Peugeot 406 HDI - udskiftning af katalysat~
Fra : Gaffa

Dato : 09-12-05 18:15

Hvor tit skal en katalysator på en 406 HDI udskiftes og hvad er prisen for
en sådan udskiftning ?

hilsen
Gaffa

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-12-05 20:06

Hej,

On 9 Dec 2005 18:14:51 +0100, "Gaffa" <Xnevertoforget@gmail.com>
wrote:

>Hvor tit skal en katalysator på en 406 HDI udskiftes og hvad er prisen for
>en sådan udskiftning ?

Den skal vel skiftes når den er brændt sammen?

Ved ikke om det kan sammenlignes, eller om der er forskel på levetiden
- men vores holdt cirka 210.000 km og kostede 6.200 dkk at skifte den
inklusive arbejdsløn (to timer). Det er en BMW 530dA Touring.

** Lars

Fra : Jens

Dato : 09-12-05 22:01

Gaffa <Xnevertoforget@gmail.com> wrote:

> Hvor tit skal en katalysator på en 406 HDI udskiftes og hvad er prisen for
> en sådan udskiftning ?

Min Xantia HDi - fra 1999 - fik skiftet katten ved 255.000 km -
formedelst 5.200 kr.
Det var ikke katalysatoren, der var gået, men røret der var tæret
igennem lige foran.
--

Jens F

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-05 09:41

"Gaffa" <Xnevertoforget@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor tit skal en katalysator på en 406 HDI udskiftes og hvad er prisen for
> en sådan udskiftning ?

Katalysatoren skal skiftes når den er defekt! Men er det partikkelfilteret
du mener, som mange Peugoet HDI'er har?

Det skal skiftes enten for hver 80000 km. eller 120000 km. - det kommer an
på hvor gammel bilen er, så ring til en Peugeot forhandler og giv dem dit
stel.nr. så de kan slå det præcist op!

Prisen inkl. det væske der skal udskiftes, filteret, monteringsdele og arb.
løn er ca. 4000-5000 kr. inkl. moms!

Fra : Gaffa

Dato : 11-12-05 19:30

Den kommer med en fejlmelding "Antipolution fault". Er det så
partikkelfilteret eller katalysatoren der skal skiftes ?

Bilen 'hakker' også i det ved acceletation mellem 3-4000omdr. Den holder
omdrejningerne, men mister momentet 1/2 sek af gangen (eller noget i den
retning). kan det have noget med den fejlmelding at gøre der vises i
displayet eller er det et helt andet problem ?

hilsen
Gaffa

Fra : Peter

Dato : 16-12-05 08:57

> Den kommer med en fejlmelding "Antipolution fault". Er det så
> partikkelfilteret eller katalysatoren der skal skiftes ?

Dét kan være alt muligt -

> Bilen 'hakker' også i det ved acceletation mellem 3-4000omdr.

Snup en tur på værkstedet og få udlæst fejlkoder. Jeg tror ikke at du skal
bekymre dig.

/Peter

--
http://www.grauslund.com