"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:439b5d14$0$47085$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse
> news:439b326e$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hejsan....
>>
>> Har været en tur i Sverige og kørte lidt Saab... sgu da slet ikke så
>> ringe
>> endda
>
> Nope.
>
>> Har efterfølgende kikket lidt på år93-98 - 900 og 9000 med og uden turbo,
>> kunne blive ok konebil
har numsevarme *ggg*
>
> Jep - og en sikker en af slagsen.
>
>> Hvad er doo's - dont's ? rust, mekaniske fejl, motor 500kkm.... ??
>
> Køb en 9000. De er rummeligere, har mere udstyr, og generelt af en bedre
> mekanisk kvalitet en NG900/9-3. M.h.t. rust, så er du oppe i CS-modellen,
> som generelt er godt rustbeskyttet.
> Mekanisk skal der kigges efter gearkassen og alt elektrisk. Motoren er
> nærmest uopslidelig, så 250 - 300.000 km er intet problem.
>
>> Turbo versioner !! højtryk ?
>
> Køb for guds skyld en 2,3 turbo. Gerne en lavtrykker, da de er 100%
> identisk med højtrykkerne, bortset fra en magnetventil, og en anden
> software. DU vil efterfølgende i Sverige kunne komme fra 170 Hk / 260 Nm
> (standard), op på 245 Hk / 380 Nm, blot ved at få monteret magnetventil,
> og få anden software - pris: Dkr. 6.600,-
)))))))))))
>
> --
> -----------------------------------
> Dyrlægebiler - Det intelligente valg
>
WOW!!!!!
Har prøvet en saab 95 med lavtryks sjoveren .. Den kunne da nok hive fra
land ......
Og hvis den havde 170HK (Vi mente selv at den havde mindst 200hk ifølge
trækket) så vil jeg MØJ gerne prøve den med 245hk, Må da have det ledeste
træk
For går da ud fra at det er nogenlunde samme motor der ligger i de 2 saaber
OZ3BTO