/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
McLaren F1 vs. Bugatti Veyron
Fra : Otto J.


Dato : 11-12-05 13:08

I det nye nummer af Nyt om Biler skriver de om Bugatti Veyron, at hvis en
McLaren F1 får 10 sekunders forspring fra stilstand, så overhaler Veyron den
efter 30 sekunder, hvor den vil køre 320. Kan det passe? Det lugter lidt af
at det er en forkert udlægning af specifikationerne. Mon ikke det drejer sig
om at Veyron bruger 20 sekunder fra 0-320, hvor F1 bruger 30 - men eftersom
F1'eren trods alt har nået at flytte sig en smule i løbet af de 10 sekunder,
så ville den vel ikke rent fysisk _overhale_ den allerede dér?

Ikke for at tage noget fra Veyron, 0-200 på 7,3 sekunder, det er jo rablende
vanvittigt...

Mvh. Otto



 
 
Non-Desperado (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Non-Desperado


Dato : 11-12-05 13:22

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev:

>I det nye nummer af Nyt om Biler skriver de om Bugatti Veyron, at hvis en
>McLaren F1 får 10 sekunders forspring fra stilstand, så overhaler Veyron den
>efter 30 sekunder, hvor den vil køre 320. Kan det passe? Det lugter lidt af
>at det er en forkert udlægning af specifikationerne. Mon ikke det drejer sig
>om at Veyron bruger 20 sekunder fra 0-320, hvor F1 bruger 30 - men eftersom
>F1'eren trods alt har nået at flytte sig en smule i løbet af de 10 sekunder,
>så ville den vel ikke rent fysisk _overhale_ den allerede dér?
>
>Ikke for at tage noget fra Veyron, 0-200 på 7,3 sekunder, det er jo rablende
>vanvittigt...

Så prøv en Kawasaki ZX-12R, den skulle klare 0-200 km/t på 7 sek.
rent.....Pris: ca. 250.000 kr.
Så der kan købes nogle Kawa'er for en Veyron....
Bevares en Kawasaki ZX-12R topper officielt ved 320 km/t, men
alligevel....

Jeg læste i øvrigt at en Suzuki Hayabusa slider et nyt bagdæk ned
på 15 minutter ved topfart...

Se det er vanvittigt.

--
Non-Desperado
Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox 0,05 RR '04
Medtronic 6931-65cm ´05

Ukendt (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-05 13:35


"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:439c16ad$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>I det nye nummer af Nyt om Biler skriver de om Bugatti Veyron, at hvis en
>McLaren F1 får 10 sekunders forspring fra stilstand, så overhaler Veyron
>den efter 30 sekunder, hvor den vil køre 320. Kan det passe? Det lugter
>lidt af at det er en forkert udlægning af specifikationerne. Mon ikke det
>drejer sig om at Veyron bruger 20 sekunder fra 0-320, hvor F1 bruger 30 -
>men eftersom F1'eren trods alt har nået at flytte sig en smule i løbet af
>de 10 sekunder, så ville den vel ikke rent fysisk _overhale_ den allerede
>dér?
>
> Ikke for at tage noget fra Veyron, 0-200 på 7,3 sekunder, det er jo
> rablende vanvittigt...

Det kræver lidt flere informationer. F1s styrke er jo ikke så meget de heste
de har, men at den har "grip", lav vindmodstand og næsten ingen vægt, samt
meget downforce

--
Tom



Per Beer Hansen (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 11-12-05 13:49

Tom wrote:
>
> Det kræver lidt flere informationer. F1s styrke er jo ikke så meget
> de heste de har, men at den har "grip", lav vindmodstand og næsten
> ingen vægt, samt meget downforce

Jeg tror nu ikke at Otto J mener en F1 racer, men snarere McLarens gadebil,
som også hedder F1.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Otto J. (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Otto J.


Dato : 11-12-05 18:00

>> Det kræver lidt flere informationer. F1s styrke er jo ikke så meget
>> de heste de har, men at den har "grip", lav vindmodstand og næsten
>> ingen vægt, samt meget downforce
>
> Jeg tror nu ikke at Otto J mener en F1 racer, men snarere McLarens
> gadebil, som også hedder F1.

Ja - en F1-racer tager iøvrigt vistnok 0-200 på noget der ligner 4,5
sekunder...

Mvh. Otto



Kim Kristensen (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 11-12-05 18:31


"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:439c5b0f$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> >> Det kræver lidt flere informationer. F1s styrke er jo ikke så meget
> >> de heste de har, men at den har "grip", lav vindmodstand og næsten
> >> ingen vægt, samt meget downforce
> >
> > Jeg tror nu ikke at Otto J mener en F1 racer, men snarere McLarens
> > gadebil, som også hedder F1.
>
> Ja - en F1-racer tager iøvrigt vistnok 0-200 på noget der ligner 4,5
> sekunder...
>
> Mvh. Otto
>
>
I sidste del af F1 sæsonen udtalte Kiesa på TV, at han ved fredagstesten
havde sat Jordans hurtigste 0-100 tid nogen sinde. Tiden var 2,66 sek. så
den skal tage godt fra for at nå 200 på 4,5, men det kunne godt tænkes at
sådan en fætter først rigtig tager fat nå den er lidt oppe i fart.

Med venlig hilsen Kim



Martin Bisgaard Ande~ (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Bisgaard Ande~


Dato : 11-12-05 19:06

Kim Kristensen wrote:
> I sidste del af F1 sæsonen udtalte Kiesa på TV, at han ved fredagstesten
> havde sat Jordans hurtigste 0-100 tid nogen sinde. Tiden var 2,66 sek. så
> den skal tage godt fra for at nå 200 på 4,5, men det kunne godt tænkes at
> sådan en fætter først rigtig tager fat nå den er lidt oppe i fart.
>
> Med venlig hilsen Kim

Jeg tror der er noget om de 4,5 sek. for jeg har efterhånden set flere
kilder nævne det tal, både F1 teams selv og forskellige bilblade. Det
afhænger dog nok meget af den aktuelle gearing og downforce
indstillinger, eksempelvis har jeg læst at en aktuel F1 racer stadig
skulle accelerere ganske kraftigt over 300km/t i et Monza setup.

KNL DtP (11-12-2005)
Kommentar
Fra : KNL DtP


Dato : 11-12-05 14:16

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:439c16ad$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> I det nye nummer af Nyt om Biler skriver de om Bugatti Veyron, at hvis
en
> McLaren F1 får 10 sekunders forspring fra stilstand, så overhaler Veyron
den
> efter 30 sekunder, hvor den vil køre 320. Kan det passe?

Hvis den rent fysisk skal overhale den efterhånden 10 år gamle F1'er, så
skal begge accelerationsgrafer tegnes op, og der skal kigges på arealet
under kurven, som må være tilbagelagt distance.

Veyron kan måske godt opnå en højere hastighed efter 20 sek., end F1 har
efter 30 sek., men det betyder jo ikke, at den har overhalet det på en
lige bane. Så skal man ind og kigge på selve grafen.


> Mon ikke det drejer sig
> om at Veyron bruger 20 sekunder fra 0-320, hvor F1 bruger 30 - men
eftersom
> F1'eren trods alt har nået at flytte sig en smule i løbet af de 10
sekunder,
> så ville den vel ikke rent fysisk _overhale_ den allerede dér?

Nemlig.


Nu hvor Bugatti har lavet en så farlig karl, så glæder jeg da mig til at
se på i et rigtigt racerløb som f.eks. Le Mans. Her vandt McLaren F1 jo i
første forsøg tilbage i 1995. Hvis Veyron, IMO, skal være andet end en
blot en prototype-showcar med en gigantisk motor, skal den også kunne
bruges i den virkelige verden. Nogen som f.eks. Ferrari F50 aldrig
beviste, og som Enzo sikkert heller ikke bliver sat til.


MVH

Kristian



Otto J. (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Otto J.


Dato : 11-12-05 18:03

> Nu hvor Bugatti har lavet en så farlig karl, så glæder jeg da mig til at
> se på i et rigtigt racerløb som f.eks. Le Mans. Her vandt McLaren F1 jo i
> første forsøg tilbage i 1995. Hvis Veyron, IMO, skal være andet end en
> blot en prototype-showcar med en gigantisk motor, skal den også kunne
> bruges i den virkelige verden. Nogen som f.eks. Ferrari F50 aldrig
> beviste, og som Enzo sikkert heller ikke bliver sat til.

Om den kan holde er jo ikke til at sige, men ifølge artiklen skulle Veyron
være endnu mere letkørt end F1, og interiøret bærer præg af at bilen er
lavet til at blive brugt - der er mere Bentley end Ferrari over
indretningen.

Mvh. Otto



Lars Hoffmann (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 11-12-05 19:01

Otto J. wrote:
> Om den kan holde er jo ikke til at sige, men ifølge artiklen skulle Veyron
> være endnu mere letkørt end F1, og interiøret bærer præg af at bilen er
> lavet til at blive brugt - der er mere Bentley end Ferrari over
> indretningen.

Ja, men har du set hvor meget benzin den bruger? ved max yddelse bruger
den 1 liter/km, så jeg må indrømme at præstationerne ikke er så
fantastiske i mine øjne. Det er muligt den har 1001 heste, men at
skulle tanke hver 80 km hvis man fyrer dem af, tror jeg ikke er så
praktisk

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Brian (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-12-05 19:05

Lars Hoffmann wrote:

> Ja, men har du set hvor meget benzin den bruger? ved max yddelse
> bruger den 1 liter/km, så jeg må indrømme at præstationerne ikke er så
> fantastiske i mine øjne. Det er muligt den har 1001 heste, men at
> skulle tanke hver 80 km hvis man fyrer dem af, tror jeg ikke er så
> praktisk

Målet har vist heller ikke været en praktisk bil

/Brian



Klaus G. (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 11-12-05 19:40

> Målet har vist heller ikke været en praktisk bil
>
Og ej heller at man skal køre 400km/t hele tiden.


--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Otto J. (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Otto J.


Dato : 11-12-05 21:16


>Ja, men har du set hvor meget benzin den bruger? ved max yddelse bruger
den 1 liter/km, så jeg må indrømme at præstationerne ikke er så
fantastiske i mine øjne. Det er muligt den har 1001 heste, men at
skulle tanke hver 80 km hvis man fyrer dem af, tror jeg ikke er så
praktisk

Jow, men hvor hulen finder du 80 km hvor du kan køre med klampen i bund i en
Veyron?

Mvh. Otto



Martin Johansen [600~ (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-12-05 21:24

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> wrote in
news:439c88ea$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Jow, men hvor hulen finder du 80 km hvor du kan køre med klampen i
> bund i en Veyron?

E20 mod Esbjerg?



--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Ukendt (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-05 21:27


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9729D9B8E2879nononoinvalid@62.243.74.163...
> "Otto J." <hifiotto@hotmail.com> wrote in
> news:439c88ea$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
>
>> Jow, men hvor hulen finder du 80 km hvor du kan køre med klampen i
>> bund i en Veyron?
>
> E20 mod Esbjerg?
>
>

åh ja, vi har jo også en kort stykke ubrugt motorvej ved Hirtshals

--
Tom



Martin Johansen [600~ (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-12-05 21:38

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in news:439c8b78$0$84016
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> åh ja, vi har jo også en kort stykke ubrugt motorvej ved Hirtshals

Ja den er også go' deroppe!

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Ukendt (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-05 21:40


"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse
news:Xns9729DC01634F0nononoinvalid@62.243.74.163...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in news:439c8b78$0$84016
> $edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> åh ja, vi har jo også en kort stykke ubrugt motorvej ved Hirtshals
>
> Ja den er også go' deroppe!

jep forrige år møde vi EN bil i den modsatte kørebare. Jeg vil sige det er
fuldt forsvarligt at køre 400+ Km/t på det stykke vej )))

--
Tom



Martin Johansen [600~ (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 11-12-05 21:43

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in
news:439c8ead$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> jep forrige år møde vi EN bil i den modsatte kørebare. Jeg vil sige
> det er fuldt forsvarligt at køre 400+ Km/t på det stykke vej )))

Hehe

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"
Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Jan W Nielsen (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-12-05 22:16

> åh ja, vi har jo også en kort stykke ubrugt motorvej ved Hirtshals

Ubrugt og ubrugt.

Der kører 15.000 bilier hver eneste dag året rundt.

--
/Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!



Ukendt (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-12-05 00:13


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:439c96af$1$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> åh ja, vi har jo også en kort stykke ubrugt motorvej ved Hirtshals
>
> Ubrugt og ubrugt.
>
> Der kører 15.000 bilier hver eneste dag året rundt.

Det gjorde det i hvert fald ikke i den sommerferie hvor vi var det ))
Der kørte 3 biler, hvoraf vi kørte til og fra hirtshals så vi talte for 2

--
Tom



Jan W Nielsen (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 12-12-05 00:20

> Det gjorde det i hvert fald ikke i den sommerferie hvor vi var det ))
> Der kørte 3 biler, hvoraf vi kørte til og fra hirtshals så vi talte for 2

Det er den gennemsnitlige årsdøgntrafik..

--
/Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!



Ukendt (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-12-05 21:25


"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:439c88ea$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>>Ja, men har du set hvor meget benzin den bruger? ved max yddelse bruger
> den 1 liter/km, så jeg må indrømme at præstationerne ikke er så
> fantastiske i mine øjne. Det er muligt den har 1001 heste, men at
> skulle tanke hver 80 km hvis man fyrer dem af, tror jeg ikke er så
> praktisk
>
> Jow, men hvor hulen finder du 80 km hvor du kan køre med klampen i bund i
> en Veyron?

Tyskland når der er VM i fodbold

--
Tom



Darking (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Darking


Dato : 11-12-05 21:31


Otto J. skrev:

> I det nye nummer af Nyt om Biler skriver de om Bugatti Veyron, at hvis en
> McLaren F1 får 10 sekunders forspring fra stilstand, så overhaler Veyron den
> efter 30 sekunder, hvor den vil køre 320. Kan det passe? Det lugter lidt af
> at det er en forkert udlægning af specifikationerne. Mon ikke det drejer sig
> om at Veyron bruger 20 sekunder fra 0-320, hvor F1 bruger 30 - men eftersom
> F1'eren trods alt har nået at flytte sig en smule i løbet af de 10 sekunder,
> så ville den vel ikke rent fysisk _overhale_ den allerede dér?
>
> Ikke for at tage noget fra Veyron, 0-200 på 7,3 sekunder, det er jo rablende
> vanvittigt...

Jeg tror det er samme sted som Jeremy Clarkson har fået sin info fra..
ok han har så også kørt den... egentligt spændende artikel:

http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,12529-1890873,00.html

Citat:
"You might point out at this juncture that the McLaren F1 could top
240mph, but at that speed it was pretty much out of control. And anyway
it really isn't in the same league as the Bugatti. In a drag race you
could let the McLaren get to 120mph before setting off in the Veyron.
And you'd still get to 200mph first. The Bugatti is way, way faster
than anything else the roads have seen."


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste