Plastic på motorhjælm?
Fra : Ukendt

Dato : 07-12-05 19:44

Sidder og glor på et billede fra Porsche fabrikken, hvor de har sat hvidt
plastic på motorhjælmen. Jeg gætter det er for at beskytte bilen under
transport, men hvorfor beskytter man kun hjælmen og ikke forskærmene også?

http://www.jp.dk/biler/artikel:aiid=3428984:img=0/

--
Tom

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-12-05 19:48

Tom <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev:

> [...]
> hvidt plastic på motorhjælmen. Jeg gætter det er for at beskytte
> bilen under transport, men hvorfor beskytter man kun hjælmen og ikke

Mon ikke plasticen sidder for at beskytte motorhjelmen _inden_ den bliver
monteret i bilen?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : DJ Bobo :\)

Dato : 07-12-05 19:53

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message

> Mon ikke plasticen sidder for at beskytte motorhjelmen _inden_ den bliver
> monteret i bilen?

Hos BMW sendes bilerne ikke på alle markeder med denne plast.
Min er eksempelvis leveret uden, fordi den er solgt i Italien. Det er
simpelthen et fravalg på udstyrslisten, som man kan rekvirere vha
stelnummeret.

Iøvrigt ganske smart, når man skal købe en brugt bil - så kan sælger
ikke love en hel masse gøjl, der kan være vanskelig at kontrollere in
natura...
--
Mvh Mogens
BMW E39 Touring steptronic...

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-05 13:51

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> plastic på motorhjælmen. Jeg gætter det er for at beskytte bilen under
> transport, men hvorfor beskytter man kun hjælmen og ikke forskærmene også?

Nu har jeg tilfældigvis været på Porsche fabrikken et par gange.
Der har jeg bemærket at når de prøvekøre bilerne på gade og bane får de
monteret enten en plade foran, eller et stykke overfrakke på spidsen af
bilen for at undgå stenslag.
Måske er den der fætter monteret for at forhindre stenslag længere oppe på
motorhjelmen under prøvekørslen.

En anden mulighed er at det er for at beskytte motorhjelmen efter at den er
lakeret.
Porsche samler og maler nemlig ikke selv deres karosserier på fabrikken det
har de underleverandører til.

--
Claus

www.vwfanatic.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-12-05 16:24

Tom wrote:
> [...]
> hvidt plastic på motorhjælmen. Jeg gætter det er for at beskytte
> bilen under transport, men hvorfor beskytter man kun hjælmen og ikke

Mit gæt er, at skærmene (og resten af bilen) bliver pakket ind senere.
Jeg overhalede i sommers flere autotransportere med udelukkende Porscher på
de Tyske Autobahner.
Samtlige biler var pakket 100% ind i plast og det var ikke bare ét stort
stykke, som var hevet ud over bilen, nej alt var plasticbeklædt ned til
mindste detalje.
Om det så var fælgene, så var de pænt beklædt med plast, men ikke dækkene og
ej heller hjulboltene.
Ligeså var baglygter og den slags heller ikke beklædt.
Jeg så et helt læs med kun Cayenner (8 stk) og et helt læs 911 (også 8 stk).
Jeg undrede mig meget over den måde, at pakke bilerne ind på.
Det må da alt andet lige, være betydeligt billigere i længden, at have en
helt tildækket transporter.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-12-05 16:50

Per Beer Hansen skriver:

> Det må da alt andet lige, være betydeligt billigere i længden, at have en
> helt tildækket transporter.

Og kunden kan få lov til at pille plastic'en af sin nye bil. Som at
pakke en gave op....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KASO

Dato : 08-12-05 21:14

> [...]
> Jeg undrede mig meget over den måde, at pakke bilerne ind på.
> Det må da alt andet lige, være betydeligt billigere i længden, at have en

De har måske ansat Mr. Bean til at tage sig af indpakningen? (Ligesom når
han skal male...)