Billig leje af bil til langtur
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-12-05 09:12

Hvis man skal leje en rummelig bil (til fem personer og bagage) til en
skitur Århus-Østrig - hvor gør man så bedst det? Jeg mener at have hørt, at
det vil være billigere at leje bilen i Tyskland. Er det korrekt?

Er der nogen, der kan komme med et godt forslag til, hvordan vi bedst og
biligst løser
den udfordring?

Mvh. Lisbeth

Fra : Brizz

Dato : 09-12-05 10:35

Lisbeth Jacobsen skrev:
> [...]
> det vil være billigere at leje bilen i Tyskland. Er det korrekt?
>
> Er der nogen, der kan komme med et godt forslag til, hvordan vi bedst og

Du har ret i det er billigst at leje i tyskland og det er meget
billigere. Du skal dog bare være opmærksom på at den ikke må køres ind i
DK. Så i skal fragte jer til og fra tyskland på anden måde.

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : tb

Dato : 09-12-05 12:24

> Du har ret i det er billigst at leje i tyskland og det er meget
> billigere. Du skal dog bare være opmærksom på at den ikke må køres ind i
> DK. Så i skal fragte jer til og fra tyskland på anden måde.

Det er især meget billigere fordi der er fri km. En tur til østrig og
tilbage er ret mange km af typisk 1,5-2kr/km.
Avis.de (som jeg har brugt flere gange) tager dog et mindre gebyr hvis bilen
forlader tyskland....

Fra : AS

Dato : 09-12-05 15:41

"Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> wrote in message

> Du har ret i det er billigst at leje i tyskland og det er meget
> billigere. Du skal dog bare være opmærksom på at den ikke må køres ind i
> DK. Så i skal fragte jer til og fra tyskland på anden måde.

Hvorfor er det sådan? Jeg lejer en bil og må kører med den hvor som helst,
hvor ejeren tillader det.

Fra : Brizz

Dato : 09-12-05 16:29

AS skrev:
> "Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> wrote in message

> Hvorfor er det sådan? Jeg lejer en bil og må kører med den hvor som helst,
> hvor ejeren tillader det.

Grunden til det er så billigt er at du lejer som værenede udlænding i
det land du lejer i. Derfor kan de leje specielle biler til dig. I dk
hedder det klausulerede biler. Det er bla biler uden afgift der kan
bruges til det formål. De må kun lejes til udlændinge. Det eneste krav
er at de ikke føres ind i det land som lejeren har adresse.
Hvorfor reglerne er sådan skal jeg ikke kunne sige. Kan kun fortælle de
er sådan.

--
Mvh Brian

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 19-12-05 01:14

On Fri, 09 Dec 2005 11:29:17 -0400, Brizz <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> wrote:

>Grunden til det er så billigt er at du lejer som værenede udlænding i
>det land du lejer i. Derfor kan de leje specielle biler til dig.

Nej. I Tyskland lejer danskere de samme biler til de samme priser som
tyskerne.

> I dk
>hedder det klausulerede biler. Det er bla biler uden afgift der kan
>bruges til det formål. De må kun lejes til udlændinge.

Det er noget helt specielt for Danmark. Ligesom de specielle afgifter
for hyrevogne, er det en konsekvens af vores afsindige afgiftssystem.

> Det eneste krav
>er at de ikke føres ind i det land som lejeren har adresse.

Se det rigtige svar i Armands indlæg.

Fra : Armand

Dato : 10-12-05 14:41

AS wrote:
> "Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> wrote in message

> Hvorfor er det sådan? Jeg lejer en bil og må kører med den hvor som helst,
> hvor ejeren tillader det.

Hvis det ike var tilfældet ville vi alle køre rundt i billige tysk
lejede biler istedet for at købe hårdt beskattede dansk indregistrerede
køretøjer. Derfor!

--
Armand.

Fra : AS

Dato : 10-12-05 16:58

> Hvis det ike var tilfældet ville vi alle køre rundt i billige tysk
> lejede biler istedet for at købe hårdt beskattede dansk indregistrerede
> køretøjer. Derfor!

Angående dette punkt er DK en absolut reservat i verden. Dog, jeg snakker
ikke om daglig kørsel. Hvem tjekke det, hvis man kommer bare 1-2 gange, bare
for at samle ting hjemme? Er det også furbudt? Underligt nok, da jeg kommer
fra et land med anden mentalitet.

Fra : Brizz

Dato : 12-12-05 16:32

AS skrev:
> [...]
> for at samle ting hjemme? Er det også furbudt? Underligt nok, da jeg kommer

også selvom det kun er et lille pickup af lidt småting. Det er ikke
lovligt. At du så næppe bliver opdaget er så noget helt andet.

--
Mvh Brian

Fra : PMH

Dato : 09-12-05 19:02

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43993c3c$0$4820$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> det vil være billigere at leje bilen i Tyskland. Er det korrekt?
>
> Er der nogen, der kan komme med et godt forslag til, hvordan vi bedst og

Hej

Vi har med succes lejet bil hos Sixt i Harrislee (lige over grænsen
ca. 500 meter fra Otto Duborg)
De er MEGET fleksible.. Da vi skulle afhente bilen, var det kl. 04.30
og det kostede ca. 200,- kr. mener jeg, for at få een ud og lukke op
en lørdag morgen, så vi kunne få bilen. Da vi afleverede igen var det
kl. 02.00 søndag, og vi parkerede bare bilen og smed nøglen i
postkassen (som er en robust tyverisikret bandit
Her kan du se nogle af deres biler
http://www.e-sixt.de/main/common/all/docs/rental/fleet/pkw_fleet.php?land=
de&lang=de&view=pub

Du kan evt. udfylde den online booking der er øverst, så
kan du vælge bil og med det samme se hvad det vil koste.

Hvis du ringer til dem i Harrislee er du sikker på at kunne forstå
hvad de siger, da der altid er een af dem som taler dansk
Sidst jeg bookede, ringede jeg derned og fik aftalt en "god" pris
med hende, samtidig med at hun bookede på nettet. Og vær opmærksom
på at online booking er billigere end at booke direkte hos Sixt, men
det skal hun nok fortælle dig, ellers spørger du hende bare..

Adresse
Am Oxer 25
24955 Harrislee

Tel.
+49-461-773200

Fax.
+49-1805-2229305161

Mo. - Fr.
08:00 - 18:00 Uhr

Sa.
08:00 - 12:00 Uhr

PMH

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-12-05 18:07

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har med succes lejet bil hos Sixt i Harrislee (lige over grænsen
> ca. 500 meter fra Otto Duborg)

Tak for din reaktion! Det lyder bestemt som noget, der er værd at undersøge
nærmere, så mange tak!

Mvh. Lisbeth