Lambda problemer...
Fra : Thomas Lund

Dato : 09-12-05 00:13

Hejsa,
Har et problem med min BMW 318i fra ´88.
Volt signalet fra lambdasonden er alt for højt, ligger mellem 0.35-1.1 volt.
Ergo tror ECU er den kører alt for fed blandning og just. efter det.
Resultatet er at den kører alt for magert, lambda tal med 4-gas tester siger
1.7-1.8.
Så min tomgang er helt ad helvede til og benzin forbruget heller ikke for
godt.
Leger man lidt med en prøvelampe fra stel til signal ledningen så volten
bliver tvunget ned, kan man få den til at gå perfekt i tomgang igen.
Oppe i omdrejninger begynder den at passe igen hvis den holdes på f.eks.
3000 omdr. i noget tid.
Der er skiftet lambdasonde, styreboks og meget meget andet...
Stelforbindelse til sonden er tjekket.
Skal lige sige at det er en elopvarmet sonde.

Har prøvet alt mellem himmel og jord.....
Eller nogen der kan anbefale et værksted i eller omkring Århus der er
skrappe til sådan nogle problemer?

Mvh. Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-05 15:55

"Thomas Lund" <el.diablo@lund.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er skiftet lambdasonde, styreboks og meget meget andet...
> Stelforbindelse til sonden er tjekket.
> Skal lige sige at det er en elopvarmet sonde.

Jeg kan nu ikke se at sonden skulle være i stykker, den måler jo netop bare
den "forurening" som er fejlen
Jeg ville da mere tippe på katalysatoren eller en af de andre sensorer

--
Tom