LKW roadpricing
Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 18:26

Hej

Har tyskerne ikke opgivet det her roadpricing til lastbiler?

Grunden til jeg spørger er at rugtet vil vide at 10m fra min arbejdsplads
skal de til at starte en produktion op af "GPS" til lastbiler.......eller
hvad findes der ellers af specielle lastbil GPS systemer som kan svare sig
at fremstille i dk

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 08-12-05 18:29

KLIP

> Har tyskerne ikke opgivet det her roadpricing til lastbiler?

Nej.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 18:38

> KLIP

> Nej.

hehe..ok så.
Det giver jo nye arbejdsplader til danmark

-
-Tom

Fra : BJ

Dato : 08-12-05 18:52

KLIP

> hehe..ok så.
> Det giver jo nye arbejdsplader til danmark

Jep og god konkurrence på udstyret, når det indføres i Danmark (tyskerne har
så lært at lave det til perfektion)..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-01-06 02:19

BJ wrote:
> Jep og god konkurrence på udstyret, når det indføres i Danmark (tyskerne har
> så lært at lave det til perfektion)..

Det er nu ikke den endegyldige sandhed.

En detalje er at tyskerne højest sandsynlig får sig nogle gevaldige
problemer den dag de udnytter deres systems muligheder fuldt ud.

De indsamler nemlig optegnelser om bilens gøren og lade i andre lande
også.

Og første gang de bruger det overfor en chauffør, og han går videre
med sagen, kan de risikere at blive dømt til at lukke det ned
omgående. Om ikke andet så indtil de har ændret det så det ikke kan
bruges til spionage på fremmed jord. For det er i praksis det de gør.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Allan Hansen

Dato : 08-12-05 19:39

> [...]
> hvad findes der ellers af specielle lastbil GPS systemer som kan svare sig

Nej roadpricing fungere i tyskland og har gjort det i nogle måneder.

GPS til lastbiler kan være mange ting bla. til overvågning ombilen er det
planlagte sted, styring af kørehviletid og laste-losse beskeder via et SMS
system. Et af de kendteste i Danmark er nok fra firmaet Comlog.

Mvh AJH

Fra : Henrik B.

Dato : 08-12-05 19:49

"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej roadpricing fungere i tyskland og har gjort det i nogle måneder.

Mere end nogle måneder., faktisk siden januar.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-01-06 02:14

Tom wrote:
> Hej
> Har tyskerne ikke opgivet det her roadpricing til lastbiler?

Nej, det kører på bedste beskub under betegnelsen "Maut". Og de
skraber så mange penge ind på det at de næsten ikke ved hvad de skal
bruge dem til.

> [...]
> hvad findes der ellers af specielle lastbil GPS systemer som kan svare sig

Der er en del andre ting man kan bruge gps til i lastbiler.