Min gamle Glof havde samme problem. Det var ventilen der beskrives nedenfor
der lukkede for "kabineradiatoren" når den syntedes trykket var for stort.
En ny termostat (nede ved vandpumpen) der åbnede lidt før afhjalp
problemet. -idet temperaturen/trykket i systemet derved ikke bliver så højt.
\Morten
"Mads Stetter" <stetter@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4399ef3c$0$11671$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse news:4399b7c8$0$10505$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>
>>> Hej, jeg har en Golf ll fra 1987, 1,6 gtd, som her i den kolde
>>> vintertid,
>>> ikke leverer varm luft. Kun lunkent. Jeg har fået testet min termostat,
>>> som skulle være ok. Hvad kan det så være ? Jeg hørte fra en på job, at
>>> jeg skulle sætte en ny termostat i, som åbnede ved tidligere grader. Er
>>> der en her der har et bud ?
>>
>> Det laver generelt ikke meget varme sådan nogle dunke :(
>> En termostat der åbner tidligere vil bare forværre problemet, den skal
>> nok snarer åbne senere.
>> Jeg har haft en Passat med samme motor, det hjalp dog gevaldigt da jeg
>> ifbm. skift af topstykke fik hele systemet skyllet igennem og udluftet
>> varmeapparatet.
>>
>>
>> --
>> Claus Petersen
>> VW Golf Sportline 2,0 16V TDI -
www.vwfanatic.dk
>
> Den skulle meget gerne varme rigeligt sådan en golf.. Altså efter et par
> km. Har selv en fra 89, og jeg skal ikke køre 5 km før der kommer VARM
> luft ud (Altså ikke bare tislunken)
>
> Du skal tjekke din ventil som sidder på kølerslangerne lige inden de går
> ind i kabinen. Hvis den er defekt, så leder den bare den varme vand ud i
> motoren igen! Noget med at VW satte dem på da de havdde problemer med
> sprængte varmeapperater.. Jeg har dog ingen på min, og det kører bare!
>
> MVH Stetter
>