Q: 93-98 Saab
Fra : Leon Hulstroem

Dato : 10-12-05 20:57

Hejsan....

Har været en tur i Sverige og kørte lidt Saab... sgu da slet ikke så ringe
endda

Har efterfølgende kikket lidt på år93-98 - 900 og 9000 med og uden turbo,
kunne blive ok konebil har numsevarme *ggg*

Hvad er doo's - dont's ? rust, mekaniske fejl, motor 500kkm.... ??

Turbo versioner !! højtryk ?

inputs please

Leon

Fra : TDN

Dato : 10-12-05 21:06

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne blive ok konebil har numsevarme *ggg*
>
> Hvad er doo's - dont's ? rust, mekaniske fejl, motor 500kkm.... ??

Her er lidt fra FDM:

http://www.fdm.dk/motor/pdf/01-2005/54-57.pdf

Den anden sendes pr. mail da den kræver pasword.

Mvh
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 10-12-05 23:56

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsan....
>
> Har været en tur i Sverige og kørte lidt Saab... sgu da slet ikke så ringe
> endda

Nope.

> Har efterfølgende kikket lidt på år93-98 - 900 og 9000 med og uden turbo,
> kunne blive ok konebil har numsevarme *ggg*

Jep - og en sikker en af slagsen.

> Hvad er doo's - dont's ? rust, mekaniske fejl, motor 500kkm.... ??

Køb en 9000. De er rummeligere, har mere udstyr, og generelt af en bedre
mekanisk kvalitet en NG900/9-3. M.h.t. rust, så er du oppe i CS-modellen,
som generelt er godt rustbeskyttet.
Mekanisk skal der kigges efter gearkassen og alt elektrisk. Motoren er
nærmest uopslidelig, så 250 - 300.000 km er intet problem.

> Turbo versioner !! højtryk ?

Køb for guds skyld en 2,3 turbo. Gerne en lavtrykker, da de er 100% identisk
med højtrykkerne, bortset fra en magnetventil, og en anden software. DU vil
efterfølgende i Sverige kunne komme fra 170 Hk / 260 Nm (standard), op på
245 Hk / 380 Nm, blot ved at få monteret magnetventil, og få anden
software - pris: Dkr. 6.600,- )))))))))))

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : OZ7PUS

Dato : 11-12-05 01:45

> [...]
> (standard), op på 245 Hk / 380 Nm, blot ved at få monteret magnetventil,
> og få anden software - pris: Dkr. 6.600,- )))))))))))

WOW!!!!!

Har prøvet en saab 95 med lavtryks sjoveren .. Den kunne da nok hive fra
land ......
Og hvis den havde 170HK (Vi mente selv at den havde mindst 200hk ifølge
trækket) så vil jeg MØJ gerne prøve den med 245hk, Må da have det ledeste
træk
For går da ud fra at det er nogenlunde samme motor der ligger i de 2 saaber

OZ3BTO

Fra : Henrik B.

Dato : 11-12-05 02:22

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og hvis den havde 170HK (Vi mente selv at den havde mindst 200hk ifølge
> trækket) så vil jeg MØJ gerne prøve den med 245hk, Må da have det ledeste

9-5'eren findes med en 2,0 lavtrykker med 150 Hk (kan fabrikschippes til 195
Hk). Og så i en 2,3 lavtrykker med 185 Hk.

> For går da ud fra at det er nogenlunde samme motor der ligger i de 2
> saaber

Jep, de er stadig bygget op på den samme blok/top.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Juul

Dato : 11-12-05 10:49

> [...]
> træk
> For går da ud fra at det er nogenlunde samme motor der ligger i de 2

hehe - og når man så har kørt et par tusinde km med 245 Hk og man vender sig
til turbosuget - begynder du at kede dig lidt...

Så synes man pludselig godt man kunne tænke sig bare lidt mere moment og
lidt mere spidseffekt...

Alting er relativt :) (men Saab 9-5 er iøvrigt en fed nok bil)

VH Juul
Volvo T5

Fra : Eg Egemarke

Dato : 12-12-05 20:23

Har en 9000 fra ´88 og en Ng900 fra 1996 med turbo. De er ganske enkelt
bare suveræne begge 2.
Den store har jeg kørt snart 150 000 km i og den havde gået 275 000 da jeg
fik den eneste der er byttet på den er bremseklodser og kul på startmotoren.
Total udgifter ca 500 kr alt i alt hertil kommer lidt filtre og olier. Det
er en CC model dvs en 5 dørs og lægger du sæderne ned er der gemt en hel
stationcar i den

Den "nye" er købt til konen Og den rykker ganske fornemt deruda´ med sine
"kun" 185 hk og tomatgear
Begge er med læder og klima og det hele

Og det er et MEGET stort PLUS for begge typer at du kan finde uanede mængder
af udstyr til dem i sverige for næsten ingen penge, og de er NEMME at stoppe
mere i.

Jeg har ihvertfald IKKE tænkt mig at bytte til andet mærke næste gang, og
jeg har snart haft 30 forskellige biler af forskellige mærker, men Saab er
altså bare bygget bedre end Mercedes, sjovere end Bmw og og en del billigere
at have end så mange andre.

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 21:01

> men Saab er altså bare bygget bedre end Mercedes,

Arhhh! (måske lige mht rust :( )

> sjovere end Bmw

Mon dog

> og og en del billigere at have end så mange andre.

Måske!

Har du drukket af natpotten? :)

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-12-05 21:18

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in

> Har du drukket af natpotten? :)

Han realiserer bare .. lol

Jeg har ikke kendskab til hverken BMW eller Mercedes, men sjov er det nu,
at køre Turbo

--
Martin Johansen [6000]
"Xenon er sagen.. og nej det blænder IKKE"

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-05 21:37

Claus Petersen wrote:

> Arhhh! (måske lige mht rust :( )

> Mon dog

> Måske!
>

> Har du drukket af natpotten? :)

Du kan kikke her:
for sandheden om SAAB folket
(Det er i news:dk.binaer.motor)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian

Dato : 12-12-05 22:11

Per Beer Hansen wrote:

> Du kan kikke her:
> for sandheden om SAAB folket
> (Det er i news:dk.binaer.motor)

ROFL - jeg er ikke superskarp til svensk, men dét der kan jeg
godt forstå

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-12-05 22:28

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in news:Xblnf.423
$q%5.411@news.get2net.dk:

> Du kan kikke her:

Fra Google Groups:

Ikke fundet

Det anmodede indlæg, <29lnf.422$nn6.386@news.get2net.dk>, blev ikke fundet.

> for sandheden om SAAB folket
> (Det er i news:dk.binaer.motor)

Har du et rigtigt link?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-12-05 22:42

On 12 Dec 2005 21:27:46 GMT, "Martin Johansen [6000]"
<no@no.no.invalid> wrote:

>"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in news:Xblnf.423
> [...]

Hvad vil du med det? *LOL*

Der står bare at du har en lille diller.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-12-05 23:03

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in

> Hvad vil du med det? *LOL*
>
> Der står bare at du har en lille diller.

ROFL

Jeg gad bare godt se om det var noget spændende...

Fra : BJ

Dato : 12-12-05 23:05

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> ROFL
>
> Jeg gad bare godt se om det var noget spændende...

I Folmers bukser .... næh hør du .... død fugl falder ikke ud af reden..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 12-12-05 23:09

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg gad bare godt se om det var noget spændende...

Det forklarer da hvorfor du skal have så fysisk stor en bil

http://peecee.dk/?id=22618

/Brian

Fra : BJ

Dato : 12-12-05 23:11

"Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det forklarer da hvorfor du skal have så fysisk stor en bil
>
> http://peecee.dk/?id=22618

Jeg kører ikke Saab, desuden er det en helt anden motorisk enhed, der er
vigtigst....tjue, føjjj, pfiftt, hark..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Eg Egemarke

Dato : 16-12-05 16:27

Jaja Sjovt billede ( har gemt det hehe)

Men det siger nu altså ikke meget om selve bilen.... Jeg kan kun sige jeg
har været særdeles tilfredse med de saab biler jeg har haft

Fra : BJ

Dato : 16-12-05 19:13

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> .... Jeg kan kun sige jeg har været særdeles tilfredse med de saab biler
> jeg har haft

Jeg ville intet have imod at køre i en Saab, men jeg støder højre knæ ind i
instrumentbordet.

Havde jeg ikke gjort det, ville der nok have stået en Saab i indkørslen i
stedet for Volvoen, da jeg skiftede fra Opel Omega MV6 Caravan.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~