra sofa'en, at hun ikke forstår, hvorledes man kan
> overveje 2 SÅ forskellige biler.

Nej - hvad fanden, har du nu også blandet hende ind i det ;)

VH Juul

Fra : DJ Bobo...

Dato : 12-12-05 21:27

"Juul" <crap@hellhole.com> wrote in message

> Nej - hvad fanden, har du nu også blandet hende ind i det

Hun har forstand på biler
Mogens

Fra : Juul

Dato : 12-12-05 22:06

> Hun har forstand på biler

Og jeg er bare misundelig ;)

Nej - forleden havde jeg kæresten med på søndagstur (selvom det var en
lørdag)...

Jeg forsøgte at lære hende at køre med fartpilot. Det gik meget bedre end
forventet faktisk... Jeg skal have hende i træning før hun skal hjælpe mig
med at køre på ferietur osv :)

VH Juul

Fra : DJ Bobo...

Dato : 13-12-05 05:47

> Og jeg er bare misundelig ;)

Det er et spørgsmål om at plukke dem i en tidlig alder :)
(opdragelse)

> Nej - forleden havde jeg kæresten med på søndagstur (selvom det var en
> lørdag)... Jeg forsøgte at lære hende at køre med fartpilot. Det gik meget
> bedre end forventet faktisk...

LOL

> Jeg skal have hende i træning før hun skal hjælpe mig med at køre på
> ferietur

Jeg kender ikke antallet på bilferier, vi har udført. Jég kører altid bilen!
Mogens

Fra : Michael

Dato : 13-12-05 12:34

Hvorfor?

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-12-05 14:05

On Tue, 13 Dec 2005 12:34:24 +0100, Michael <noname@no.com> wrote:

>On Tue, 13 Dec 2005 05:46:31 +0100, "DJ Bobo..."

>Hvorfor?

Det gør man for det meste, når man er alene

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Michael

Dato : 13-12-05 14:19

On Tue, 13 Dec 2005 14:05:09 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Det gør man for det meste, når man er alene

Jow jow men han skriver udtrykkeligt "vi har udført"

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-12-05 14:38

On Tue, 13 Dec 2005 14:19:09 +0100, Michael <noname@no.com> wrote:

[snip]
>Jow jow men han skriver udtrykkeligt "vi har udført"

"Mig og min bil", ikk

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-12-05 14:45

On Tue, 13 Dec 2005 12:34:24 +0100, Michael <noname@no.com> wrote:

>Hvorfor?

>--

Det samme gælder når min kone og jeg kører på én af vores utallige
bilferier.

Hvorfor jeg altid kører?

Jeg ville være utryg hvis hun kørte. ferien ville sikkert blive meget
dyrere. Rattet sidder ikke i hendes side. Osv.

Og hun har ikke noget kørekort.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-12-05 15:20

On Tue, 13 Dec 2005 14:44:30 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Og hun har ikke noget kørekort.

DET afholder da ellers ikke folk fra at føre bil.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 13-12-05 16:09

On Tue, 13 Dec 2005 15:20:14 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>DET afholder da ellers ikke folk fra at føre bil.

>--

Nej, det er jeg klar over.

I dette tilfælde kan jeg dog sige, at det er meget fremmende for
trafiksikkerheden, at fruen afstår fra at køre bil.

Det skorter nemlig ikke på kommentarer om hvorledes trafikken kører.

Meget meget logiske og rationelle resonnementer kommer hun frem til,
men udført i praksis ville det i værste fald koste menneskeliv. Mange
menneskeliv!

Der er tale om en norsk kvinde, som jeg har mistænkt for at være
bygget af intet mindre end norsk grundfjeld.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Juul

Dato : 13-12-05 19:37

> Det er et spørgsmål om at plukke dem i en tidlig alder :)
> (opdragelse)

Hård hård opdragelse opfattes bare som positiv interesse fra det kvindelige
køns side...

> Jeg kender ikke antallet på bilferier, vi har udført. Jég kører altid
bilen!

hehe - du er jo også en erfaren gammel hund :)

VH Juul

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 02:00

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Hun har forstand på biler

Hvor får hun den fra, når hun ikke må køre i dine biler? )

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : DJ Bobo...

Dato : 21-12-05 05:46

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Hvor får hun den fra, når hun ikke må køre i dine biler?

Der må være "faldet noget af" gennem årene :)
Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 08:40

> Der må være "faldet noget af" gennem årene :)

*ROFL*

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-12-05 21:27

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev :

>Min kone siger fra sofa'en, at hun ikke forstår, hvorledes man kan
>overveje 2 SÅ forskellige biler.

hmmmmm.... hvorfor tænker jeg pludseligt på en bestemt rekvalme i
tossekassen ? <grin>

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : DJ Bobo...

Dato : 12-12-05 21:28

<jan@stevns.net> wrote in message
> "DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev :

> hmmmmm.... hvorfor tænker jeg pludseligt på en bestemt rekvalme i
> tossekassen ? <grin>

Nu ser jeg sjældent fjernsyn - jeg sidder jo her
Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-12-05 22:13

"DJ Bobo..." <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev :

>Nu ser jeg sjældent fjernsyn - jeg sidder jo her

det gør hende i rekvalmen jo også

(erstat pc, med symaskine)

;)

Fra : °º©André T©º°

Dato : 13-12-05 00:49

> Min kone siger fra sofa'en, at hun ikke forstår, hvorledes man kan
> overveje 2 SÅ forskellige biler.

* Skoda'en fordi jeg som sagt har en Fabia TDI, som jeg egenligt er
udemærket tilfreds med.. God økonomi, og rimelig kvik m. 130hk/290NM (KCR
box), og ville derfor overveje Octavia'en med fuld udstyr og aut. gear.. Men
ingen syntes jeg skoda'erne mangler sjæl, og virker kedelige i det... For
ikke at glemme for plastik agtige.....

* BMW'en fordi jeg havde en 320 (E36), som jeg var rigtigt glad for, og
fordi jeg syntes BMW stinker af kvalitet og køreglæde... Har efterfølgende
prøver et par 530'ere m. aut., og de køre svine godt... Men ulempen er
forsikring og at bilen ikke er ny........ (minus garati)......

Billede af min Ex. BMW: http://psyquan.homepage.dk/_BMW.jpg
http://psyquan.homepage.dk/_BMW2.jpg

Billede af min næsten solgte Skoda: http://psyquan.homepage.dk/_fabia.jpg

Fra : DJ Bobo...

Dato : 13-12-05 05:41

> [...]
> Men ingen syntes jeg skoda'erne mangler sjæl, og virker kedelige i det...
> For ikke at glemme for plastik agtige.....

Det bliver ikke noget, jég vil overveje... - du kommenterer ikke
Seat, jeg skrev lidt om?

Nice! - dét må da have været en import?
Mogens

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-12-05 08:37

On Mon, 12 Dec 2005 20:35:43 +0100, "DJ Bobo..."
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> wrote:

>den er i sit es (også vedr. km/l). Bykørsel æder økonomien, når
>den er udstyret med steptronic - den er direkte uøkonomisk i byen
>og især med kold motor. Går ikke over 10 km/l

Nej ikke over... Uha.. Hvis jeg nulstiller forbrugsmåleren inden jeg
letter fra København på vej hjem en aften efter arbejde ligger jeg
sjældent over 7-8 km/L efter turen fra Bredgade til Sjællandsbroen.

Men det er jo specielt i byen at StepTronic er rigtig nice!

Alt i alt opvejer motorvej og hurtig svensk landevej dog ret godt, så
jeg holder et gennemsnit på cirka 14 km/L overall

** Lars

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 13-12-05 09:50

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Alt i alt opvejer motorvej og hurtig svensk landevej dog ret godt, så
> jeg holder et gennemsnit på cirka 14 km/L overall

Kan lige tilføje, at min 330d med manuel går også omkring 14-15 km/l

/Claus

Fra : DJ Bobo...

Dato : 13-12-05 18:04

"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> wrote in message

> Kan lige tilføje, at min 330d med manuel går også omkring 14-15 km/l

Jep, iflg. langtpåliteren.dk går "motoren" 2 km mere pr liter
med manuel gear. Jeg ville alligevel vælge steptronic, hvis
jeg fik valget - igen
Mogens

Fra : Kito

Dato : 12-12-05 07:17

"°º©André T©º°" <hop@i.havet.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> og en Sprit ny Octavia 2.0 140HK TDI til ca. 400K, med alt udstyr...
>
> Min fornuft sigger Octavia, meeeeeen BMW'en er sjovere.......

Jeg ville nok vælge oktaviaen da den også kan bruges om vinteren. Oktaviaen
ses sjældnere i grøften, på hoved når der er glat.

vh
Poul

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-12-05 08:49

On Mon, 12 Dec 2005 07:16:37 +0100, "Kito" <FUCK*SPAM!@get2net.dk>
wrote:

>Jeg ville nok vælge oktaviaen da den også kan bruges om vinteren. Oktaviaen
>ses sjældnere i grøften, på hoved når der er glat.

Pjat - der er DSC i sådan en e39 og den skrider altså ingen steder,
heller ikke selv om der ligger sne og sjap. Jeg bor hvor der kun
skrabes og har blot to gange måtte sætte snekæder på bilen fordi der
var is med smeltevand på vejen - så kommer man ikke op af bakkerne.

Men ved enhver "normal" kørsel hvor der ryddes sne er det absolut
intet som helst problem.

** Lars / BMW 530dA touring 2002

Fra : Broegger

Dato : 12-12-05 07:52

"°º©André T©º°" <hop@i.havet.nu> skrev

> Min fornuft sigger Octavia, meeeeeen BMW'en er sjovere.......
>
> Hvad ville du vælge og hvorfor ?

Octaviaen til enhver tid. Bare tænk Brian effekt samt total fiasko når
vejene bliver glatte.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-12-05 08:34

Broegger <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote in

> Octaviaen til enhver tid. Bare tænk Brian effekt samt total fiasko når
> vejene bliver glatte.

De 14 dage om året har jeg ikke noget problem med at blive grinet ad.

Resten af året er det nemlig mig der har det bredeste smil.

/lars, med træk på det rigtige sæt hjul.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-12-05 08:50

On 12 Dec 2005 06:52:03 GMT, Broegger

>Octaviaen til enhver tid. Bare tænk Brian effekt samt total fiasko når
>vejene bliver glatte.

Hvorfra ved du at BMW'en ikke kører på glatte veje?

** Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-12-05 08:13

"°º©André T©º°" skriver:

> Hvad ville du vælge og hvorfor ?

Hvad siger hjertet ?

Kigger du på økonomien er BMW'en sikert det bedste køb. Den har tabt en
stor del af sin værdi, hvorimod Octavia'en først skal til at have det
store tab.

Octi'en kører nok noget længere på literen, men er altså også en mindre
bil.

Og med en ordentlig dækmontering her til vinter er baghjulstræk altså
ikke noget problem !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 12-12-05 09:07

> [...]
>
> Kigger du på økonomien er BMW'en sikert det bedste køb. Den har tabt en
> stor del af sin værdi, hvorimod Octavia'en først skal til at have det

Korrekt mht. værditab - men jeg har en idé om at Skoda'en til gengæld vil
være markant billigere at vedligeholde - dels fordi den endnu ikke er slidt,
dels fordi der er 2 års garanti og billigere reservedele. Grøn ejerafgift og
forsikring er utvivlsomt også markant lavere.

> Octi'en kører nok noget længere på literen, men er altså også en mindre
> bil.

Ja - den er klart mindre - men det er forbruget også, som du skriver.

Økonomisk er jeg ret sikker på, at Skoda'en er billigst i længden, men det
er givet, at BMW'en er mest sjov og komfortabel - man skal bare være
forberedt på, at der kan forekomme dyre reparationer, da der jo trods alt er
tale om en brugt bil.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-12-05 09:14

KASO skriver:

> Korrekt mht. værditab - men jeg har en idé om at Skoda'en til gengæld vil
> være markant billigere at vedligeholde - dels fordi den endnu ikke er slidt,
> dels fordi der er 2 års garanti og billigere reservedele.

Ikek markant billigere, men nok noget billigere.

> Grøn ejerafgift og
> forsikring er utvivlsomt også markant lavere.

Helt sikkert.

> Økonomisk er jeg ret sikker på, at Skoda'en er billigst i længden

Nix. om 3 år har skodaen smidt 200.000 i værdi, det har BMW'en ikke.....

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-12-05 00:57

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse news:439D315F.8F4AF526@du.kan.finde.den...
> [...]
>
> Helt sikkert.

> Nix. om 3 år har skodaen smidt 200.000 i værdi, det har BMW'en

Du mener altså at en ny Octi. TDI Stc. afskriver 50% over tre år ?

Jeg er sikker på den skal være tæt på dobbelt så gammel for at komme ned
på 200K
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-12-05 06:07

"Brian Sørup" skriver:

> Du mener altså at en ny Octi. TDI Stc. afskriver 50% over tre år ?

Måske lidt længere tid.

> Jeg er sikker på den skal være tæt på dobbelt så gammel for at komme ned
> på 200K

Kan du sige 200.000 for en 6 år gameml brugt skoda ?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-12-05 21:47

> Kan du sige 200.000 for en 6 år gameml brugt skoda ?

Altså - hvis der for eksempel var tale om et salg i februar - af en årgang
2000 absolut topmodel Octavia Stc med største motor, alt i udstyr,
læderkabine og 240.000 km på klokken...?

Hvis den er meget velholdt og står rigtig flot, så kan den sgu nok godt
risikere at snige sig derop ad...

All in all mener jeg ikke, der kan være nogen som helst tvivl om, at BMW´en
med sine noget dyrere reservedele, noget dyrere service, noget dyrere
værkstedstimer, sin manglende garanti, sine i forvejen slidte dele fra knap
4 gange rundt om jorde i kilometer etc, etc, naturligvis er markant dyrere
at køre i fra dens 150.000 km til 390.000 km......end Octavia´en er fra
0-240.000 km.

Det kan der overhovedet ikke være nogen tvivl om.

.....men det ér jo altså også en anden bil end Skoda´en, så man skal bare
gøre op med sig selv, om man vil betale for det.

--
/Jan W Nielsen - 100 procent asshole...!!!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-12-05 12:10

> [...]
> er givet, at BMW'en er mest sjov og komfortabel - man skal bare være
> forberedt på, at der kan forekomme dyre reparationer, da der jo trods alt

Fuldkommen enig.

--
/Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!

Fra : J.L.

Dato : 12-12-05 08:28

> [...]
> og en Sprit ny Octavia 2.0 140HK TDI til ca. 400K, med alt udstyr...
>
> Min fornuft sigger Octavia, meeeeeen BMW'en er sjovere.......

Jeg har ikke prøvet en BMW 530'er, men jeg har prøvet Octaviaen med 2,0 Tdi
og DSG ..... det kører bare rigtigt godt ...... og føles overhovedet ikke
som automatgear ellers kan gøre ... "lidt" sløvt.

Og med 2,0 tdi'eren så er der altså også muligehd for lidt sjov i gaden
....... hvis det er det man vil .... men som en anden skrev tidligere .....
hvad siger hjertet !!

Mvh J.L

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 12-12-05 09:05

Jeg ville klart mene BMW'en, har selv en 330d og jeg har ingen problemer med
sne....Ang DSG gearet så tænk dig rigtig godt om, da jeg prøvede det første
gang var det første jeg sagde til manden der ejede bilen at det virkede
meget trægt, han har senere givet mig ret og har skiftet vognen om det er
derfor må han selv svare på (Landberg)

/claus

Fra : Thomas Landberg

Dato : 12-12-05 09:33

> [...]
> virkede meget trægt, han har senere givet mig ret og har skiftet vognen om
> det er derfor må han selv svare på (Landberg)

Uanset hvad, så giver jeg dig aldrig ret, Claus....

--

MVH

Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-12-05 10:45

> [...]
> virkede meget trægt, han har senere givet mig ret og har skiftet vognen om
> det er derfor må han selv svare på (Landberg)

Nu har landberg vidst forklaret til hudløshed at han bare ikke er til aut
gear overhovedet... ser man bort fra det e r dsg bare det bedste (noget af
så da) aut gear på markedet pt...

Fra : Thomas Landberg

Dato : 12-12-05 11:51

> Nu har landberg vidst forklaret til hudløshed at han bare ikke er til aut
> gear overhovedet... ser man bort fra det e r dsg bare det bedste (noget af
> så da) aut gear på markedet pt...

Så har du ikke læst hvad jeg har skrevet. Jeg kan generelt godt lide
automatgear og f.eks. i en Mercedes er det et must. Men automatgear er
automatgear og som sådan lavet til morfarkørsel. Og hvis man ønsker at køre
morfarkørsel, så har f.eks. Mercedes et glimrende automatgear man kan købe.
VW har også noget. Et system der har fordele og ulemper i forhold til det
fra Mercedes. Køremæssigt flest ulemper. Men jeg vil stadig fastholde, at
DSG ikke er den automobile revolution som det er udpeget til at være. Efter
jeg skrev mit indlæg har jeg fået flere mail fra kunder, venner og bekendte
og alle giver mig ret i mere eller mindre omfang. "Nu du siger det, så har
du faktisk ret i, at det er irriterende at gearet tøver når man pludseligt
skal fremad", "Det er rigtigt, at bilen ofte ligger i et gear man ikke selv
ville have valgt" osv.
Hvorfra får du den opfattelse, at DSG "bare er det bedste"? Hvor mange
kilometer har du kørt med det?

Fra : OZ7PUS

Dato : 12-12-05 13:58

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:439d55db$0$165$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> ligger i et gear man ikke selv ville have valgt" osv.
> Hvorfra får du den opfattelse, at DSG "bare er det bedste"? Hvor mange

Hvist ikke ret mange biler med automat gear du har prøvet

Mercer 320CDI med autokasse er ihveetfald ikke morfar ej heller 140HK TID
passat

Tror det hv ist bare er dig der skal have lært at køre med automat gear

OZ3BTO

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 12-12-05 14:00

*LOL* - har kun latter tilovers for dine kommentarer (at Thomas ikke har
kørt i mange med aut. gear)

/claus

Fra : JS

Dato : 12-12-05 14:24

Claus & Lene, Ålborg wrote:
> *LOL* - har kun latter tilovers for dine kommentarer (at Thomas
> ikke har kørt i mange med aut. gear)

Kan du så ikke skrive under det du svarer på mens du griner?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-12-05 14:17

> Mercer 320CDI med autokasse er ihveetfald ikke morfar ej heller 140HK TID
> passat

Det handler ikke om, hvorvidt en given bil er hurtig eller ej - men om den
"ånd", som et automatgear bringer ind i en bil i forhold til et manuelt
gear.

--
/Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!

Fra : Thomas Landberg

Dato : 12-12-05 14:24

> Det handler ikke om, hvorvidt en given bil er hurtig eller ej - men om den
> "ånd", som et automatgear bringer ind i en bil i forhold til et manuelt
> gear.

Det var så sådan en kort, kedelig og præcis måde at svare på

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-12-05 15:09

> Det var så sådan en kort, kedelig og præcis måde at svare på

Jep - det lærer vi på boot camp - under træning til fremtidens samfund.

--
/Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-12-05 15:09

Nemly!

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas Landberg

Dato : 12-12-05 14:23

> [...]
> passat
>
> Tror det hv ist bare er dig der skal have lært at køre med automat gear

Jo jeg prøver skam en del. Tror blot ikke vi har samme definition på
"morfar".

Med "morfar" mener jeg, at det er en bil der taler til den stille og rolige
kørestil, ikke den sportslige stil. Hvad er der for dig sportsligt i en tung
Mercer der kun kan køre hurtigt ligeud og på de små veje bliver sat af små
biler med det halve antal hestekræfter? Men ok, selv med manuelt gear ville
jeg kalde en E320CDi for morfar....
Et eksempel på hvad jeg mener er morfar med DSG: Tog en dag et træk med en
BMW 330D i min Altea 2.0 16V TDi DSG. Min havde 190hk, BMW'en ca. 230hk, men
vægt/effektforhold var ikke helt skævt. Jeg blev sat ganske grundigt af den
gamle tyske bil ( ), mens jeg sad og undrede mig over hvad gearkassen
havde gang i. Hele tiden gjorde den ting som føltes "skæve". Senere gjorde
jeg mere eller mindre samme eksperiment, men i min Toledo 1.9TDi med manuelt
gear, kun med 150hk. Gutten i BMW'en mente skam, at jeg var nogenlunde lige
så hurtig/langsom som jeg var i Altea'en og var overrasket over, at der ikke
var større forskel mellem de to biler. Hvis ikke 40hk ud af vinduet for at
man kan slippe for at skifte et par gear ikke er "morfar" ved jeg ikke hvad
der er.
Igen: DSG er sikkert ok hvis man primært kører bil for at slappe mest muligt
af og komme blidest muligt frem. Dog ikke så blidt som i en Mercedes med
automatgear. Men hvis man engang i mellem synes det er knaldhamrende at
trække bilen med hvinende dæk rundt i en rundkørsel, køre ud af rundkørslen
med et kontrolleret slip på forhjulene og ellers bare "arbejde med bilen" så
er DSG et automobilt kyskhedsbælte.

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 12-12-05 14:33

Korrektion til Thomas's indlæg - BMW var helt og aldeles standard den dag
(havde lige fået den opdateret med nyeste org. software fra BMW..) Dvs. målt
hos FDM til 199 hk. - Hvilket kun underbygget Thomas's påstand

/claus

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:439d7982$0$99987$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-12-05 09:01

On Mon, 12 Dec 2005 03:15:08 +0100, "°º©André T©º°" <hop@i.havet.nu>
wrote:

> [...]
>en Sprit ny Octavia 2.0 140HK TDI til ca. 400K, med alt udstyr...
>
>Min fornuft sigger Octavia, meeeeeen BMW'en er sjovere.......

Jaaaeeeeh... Jeg ville jo nappe BMW'en - men det kommer jo an på hvad
du har af kriterier. Tænk på at afskrivningen på en ny Octavia er høj
i forhold til en 4 år gammel BMW, om det er et problem afhænger jo så
af hvor længe du agter at beholde den + hvilken værdi du tilskriver
det at have ny bil med fuld garanti.

Men BMW'en er altså klasse, og der er ikke problemer med
fremkommelighed om vinteren som nogen antyder.

Brian-image? Njah-tja... Måske... Men det er jo en stationcar og den
koster på den dyre side af 400K. Jeg tror ikke det er dem du ser flest
af nede på Brian-gade.

Men det er rigtigt nok, at der er en tendens til at Brian'er og andre
legebørn i pumpede Gålf'er med blå lamper alle vegne absolut lige skal
lege dørtræk - men man kan jo bare lade dem køre... Selv om det ER
fristende at flytte gear'et over i S, lade lyset blive grønt, give den
dejlig sprøde R6'er noget at leve af, blive presset tilbage i de brede
og lækre lædersæder og se Gålf'ens wanna-be-blå "Xenon" forlygter
forsvinde i bakspejlet

Vær i øvrigt OBS på model-shine-up fra 2001 til 2002 hvor 530D gik fra
184 til 193 hk, re-designede forlygter med angel eyes og 16:9 navi.

** Lars / BMW 530dA touring

Fra : °º©André T©º°

Dato : 12-12-05 12:49

> Vær i øvrigt OBS på model-shine-up fra 2001 til 2002 hvor 530D gik fra
> 184 til 193 hk, re-designede forlygter med angel eyes og 16:9 navi.

Yep, den nye er flottere og lidt hurtigere... Men den nye 2002- kan ikke
fåes til omkring 400K, så snakker vi nok ca. 500K

Fra : Lars Knudsen

Dato : 12-12-05 12:56

On Mon, 12 Dec 2005 12:48:32 +0100, "°º©André T©º°" <hop@i.havet.nu>
wrote:

>Yep, den nye er flottere og lidt hurtigere... Men den nye 2002- kan ikke
>fåes til omkring 400K, så snakker vi nok ca. 500K

Ja OK - jeg var ikke observant på at prisforskellen var så markant.

Ville nu stadig vælge BMW'en fremt for Skoda'en hvis det var mit valg.

** Lars

Fra : °º©André T©º°

Dato : 12-12-05 14:48

> Ja OK - jeg var ikke observant på at prisforskellen var så markant.
>
> Ville nu stadig vælge BMW'en fremt for Skoda'en hvis det var mit valg.

Men jeg kender en BMW mekaniker, som har adgang til billige dele, så hvis
jeg vælger 530'eren, bliver hele fronten skiftet, også ryger den til Palms
Auto bagefter... Wupti +30 HK... (ca.)..

Fra : T. Hartung

Dato : 12-12-05 17:17

> [...]

> jeg vælger 530'eren, bliver hele fronten skiftet, også ryger den til Palms
> Auto bagefter... Wupti +30 HK... (ca.)..

hvor længe har du tænkt dig at ville beholde bilen ? med 40.000 km om året
kommer BMW'en på 3 år hurtig tæt på 300k med TDI'ens 120k?
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-12-05 08:46

On Mon, 12 Dec 2005 17:16:45 +0100, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
wrote:

>hvor længe har du tænkt dig at ville beholde bilen ? med 40.000 km om året
>kommer BMW'en på 3 år hurtig tæt på 300k med TDI'ens 120k?

300k er vel næppe et decideret problem blot man er OBS på at der nok
kommer lidt sliddele der skal skiftes og selvsagt sørger for at passe
bilen. Min har kørt 215.000 nu og der er hverken knirk, knag eller
mislyde nogen steder. Der er smidt noget nyt støddæmper, et
baghjulsleje, bremser, katalysator i den.

Hvis man kan finde sin vej forbi Helsingborg kan jeg anbefale dem her
til service: http://www.jarlsbilservice.com/ som både er
servicemindede, har konkurrencedygtige priser og har lavet BMW+Alpina
siden 1979.

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-12-05 08:39

On Mon, 12 Dec 2005 14:48:01 +0100, "°º©André T©º°" <hop@i.havet.nu>
wrote:

>Men jeg kender en BMW mekaniker, som har adgang til billige dele, så hvis
>jeg vælger 530'eren, bliver hele fronten skiftet,

Mm.. Jeg fik skiftet frontklap og bagklap på BMWs rustgaranti, der var
mikro-små rustpletter i bagklappen (kendt problemstilling på Touring)
og en masse stenslag i fronten. Det kostede ikke en øre og inkluderede
gratis lånebil.

>også ryger den til Palms
>Auto bagefter... Wupti +30 HK... (ca.)..

Vupti...ja....mmm jeg har besluttet mig for ikke at pille ved effekten
i min, den kører rigtig godt som den står.

** Lars

Fra : Christensen

Dato : 12-12-05 17:13

> [...]
> og en Sprit ny Octavia 2.0 140HK TDI til ca. 400K, med alt udstyr...
>
> Min fornuft sigger Octavia, meeeeeen BMW'en er sjovere.......

Jeg stod i *præcis* samme situation som dig - bortset fra at "min" BMW var
en 320d Touring '02. Kiggede også på fabriksnye Oktavia, Altea, Toledo,
Golf, Touran og alt muligt....alt i diesel og med DSG hvor det var muligt.
Jeg valgte naturligvis BMW'en (selv om den er med manual gear) og det har
jeg bestemt ikke fortrudt. Den er bare så mere lækker hele vejen rundt end
noget andet jeg har prøvet - og den kører formidabelt!

Køb den du bliver mest glad for på sigt - jeg ville slet, slet ikke være i
tvivl.

Brian-image? det skider jeg på....
Snekørsel? Det er ikke noget problem nu om dage...

/f christensen
320d Touring '02

Fra : °º©André T©º°

Dato : 13-12-05 00:30

Det bliver BMW ! Enten en 330 D el. 530 D, fra 2001...

Fra : Christensen

Dato : 13-12-05 07:45

> Det bliver BMW ! Enten en 330 D el. 530 D, fra 2001...

Tillykke med beslutningen - det fortryder du ikke. Giv lige lyd fra dig
herinde når du har handlet...vi skal jo se svinet!

/f christensen

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 13-12-05 08:27

Husk endelig at der kom en faceliftet model omkring 10/01.....

/claus

Fra : DJ Bobo...

Dato : 13-12-05 18:11

"°º©André T©º°" <hop@i.havet.nu> wrote in message

> Det bliver BMW ! Enten en 330 D el. 530 D, fra 2001...

Køb nu een med 193 hk og ikke 184 hk !
Mogens

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 13-12-05 19:31

Kan du så ikke lige forklare forskellen på de 2 motorer - da der ingen
fysiske forskelle er (Læs anden software) ? Det er først fra 2004 der
sker noget........
http://www.x5world.com/showarticle-239.html

/Claus

Fra : DJ Bobo...

Dato : 13-12-05 19:33

> Kan du så ikke lige forklare forskellen på de 2 motorer - da der ingen
> fysiske forskelle er (Læs anden software) ? Det er først fra 2004 der
> sker noget........

Dén med 193 hk har et noget bedre drejningsmoment,
ligesom brændstoføkonomien jvf. langtpåliteren.dk er bedre...
Mogens

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 13-12-05 19:40

Det er rent software mæssigt at forskel er.. Min har std. 199hk/460 Nm jvf.
FDM Ålborg og burde kun have 184hk/390 Nm

/Claus

Fra : DJ Bobo...

Dato : 13-12-05 19:47

"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> wrote in message

> Det er rent software mæssigt at forskel er.. Min har std. 199hk/460 Nm
> jvf. FDM Ålborg og burde kun have 184hk/390 Nm

Jeg ville den opdaterede udgave - såvel motor- og stylingmæssigt.
Finder selv den seneste E39 som værende billedskøn sportstouring
www.transpotech.dk/grafik/bmw.530d/bmw.530d%20001.jpg
Mogens

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-12-05 08:27

On Tue, 13 Dec 2005 19:46:48 +0100, "DJ Bobo..."

>Jeg ville den opdaterede udgave - såvel motor- og stylingmæssigt.
>Finder selv den seneste E39 som værende billedskøn sportstouring
>www.transpotech.dk/grafik/bmw.530d/bmw.530d%20001.jpg

Hørt-hørt.. Det er sgu en lækker bil du har dig dér

** Lars

Fra : DJ Bobo...

Dato : 14-12-05 19:24

"Lars Knudsen" <larsdelete@deletelandligt.dk> wrote in message

> Det er sgu en lækker bil du har dig dér

I lige måde !
Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 21-12-05 02:03

"°º©André T©º°" <hop@i.havet.nu> skrev i en meddelelse

> Min fornuft sigger Octavia, meeeeeen BMW'en er sjovere.......
>
> Hvad ville du vælge og hvorfor ?

Et alternativ:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=519000033&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=519000027&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=265100440&page=1

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 18:54

> "°º©André T©º°" <hop@i.havet.nu> skrev i en meddelelse

> [...]

2 dårlige link ud af 3
Ingen billeder på den ene og Ring for pris på den anden

--
Tom