/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ward's - Verdens 10 bedste motorer 2006.
Fra : Henrik B.


Dato : 11-12-05 11:56

http://wardsauto.com/ar/auto_wards_names_best/index.htm

Ward's Names 10 Best Engines for 2006

By Ward's Staff

WardsAuto.com, Dec 9 2005

Packaging, technology, power and fuel economy highlighted as Ward's
editors select the best powertrains of the new model year.


Print-friendly format E-mail this information





SOUTHFIELD, MI - The winners of Ward's 10 Best Engines awards for 2006
demonstrate U.S. auto consumers still can have it all: Many of the winning
engines highlight sophisticated new technology that generates exhilarating
performance - but also improves fuel economy.

The 2006 list marks the 12th year for the Ward's 10 Best Engines
program, the auto industry's highly anticipated annual barometer of
powertrain prowess.

This year's winners, as well as the vehicles tested, include:

Audi AG: 2L FSI turbocharged DOHC I-4 (Audi A3)

Audi AG: 4.2L DOHC V-8 (Audi S4)

BMW AG: 3L DOHC I-6 (330i)

DaimlerChrysler AG:5.7L Hemi Magnum OHV V-8 (Dodge Charger R/T)

Ford Motor Co.: 4.6L SOHC V-8 (Mustang GT)

General Motors Corp.: 2L supercharged DOHC I-4 (Chevrolet Cobalt SS)

General Motors Corp.: 2.8L turbocharged DOHC V-6 (Saab 9-3 Aero)

Mazda Motor Corp.: 2.3L DISI turbocharged DOHC I-4 (Mazdaspeed 6)

Nissan Motor Co. Ltd.: 3.5L DOHC V-6 (Infiniti G35 6MT)

Toyota Motor Corp.: 3.5L DOHC V-6 (Lexus IS 350)



begin 666 print.gif
M1TE&.#EA$ `.`*($`````/___YR<_\[._____P```````````"'Y! $```0`
M+ `````0``X```,S&*K0[FN!&">=#]-@=Y?<$S;@QIU8)J:?QPUJ# SP3-\X
4#+]Y#LD9@04@*!J-Q ^0I$@``#L`
`
end

begin 666 email.gif
M1TE&.#EA$@`)`-7_`/______]SEC"#%C```(`/?__];>WL[6_RDQ6L;._RDQ
M8RDQ:YRE_Y2<_V-KQEICSM;6_\[.]\[._Z6E_YR<]YR<_V-CQF-CSF-CUF-C
MWEI:SEI:U@``")R4_VMCSF-:UJ6<]Z6<_\[&_];._Z64_];.]];&_P``````
M````````````````````````````````````````````````````````````
M`````````````````````````````````"P`````$@`)`$ &:T `(! `7#"8
MXT5S:6X>"J%T<:I:3YRKL"@T2 X(A>)3^9).TJ$'$!E)OM^#8(*6!BP`B2@A
MN3A 7Q5U4AEI4@5#(VA751@2$"4')@<C`X)7!(T)%144%1 '$B$G1$,`'A A
+G!4,#10A'8)!`#L`
`
end


 
 
Frederik C (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 11-12-05 12:30

Ikke mange 1,0 3 cylindrede...

Mvh.

Frederik

P.S.

Undskyld mailen...



Daniel Pedersen (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Daniel Pedersen


Dato : 11-12-05 13:33

> Ikke mange 1,0 3 cylindrede...
>
Det er da også kun startere til den andre (måske lige pånær de 4 cylindrede)
:)

mvh
Daniel



Thomas J. (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Thomas J.


Dato : 12-12-05 17:32

Den Sun, 11 Dec 2005 13:33:00 +0100 sendte "Daniel Pedersen"
<machoman@get2net.dk> følgende røgsignaler:

>> Ikke mange 1,0 3 cylindrede...
>>
>Det er da også kun startere til den andre (måske lige pånær de 4 cylindrede)

4-cylindret 3-cylinder motor...det lyder spændende...fortæl fortæl !!!
;-P

--
Thomas J.

Hyundai Getz 1,3 GL '04
Yamaha Aerox RR '04
Medtronic 6931-65cm '05

Ukendt (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-12-05 18:34


"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:nb9rp1dncuoj374rc5um3fsmhifsde9hh3@4ax.com...
> Den Sun, 11 Dec 2005 13:33:00 +0100 sendte "Daniel Pedersen"
> <machoman@get2net.dk> følgende røgsignaler:
>
>>> Ikke mange 1,0 3 cylindrede...
>>>
>>Det er da også kun startere til den andre (måske lige pånær de 4
>>cylindrede)
>
> 4-cylindret 3-cylinder motor...det lyder spændende...fortæl fortæl !!!
> ;-P

Kan du sige V12 rækkemotor

--
Tom



Daniel Pedersen (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Daniel Pedersen


Dato : 12-12-05 18:38

hehe, listen indeholder 4, 6 og 8 cylindrede motorer.
Den lille 3 cylindrede mente jeg er starteren for de 6 og 8 cylindrede,
deraf "måske lige pånær de 4 cylindrede" :)

cheers,
Daniel



Ivar (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 11-12-05 21:30

Frederik C skrev:

> Ikke mange 1,0 3 cylindrede...

Nej, listen er meget amerikansk. I USA kører "minibiler" som
Ford Focus med mindst 2 liter motor.

Der må være mere udfordring i at få en trecylindret motor til
at gå godt end en V8.


Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/



Benny Højvælde (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Benny Højvælde


Dato : 11-12-05 17:03


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:439c05d2$0$47089$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> http://wardsauto.com/ar/auto_wards_names_best/index.htm
>
> Ward's Names 10 Best Engines for 2006
>
> By Ward's Staff
>
> WardsAuto.com, Dec 9 2005
>
> Packaging, technology, power and fuel economy highlighted as Ward's
> editors select the best powertrains of the new model year.

Artiklen er ikke en skid værd, bare lidt reklame. Hvis nu at elektronik
industrien stod i stampe som motor/bil industrien gør, så ville en std.
pc'er fylde som de to hedengangne world tower gjorde. Samtidig ville den
bruge lige så meget strøm som resten af New York.
Prisen ville være den samme som Apollo rumfarten samlede budget.

Den motor der sidder i naboens 8 dage gamle A4 er stor set magen til den
over 100 år gamle Otto motor der er på teknisk museum i Tyskland.

Jeg kan kun sige til Audi, BMW, DaimlerChrysler AG, Ford, General Motors
Corp, Mazda, Nissan og Toyota: Fingerne ud. Stempelmotoren er forældet og
har været det i snart 75 år. Der må kunne findes noget andet der er bedre.

Benny



Lars L. Hansen (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Lars L. Hansen


Dato : 11-12-05 19:46

Benny Højvælde wrote:
> Jeg kan kun sige til Audi, BMW, DaimlerChrysler AG, Ford, General Motors
> Corp, Mazda, Nissan og Toyota: Fingerne ud. Stempelmotoren er forældet og
> har været det i snart 75 år. Der må kunne findes noget andet der er bedre.

Wankel! Og Mazda ved det godt :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede

Klaus D. Mikkelsen (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-12-05 20:03

"Benny Højvælde" skriver:
>
> Jeg kan kun sige til Audi, BMW, DaimlerChrysler AG, Ford, General Motors
> Corp, Mazda, Nissan og Toyota: Fingerne ud. Stempelmotoren er forældet og
> har været det i snart 75 år. Der må kunne findes noget andet der er bedre.

Her er det så jeg bliver nødt til at skuffe dig. Dybest set findes det
ikke.

Lær dog at benzinmotoren udviklde sig voldsomt i de første 50 år. Så
gammel er microchippen ikke endnu....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Juul (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Juul


Dato : 11-12-05 20:20

> Artiklen er ikke en skid værd, bare lidt reklame. Hvis nu at elektronik
> industrien stod i stampe som motor/bil industrien gør, så ville en std.
> pc'er fylde som de to hedengangne world tower gjorde. Samtidig ville den
> bruge lige så meget strøm som resten af New York.
> Prisen ville være den samme som Apollo rumfarten samlede budget.
>
> Den motor der sidder i naboens 8 dage gamle A4 er stor set magen til den
> over 100 år gamle Otto motor der er på teknisk museum i Tyskland.
>
> Jeg kan kun sige til Audi, BMW, DaimlerChrysler AG, Ford, General Motors
> Corp, Mazda, Nissan og Toyota: Fingerne ud. Stempelmotoren er forældet og
> har været det i snart 75 år. Der må kunne findes noget andet der er bedre.

Du snakker som du har forstand til... At et koncept ikke ændrer sig er
overhovedet ikke en indikator på teknologiniveauet. Men jeg gider ikke
engang at begynde argumentere :)

At du har råd til - og sikkert har en bil holdende i din garage beviser jo
netop at teknologien har sejret (for der findes flere alternativer hvis du
havde hjerne og nosser til at vælge dem i stedet ;)

VH Juul
Udviklingsingeniør, Volvo Technology



Jan W Nielsen (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-12-05 22:20

> At du har råd til - og sikkert har en bil holdende i din garage beviser jo
> netop at teknologien har sejret (for der findes flere alternativer hvis du
> havde hjerne og nosser til at vælge dem i stedet ;)
> VH Juul
> Udviklingsingeniør, Volvo Technology


*ROFL*

)

--
/Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!





Jan W Nielsen (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 11-12-05 22:19


> General Motors Corp.: 2.8L turbocharged DOHC V-6 (Saab 9-3 Aero)

Hvad fa´en - jeg troede ikke, at VAG - men Saab - lavede verdens bedste
motorer..?

....og er ovenstående "Saab-motor" i virkeligheden ikke lavet af
GM...hvorefter Saab lavede noget turbo-halløjsa og satte på..?

--
/Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!




Frederik C (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Frederik C


Dato : 12-12-05 02:09


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:439c976f$1$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> General Motors Corp.: 2.8L turbocharged DOHC V-6 (Saab 9-3 Aero)
>
> Hvad fa´en - jeg troede ikke, at VAG - men Saab - lavede verdens bedste
> motorer..?
>
> ...og er ovenstående "Saab-motor" i virkeligheden ikke lavet af
> GM...hvorefter Saab lavede noget turbo-halløjsa og satte på..?
>
> --
> /Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!
>
>
>

En stor del af produktionen foregår hos Holden i Australien.

En lignende motor sidder i Vectra OPC.

En 3,2 version sidder i Alfa 159 og Brera (den er selvfølgelig meget sejere
end opelen og saabens);)

Men det er vist mest blokken og lignende, der er fælles. Hvor meget Saabens
og Alfaens motor ligner hinanden er jeg ikke vidende (med undtagelse af
turboen selvfølgelig). Hvis man spørger de respektive marketingafdelinger,
er det sikkert en del... :)

Mvh.

Frederik



Henrik B. (12-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-12-05 17:13

"Frederik C" <f.caroesletsletviskud@sun.nu> skrev i en meddelelse
news:439ccdac$0$8785$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Men det er vist mest blokken og lignende, der er fælles. Hvor meget
> Saabens og Alfaens motor ligner hinanden er jeg ikke vidende (med
> undtagelse af turboen selvfølgelig). Hvis man spørger de respektive
> marketingafdelinger, er det sikkert en del... :)

Saab har lavet en del tilpasning, for at få den til at holde til turbo'en.

--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg



Kim Kristensen (13-12-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 13-12-05 17:53


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:439c976f$1$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > General Motors Corp.: 2.8L turbocharged DOHC V-6 (Saab 9-3 Aero)
>
> Hvad fa´en - jeg troede ikke, at VAG - men Saab - lavede verdens bedste
> motorer..?
>
> ...og er ovenstående "Saab-motor" i virkeligheden ikke lavet af
> GM...hvorefter Saab lavede noget turbo-halløjsa og satte på..?
>
> --
> /Jan W Nielsen - pas på - der er vietcong'er i busken..!!
>
>
>
Ja bilindustrien kan til tider overraske. GM's motorer bliver proppet i
nogle modeller hos andre mærker, og selv putter de Hondamotorer og
gearkasser i (mindst) en af deres egne.

"General Motors Corp, has reduced its 1999 deal to buy engines from Honda
Motor Corp. Originally the agreement called for GM to purchase 90,000 engine
and transmissions annually. The agreement was recently reduced to 50,000 for
use in GM's Saturn Vue sport utility vehicle. Honda's 3.5L V-6 engines and
five-speed automatic transmissions will be available in the 2004 Saturn Vue.
GM's five-year deal to buy engines and transmission from Honda goes into
effect in summer 2003, the company says."

http://www.findarticles.com/p/articles/mi_m3012/is_10_182/ai_94335283

"This V6 is a Honda engine and arguably the best perk of the Vue. (GM and
Honda signed an unusual agreement in 1999 for this powerplant-sharing, which
put the Honda-engineered and Honda-built 3.5-liter V6 into the Vue starting
in the 2005 model year.)"

http://motorway.thereporter.com/Stories/0,1413,312~32357~3152211,00.html

Med venlig hilsen Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste